Akademia Wojny - Portal Heroes of Might and Magic III

Trwa II etap konkursu MapMaker AW
Odpowiedz do tematu
Poprzedni temat «» Następny temat
Nowy gracz h3, dużo pytań
Autor Wiadomość
Skwer 



Pomógł: 17 razy
Wiek: 33
Dołączył: 19 Lut 2008
Posty: 2742
Wysłany: 2013-08-15, 10:24   

Wojownik, zachowuje się najbardziej agresywnie w stosunku do innych graczy i neutrali - walczy ze wszystkim z czym ma szanse wygrać.
Odkrywca - biega po mapie bohaterami i poza tym robi niewiele więcej.
Budowniczy prawdopodobnie stawia na zdobywanie surowców i złota, aby móc jak najlepiej rozbudować miasto/miasta.

 
 
yarzapp 
Scrab



Pomógł: 36 razy
Wiek: 34
Dołączył: 16 Maj 2010
Posty: 2169
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2013-08-16, 10:29   

SCS napisał/a:
Wiedza poparta jakimś faktem a nie sugestiami.

Ja pierdolę, co jest z Tobą nie tak? To jest wiedza poparta kilkunastoma latami doświadczenia w tej grze, a nie jakimiś sugestiami, ogarnij się.


Robak nie musi otwierać drzwi, bo przechodzi pod nimi. Leming nie walczy z problemami, bo ich nie zauważa.
 
 
SCS 



Pomógł: 6 razy
Dołączył: 19 Mar 2013
Posty: 332
Skąd: Wieliczka
Wysłany: 2013-08-16, 22:53   

yarzapp napisał/a:
SCS napisał/a:
Wiedza poparta jakimś faktem a nie sugestiami.

Ja pierdolę, co jest z Tobą nie tak? To jest wiedza poparta kilkunastoma latami doświadczenia w tej grze, a nie jakimiś sugestiami, ogarnij się.


Te wszystkie lata doświadczeń nie dały Ci nic więcej niż komukolwiek innemu na tym forum, każdy może rzucić ogólnikiem ;
budowniczy - buduje, gra defensywnie
wojownik - stawia na walkę w każdym momencie
odkrywca - eksploruje teren

Tylko to wie dosłownie każdy, w tym nieogarnięty ja, nie jest to wiedza która ma jednego właściciela.

Ale ok, ze mną jest coś nie tak, Ty masz za sobą lata doświadczeń .
Powiedz mi czym różni się rozbudowa zamków przez powyższe trzy archetypy, jakie są różnice w walkach z netrualami oraz innymi AI, która "osobowość" będzie miała największą armię, a która najwyższy lvl postaci.
I jest coś ze mną nie tak, nie wiem tego i nie mam pojęcia jak to rozszyfrować, masz za sobą kilkanaście lat grania zapewne to wiesz, proszę o rzetelną odpowiedź.
 
 
SCS 



Pomógł: 6 razy
Dołączył: 19 Mar 2013
Posty: 332
Skąd: Wieliczka
Wysłany: 2013-08-17, 00:58   

Jeszcze się obróciłem, i tupnąłem nóżką.

"A może", świetny argument z którym muszę się liczyć.
Krzykliwie szukam odpowiedzi, a jak na razie są tylko dwie strony słowotoku o niczym, oraz udowadnianie ułomności argumentami typu; "Grałem x lat i mam x lat doświadczeń" lub "A może wygra ten bo coś tam, lub tamten bo coś", gdybanie sprawy nie rozwiązuje.

Na ten moment wszyscy wiemy tyle samo, szukałem na ten temat informacji po Angielsku lecz również zostałem z niczym.
 
 
SCS 



Pomógł: 6 razy
Dołączył: 19 Mar 2013
Posty: 332
Skąd: Wieliczka
Wysłany: 2013-08-17, 01:34   

Co ma losowość do archetypu danej osobowości wpisanej zapewne w kod gry ?
Podpowiem Ci, nic.

Wiem, wiem taki z Ciebie gagatek i chciałeś mi dopiec. Czynnik losowy można brać pod uwagę w momencie rozpoczęcia rozgrywki, a dane o "osobowości" (te o które cały czas drążę) są wpisane w kod gry.
 
 
Mikus 



Pomógł: 18 razy
Wiek: 31
Dołączył: 27 Sty 2011
Posty: 2897
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2013-08-17, 06:51   

Do Ciebie widzę to nic nie dociera...
SCS napisał/a:
Wiem, wiem taki z Ciebie gagatek i chciałeś mi dopiec. Czynnik losowy można brać pod uwagę w momencie rozpoczęcia rozgrywki, a dane o "osobowości" (te o które cały czas drążę) są wpisane w kod gry.

Ale ta losowość może zaważyć o wszystkim, taki wojownik jak trafi na za silne guardy na początku rozgrywki to się zesra i nic nie zrobi, to samo budowniczy jeśli jego teren będzie ubogi w surowce. Jest to tylko mała podpowiedź jak gra dany gracz a nie gotowy algorytm na to, co zrobi w każdym dniu i jak jego armia będzie wyglądała za dwa miesiące...

Czemu władze tego świata robią ze mnie debila
Gówno w prasie, gówno w TV, gówno gównem zasila
 
SCS 



Pomógł: 6 razy
Dołączył: 19 Mar 2013
Posty: 332
Skąd: Wieliczka
Wysłany: 2013-08-17, 15:20   

Pytania z tamtego postu były "bez sensu" napisane z premedytacją, to oczywiste.

Interesują mnie dokładne różnice, jak widać nikt na tym forum nie ma takiej wiedzy a zarzucane mi jest "sranie się" oraz "fochowanie".

