Akademia Wojny - Portal Heroes of Might and Magic III

Trwa II etap konkursu MapMaker AW
Odpowiedz do tematu
Poprzedni temat «» Następny temat
Single Player Patch - ulepszenie rozgrywki z komputerem
Autor Wiadomość
Malekith 
I Am Justice



Pomógł: 85 razy
Dołączył: 30 Maj 2008
Posty: 2986
Wysłany: 2014-01-26, 23:30   Single Player Patch - ulepszenie rozgrywki z komputerem

Ostatnio starałem się znaleźć sposób na zwiększenie wyzwania w grze z komputerem. Poprzez modyfikację RMG i plików gry można osiągnąć następujące efekty:

Globalne (działające niezależnie od naszego startowego miasta/bohatera):

1. Rozpoczęcie gry bez fortu (w startowym mieście mamy wtedy zbudowaną tylko tawernę).
2. Dodatkowe zamki na start dla graczy komputerowych.
3. Zwiększenie agresji bohaterów sterowanych przez komputer (niektóre klasy bohaterów bardzo rzadko atakują gracza).
4. Usunięcie zbędnych umiejętności (np. sokoli wzrok, mistycyzm) - gracz ludzki z łatwością rozwinie kluczowe skille, podczas gdy komputer będzie masakrował swoich bohaterów. Dlatego zablokowanie nieużytecznych umiejętności znacząco poprawia sytuację komputera, który częściej rozwinie mass magię oraz płatnerz/atak).

Specyficzne (zależą od startowego miasta/bohatera - każde z wymienionych poniżej rozwiązań działałoby na wszystkich bohaterów i miasta oprócz tych wybranych przez gracza na start. Wiązałoby się to jednak ze zmianą plików, w przypadku chęci zagrania czymś innym):

5. Zwiększenie szansy na dyplomację do 111 dla wszystkich bohaterów kompa (normalnie największa szansa na skilla to 10).
6. Zwiększenie startowych statów bohaterów kompa o +X albo *X (np. 5x lepsze staty - Tazar 0/20/5/5 na start).
7. Zwiększenie startowej armii bohaterów kompa o +X lub *X (np. Shakti 200+ trogli na start).
8. Zablokowanie dyplomacji na lvl upie dla gracza.

Zmiany dodatkowe:
9. Magiczne zwierciadło na 3 lvl.
10. Miejski portal i wrota wymiarów w każdej magii (obecnie magie ziemi i powietrza są kluczowe w grach z kompem z oczywistych powodów).
11. Zmiany artefaktów:
a)Buty przyspieszenia lvl 2->3.
b)Naszyjnik odporności lvl 3->1.
c)Opończa odporności lvl 3->2.
d)Buty odporności lvl 4->3.
e)Bezdenny mieszek złota (+500/dzień) lvl 3->2.
f)Bezdenna sakwa złota (+1000/dzień) lvl 4->3.
g)Wszystkie artefakty dyplomacji lvl 3->1
h)Emblemat wiedzy lvl 2->1.

Raczej nie chciałbym ingerować w ceny budynków.

Generalnie to widzę to tak:
Patch zablokuje wszystkich nienatywnych bohaterów w karczmie (dzięki temu gracz nie będzie miał dostępu do silnych bohaterów komputera). Zostanie podzielony na 9 wersji - po 1 dla każdego miasta. Oczywiście każdy moduł będzie opcjonalny - można wybrać tylko niektóre opcje patcha.

Dodatkowo, załączę zmodyfikowany oryginalny RMG, gdzie gracz zawsze startuje bez fortu.

Co myślicie o proponowanych zmianach? Macie jakieś ciekawe propozycje? Czekam na opinie o projekcie.

EDIT:

Wszystkie pliki (*.txt, bez folderów) muszą znajdować się w folderze Data (np. C:\Program Files\Heroes of Might and Magic 3\Data). Nacisnąć 'Tak' przy zapytaniu o nadpisanie.

RMG (no fort) - wszystkie oryginalne templaty przerobione tak, aby gracz zaczynał bez fortu oraz siedlisk stworzeń; 8XM8 template naprawiony (różowy nie jest zablokowany w swojej startowej strefie)

Magic Schools - wybierz jedną opcję

Global Modules:
-ArTraits - zawiera pomniejsze zmiany w lvl artefaktów (wymienione powyżej)
-HcTraits - zablokowana dyplomacja na lvl upie, agresja graczy komputerowych zwiększona, mało przydatne skille zablokowane

Town Specific Modules (wybierz zawartość tylko jednego folderu):
Wybierz moduł pasujący do twojego startowego miasta. Zalecane jest ustawienie komputerowi innych miast niż nasze.
Zmiany:
-zwiększona agresja graczy komputerowych
-znacząco zwiększona szansa na dyplomację u graczy komputerowych przy lvl upie
-startowa armia bohaterów graczy komputerowych zwiększona 3x
-startowe staty bohaterów graczy komputerowych zwiększone 5x
-gracze komputerowi nie będą dostawali propozycji mało przydatnych skilli przy lvl upie (np. sokoli wzrok, odkrywanie)
-gracz ludzki może kupować tylko natywnych bohaterów
-gracz ludzki nie dostanie dyplomacji przy lvl upie

Monster Quantity Ranges - dodaje liczbowe opisy w grze (np. horda (50-99))

Powinno się zmienić moduł w przypadku zmiany startowego miasta.

Nie trzeba korzystać ze wszystkich modułów.

Zachęcam do testowania. Na razie wygląda to całkiem nieźle - komp atakuje mocne potwory i szybko czyści mapę. W drugim miesiącu wpadł do mnie z 20+ mocy/wiedzy implozją, łańcuchem i żywiołakiem powietrza.

Single Player Patch ENG.rar
Wersja dla posiadaczy gry w języku angielskim.
Pobierz Plik ściągnięto 571 raz(y) 70,18 KB

Single Player Patch.rar
Wersja dla posiadaczy gry w języku polskim.
Pobierz Plik ściągnięto 461 raz(y) 77,71 KB

Ostatnio zmieniony przez Malekith 2014-01-28, 22:53, w całości zmieniany 8 razy  
 
 
Amitamaru 



Pomógł: 33 razy
Dołączył: 10 Sie 2009
Posty: 1495
Wysłany: 2014-01-26, 23:47   

A ja myślałem, że ludzie h3 raczej odstawiają. Ja jestem za, jak tylko chce ci się coś takiego zrobić.
Malekith napisał/a:
10. Miejski portal i wrota wymiarów w każdej magii (obecnie magie ziemi i powietrza są kluczowe w grach z kompem z oczywistych powodów).

Ale to bym sobie odpuścił. Magie niech zostaną tak ja są, bo każda się czymś różni. Przynajmniej można wybierać między rzucaniem błogosławieństwa na całą armię, a wrotami wymiarów.
 
 
SCS 



Pomógł: 6 razy
Dołączył: 19 Mar 2013
Posty: 332
Skąd: Wieliczka
Wysłany: 2014-01-26, 23:56   

Słowem patch hardkorowy :D
już widzę kombinację siła ojca smoków + miecz anielskiego sojuszu :D
 
 
Malekith 
I Am Justice



Pomógł: 85 razy
Dołączył: 30 Maj 2008
Posty: 2986
Wysłany: 2014-01-27, 00:04   

Jeszcze zastanawiam się co zrobić z piorunem tytana. Może dać go do lewej ręki? :P

Do tego czar błyskawica tytana mógłby się skalować z mocą. Może +50 dmg za każdy punkt mocy?
 
 
SCS 



Pomógł: 6 razy
Dołączył: 19 Mar 2013
Posty: 332
Skąd: Wieliczka
Wysłany: 2014-01-27, 00:08   

Piorun tytana to mógłby być naszyjnik.
Jest naszyjnik piorunów, będzie też naszyjnik tytana, obydwa zyskają wtedy na jakości.
 
 
Amitamaru 



Pomógł: 33 razy
Dołączył: 10 Sie 2009
Posty: 1495
Wysłany: 2014-01-27, 00:19   

SCS napisał/a:
Piorun tytana to mógłby być naszyjnik.

Jak to zrobisz samą edycję plików gry? Tu trzeba przede wszystkim osobny model.
 
 
Malekith 
I Am Justice



Pomógł: 85 razy
Dołączył: 30 Maj 2008
Posty: 2986
Wysłany: 2014-01-27, 00:41   

W bankach lepiej zostawić wiwerny/anioły, czy dać złoto, zasoby i artefakty?
 
 
Amitamaru 



Pomógł: 33 razy
Dołączył: 10 Sie 2009
Posty: 1495
Wysłany: 2014-01-27, 00:44   

Wojsko.
 
 
Malekith 
I Am Justice



Pomógł: 85 razy
Dołączył: 30 Maj 2008
Posty: 2986
Wysłany: 2014-01-27, 05:34   

Z tymi artefaktami złożonymi to się trochę pospieszyłem - nie da się sprawić, aby zajmowały jeden slot.

Wstępna wersja patcha dodana do pierwszego postu.
 
 
Mikus 



Pomógł: 18 razy
Wiek: 31
Dołączył: 27 Sty 2011
Posty: 2897
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2014-01-27, 07:14   

Malekith napisał/a:
Do tego czar błyskawica tytana mógłby się skalować z mocą. Może +50 dmg za każdy punkt mocy?

To jest świetne rozwiązanie, zawsze wkurzał mnie ten artefakt bo nim go złożyłem stawał się już bezużyteczny z takim marnym dmg.

