Akademia Wojny - Portal Heroes of Might and Magic III

Trwa II etap konkursu MapMaker AW
Odpowiedz do tematu
Poprzedni temat «» Następny temat
Nowy gracz h3, dużo pytań
Autor Wiadomość
vipermagi


Dołączył: 04 Lip 2013
Posty: 15
Wysłany: 2013-07-04, 11:26   Nowy gracz h3, dużo pytań

Hej
Może na początku napiszę co nieco o sobie byście mieli wgląd :)
Moją karierę ze strategiami turowymi zacząłem jak byłem bardzo młody. Od gry disciples sacred lands. Gra była wspaniała. Kolega fan heroes, mówił, że gra w porównaniu do herosów jest słaba, no cóż chciałem to sprawdzić w sumie. Niestety kolega nie wspomniał, że chodziło o heroes 3, i na moje nieszczęście zainstalowałem sobie heroes 4 (które jest ponoć jedną z najgorszych części z serii heroes). No nic dla mnie wciąż disciples 1 było nie pobite.
Potem wyszło disciples 2, które w ogóle zdeklasowało wszystko w co grałem do tej pory. Wychodziły nowe heroesy, które też próbowałem. Heroes 5 z dodatkami itd. Dla mnie wyglądały niemal identycznie (i w końcu nie wiem ile tych herosów już powstało) wszystko super podobne do siebie i tylko wymagania sprzętowe rosną. No cóż, mając do dyspozycji disciples 2 po prostu przy tej grze te nowe odsłony heroes wypadały bardzo blado i strasznie cukierkowo (lubię mroczny klimat).
Potem jakoś z kolegami się spotkaliśmy i jeden wyskoczył z tekstem - może zagramy w heroes?
Z lekką niechęcią, po moich przejściach z tą serią - ale zgodziłem się.
Graliśmy w heroes 3 :)

Co tu dużo mówić. To najlepsze heroes jakie grałem :) sam nie do końca wiem czemu tak jest, grafika mimo tego że jest stara ma w sobie taki klimat tajemniczości i nawet pasuje to wszystko do siebie :)

Także pewnie niektórym wyda się to zabawne czy coś, ale w heroes 3 zacząłem grać dopiero teraz, można powiedzieć, że mój staż w tej grze wynosi 4-6 tygodni :)

To tyle słowami wstępu.
Mam do was mnóstwo pytań odnośnie tej gry gdyż nie do końca jeszcze rozumiem jej mechaniki działania.

Mam (chyba) najnowszą wersję heroes 3 ze wszystkimi dodatkami po polsku, (jeszcze jakiś launcher że gra jest w hd).

Na razie gram same pojedyncze scenariusze, bo na kampanie jakoś nie chce mi się poświęcać czasu o dziwo. Nie wiem może to się zmieni w przyszłości.

Na chwilę obecną przeszedłem wszystkie mapy S, i teraz zabieram się za mapy M :)

No dobra ale mam pytania więc lecim, z góry dziękuję za odpowiedzi :)

Aha zanim zacznę to chciałbym tylko powiedzieć, że używacie tu na forum bardzo dużo niezrozumiałych dla mnie skrótów językowych, czy jest gdzieś jakiś słownik tego slangu?
Prosiłbym o odpowiedzi, które zrozumie taki laik jak ja :)




1. Czym różni się mądrość od np magii ziemi?
2. Jak zdobyć teleportacje bohaterów do dowolnych miast każdym zamkiem? Czy to możliwe?
3. Czy każdy bohater może używać czarów? Co jest wymagane?
4. Czy czary w każdym zamku są losowo dobierane?
5. Jak działa dyplomacja? Bo nie bardzo rozumiem.
6. Co tak naprawdę daje wysokie morale? Czy opłaca się rozwijać umiejętność co daje morale bohaterowi?
7. Czy opłaca się brać umiejętność szczęście? Jaka jest szansa na dodatkowy atak na jakim poziomie?
8. Czy można jakoś sprzedać artefakty, które mamy w nadmiarze?
9. Czytałem, że ilość punktów ruchu bohatera zależy od armii, co to właściwie znaczy?
10. Do czego służy układanka, którą można zbierać na mapie?
11. Czym różni się zaklęcie kamienna skóra od tarcza?
12. Do czego służy wóz z amunicją? Jednostkom strzelającym kończą się pociski?
13. Niektóre jednostki w opisie mają, że nienawidzą innych jednostek, co to oznacza?

14. Na jakich mapach gra się gry multiplayer? na losowych czy jakichś specjalnych zrobionych?
15. Przy tworzeniu map losowych mam jakieś szablony, a nic nie instalowałem dodatkowego, czy one są dobre do grania czy jakieś przestarzałe?
16. Mam np. szablony 2SM2C, 6LM10, Balance m-U 200% oraz wiele innych. Jak mam je interpretować?
17. Na jakim poziomie trudności powinno się grać gry multiplayer?




