Pomógł: 44 razy Wiek: 30 Dołączył: 05 Sie 2009 Posty: 2682 Skąd: Warszawa / Lublin
Wysłany: 2009-12-06, 13:44
Jak dla mnie Disciples do HoMMa jest podobny tylko na pierwszy rzut oka. Po dłuzszej rozgrywce mogę stwierdzić, że to zupełnie inne gry. To tak jak porównywać Heroes'y do czegokolwiek z serii Total War "bo jest turowa, bo trzeba rozbudowywać miasta i rozwalać wroga".
Pomógł: 44 razy Wiek: 30 Dołączył: 05 Sie 2009 Posty: 2682 Skąd: Warszawa / Lublin
Wysłany: 2009-12-13, 00:39
ProXy napisał/a:
Nie przesadzaj, są podobne, w sumie tam bardziej podoba mi się levelowanie jednostek itp. ostatnio gram nawet więcej w D2: Bunt Elfów niż w HoMM'a,
No to jak mówiłem, chyba tylko w takim stopniu, jak do Rome: TW (oczywiście bez bitew). W Disciplesie rozwijamy swoje jednostki trochę na RPG-owych zasadach. Nie ma ogromnych armii. Ważny jest indywidualizm. W HoMM3 idzie się na ogół, na setki anonimowych jednostek w wielkich oddziałach.
Stolica w Disciplesie jest centrum życia, nie ma stolicy - nie ma nacji. W HoMMie przewaga stolicy nad innymi miastami to tylko wyższy dochód. W Disciplesie nie wystąpią przeciw sobie takie same nacje - w HoMMie tak.
W Disciplesie każdy dowódca jednej klasy jest taki sam. W HoMMie zaś każdy ma indywidualny wygląd, cechy, specjalizację.
A zasoby? W HoMMie bez różnych zasobów się nie obędzie, bez nich nie da rady nic wybudować. W Disiplesie zaś liczy się złoto, manę można sobie darować, jeśli nie lubimy czarować. A czarujemy tylko na mapie. W HoMMie można również w czasie bitwy. W Disciplesie, by przejąć kopalnię trzeba się namęczyć, zaś w HoMMie nie jest to aż tak irytujące (jeśli kopalnia leże pół mapy od najbliższego miasta).
Różnice moge tworzyć w nieskończoność. A podobieństwa (oprócz oczywistych)? Tu juz występują problemy.
Ostatnio zmieniony przez Leance 2009-12-13, 00:45, w całości zmieniany 1 raz
Ale w Disciplesie armia prowadzona jest bohatera o wyraźnie lepszych statystykach, niż reszta oddziałów (to porównanie bardziej adekwatne do HoMM IV), dysponującego artefaktami, sztandarami, eliksirami etc. To jedno podobieństwo nie jest wspólne z Total Warami (choć tam są lepsze bronie, pancerze, doswiadczenie)
Gdy się Jowisz z Saturnem schodzi,
Jakże matula pszenica obrodzi!
Miecz jest krzyżem: On na nim umierał,
Na piersi Marsa bogini westchnęła.
W zasadzie nie wiem czy dobry temat wybrałem ale nie mogłem znaleźć ogólnego o grach a po co zakładać nowy. Grał ktoś w Kings&Bounty? Sam zacząłem 3 dni temu i spędziłem przy niej już sporo godzin, naprawdę wciąga. Jakieś tam podobieństwo do Homm jest (żeby mi nikt nie zarzucał że zły temat) bo walki są turowe. Ja póki co nadal na pierwszej kampanii jestem i muszę przyznać że gra jest całkiem długa (przynajmniej jak na te dzisiejsze), sporo wysp do odkrycia i wcale nie jest łatwo a gram na drugim z czterech poziomów trudności.
Czemu władze tego świata robią ze mnie debila
Gówno w prasie, gówno w TV, gówno gównem zasila
Witam wszystkich bardzo serdecznie. Mam nadzieje że mi pomożecie. Szukam gry podobnej do herosów. Strategia turowa, bohater walszy na polu bitwy, a jeżeli umże to jednostki mogą dalej eksplorować mapę. Oprucz bohatera jednostki także dostają expa, gdy osiągną odpowiedni lvl można je ewoluować. A w zakmu zawsze był mobek który jednym atakiem mógł zabić wszystkie mobki agresora (możliwe że to bug). Pamiętam tylko tyle. Thx za pomoc.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum