Akademia Wojny - Portal Heroes of Might and Magic III

Do zakończenia I etapu konkursu MapMaker AW pozostało 3 dni
Odpowiedz do tematu
Poprzedni temat «» Następny temat
Heroes of Might and Magic II
Autor Wiadomość
Tarnoob
[Usunięty]

Wysłany: 2007-07-04, 10:26   Heroes of Might and Magic II

Jest temat od Heroes I, więc musi też być o Heroes II ;-) podobnie jak w część pierwszą grałem w to bardzo krótko, ale o niej też wiem to i owo. Sądzę, że "dwójka" to tylko mocno rozbudowana jedynka, bo nie widzę zbytniej różnicy w jakości grafiki. Mało tego: odnoszę wrażenie, że ścieżka dźwiękowa jest ta sama :shock: , ale nie jestem pewien - grałem w to tylko dwa dni. Czekam na wasze opinie.
Ostatnio zmieniony przez Tarnoob 2010-01-11, 16:03, w całości zmieniany 1 raz  
 
lol772 



Pomógł: 21 razy
Wiek: 29
Dołączył: 01 Lip 2007
Posty: 3176
Skąd: Biała Podlaska
Wysłany: 2007-07-18, 15:37   

to mój pierwszy heroes a o dziwo jedynka to piąty w jaki gralem
 
matej64 
W.Ż.



Wiek: 29
Dołączył: 14 Sie 2007
Posty: 99
Skąd: MIASTKO
Wysłany: 2007-08-17, 14:57   

mam pytanie jakie są zamki w tej części
 
Tarnoob
[Usunięty]

Wysłany: 2007-08-17, 15:08   

proszę bardzo: odpowiedniki fortecy, bastionu, zamku, twierdzy, nekropolii i jedno miasto nie występujące w trójce, ale za to będące w dwójce i w jedynce: miasto czarnoksiężnika. Napisałem "odpowiedniki", bo nieco różnią się od najbliższych im miast z H3. Na przykład w "bastionie" najlepszą jednostką jest feniks, a centaur występuje w mieście czarnoksiężnika.
 
Webzir



Dołączył: 08 Paź 2007
Posty: 36
Wysłany: 2007-10-12, 16:26   

Tarnum napisał/a:
Sądzę, że "dwójka" to tylko mocno rozbudowana jedynka, bo nie widzę zbytniej różnicy w jakości grafiki. Mało tego: odnoszę wrażenie, że ścieżka dźwiękowa jest ta sama :shock:


Dwójka to tak naprawdę wieeeelki patch do jedynki :D

Niestety klan LORD rozpadł się...
 
lol772 



Pomógł: 21 razy
Wiek: 29
Dołączył: 01 Lip 2007
Posty: 3176
Skąd: Biała Podlaska
Wysłany: 2007-10-14, 17:14   

I tu się nie zgodzę dwójka ma nowych bohaterów,miasta,jednostki,lepszą grafikę i w ogóle jest lepsza :mrgreen:
 
Borogne 
Mroczny kiciuś



Wiek: 34
Dołączył: 30 Maj 2008
Posty: 37
Skąd: Libiąż
Wysłany: 2008-06-05, 14:51   

Kończe kampanie na dwójce i sądze że prawda leży po środku. Gra od jedynki różni sie i to bardzo - fabułą, miastami, możliwościami bohatera, magią etc. Jedyne co pozostało nie wiele zmienione to słabawa grafika a także muzyka. Mimo to gra sie o wiele przyjemniej niż w H1.

,,Im bardziej poznaję ludzi, tym bardziej kocham zwierzęta"
 
 
Morhad


Pomógł: 3 razy
Dołączył: 08 Kwi 2008
Posty: 459
Wysłany: 2008-06-07, 08:41   

W dwójce niedość, że mamy nowe zamki, to jeszcze są ulepszenia jednostek (tego nie było w jedynce), że nie wspomnę o zupełnie innej fabule, ale to akurat słaby argument.
Cytat:
proszę bardzo: odpowiedniki fortecy, bastionu, zamku, twierdzy, nekropolii i jedno miasto nie występujące w trójce, ale za to będące w dwójce i w jedynce: miasto czarnoksiężnika.

Miasto czarnoksiężnika to lochy.
Być może uważasz, że nie ma ono odpowiednika z powodu jednostek. Przyjrzyjmy się im:
1.Centaur (w H3 Bastion)
2.Gargulec (w H3 Forteca)
3.Gryf (Zamek)
4.Minotaur (Loch)
5.Hydra (Cytadela)
6.Smok zielony/czerwony/czarny (Bastion/Loch)
Jednak spadkobiercą zamku czarnoksiężnika w trójce jest wyraźnie loch - choćby bohaterowie niektórzy (Alamar) są i tam i tu (tzn. II i III).



WISŁA KRAKÓW!!!
 
Morgan-Ghost 



Pomógł: 9 razy
Dołączył: 02 Wrz 2007
Posty: 475
Skąd: Gorlice
Wysłany: 2008-06-07, 10:46   

Dużo się zmieniło w stosunku do trójki. Wiele jednostek się pomieszało w zamkach. Przeanalizujmy parę zamków:

Czarodziej (Wizard):
Halfings - jednostka 1lvl w trójce jest chyba niziołkiem (ma to samo uzbrojenie i podobny wygląd). Dziki - brak odpowiednika, Golemy zostały, Ptaki przeszły do twierdzy, reszta została.

