Wysłany: 2007-07-04, 11:26 Heroes of Might and Magic II
Jest temat od Heroes I, więc musi też być o Heroes II podobnie jak w część pierwszą grałem w to bardzo krótko, ale o niej też wiem to i owo. Sądzę, że "dwójka" to tylko mocno rozbudowana jedynka, bo nie widzę zbytniej różnicy w jakości grafiki. Mało tego: odnoszę wrażenie, że ścieżka dźwiękowa jest ta sama , ale nie jestem pewien - grałem w to tylko dwa dni. Czekam na wasze opinie.
Ostatnio zmieniony przez Tarnoob 2010-01-11, 16:03, w całości zmieniany 1 raz
Wiek: 29 Dołączył: 14 Sie 2007 Posty: 99 Skąd: MIASTKO
Wysłany: 2007-08-17, 15:57
mam pytanie jakie są zamki w tej części
Tarnoob [Usunięty]
Wysłany: 2007-08-17, 16:08
proszę bardzo: odpowiedniki fortecy, bastionu, zamku, twierdzy, nekropolii i jedno miasto nie występujące w trójce, ale za to będące w dwójce i w jedynce: miasto czarnoksiężnika. Napisałem "odpowiedniki", bo nieco różnią się od najbliższych im miast z H3. Na przykład w "bastionie" najlepszą jednostką jest feniks, a centaur występuje w mieście czarnoksiężnika.
Sądzę, że "dwójka" to tylko mocno rozbudowana jedynka, bo nie widzę zbytniej różnicy w jakości grafiki. Mało tego: odnoszę wrażenie, że ścieżka dźwiękowa jest ta sama
Dwójka to tak naprawdę wieeeelki patch do jedynki :D
Wiek: 34 Dołączył: 30 Maj 2008 Posty: 37 Skąd: Libiąż
Wysłany: 2008-06-05, 15:51
Kończe kampanie na dwójce i sądze że prawda leży po środku. Gra od jedynki różni sie i to bardzo - fabułą, miastami, możliwościami bohatera, magią etc. Jedyne co pozostało nie wiele zmienione to słabawa grafika a także muzyka. Mimo to gra sie o wiele przyjemniej niż w H1.
,,Im bardziej poznaję ludzi, tym bardziej kocham zwierzęta"
W dwójce niedość, że mamy nowe zamki, to jeszcze są ulepszenia jednostek (tego nie było w jedynce), że nie wspomnę o zupełnie innej fabule, ale to akurat słaby argument.
Cytat:
proszę bardzo: odpowiedniki fortecy, bastionu, zamku, twierdzy, nekropolii i jedno miasto nie występujące w trójce, ale za to będące w dwójce i w jedynce: miasto czarnoksiężnika.
Miasto czarnoksiężnika to lochy.
Być może uważasz, że nie ma ono odpowiednika z powodu jednostek. Przyjrzyjmy się im:
1.Centaur (w H3 Bastion)
2.Gargulec (w H3 Forteca)
3.Gryf (Zamek)
4.Minotaur (Loch)
5.Hydra (Cytadela)
6.Smok zielony/czerwony/czarny (Bastion/Loch)
Jednak spadkobiercą zamku czarnoksiężnika w trójce jest wyraźnie loch - choćby bohaterowie niektórzy (Alamar) są i tam i tu (tzn. II i III).
Dużo się zmieniło w stosunku do trójki. Wiele jednostek się pomieszało w zamkach. Przeanalizujmy parę zamków:
Czarodziej (Wizard):
Halfings - jednostka 1lvl w trójce jest chyba niziołkiem (ma to samo uzbrojenie i podobny wygląd). Dziki - brak odpowiednika, Golemy zostały, Ptaki przeszły do twierdzy, reszta została.
Czarodziejka:
Można powiedzieć że ten zamek z wyglądu przeobraził się we Wrota Żywiołów. Pierwszy i ostatni poziom przeszły też do tego zamku. Krasnale, elfy i jednorożce przeszły do Bastionu. Tylko nie wiem co z druidami.