Na razie tyle :)
Pozdrawiam
 
Cube 
Cube



Dołączył: 21 Kwi 2013
Posty: 25
Wysłany: 2013-07-04, 12:37   Re: Nowy gracz h3, dużo pytań

vipermagi napisał/a:

1. Czym różni się mądrość od np magii ziemi?

Mądrość pozwala uczyć się czarów poziomów 3-5. Natomiast magia ziemi "ulepsza" czary magii ziemi, czyli sprawia, że są tańsze i mocniejsze, a na mistrzowskim poziomie magii ziemi czary są rzucane masowo (np. spowolnienie na WSZYSTKICH wrogów, albo tarcza na WSZYSTKIE twoje jednostki). Tutaj masz rozpiskę jakie są szanse danego bohatera na "złapanie" określonej umiejętności - http://www.heroes3.eu/forum/viewtopic.php?t=775

vipermagi napisał/a:
2. Jak zdobyć teleportacje bohaterów do dowolnych miast każdym zamkiem? Czy to możliwe?

Zaklecie teleport jest zakleciem 5 poziomu z magii ziemi. Najłatwiej jest je zdobyć w zamku, w którym "magia ziemi jest mocna" :-D Czyli np. w nekro, czy lochach. Nie wiem dokładnie jakie są szanse, może ktoś inny da linka do procentowych wartości ;-) Kolejnym sposobem jest otwarcie puszki pandory, w której ten czar będzie się znajdował (puszki to totalny random, nigdy nie wiesz co sie trafi ;-) ). I jeszcze można zgarnąć zwój z zaklęciem, w którym ów zaklęcie się znajduje (również random)
vipermagi napisał/a:
3. Czy każdy bohater może używać czarów? Co jest wymagane?

Tak, każdy może używać. Jedynym warunkiem jest posiadanie książki czarów. Jeżeli nie ma rozwiniętej umiejętności "mądrość", to może używać czarów 1-2 poziomu. Rozwijanie mądrości da możliwość używania czarów 3, 4 i 5 poziomu (zależnie od zaawansowania umiejętności "mądrość").
vipermagi napisał/a:
4. Czy czary w każdym zamku są losowo dobierane?

Są losowe, jednak zależnie od zamku, szanse na dane czary są większe/mniejsze. Niestety nie znam linka do rozpiski... może gdzies tutaj na forum jest.
vipermagi napisał/a:
5. Jak działa dyplomacja? Bo nie bardzo rozumiem.

Tańsze poddanie się. A druga opcja tej umiejętności pozwala losowo przyłączyć jednostki, które stoją na mapie. Większa szansa na "chęć przyłączenia się" stworów jest wtedy, gdy są to stwory z twojego zamku. I chyba jeszcze większa, jeżeli je masz aktualnie u danego bohatera, ale tego nie jestem pewny ;-) Czyli np. grasz zamkiem, masz mistrzowską dyplomację i atakujesz gryfy, które masz już w swoim wojsku. To powoduje, że jest bardzo duża szansa (nie wiem ile % dokladnie), że nie będą chcieli z tobą walczyć, lecz się przyłączyć. Ale umiejętność ta jest ogolnie zbanowana(zakazana), bo jest za bardzo imba.
vipermagi napisał/a:
6. Co tak naprawdę daje wysokie morale? Czy opłaca się rozwijać umiejętność co daje morale bohaterowi?

Jak masz wysokie morale, twoja jednostka będzie miała szansę zaatakować jeszcze raz. Z tego co czytałem, różnica między +1 a +3 jest nieznaczna. Ale może się mylę. IMO nie opłaca się. Chyba, że masz do wyboru Dowodzenie i Sokoli Wzrok :-D
vipermagi napisał/a:
7. Czy opłaca się brać umiejętność szczęście? Jaka jest szansa na dodatkowy atak na jakim poziomie?

Fajna umiejętność, jednak znowu nie mogę podać procentów. Ale wydaje mi się, że też raczej nie warto inwestować, bo często znajdziesz artefakty na ziemi, które dodają +1 morale/szczęście, co powoduje, że bezsensu wykorzystałeś 1lvl, na ulepszanie tej umiejętności.
vipermagi napisał/a:
8. Czy można jakoś sprzedać artefakty, które mamy w nadmiarze?

Tak, możesz je sprzedawać w Ołtarzu ofiarnym w zamian za doświadczenie. Ale jedynie wtedy, gdy grasz "dobrym" bohaterem(czyli zamek itp.). Jeżeli grasz "złym", to możesz wymieniać jednostki za expa. Tutaj masz dokładny opis wszystkich budowli - http://www.heroes3.eu/budowle#obiekty-rozne
vipermagi napisał/a:
9. Czytałem, że ilość punktów ruchu bohatera zależy od armii, co to właściwie znaczy?

Tak jest. Najwolniejsza jednostka(szybkość to ostatni "atrybut" w statystykach jednostek) w armii bohatera określa jego punkty ruchu. Dodatkowo jednostki z danego terenu (np. gremliny/gargulce na śniegu) nie otrzymują spowolnienia tego terenu. Czyli jeżeli grasz fortecą, to lepiej dać swoim szczurom(bohaterzy poboczni, którymi odkrywasz mapę, a nie walczysz) 1 gargulca, niż ważkę. Pomimo, że ważka ma większą szybkość(9), to gargulec z racji swojego terenu(śniegu) da bohaterowi większy zasięg po tym śniegu. Znowu nie znam przeliczników, ale na oko jednostka o szybkosci 6 daje chyba 1600 punktów ruchu(?). Czy coś w ten deseń ;-)
vipermagi napisał/a:
10. Do czego służy układanka, którą można zbierać na mapie?

Jeżeli odkryjesz wszystkie obeliski, pokażą one miejsce, w którym zakopany jest Graal. Czyli taka skrzynia, z którą chodzisz i jeżeli wejdziesz do jakiegoś zamku, zapyta cię, czy chcesz postawić Graala. Graal daje ogolnie +5k golda na dzień i podwaja przyrost wszystkich jednostek z tego zamku. Dodatkowo, każdy Grall robi inne bajery dla innego miasta. Ale nie wiem gdzie to znaleźć :-D Ale wątpię, żebyś kiedykolwiek z kimś grając znalazł Graala :-P
vipermagi napisał/a:
11. Czym różni się zaklęcie kamienna skóra od tarcza?

Kamienna skóra jest przeciwko strzelcom, a tarcza jest do walki wręcz.
vipermagi napisał/a:
12. Do czego służy wóz z amunicją? Jednostkom strzelającym kończą się pociski?

Tak, w statystykach każdej jednostki masz napisane ile ma strzałów i ile jej zostało. Posiadając wóz z amunicją nie musisz się bać o to, że skończą się pociski.
vipermagi napisał/a:
13. Niektóre jednostki w opisie mają, że nienawidzą innych jednostek, co to oznacza?

Zadają im o 50/100%(?) większe obrażenia.
vipermagi napisał/a:
14. Na jakich mapach gra się gry multiplayer? na losowych czy jakichś specjalnych zrobionych?

"Random map temlpates". Są to specjalnie napisane "algorytmy", które mają stworzyć mapę o określonych cechach. Tutaj masz temat o temlate'ach - http://www.heroes3.eu/forum/viewtopic.php?t=1029
vipermagi napisał/a:
15. Przy tworzeniu map losowych mam jakieś szablony, a nic nie instalowałem dodatkowego, czy one są dobre do grania czy jakieś przestarzałe?

Jeżeli używasz HD Moda, to masz od razu zainstalowane wiele różnych template'ów. Bynajmniej nie są przestarzałe. Ale proponuję poszukać jeszcze kilku często używanych jak np. Jebus Cross.
vipermagi napisał/a:
16. Mam np. szablony 2SM2C, 6LM10, Balance m-U 200% oraz wiele innych. Jak mam je interpretować?

M/L/XL - rozmiar mapy jaki jest możliwy w tym templu. U - możliwość dodania podziemi. 200% to ustawienia gry, czyli ty nie masz nic, a przeciwnik ma duzo hajsu. To jest ten bajer w grze, gdzie wybierasz pomiędzy pionkiem, skoczkiem, wieżą, hetmanem, a królem.
vipermagi napisał/a:
17. Na jakim poziomie trudności powinno się grać gry multiplayer?

Zazwyczaj 130/160%.

Kto oddaje wolność za bezpieczeństwo temu nie należy się ani jedno, ani drugie.
 
Mikus 



Pomógł: 18 razy
Wiek: 31
Dołączył: 27 Sty 2011
Posty: 2897
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2013-07-04, 14:13   

Cube napisał/a:
Zaklecie teleport jest zakleciem 5 poziomu z magii ziemi. Najłatwiej jest je zdobyć w zamku, w którym "magia ziemi jest mocna" :-D Czyli np. w nekro, czy lochach. Nie wiem dokładnie jakie są szanse, może ktoś inny da linka do procentowych wartości ;-) Kolejnym sposobem jest otwarcie puszki pandory, w której ten czar będzie się znajdował (puszki to totalny random, nigdy nie wiesz co sie trafi ;-) ). I jeszcze można zgarnąć zwój z zaklęciem, w którym ów zaklęcie się znajduje (również random)

Jest to zaklęcie 4 poziomu tak gwoli ścisłości i podpowiem tylko, że dopiero na zaawansowanym poziomie magii ziemi możemy się teleportować do dowolnego miasta, które do nas należy. Bez magii ziemi lub na poziomie podstawowym teleportuje nas do najbliższego należącego do nas miasta ;-)

Cube napisał/a:
Ale umiejętność ta jest ogolnie zbanowana(zakazana), bo jest za bardzo imba.


Na multiplayerze ;-)

Cube napisał/a:
8. Czy można jakoś sprzedać artefakty, które mamy w nadmiarze?

Tak, możesz je sprzedawać w Ołtarzu ofiarnym w zamian za doświadczenie. Ale jedynie wtedy, gdy grasz "dobrym" bohaterem(czyli zamek itp.). Jeżeli grasz "złym", to możesz wymieniać jednostki za expa. Tutaj masz dokładny opis wszystkich budowli - http://www.heroes3.eu/budowle#obiekty-rozne


Zapomniałeś o sprzedawcy artefaktów, jest to budynek do kupienia w trzech zamkach: Lochy, Forteca i Wrota Żywiołów. Dodatkowo w grze jest bug związany ze sprzedażą artefaktów, wystarczy do sakwy włożyć ten "najdroższy", kliknąć na niego i klikać taką strzałkę w bok przy sakwie, powoduje to przesunięcie znacznika na inne artefakty ale bez zmiany ceny.

Cube napisał/a:
Zadają im o 50/100%(?) większe obrażenia.

Bodaj 50%.

Czemu władze tego świata robią ze mnie debila
Gówno w prasie, gówno w TV, gówno gównem zasila
 
Deltian 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 03 Sie 2012
Posty: 21
Skąd: Kowary
Wysłany: 2013-07-04, 15:06   

Mikus napisał/a:


Cube napisał/a:
8. Czy można jakoś sprzedać artefakty, które mamy w nadmiarze?

Tak, możesz je sprzedawać w Ołtarzu ofiarnym w zamian za doświadczenie...


Zapomniałeś o sprzedawcy artefaktów, jest to budynek do kupienia w trzech zamkach: Lochy, Forteca i Wrota Żywiołów...


no i oczywiście na czarnym rynku na mapie przygód (kiedy chodzisz po mapie bohaterami) - http://www.heroes3.eu/budowle#obiekty-rozne ;)
 
 
Quargoh 



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 07 Mar 2011
Posty: 87
Skąd: BP
Wysłany: 2013-07-04, 19:10   

Cube napisał/a:
Zaklecie teleport jest zakleciem 5 poziomu z magii ziemi. Najłatwiej jest je zdobyć w zamku, w którym "magia ziemi jest mocna" :-D Czyli np. w nekro, czy lochach. Nie wiem dokładnie jakie są szanse, może ktoś inny da linka do procentowych wartości ;-) Kolejnym sposobem jest otwarcie puszki pandory, w której ten czar będzie się znajdował (puszki to totalny random, nigdy nie wiesz co sie trafi ;-) ). I jeszcze można zgarnąć zwój z zaklęciem, w którym ów zaklęcie się znajduje (również random)

Są jeszcze Księgi: Ziemi/Wody/Ognia/Powietrza zawierające wszystkie czary danej magii.

 
Malekith 
I Am Justice



Pomógł: 85 razy
Dołączył: 30 Maj 2008
Posty: 2986
Wysłany: 2013-07-04, 19:45   

Cube napisał/a:
Kolejnym sposobem jest otwarcie puszki pandory, w której ten czar będzie się znajdował (puszki to totalny random, nigdy nie wiesz co sie trafi ;-) )
Nie do końca, dzięki znajomości danego szablonu mapy losowej i siły strażnika można w przybliżeniu określić co może znaleźć się w puszce.
Cube napisał/a:
Jedynym warunkiem jest posiadanie książki czarów.
Czarów przygody (np. wrota wymiarów) można używać posiadając sam zwój.
Cube napisał/a:
Są losowe, jednak zależnie od zamku, szanse na dane czary są większe/mniejsze. Niestety nie znam linka do rozpiski... może gdzies tutaj na forum jest.
Można znaleźć dokładne szanse na dany czar w każdym zamku w pliku SpTraits (trzeba go wypakować z jego z plików .lod w Data używając programu Resedit). Druga opcja to poszukać poradnika "Tribute to Strategists" Rainalcara - zawiera kompilację wiedzy o H3 (jest w języku angielskim).
Cube napisał/a:
A druga opcja tej umiejętności pozwala losowo przyłączyć jednostki, które stoją na mapie. Większa szansa na "chęć przyłączenia się" stworów jest wtedy, gdy są to stwory z twojego zamku. I chyba jeszcze większa, jeżeli je masz aktualnie u danego bohatera, ale tego nie jestem pewny
Każda jednostka na mapie ma ustawiony współczynnik agresji (który jest wybierany częściowo losowo) - niektórych stworów w ogóle nie da się przyłączyć, niektóre przyłączą się nawet bez dyplomacji. Rzeczy które wpływają na szansę na przyłączenie się:
-siła armii i siła bohatera (atak i obrona) - jeśli nie są wystarczająco duże, potwór może zaatakować zamiast się przyłączyć (w niektórych przypadkach odrzucenie propozycji dołączenia się spowoduje, że potwór zaatakuje),
-posiadanie przynajmniej 1 jednostki danego rodzaju (ulepszonej lub nie; wyjątki: żywiołaki wody/lody, ognia/energii, ziemi/magmy),
-dany rodzaj stworzenia (suma ulepszonych i nieulepszonych, wyjątki jak wyżej) stanowi ponad 50% armii,
-poziom dyplomacji,
-poziom 80% dodaje 1 ukryty poziom dyplomacji, jednak maksymalny jej poziom nie może przekroczyć 3 (3 = ekspert).
Bez dyplomacji (lub poziomu 80%) nie można przyłączyć żadnego stwora na mapie wygenerowanej losowo - wyjątek to stworzenia dublujące się na początku miesiąca.

Sympatia:
-posiadanie 1 jednostki danego typu - +1,
-jednostka danego typu stanowi ponad 50% armii - +2.

Dyplomacja:
-podstawowy - +1,
-zaawansowany - +2,
-ekspert - +3.

Nastrój potworów na mapach losowych waha się od 4 do 10 (10 nie dołączysz nigdy), na pozostałych zazwyczaj od 1 do 10.
Jeśli Sympatia + Dyplomacja = lub > Nastrój to potwory dołączą się za darmo.
Jeśli Sympatia + Dyplomacja*2 + 1 = lub > Nastrój to potwory dołączą się za złoto.

Przykład:
Mamy 50 pikinierów, 40 łuczników i podstawową dyplomację. Próbujemy przyłączyć 20 halabardników na mapie losowej. Ponieważ ponad połowa naszej armii to pikinierzy, Sympatia=2, a ponieważ dyplomacja jest na poziomie podstawowym Dyplomacja=1.
2+1=3 - wiadomo, że halabardnicy nie przyłączą się za darmo
2+1*2+1=5 - jeśli Nastrój halabardników jest mniejszy niż 6, możemy przyłączyć ich za złoto.

Koszt przyłączenia potwora za złoto jest równy kosztowi jego rekrutacji (nie licząc dodatkowych surowców), nie da się go zredukować.
Cube napisał/a:
Jak masz wysokie morale, twoja jednostka będzie miała szansę zaatakować jeszcze raz. Z tego co czytałem, różnica między +1 a +3 jest nieznaczna. Ale może się mylę. IMO nie opłaca się. Chyba, że masz do wyboru Dowodzenie i Sokoli Wzrok
+1 - 1/24 szans
+2 - 1/12 szans
+3 - 1/8 szans
Szczęście działa z takim samym prawdopodobieństwem.
Ujemne morale mają dwa razy większą szansę na wystąpienie. Przy -3 to aż 1/4 szans. 3 to max morale/szczęścia, -3 to minimum morale. Przekroczenie tych granic nic nie daje. Ujemne szczęście nie występuje.
Cube napisał/a:
Fajna umiejętność, jednak znowu nie mogę podać procentów.
+100% bazowych obrażeń. Bazowe obrażenia to obrażenia przed wliczeniem bonusu z punktów ataku/umiejętności "Atak" lub "Łucznictwo". Tak samo działa specjalna umiejętność czarnych rycerzy.
Cube napisał/a:
Ale jedynie wtedy, gdy grasz "dobrym" bohaterem(czyli zamek itp.). Jeżeli grasz "złym", to możesz wymieniać jednostki za expa.
Jeśli grasz neutralnym bohaterem (cytadela, twierdza, wrota żywiołów) to możesz składać w ofierze zarówno artefakty jak i jednostki.
Cube napisał/a:
Najwolniejsza jednostka(szybkość to ostatni "atrybut" w statystykach jednostek) w armii bohatera określa jego punkty ruchu.

3 lub mniej - 15,00
4 - 15,60
5 - 16,30
6 - 17,00
7 - 17,60
8 - 18,30
9 - 19,00
10 - 19,60
11 lub więcej - 20,00

Jeśli znajdujemy się na terenie bez kar ruchu (np trawa) to ostatnią kratkę ruchu można wydać na ruch po skosie (który kosztuje normalnie 1,41).

Bohater bez jednostek ma 19,00 punktów ruchu.

Buty przyspieszenia dają +6,00, rękawice +3,00, a stajnie +5,00.

Bonus logistyki jest naliczany przed dodaniem bonusów artefaktów/stajni.

Specjalność w danej jednostce wpływa na jej szybkość, artefakty zwiększające szybkość jednostek nie wpływają na punkty ruchu, tak samo specjalność Sir Mullicha.
Cube napisał/a:
podwaja przyrost wszystkich jednostek z tego zamku.
Zwiększa przyrost o 50%, ale jest to liczone po dodaniu wszelkich bonusów z elementów legionisty i siedlisk na mapie.
Cytat:
Kamienna skóra jest przeciwko strzelcom, a tarcza jest do walki wręcz.
Kamienna skóra daje 6 punktów obrony na ekspercie (działa na wszystkie rodzaje ataków), a tarcza redukuje obrażenia o 30% (tylko w walce wręcz). Każdy punkt przewagi (chodzi o różnicę pomiędzy łączną obroną atakowanej jednostki a łącznym atakiem atakującej jednostki) ataku nad obroną to +5% obrażeń (max 300%), każdy punkt przewagi obrony nad atakiem to 2,5% redukcji (max 70%). Więc mając ponad 19 obrony przewagi kamienna skóra da przynajmniej 30% redukcji dla wszystkich otrzymywanych ataków. Jednak po osiągnięciu limitu 70%, bonus od tarczy wciąż działa w pełni skutecznie.
Cube napisał/a:
Zadają im o 50/100%(?) większe obrażenia.
+50% bazowych obrażeń.
 
 
vipermagi


Dołączył: 04 Lip 2013
Posty: 15
Wysłany: 2013-07-04, 21:52   

Wow dzięki za odpowiedzi :)

Mam jeszcze dodatkowe pytania:

18. Co powoduje, że jednostka ma minusowe morale o nazwie "-zaklęcia"?
19. Dlaczego nie mogę teleportować jednostek za mury zamku?
20. Dlaczego jednostka pomimo widocznej dziury w murze zamku nie może wejść do środka?
21. Dlaczego jak odkrywam mapę to czasami mi się ona zakrywa? Dałbym sobie rękę uciąć, że odkryłem dany teren, a tu zakryte???
22. Czy artefakt +5% obrażeń do umiejętności łucznictwa zwiększa obrażenia jednostkom strzelającym?
23. Z tego co widzę to na takiej błyszczącej ziemi mogę rzucać czary masowe, są jeszcze jakieś inne bonusy od krajobrazu?
24. Rozumiem, że czary są losowane w każdym zamku, a czy to tyczy się także tych czarów do których nie wymagana jest umiejętność mądrość? Są jakieś czary, które zawsze ma dany zamek?

Dziękuję wam bardzo za pomoc :)
 
Skwer 



Pomógł: 17 razy
Wiek: 33
Dołączył: 19 Lut 2008
Posty: 2742
Wysłany: 2013-07-04, 22:23   

vipermagi napisał/a:
19. Dlaczego nie mogę teleportować jednostek za mury zamku?
Aby czar teleport mógł przenieść jednostkę ze mury musisz posiadać magię wody na co najmniej poziomie zaawansowanym.
vipermagi napisał/a:
20. Dlaczego jednostka pomimo widocznej dziury w murze zamku nie może wejść do środka?
Mur musi być w danym miejscu zniszczony całkowicie.
vipermagi napisał/a:
21. Dlaczego jak odkrywam mapę to czasami mi się ona zakrywa? Dałbym sobie rękę uciąć, że odkryłem dany teren, a tu zakryte???
Budowla i nazwie Całun Ciemności zakrywa mapę na pewnym obszarze w okół niej. Całun Ciemności występuje zarówno jako budowla w mieście (tylko Nekropolia) jak i budynek wolno stojący na mapie. Efekt działania jest ten sam, obie budowle różnią się od siebie jedynie sposobem aktywacji. http://www.heroes3.eu/budowle
vipermagi napisał/a:
22. Czy artefakt +5% obrażeń do umiejętności łucznictwa zwiększa obrażenia jednostkom strzelającym?
Dodaje 5% do umiejętności łucznictwo (która zwiększa obrażenia zadawane na odległość przez strzelców). Artefakty zwiększające łucznictwo nie działają jeżeli bohater nie posiada tej umiejętności.
vipermagi napisał/a:
23. Z tego co widzę to na takiej błyszczącej ziemi mogę rzucać czary masowe, są jeszcze jakieś inne bonusy od krajobrazu?
Stojąc na Świętej ziemi możemy rzucać czary tak jakbyśmy posiadali wszystkie magie na poziomie mistrz.
Na przeklętej - nie możemy rzucić czarów wyższych niż 3 poziom.
Na ziemiach żywiołów; ogień, powietrze, ziemia, woda - możemy rzucić czary odpowiadające gruntowi pod naszymi nogami tak jakbyśmy posiadali magię na poziomie Mistrz.
vipermagi napisał/a:
24. Rozumiem, że czary są losowane w każdym zamku, a czy to tyczy się także tych czarów do których nie wymagana jest umiejętność mądrość? Są jakieś czary, które zawsze ma dany zamek?
Nie, wszystkie czary są losowe. Różne jest prawdopodobieństwo wystąpienia czarów w miastach. W zamku często trafisz błogosławieństwo, a z kolei czarów magii ognia najlepiej szukać w Inferno.

 
 
Malekith 
I Am Justice



Pomógł: 85 razy
Dołączył: 30 Maj 2008
Posty: 2986
Wysłany: 2013-07-05, 05:25   

Skwer napisał/a:
Stojąc na Świętej ziemi możemy rzucać czary tak jakbyśmy posiadali wszystkie magie na poziomie mistrz.
Na świętej ziemi jednostki zamków dobrych dostają bonus morale, a jednostki zamków złych karę do morale. Na diabelskiej mgle jest odwrotnie. Na magicznej ziemi wszystkie czary działają na poziomie ekspert.
Skwer napisał/a:
Na przeklętej - nie możemy rzucić czarów wyższych niż 3 poziom.
Nie możemy rzucać wyższych, niż 1. poziom.

Na polach koniczyny jednostki neutralne zyskują bonus do szczęścia.
 
 
Mikus 



Pomógł: 18 razy
Wiek: 31
Dołączył: 27 Sty 2011
Posty: 2897
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2013-07-05, 11:08   

Skwer napisał/a:
20. Dlaczego jednostka pomimo widocznej dziury w murze zamku nie może wejść do środka?
Mur musi być w danym miejscu zniszczony całkowicie.

Może bardziej chodziło o fosę. Nie można od razu wejść do zamku, który ma rozbudowany zamek (wyjątek Forteca gdzie postawione są miny), najpierw trzeba stanąć na fosie, od której otrzymamy obrażenia i dopiero w następnym ruchu możemy przejść. Jeśli zostaniesz na fosie to w każdej turze będziesz otrzymywał obrażenia, dodam tylko, że Cytadela posiada podwójną fosę więc dopiero za trzecim razem wejdziemy do środka.

Czemu władze tego świata robią ze mnie debila
Gówno w prasie, gówno w TV, gówno gównem zasila
 
vipermagi


Dołączył: 04 Lip 2013
Posty: 15
Wysłany: 2013-07-08, 11:33   

Tak dokładnie, chodziło mi o te fosę, niby jest widoczna dziura w murze, a najpierw trzeba na tej fosie stanąć - tego nie wiedziałem.

Mam jeszcze kolejne pytania hehe :)



25. Jeśli jednostka ma nieskończony kontratak i zostanie zaatakowana przez jednostkę, która powstrzymuje kontratak to czy nieskończony kontratak zostanie także powstrzymany czy jednak odda cios?
26. Na jednej z map do splądrowania był budynek o nazwie smocza utopia (nieodwiedzone) mimo to nie dało się do niego wejść żadnym sposobem - czemu?
27. Jak powinno się prawidłowo rozbudowywać miasta? np. fortecą to najpierw postawić budynek, który daje wizję dookoła? czy jak najszybciej kapitol stawiać? czy jeszcze inaczej?
28. Co się stanie gdy bohater będzie mieć już wszystkie umiejętności rozwinięte do maksimum i osiągnie następny poziom?
29. Czy powinno się wykupywać wszystkie jednostki dla głównego bohatera czy lepiej sobie darować te najsłabsze i najwolniejsze?
30. Jeśli zniszczę katapultę wroga podczas oblężenia, a on nie będzie mieć jednostek latających i strzelających, czy wtedy możliwe jest zdobycie przez niego zamku?
31. Jeśli mam np. ogra co rzuca zaklęcie żądza krwi, to czy jak będę mieć 100 ogrów siła tego zaklęcia będzie większa?
32. Na czym polega farmienie Inferno?
33. Który zamek jest uznawany za najsilniejszy i najsłabszy na multiplayerze? i dlaczego?


Do tego pytanie nr 18 wciąż mnie nurtuje.

Dziękuję z góry za odpowiedzi
Pozdrawiam :)
 
Mikus 



Pomógł: 18 razy
Wiek: 31
Dołączył: 27 Sty 2011
Posty: 2897
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2013-07-08, 11:49   

vipermagi napisał/a:
25. Jeśli jednostka ma nieskończony kontratak i zostanie zaatakowana przez jednostkę, która powstrzymuje kontratak to czy nieskończony kontratak zostanie także powstrzymany czy jednak odda cios?

Nie odda.
vipermagi napisał/a:
26. Na jednej z map do splądrowania był budynek o nazwie smocza utopia (nieodwiedzone) mimo to nie dało się do niego wejść żadnym sposobem - czemu?

Była odwiedzona ale nie przez Ciebie dlatego widziałeś napis "nieodwiedzona" dopóki sam nie zajrzałeś. Splądrował ją ktoś inny.
Cytat:
27. Jak powinno się prawidłowo rozbudowywać miasta? np. fortecą to najpierw postawić budynek, który daje wizję dookoła? czy jak najszybciej kapitol stawiać? czy jeszcze inaczej?

Od tego jest kilka innych tematów, wszystko zależy od wielkości mapy i poziomu trudności. Jeśli mapa duża i stosunkowo uboga to lepiej iść najpierw w kapitol.
vipermagi napisał/a:
28. Co się stanie gdy bohater będzie mieć już wszystkie umiejętności rozwinięte do maksimum i osiągnie następny poziom?