Czarodziejka:
Można powiedzieć że ten zamek z wyglądu przeobraził się we Wrota Żywiołów. Pierwszy i ostatni poziom przeszły też do tego zamku. Krasnale, elfy i jednorożce przeszły do Bastionu. Tylko nie wiem co z druidami.

Barbarzyńca:
Gobliny pozostały, Orkowie też (zmienił im się oręż, z kuszy na topór), wilki przeobraziły się na wilczych jeźdźców, Ogry też zostały, te kuloki ciskające kulami połączyły się z cyklopami pewnie i powstał ciskający cyklop :)

Czarnoksiężnik:
Centaury dostały zamiast łuku lance (czy coś takiego) i przeszły do Bastionu, gragulce przeszły do Fortecy, Gryfy do Zamku, Minotaury zostały, Hydry przeszły do Cytadeli, Smoki się podzieliły na Bastion i Lochy.

Zamek:
Chłopi wyemigrowali jako neutralni, łucznicy zostali, pikinierzy gdzieś znikli, miecznicy zostali, kawaleria też, krzyżowcy też. I tu trafna uwaga: miecznicy i krzyżowcy stali się jednym poziomem ulepszonym i nie.

Nekromanta:
Tutaj znikła tylko mumia

Z neutralnych to meduza przeszła do Lochów i żywioły do Wrót

Gdzieś się mylę? Poprawić! :)

Co mnie nie zabije to mnie wzmocni
 
 
Tarnoob
[Usunięty]

Wysłany: 2008-06-07, 11:20   

Morgan-Ghost napisał/a:
pikinierzy gdzieś znikli

Taa, taki z Ciebie zajadły fan tójki, a nie wiesz, co jest na pierwszym poziomie w Zamku? ;-)
 
Morgan-Ghost 



Pomógł: 9 razy
Dołączył: 02 Wrz 2007
Posty: 475
Skąd: Gorlice
Wysłany: 2008-06-07, 12:03   

Hehe ale plama :mrgreen:

Co mnie nie zabije to mnie wzmocni
 
 
Morhad


Pomógł: 3 razy
Dołączył: 08 Kwi 2008
Posty: 459
Wysłany: 2008-06-09, 14:15   

Cytat:
Czarodziejka:
Można powiedzieć że ten zamek z wyglądu przeobraził się we Wrota Żywiołów. Pierwszy i ostatni poziom przeszły też do tego zamku. Krasnale, elfy i jednorożce przeszły do Bastionu. Tylko nie wiem co z druidami.

To bardzo łatwe - zostali na Enroth.



WISŁA KRAKÓW!!!
 
lol772 



Pomógł: 21 razy
Wiek: 29
Dołączył: 01 Lip 2007
Posty: 3176
Skąd: Biała Podlaska
Wysłany: 2008-06-09, 14:34   

Lub w Heroes 3 są kapłanami w zamku.
 
Morhad


Pomógł: 3 razy
Dołączył: 08 Kwi 2008
Posty: 459
Wysłany: 2008-06-09, 20:27   

lol772 napisał/a:
Lub w Heroes 3 są kapłanami w zamku.


W pewnej kampanii o tytule Historia conflux tak właśnie zostało to przedstawione, aczkolwiek 3DO nigdy nie przedstawiała kapłanów jako swojego rodzaju następców druidów, a chociażby w serii MM te dwie profesje są od siebie dość wyraźnie rozdzielone.



WISŁA KRAKÓW!!!
 
Player 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 11 Wrz 2008
Posty: 299
Wysłany: 2008-09-18, 09:23   

Dwójka się sporo różni od jedynki. Wprowadzono drugorzędne umiejętności (14 - nie było wtedy jeszcze płatnerza, skut. ataku, nauki czarów, nauki i 4 magii) . Więcej czarów i nowy system magii: 1 pkt wiedzy 10 pkt many i umiejętność Wisdom pozwalająca nauczyć się czarów od III poziomu (w pierwszej części ile bohater miał wiedzy, tyle razy mógł rzucić czar, a potem musiał od nowa się go uczyć). Dwa nowe zamki: nekromanta i czarodziej. Wprowadzenie dodatkowych budowli w zamkach: zwiększający przyrost stworzeń 1. poziomu, jeden budynek indywidualny dla każdej rasy (biblioteka, loch, tęcza, fortyfikacja, koloseum, chmury siarki), kanciapa kapitana ;-) i ulepszenia niektórych stworzeń. Większe pole walki, co za tym idzie większa stopniowalność prędkości. Nowe stworzenia neutralne. Grafika, czy muzyka to rzecz subiektywna, ale mi się grafika czasami bardziej podoba niż w trójce, a jeśli chodzi o muzykę to jest wybór: midi, cd-audio bez opery, cd-audio z operą. Zróżnicowanie misji w kampanii - w jedynce misje były takie same - zaczynało się po prostu w innym miejscu. Nowe cele scenariuszy (ale tego chyba nie było za wiele). Możliwość wybrania zamku w scenariuszu, a nie tak jak w jedynce, że się grało losowym. Większe mapy i doszedł rozmiar xl. Pewnie jeszcze coś by było, ale za chwilę przerwa będzie 20 min i muszę kończyć. Ogólnie powiem, że lubię Homm II i cenię prawie na równi z III.
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Strona 1 z 3
Skocz do:  

Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group