Czemu władze tego świata robią ze mnie debila
Gówno w prasie, gówno w TV, gówno gównem zasila
 
Malekith 
I Am Justice



Pomógł: 85 razy
Dołączył: 30 Maj 2008
Posty: 2986
Wysłany: 2014-01-27, 07:46   

Dodałem premię +100 dmg za każdy poziom magii powietrza oraz ustawiłem skalowanie się z mocą (+50 dmg za każdy punkt).

Teraz (przy ekspercie obu magii) implozja zrównuje się z błyskawicą tytana dopiero przy 24 punktach mocy (2100 dmg).
 
 
Skwer 



Pomógł: 17 razy
Wiek: 33
Dołączył: 19 Lut 2008
Posty: 2742
Wysłany: 2014-02-17, 07:27   

Malek, kawał dobrej roboty.
Co do udostępnienia WW innym magiom to w ten sposób zniszczyłeś magię powietrza - kompletny zapychacz slotu.
Reszta świetna.

Na Hota która wersja plików będzie zgodna? Domyślam się, że ENG, bo nie działają mi pliki WoH na aktualnej wersji gry.

Fajnie byłoby jakbyś do miast kompa dołożył rozbudowę i rozwinął od razu bohaterów startowych dawką expa. Dodatkowo wyposażył wszystkich w Miejski Portal, a w mieście startowym wyłączył karczmę. Wzór załączam w załączniku.

[ Dodano: 2014-02-17, 15:57 ]
Oczywiście to tylko wskazówki.

[ Dodano: 2014-02-17, 16:21 ]
Można by też podnieść wartość konserwatoriów, bo komputer nie obrabia ich efektywnie, a na dużych mapach XL+ występuje ich naprawdę dużo - idzie zrobić godną armię z samych Aniołów. Ewentualnie dać kasę i ciekawe nagrody lub inne wojsko, mniej efektywne kawalerzyści>kapłani>miecznicy.
Jak na razie w grze z kompem w większości gier nie ruszam konserw, a jeśli obrabiam to 1-2 na początku gry.

Gracz vs Computer (6).h3m
Pobierz Plik ściągnięto 378 raz(y) 135,86 KB


 
 
Malekith 
I Am Justice



Pomógł: 85 razy
Dołączył: 30 Maj 2008
Posty: 2986
Wysłany: 2014-02-17, 16:30   

Skwer napisał/a:
Co do udostępnienia WW innym magiom to w ten sposób zniszczyłeś magię powietrza - kompletny zapychacz slotu.
Wciąż masz Przyspieszenie i Lot - całkiem fajne czary. Nie jest to idealne rozwiązanie, ale lepsze to niż wybieranie ziemi i powietrza w każdej grze. Ponadto dosyć znacząco pomaga to kompom.
Skwer napisał/a:
Na Hota która wersja plików będzie zgodna? Domyślam się, że ENG, bo nie działają mi pliki WoH na aktualnej wersji gry.
Podejrzewam, że HotA może mieć inaczej nazwane pliki gry; do tego uzupełnione o nowych bohaterów/stworzenia. Trzeba by było sprawdzić wnętrze .lod'ów z tego moda, aby dowiedzieć się co trzeba zmienić.
Skwer napisał/a:
Fajnie byłoby jakbyś do miast kompa dołożył rozbudowę i rozwinął od razu bohaterów startowych dawką expa.
Niestety nie jest to możliwe przez samą edycję plików gry. Mogę im co najwyżej dać kilka miast na start (co znacząco zwiększa im siłę armii).
Skwer napisał/a:
Dodatkowo wyposażył wszystkich w Miejski Portal
Możliwe tylko przez zredukowanie portalu do lvl 1-2 i wymuszeniu ich w gildii kompów. Da się zrobić, ale nie wiem jaki to ma sens.
Skwer napisał/a:
a w mieście startowym wyłączył karczmę.
Ciekawe czym będziesz walczył o surowce do budowy fortu... Poza tym nie da się tego zrobić w plikach.

W załączniku dodaję zmodyfikowaną wersję 8XM8 - kompy mają na start po 2 miasta, co znacząco zwiększa ich siłę. Do tego mapa sama w sobie jest biedna w surowce.

8XM8 no fort, double CPU towns.rar
Pobierz Plik ściągnięto 385 raz(y) 1,01 KB

 
 
Skwer 



Pomógł: 17 razy
Wiek: 33
Dołączył: 19 Lut 2008
Posty: 2742
Wysłany: 2014-02-17, 16:39   

Skwer napisał/a:
Dodatkowo wyposażył wszystkich w Miejski Portal, a w mieście startowym wyłączył karczmę.
Całe zdanie dotyczy graczy komputerowych.

 
 
Malekith 
I Am Justice



Pomógł: 85 razy
Dołączył: 30 Maj 2008
Posty: 2986
Wysłany: 2014-02-17, 16:57   

Wciąż uważam, że to nie ma sensu - poza tym nie da się tego zrobić.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Strona 1 z 2
Skocz do:  

Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group