Otrzyma tak jak poprzednio +1 do obrony/ataku/mocy bądź wiedzy i nic więcej.
vipermagi napisał/a:
29. Czy powinno się wykupywać wszystkie jednostki dla głównego bohatera czy lepiej sobie darować te najsłabsze i najwolniejsze?

Na późniejszym etapie gry lepiej sobie darować te powolne i zostawiać je w zamku do obrony, wyjątkiem są kościeje w nekropolii gdzie na nich w dużej mierze opiera się siła naszej armii.
vipermagi napisał/a:
30. Jeśli zniszczę katapultę wroga podczas oblężenia, a on nie będzie mieć jednostek latających i strzelających, czy wtedy możliwe jest zdobycie przez niego zamku?

Nie, chyba, że posiada zaklęcie trzęsienia ziemi, które potrafi niszczyć zamkowe mury albo załatwi Cię zaklęciami ofensywnymi bądź teleportuje się do środka.
Cytat:
31. Jeśli mam np. ogra co rzuca zaklęcie żądza krwi, to czy jak będę mieć 100 ogrów siła tego zaklęcia będzie większa?

Nie.
vipermagi napisał/a:
32. Na czym polega farmienie Inferno?

Polega na przyzywaniu demonów w zamian za zabite na polu walki jednostki, poświęcamy po prostu te słabsze bądź te nie z naszego zamku aby zbierać demony.

Czemu władze tego świata robią ze mnie debila
Gówno w prasie, gówno w TV, gówno gównem zasila
 
buggy


Dołączył: 02 Kwi 2013
Posty: 20
Wysłany: 2013-07-08, 15:20   

18. z tego co pamietam to gra automatycznie dodaje ci minusowe morale wtedy gdy twoje morale wynosza ponad 3.
Jesli artefakty, dowodzenie itd daja ci lacznie 5morale to gra dorzuca ci zaklecie -2 morale i w ten spsoob redukuje je do prawidlowych 3 morale
27. zwykle w pierwszym tygodniu powinienes skupic sie tylko na budynkach generujacych jednostki,
np jedna ze strategii forteca to: w 1szym dniu budujesz budynek ulepszajacy gremliny i starasz sie do konca tygodnia wybudowac budynek generujacy nagi.
ulepszenie gremlinow bo bedze to trzon twojej armi przez pierwsze dni, a nagi bo to kluczowa jednostka w dalszej czesci gry
29. jesli stosujesz strategie wyzej to skupiasz sie na jednostkach ktore sa przydatne w walce. dlatego odpuszczasz miedzy innymi golemy ktore sa dosc silne ale przez swoja predkosc bardzo malo uzyteczne. przynajmniej w poczatkowej fazie gry
32. ulepszony czart posiada umiejetnosc wskrzeszania demonow z cial zabitych sojusznikow. impy to jednostka praktycznie bezuzyteczna w inferno, dlatego warto je farmic, czyli wysylac na smierc a z ich cial tworzyc demony ktore zostaja z nami po walce
 
Malekith 
I Am Justice



Pomógł: 85 razy
Dołączył: 30 Maj 2008
Posty: 2986
Wysłany: 2013-07-08, 16:07   

Cytat:
Do tego pytanie nr 18 wciąż mnie nurtuje.
Myślę, że to może być czar przygnębienie.
buggy napisał/a:
18. z tego co pamietam to gra automatycznie dodaje ci minusowe morale wtedy gdy twoje morale wynosza ponad 3.
Jesli artefakty, dowodzenie itd daja ci lacznie 5morale to gra dorzuca ci zaklecie -2 morale i w ten spsoob redukuje je do prawidlowych 3 morale
Na pewno nie jest tak, gdyż jeśli masz +4 morale, a przeciwnik rzuci przygnębienie na poziomie co najmniej zaawansowanym, to morale spadną do 2, a nie 1.
vipermagi napisał/a:
33. Który zamek jest uznawany za najsilniejszy i najsłabszy na multiplayerze? i dlaczego?
Wszystko zależy od mapy, poziomu trudności, zasad.
 
 
vipermagi


Dołączył: 04 Lip 2013
Posty: 15
Wysłany: 2013-07-08, 18:13   

Nie rozumiem jak te czarty wskrzeszają?
Grałem inferno dzisiaj, miałem ulepszone czarty i jak zabili mi gnolle to chciałem zrobić z nich demony, ale nic się nie dało?

Innym razem udało mi się wskrzesić demona z jakiegoś ciała, a gdy chciałem znowu wskrzesić z innego trupa to się nie udało.

O co chodzi?

Cytat:
Malekith napisał:
Wszystko zależy od mapy, poziomu trudności, zasad.

Na poziomie trudności 130%, bez zasad.
Jaki zamek na mapie S,M,L,XL i dlaczego?
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Strona 1 z 4
Skocz do:  

Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group