Barbarzyńca:
Gobliny pozostały, Orkowie też (zmienił im się oręż, z kuszy na topór), wilki przeobraziły się na wilczych jeźdźców, Ogry też zostały, te kuloki ciskające kulami połączyły się z cyklopami pewnie i powstał ciskający cyklop :)
Czarnoksiężnik:
Centaury dostały zamiast łuku lance (czy coś takiego) i przeszły do Bastionu, gragulce przeszły do Fortecy, Gryfy do Zamku, Minotaury zostały, Hydry przeszły do Cytadeli, Smoki się podzieliły na Bastion i Lochy.
Zamek:
Chłopi wyemigrowali jako neutralni, łucznicy zostali, pikinierzy gdzieś znikli, miecznicy zostali, kawaleria też, krzyżowcy też. I tu trafna uwaga: miecznicy i krzyżowcy stali się jednym poziomem ulepszonym i nie.
Nekromanta:
Tutaj znikła tylko mumia
Z neutralnych to meduza przeszła do Lochów i żywioły do Wrót
Gdzieś się mylę? Poprawić! :)
Co mnie nie zabije to mnie wzmocni
Tarnoob [Usunięty]
Wysłany: 2008-06-07, 12:20
Morgan-Ghost napisał/a:
pikinierzy gdzieś znikli
Taa, taki z Ciebie zajadły fan tójki, a nie wiesz, co jest na pierwszym poziomie w Zamku?
Czarodziejka:
Można powiedzieć że ten zamek z wyglądu przeobraził się we Wrota Żywiołów. Pierwszy i ostatni poziom przeszły też do tego zamku. Krasnale, elfy i jednorożce przeszły do Bastionu. Tylko nie wiem co z druidami.
W pewnej kampanii o tytule Historia conflux tak właśnie zostało to przedstawione, aczkolwiek 3DO nigdy nie przedstawiała kapłanów jako swojego rodzaju następców druidów, a chociażby w serii MM te dwie profesje są od siebie dość wyraźnie rozdzielone.
Dwójka się sporo różni od jedynki. Wprowadzono drugorzędne umiejętności (14 - nie było wtedy jeszcze płatnerza, skut. ataku, nauki czarów, nauki i 4 magii) . Więcej czarów i nowy system magii: 1 pkt wiedzy 10 pkt many i umiejętność Wisdom pozwalająca nauczyć się czarów od III poziomu (w pierwszej części ile bohater miał wiedzy, tyle razy mógł rzucić czar, a potem musiał od nowa się go uczyć). Dwa nowe zamki: nekromanta i czarodziej. Wprowadzenie dodatkowych budowli w zamkach: zwiększający przyrost stworzeń 1. poziomu, jeden budynek indywidualny dla każdej rasy (biblioteka, loch, tęcza, fortyfikacja, koloseum, chmury siarki), kanciapa kapitana i ulepszenia niektórych stworzeń. Większe pole walki, co za tym idzie większa stopniowalność prędkości. Nowe stworzenia neutralne. Grafika, czy muzyka to rzecz subiektywna, ale mi się grafika czasami bardziej podoba niż w trójce, a jeśli chodzi o muzykę to jest wybór: midi, cd-audio bez opery, cd-audio z operą. Zróżnicowanie misji w kampanii - w jedynce misje były takie same - zaczynało się po prostu w innym miejscu. Nowe cele scenariuszy (ale tego chyba nie było za wiele). Możliwość wybrania zamku w scenariuszu, a nie tak jak w jedynce, że się grało losowym. Większe mapy i doszedł rozmiar xl. Pewnie jeszcze coś by było, ale za chwilę przerwa będzie 20 min i muszę kończyć. Ogólnie powiem, że lubię Homm II i cenię prawie na równi z III.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum