Akademia Wojny - Portal Heroes of Might and Magic III

Konkurs MapMaker AW 2018 zakończony - PODSUMOWANIE
Odpowiedz do tematu
Gadanina o MapMakerAW
Autor Wiadomość
mbehemot 



Pomógł: 8 razy
Dołączył: 24 Kwi 2007
Posty: 498
Wysłany: 2016-05-25, 12:27   Gadanina o MapMakerAW

Wszelkie pytania, propozycje, uwagi proszę pisać w tym temacie.
 
Ravciozo 
Wielki Wuadca



Pomógł: 13 razy
Dołączył: 19 Lut 2014
Posty: 856
Skąd: Polska, Opole
Wysłany: 2016-05-25, 14:35   

hehe, chyba moja nomenklatura z tą 'gadaniną o..' się przyjęła :D

And we'll all dance alone to the tune of your death...
 
As098
Gość
Wysłany: 2016-05-25, 16:28   Ma

Zauważam że mapy o wysokim poziomie trudności są pomijane.
 
heroes3 



Pomógł: 6 razy
Wiek: 32
Dołączył: 31 Maj 2015
Posty: 750
Wysłany: 2016-05-26, 10:12   Re: Ma

As098 napisał/a:
Zauważam że mapy o wysokim poziomie trudności są pomijane.

Wszystko zależy na kogo trafi. Niewątpliwie jest to sztuką stworzyć coś na tyle trudnego, żeby wymagało od gracza maximum umiejętności, jednocześnie wciągając jak diabli i zachęcając żeby dalej grać. Bo stworzyć mapę "nie do przejścia", bezmyślnie to chyba każdy potrafi. Mapmaker musi mieć wyczucie. Ja osobiście znam dwie mapy z AW (w tej chwili na myśl mi przychodzą dwie, ale pewnie było ich więcej), które były mega ciężkie, czasami wręcz wkurzały, ale chciało się grać dalej i po przejściu ich była niesamowita satysfakcja. Znam też taką, w której autor rzucał kłody pod nogi, tylko po to żeby udowodnić że nie da się jej przejść na żadnym poziomie :-? Czujesz różnicę?


EDIT:
mbehemot - da się pisać recenzję przy mapach konkursowych! Radzę zablokować też i tą opcję (tak samo jak gwiazdki), żeby nikt się póki co niczym nie sugerował.
 
As098
Gość
Wysłany: 2016-05-26, 16:41   

Tak bezmyślnie to generator, un limit surki i 20x więcej woja dla kompa jak normalne i już jest niemożliwa.
Ja poprostu nie lubię łatwych map, zwłaszcza łatwe są w początkowym zestawie.
 
Bubcio
Gość
Wysłany: 2016-05-27, 08:33   

Siemka,
chodzi Wam o czystą HoMM3 czy wszelkiej maści dodatki (również nieoficjalne takie jak WoG czy HotA) też są akceptowalne?
Pozdrawiam
 
mbehemot 



Pomógł: 8 razy
Dołączył: 24 Kwi 2007
Posty: 498
Wysłany: 2016-05-27, 08:45   

Bubcio napisał/a:
chodzi Wam o czystą HoMM3 czy wszelkiej maści dodatki (również nieoficjalne takie jak WoG czy HotA) też są akceptowalne?


Mapy do dodatków również są akceptowalne (WoG i HoTA też).
 
Ravciozo 
Wielki Wuadca



Pomógł: 13 razy
Dołączył: 19 Lut 2014
Posty: 856
Skąd: Polska, Opole
Wysłany: 2016-05-27, 10:48   

Ale jak zrobisz mapę na WoG to raczej mało kto ją ściągnie i zagra. Lepiej robić mapy na SoD albo HotA (choć fakt, wszystko jest akceptowalne).

And we'll all dance alone to the tune of your death...
 
As098
Gość
Wysłany: 2016-05-28, 00:05   

Jak będzie ktoś kto doda trudną i wyróżniającą się mapę to dostanie ode mnie plus.
 
Skwer 



Pomógł: 17 razy
Wiek: 27
Dołączył: 19 Lut 2008
Posty: 2741
Wysłany: 2016-05-29, 09:12   

As098 napisał/a:
Tak bezmyślnie to generator, un limit surki i 20x więcej woja dla kompa jak normalne i już jest niemożliwa.

Polemizowałbym
Cytat:
Ja poprostu nie lubię łatwych map, zwłaszcza łatwe są w początkowym zestawie.
Na HoTa jest kilka fajnych. Np. "A cold days in hell's". Pamietam, że nie weszły mi żadne czary z mojej magii + ns mapie wygenerowały sie praktycznie same arty do łucznictwa (a gra sie infernem) przez to musiałem sie nieźle napocic zeby przejsc tą mape.

 
 
Ravciozo 
Wielki Wuadca



Pomógł: 13 razy
Dołączył: 19 Lut 2014
Posty: 856
Skąd: Polska, Opole
Wysłany: 2016-05-29, 10:38   

Z podstawki mega ciężką jest 'Na południe od piekła', jak nie trafisz drugiego miasta identycznego jak startowe, to na 200% jest PRAWIE niemożliwa, a od 130% w górę dość ciężka. Chociaż szczerze mówiąc, to nie lubię tej mapy, bardzo płytko rozbudowana, w końcu to żaden problem dać CPU po prostu więcej miast i tyle. Co do prostych sposobów na w miarę ciężką rozgrywkę, to polecam randomy (jakiegoś 8p templa), 1 vs. 7 (w teamie kompy dać) i 200% - pierwsze dwa miesiące trudne, potem łatwizna zazwyczaj, ale pobawić się można.

Ale żeby uniknąć offtopu - trochę mi szkoda osób, które wyślą mapy (tak jak np. "The Lands of Discord") multiplayer. Wątpię, że każdy oceni genialną mapę multi tak, jak genialną mapę singla, bo na 95% każdy z testerów będzie testował mapy multi sam vs. CPU albo sam ze sobą, co nie da takiej przyjemności. Ale obym się mylił.

And we'll all dance alone to the tune of your death...
 
New Year 
Rinasce piu gloriosa



Pomógł: 37 razy
Dołączył: 20 Gru 2015
Posty: 636
Skąd: Z krainy ognia
Wysłany: 2016-05-29, 14:43   

As098 napisał/a:
Zauważam że mapy o wysokim poziomie trudności są pomijane.

Zależy jak mapa jest zbudowana. Jeżeli ktoś sobie postawi jako priorytet aby mapa była trudna i prawie niemożliwa do przejścia to ja dziękuje. W mapie nie chodzi przecież o to aby była trudna ale by czerpało się z niej jak najwięcej przyjemności. Akurat w twojej mapie łatwo to widać na co poświęciłeś większą uwagę. Zresztą wyjaśnię ci to w recenzji.
As098 napisał/a:
Jak będzie ktoś kto doda trudną i wyróżniającą się mapę to dostanie ode mnie plus.

Ode mnie też jeżeli nie będzie to kosztem grywalności mapy.
Cytat:
Ale żeby uniknąć offtopu - trochę mi szkoda osób, które wyślą mapy (tak jak np. "The Lands of Discord") multiplayer. Wątpię, że każdy oceni genialną mapę multi tak, jak genialną mapę singla, bo na 95% każdy z testerów będzie testował mapy multi sam vs. CPU albo sam ze sobą, co nie da takiej przyjemności. Ale obym się mylił.

Na pewno zrobienie mapki dla jednego gracza jest łatwiejsze i pozwala na dodanie dodatkowych bonusów (jak np. fabuła). Pytanie brzmi jak ktoś tą mapę multiplayer zrobił. Jeżeli ktoś zrobił typową symetryczną mapę z typowymi przejściami w skrócie nic nowego to zgadzam się, że mapa zostanie gorzej oceniona niż mapa do pojedynczej gry. Jeżeli natomiast ktoś spróbuje wybić się z tego i zrobi to przynajmniej w miarę dobrze to może nawet dostać 5/5. Niestety ta mapa która aktualnie jest w dziale map konkursowych wygląda na typową mapę symetryczną a szkoda bo może by coś ciekawego z tego wyszło.
Cytat:
Tak bezmyślnie to generator, un limit surki i 20x więcej woja dla kompa jak normalne i już jest niemożliwa.
A po co? Można przecież dać naszego bohatera na wyspie bez zamku a komputera z zamkiem gdzieś daleko dać. Zdecydowanie szybciej i najważniejsze, że bez generatora.
PS:Wkurzają mnie też plusy w stylu "można osiągnąć wysoki poziom" "można bić się silnymi jednostkami". Szkoda, że ktoś uważa takie rzeczy za najważniejsze ale cóż to jego/jej opinia nie moja.

Feniks zawsze zaczyna ale TO ZAWSZE
 
Ravciozo 
Wielki Wuadca



Pomógł: 13 razy
Dołączył: 19 Lut 2014
Posty: 856
Skąd: Polska, Opole
Wysłany: 2016-05-29, 15:25   

New Year napisał/a:

1) Niestety ta mapa która aktualnie jest w dziale map konkursowych wygląda na typową mapę symetryczną a szkoda bo może by coś ciekawego z tego wyszło.

2) PS:Wkurzają mnie też plusy w stylu "można osiągnąć wysoki poziom" "można bić się silnymi jednostkami". Szkoda, że ktoś uważa takie rzeczy za najważniejsze ale cóż to jego/jej opinia nie moja.


1) Nie no, jakieś silne przejście w środku, droga wąska od tyłu, małe półwyspy - pewnie treasure zone, trzy miasta w strefie, trochę wody do wroga - jeśli będzie taka, jaką sobie wyobrażam, to na multi w sam raz.

2) Tak, też tego nie lubię. Jak chcą się bić dużymi armiami to niech włączą klucz do zwycięstwa i posiedzą 50 miechów w mieście, a nie takie durne uwagi robią.

And we'll all dance alone to the tune of your death...
 
heroes3 



Pomógł: 6 razy
Wiek: 32
Dołączył: 31 Maj 2015
Posty: 750
Wysłany: 2016-05-29, 16:10   

Ravciozo napisał/a:
Ale żeby uniknąć offtopu - trochę mi szkoda osób, które wyślą mapy (tak jak np. "The Lands of Discord") multiplayer. Wątpię, że każdy oceni genialną mapę multi tak, jak genialną mapę singla, bo na 95% każdy z testerów będzie testował mapy multi sam vs. CPU albo sam ze sobą, co nie da takiej przyjemności. Ale obym się mylił.

Niewątpliwie jest trudniej stworzyć udaną, symetryczną mapę do multi, która dostanie wysokie oceny. Ale da się. Pierwsza taka mapa, która mi się przypomniała to:
http://www.heroes3.eu/dow...e-drogi-izalith
Pewnie jakbym przepatrzył zasoby download AW, znalazłbym coś jeszcze, ale nie chcę już spoilerować w tym wątku i podsuwać twórcom kolejnych pomysłów na mapę ;-)
Także jak dla mnie, żadna mapa nie jest na starcie skreślona. Nawet symetryczne pod multi mają u mnie szanse, jeśli tylko są dobrze wykonane i trzymają poziom.
 
As098
Gość
Wysłany: 2016-05-29, 20:08   

A mapy zrobione na szybko, źle wyglądające ?
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Strona 1 z 10
Skocz do:  

Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group