Akademia Wojny - Portal Heroes of Might and Magic III

Trwa II etap konkursu MapMaker AW
Odpowiedz do tematu
Obóz uchodźców
Autor Wiadomość
Cez 


Pomógł: 5 razy
Wiek: 34
Dołączył: 06 Mar 2013
Posty: 163
Skąd: Wschód
Wysłany: 2015-09-30, 22:40   Obóz uchodźców

Wbrew tytułowi nie mam zamiaru rozmawiać o imigrantach w Europie.

Chciałem zapytać jakich jednostek nie da się wynająć w obozie uchodźców? Wiadomo, że wszystkie oddziały z zamków można, oraz sporo neutrali.
Nigdy nie spotkałem za to smoków wysokich poziomów: czarodziejskich, rdzawych, kryształowych i błękitnych. Nie da się ich tam trafić? Pytałem kilku doświadczonych graczy i wszyscy sugerują, że smoków tam nie uświadczy.
 
 
New Year 
Rinasce piu gloriosa



Pomógł: 38 razy
Dołączył: 20 Gru 2015
Posty: 666
Skąd: Z krainy ognia
Wysłany: 2016-01-04, 19:49   

Sam zastanowiłem się nad tym tematem. Stworzyłem mapę z 24 obozami uchodźców i zacząłem zbierać wszystkie neutralne jednostki jakie mi się napotkały w tych obozach. Oto co miałem po kilku miesiącach odwiedzania tych obozów:
http://s614.photobucket.c...mmir62.png.html
Jedynymi jednostkami jakie mi się nie trafiły to wyżej wspomniane smoki, strzelce i czarodzieje. Nie wiem czy można tych dwóch pozostałych zdobyć (przynajmniej tak nie wynika z odwiedzania obozów przez 5 miesięcy (może po prostu miałem pecha)). Co do smoków to się nie dziwię, że ich nie spotkałem. Mimo iż dużo kosztują to zdobycie choćby jednego strasznie ułatwia początkowy okres gry i twórcy prawdopodobnie chcieli to zablokować. Jedyny smok który moim zdaniem powinien być to czarodziejski smok. Nie jest za silny i też niezbyt wiele zrobi w małej ilości. Kryształowy to produkcja kryształów, rdzawy to kwas a błękitny po prostu jest zbyt silny.
 
Dago 
Człowiek



Pomógł: 4 razy
Wiek: 28
Dołączył: 03 Mar 2013
Posty: 528
Skąd: jestem.
Wysłany: 2016-01-04, 21:21   

Czarodziejski jeden to wystarczajaco duze ciało, by doświadczony gracz tankował na niego wielkie neutralne oddziały - przynajmneij tka mi isę wydaje xd nigdy nie widziałem takiego smoka w akcji, bo nigdy nie widziałem gry prosów na template, który to umożliwia (bodaj tylko Clash, którym sie brzydzę xd)

Bass solo, take one.

- Jestem trollem? - Dago
- Hmmm... Masz 40hp i się regenerujesz. Tak. - Malekith
 
 
New Year 
Rinasce piu gloriosa



Pomógł: 38 razy
Dołączył: 20 Gru 2015
Posty: 666
Skąd: Z krainy ognia
Wysłany: 2016-01-05, 18:51   

Sprawdziłem siłę czarów tego smoka. Nie jest zbyt duża ale wystarczająca aby zniszczyć nawet jednostki poziomu 7 (ale w małej ilości). Przeglądając sobie też smoki zauważyłem jedną rzecz i wysunąłem teorię (którą należałoby sprawdzić sprawdzając czy dwie jednostki które nie zdobyłem można zdobyć). Teoria brzmi następująco: Skrypt który został zrobiony na obóz uchodźców pozwala na rekrutację stworzeń do 7 poziomu (w ROE tylko żywiołaki były neutralami).
Licząc, że przed ROE nie było istot wyższych niż 7 poziom to możliwe że 3DO po prostu nie zmieniło skryptu odpowiadającego za jednostki w obozie uchodźców i ten właśnie skrypt nie odczytuje wyżej wymienione smoki jako jednostki które odpowiadają danemu skryptowi. To jest tylko teoria ale dopóki nie będzie 100% dowodu, ze można rekrutować czarodziei i strzelców (chociaż możliwe, że 3DO zablokowało ich jako specjalne jednostki).
Druga teoria została wymieniona wyżej. Po prostu są to unikalne jednostki zrobione na potrzebę kampanii.

Feniks zawsze zaczyna ale TO ZAWSZE
 
Dago 
Człowiek



Pomógł: 4 razy
Wiek: 28
Dołączył: 03 Mar 2013
Posty: 528
Skąd: jestem.
Wysłany: 2016-01-06, 18:55   

Jeszcze raz - mało ważne, ile szkód narobi czarami, znaczy jeśli dużo to to ważne, ale nawet jeśli nie, to to nadal cholernie szybkie ciało o ogroooomnej ilości punktów życia. Jedno takie czysci pół mapy na przeciętnej mapce typu jakieś balance... Jak nie całą xd. Z czego większość samemu, przy czym reszta armii może na drugim bohaterze przyspieszać proces takiego czyszczenia. We wczesnym FB samo toto właściwie robiłoby pół gry....

Ale z drugiej strony, jednostka 7 poziomu robi w jedynei nieco mneisjzym stopniu to samo... No dobra, sporo mneijszym, ale dalej xD.

[ Dodano: 2016-01-06, 18:59 ]
A, i nie, produkcja kryształów przez kryształowego smoka nie jest tym, co czyni go dobrym. Tak samo żaden "kwas" nei czyni dobrym rdzawego. Dobrym czyni je ich szybkość i tankowatość. No i dmg, obv.

Bass solo, take one.

- Jestem trollem? - Dago
- Hmmm... Masz 40hp i się regenerujesz. Tak. - Malekith
 
 
New Year 
Rinasce piu gloriosa



Pomógł: 38 razy
Dołączył: 20 Gru 2015
Posty: 666
Skąd: Z krainy ognia
Wysłany: 2016-01-06, 22:11   

Wiem, że te smoki są silne po prostu zaznaczyłem ich specjalne właściwości. Produkcja kryształów może być bardzo użyteczna na początku a kwas jest słaby. Coś tam robi ale tak naprawdę to niewiele robi. Smoki są silne i to powinien wiedzieć każdy, natomiast ich specjalnych umiejętności nie każdy może znać.
PS: Wciąż czekam na czarodziei i strzelców w obozie uchodźców. Może powtórzę doświadczenie.

Feniks zawsze zaczyna ale TO ZAWSZE
 
Malekith 
I Am Justice



Pomógł: 85 razy
Dołączył: 30 Maj 2008
Posty: 2986
Wysłany: 2016-01-07, 21:32   

New Year napisał/a:
Sprawdziłem siłę czarów tego smoka. Nie jest zbyt duża ale wystarczająca aby zniszczyć nawet jednostki poziomu 7
Każdy czarodziejski smok posiada 5 mocy i rzuca czary na poziomie zaawansowanym. Najmocniejsze czary jakie może rzucić to łańcuch i deszcz. Może rzucić 5 czarów na bitwę.
Dago napisał/a:
nigdy nie widziałem takiego smoka w akcji, bo nigdy nie widziałem gry prosów na template, który to umożliwia
Przykładem popularnego randoma gdzie można je spotkać to 2sm4d(3). Generalnie każda mapa gdzie można znaleźć relikty leżące bezpośrednio na mapie daje szanse na ich siedlisko lub nagrodę 1 smoka za zadanie u jasnowidza. Oczywiście spotkanie ich na mapie to jedno, a praktycznie użycie to drugie. Niemniej jednak, jeśli taki siedlisko trafi się gdzieś po drodze i możemy je łatwo zdobyć, to warto je zgarnąć. 2-3 smoki w połączeniu z prawdopodobną przewagą szybkości to spora siła.
New Year napisał/a:
Produkcja kryształów może być bardzo użyteczna na początku
To tylko 3 kryształy na początku każdego tygodnia, liczba smoków nie wpływa nawet na ich ilość.
New Year napisał/a:
a kwas jest słaby. Coś tam robi ale tak naprawdę to niewiele robi.
Szansa na dodatkowe 25 obrażeń i obniżenie obrony 3 do końca bitwy (w dodatku może się kumulować wielokrotnie) z każdym atakiem to bardzo dobry bonus,
New Year napisał/a:
Wciąż czekam na czarodziei i strzelców w obozie uchodźców. Może powtórzę doświadczenie.
Moim zdaniem ich brak jest prawdopodobnie zamierzony.
 
 
New Year 
Rinasce piu gloriosa



Pomógł: 38 razy
Dołączył: 20 Gru 2015
Posty: 666
Skąd: Z krainy ognia
Wysłany: 2016-01-07, 21:49   

O tej kumulacji kwasów to ja nie wiedziałem i tak samo o obniżeniu obrony. Cóż człowiek uczy się nowych rzeczy każdego dnia. Do tych kryształowych smoków to głównie myślałem o sytuacji w której usilnie potrzebujemy kryształów a nie mamy kopalni (lub po prostu potrzebujemy szybko dużej ilości). To jest tylko przydatne w bardzo początkowej fazie gry, gdzie o takie zasoby trudno. Co do czarodziei, nie dziwię się czemu zostali zablokowani. Ich rzucanie czaru podczas ich ruchu może dać dużą przewagę. Co do strzelców to nie jestem pewien. Rozumiem strzela na pełną strzałkę w każdej sytuacji ale ich jest tylko 4. Banalnie jest ich pokonać. Wątpię żeby mogły pokonać silniejszego wroga bez dużego wsparcia z zewnątrz.

Feniks zawsze zaczyna ale TO ZAWSZE
 
Dago 
Człowiek



Pomógł: 4 razy
Wiek: 28
Dołączył: 03 Mar 2013
Posty: 528
Skąd: jestem.
Wysłany: 2016-01-08, 01:18   

No ok, kwas jest dobry, a tych smokó po prostu nigdy nei widziałem na np. 2sm - nie grałem zbyt wiele razy może po prostu tego templa... Na jebusie też mogą się pojawić? Bo jebusów widziałem od groma, a smoki - jedynie jako tzw. GO, nigdy w dwellu.

Bass solo, take one.

- Jestem trollem? - Dago
- Hmmm... Masz 40hp i się regenerujesz. Tak. - Malekith
 
 
Malekith 
I Am Justice



Pomógł: 85 razy
Dołączył: 30 Maj 2008
Posty: 2986
Wysłany: 2016-01-08, 15:26   

Generalna zasada jest taka, że jeśli w danej strefie znajduje się jakieś miasto, to nie może być tam smoków (ani żadnych innych siedlisk neutralnych stworzeń). Na Jebusie wszystkie strefy posiadają miasta, więc nie może tam być siedlisk smoków.
New Year napisał/a:
Co do strzelców to nie jestem pewien.
Raczej chodzi o Gelu i Dracona, może po prostu twórcy chcieli aby tylko oni mieli dostęp do tych stworzeń (nie licząc siedlisk).
New Year napisał/a:
Do tych kryształowych smoków to głównie myślałem o sytuacji w której usilnie potrzebujemy kryształów a nie mamy kopalni (lub po prostu potrzebujemy szybko dużej ilości). To jest tylko przydatne w bardzo początkowej fazie gry, gdzie o takie zasoby trudno.
Skąd weźmiesz surowce na takiego smoka na początku? Do tego on spłaci się dopiero po 4 tygodniach, więc jedyna sytuacja w jakiej mógłby być przydatny, to gdy masz 10 kryształów, zablokowane targowisko i totalne 0 kryształów na mapie. No i jak wspominałem, niezależnie od tego, czy masz 10000 smoków, czy 1 - i tak dostaniesz tylko 3 kryształy.
 
 
New Year 
Rinasce piu gloriosa



Pomógł: 38 razy
Dołączył: 20 Gru 2015
Posty: 666
Skąd: Z krainy ognia
Wysłany: 2016-01-08, 15:41   

Każdy patrzy na to jak chce. Produkcja kryształów u kryształowego smoka ma jeden plus. Zwróci się zawsze jego cena w kryształach (lub da dodatkowe kryształy do rekrutacji kolejnego). Co do strzelców, twoja teoria może być bardzo prawdopodobna. Możliwe, że twórcy chcieli zrobić z nich jednostki specjalne dostępne tylko w ich siedliskach (lub ulepszeni przez wyżej wymienionych bohaterów).

Feniks zawsze zaczyna ale TO ZAWSZE
 
hrabo 



Pomógł: 17 razy
Wiek: 32
Dołączył: 07 Sty 2016
Posty: 641
Wysłany: 2016-01-08, 16:09   

New Year napisał/a:
Każdy patrzy na to jak chce. Produkcja kryształów u kryształowego smoka ma jeden plus. Zwróci się zawsze jego cena w kryształach (lub da dodatkowe kryształy do rekrutacji kolejnego)


Daj spokój, jeśli nie rozważać gier trwających rok, to to ma ultra marginalne znaczenie. Patrz na jego gigantyczne staty, to dlatego warto mieć takiego w armii, jeden może przyjąć kolosalne ilości obrażeń i przeżyć.

HoMM 3: Complete Rampage mod
 
New Year 
Rinasce piu gloriosa



Pomógł: 38 razy
Dołączył: 20 Gru 2015
Posty: 666
Skąd: Z krainy ognia
Wysłany: 2016-01-08, 17:17   

Cytat:
Daj spokój, jeśli nie rozważać gier trwających rok, to to ma ultra marginalne znaczenie. Patrz na jego gigantyczne staty, to dlatego warto mieć takiego w armii, jeden może przyjąć kolosalne ilości obrażeń i przeżyć.

Wiem, że smok ma świetne statystyki. Rozumiem że produkcja klejnotów nie jest mega dobrą umiejętnością ale wciąż lepsze to niż nic. Nie mówię że to jest świetna umiejętność. Zaznaczam fakt że smok zwróci się w przeciągu miesiąca (pod względem kryształów). Rozumiem, że wszyscy (włącznie ze mną) uważają to umiejętność za przeciętną (lub złą). Dziwię się akurat, że przyczepiłeś się do faktu, ze smok się zwraca ale zakończmy to w porządny sposób. Ja uważam, że dyskusja o umiejętności kryształowego została zakończona i proszę nie poruszać tego tematu ponownie.
PS: Coś my cytat źle wczytało.

Feniks zawsze zaczyna ale TO ZAWSZE
Ostatnio zmieniony przez New Year 2016-01-10, 09:42, w całości zmieniany 1 raz  
 
Dago 
Człowiek



Pomógł: 4 razy
Wiek: 28
Dołączył: 03 Mar 2013
Posty: 528
Skąd: jestem.
Wysłany: 2016-01-08, 17:54   

No bo gra trwajaca miesiąc to cholernei długa gra. A to przy założeniu, że został kupiony na samym jej początku.

Bass solo, take one.

- Jestem trollem? - Dago
- Hmmm... Masz 40hp i się regenerujesz. Tak. - Malekith
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Skocz do:  

Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group