Krótka piłka, jeżeli wiesz coś dokładnie to piszesz a jeżeli jednak wiesz tyle co wszyscy i walisz ogólnikami to po co się produkować.
 
 
Player 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 11 Wrz 2008
Posty: 299
Wysłany: 2013-08-17, 16:59   

Nie wiem czy ktoś będzie miał informacje wykraczające poza własne obserwacje. W instrukcji nie ma ani słowa nie ma na ten temat, więc pewnie twórcy gry uznali, że wystarczy graczom intuicyjne podejście.
 
SCS 



Pomógł: 6 razy
Dołączył: 19 Mar 2013
Posty: 332
Skąd: Wieliczka
Wysłany: 2013-08-17, 20:32   

Czyli zwyczajnie nie znasz odpowiedzi na moje pytanie, gdybyś napisał ten post w odpowiedzi na moje pytanie cały ten dialog nie miałby miejsca.
 
 
Gandalf 
Ujemny Epsilon



Pomógł: 24 razy
Wiek: 103
Dołączył: 04 Wrz 2008
Posty: 1690
Skąd: Wiskitki
Wysłany: 2013-08-17, 20:40   

Gdyby nic nie napisał, również. ;-)

Young man, in mathematics you don't understand things. You just get used to them.
 
 
LordDavy 


Dołączył: 03 Cze 2011
Posty: 19
Wysłany: 2013-12-16, 01:47   

Napisz do twórców gry i wklej odpowiedź. Sam jestem ciekawy czym konkretnie różnią się te kompy. :-D
 
Xazaxus

Dołączył: 17 Lut 2014
Posty: 1
Wysłany: 2014-02-18, 00:13   

W sumie jakby komuś bardzo zależało, mógłby porobić testy na spreparowanych mapach i udowodnić jakieś hipotezy.

Przykładowo:
Tworzymy mapę ze skrajnie biednym otoczeniem zamku komputera. Jedyne dojście do surowców blokują wysokopoziomowe stwory. Restartujemy grę aż trafi się 'Budowniczy'. Wywalamy naszego boha, puszczamy turę przez n dni. Jeżeli przez ten czas komputer nie zaatakował wartowników (a n jest dostatecznie duże), to można się zastanawiać nad hipotezą, iż pseudokod 'Budowniczego' zawiera coś w rodzaju:
"Jeżeli nie osiągnąłem wystarczającej rozbudowy, to nie podejmuję walki ze stworzeniami o określonej sile."

Czasochłonność takich testów to inna sprawa.
 
vipermagi


Dołączył: 04 Lip 2013
Posty: 15
Wysłany: 2014-04-29, 01:05   

46. W jaki sposób powiększyć czcionkę ilości danego oddziału, screeny dla porównania (znalezione na forum)
http://img545.imageshack....aterheroes3.jpg
http://img683.imageshack....3/warlordsi.jpg
47. Czy warto uczyć herosa mądrości w przypadku gdy używa się głównie czarów typu przyspieszenie, spowolnienie, klątwa, kamienna skóra, tarcza (a więc 1-2 poziomowych)? Czy w takim przypadku nie jest to marnotractwo?
48. Co się stanie gdy mając herosa z nekromancją, mam zajęte wszystkie miejsca w armii, mam dwie grupy szkieletów, jedne ulepszone inne nie. Po walce wskrzeszam szkielety. Który oddział zostanie zasilony nowymi szkieletami? Ulepszony czy nieulepszony?
49. Zauważyłem, że podczas przemieszczania się na terenie bagiennym moje wojska tracą więcej ruchu, dlaczego?
50. Który typ bohaterów lepiej się sprawdza w praktyce, bohaterowie siłowi (mocy?) czy magowie? Jakieś sensowne plusy i minusy obu typów?
51. Ile można mieć maksymalnie many bohaterem?
52. Czy jest sens uczyć bohatera umiejętności inteligencja/mistycyzm skoro ilość many i tak powiększa się wraz z poziomem, a manę można zregenerować w zamku?
53. Która mapa twórców gry jest uznawana za najtrudniejszą do ukończenia i dlaczego?
54. Która mapa twórców gry jest według was najciekawsza? najbardziej wam utknęła w pamięci? którą warto zagrać?
55. Polećcie jakieś mapy stworzone przez twórców gry które nadają się do sensownej i w miarę równej dla obu stron gry multiplayer?
56. j/w polećcie jakieś mapy typu FIX na których warto grać, które nie faworyzują żadnej ze stron?

Pozdro i dzięki za odpowiedzi :)
 
Amitamaru 



Pomógł: 33 razy
Dołączył: 10 Sie 2009
Posty: 1495
Wysłany: 2014-04-29, 01:26   

46. Różnica wersji gry, w polskiej zmienili czcionkę i chyba nie da się przywrócić czcionki z wersji ang
47. To zależy od skilla jakiego możesz wybrać zamiast mądrości, chociaż na dużych mapach mądrość jest potrzebna, bo nie zawsze są księgi magii, a na XL wrota wymiarów czy miejski portal się bardzo przydają.
49. Gdzieś była rozpiska odnośnie kar do punktów ruchu, dla bagna ta kara jest największa
50. Wojownik ogólnie jest lepszy, ma dużo ataku i brony, a do tego dobry wojownik może być dobrym magiem (przede wszystkim masówki, a do tego wystarczy 3 wiedzy i mocy). Mag nie zostanie dobrym wojownikiem, bo nie będzie miał do tego odpowiednich umiejętności (np. płatnerz czy skut. ataku). Do tego na maga wystarczy zwykła kulka przeciwstawienia czy płaszcz blokujący czary 3-5 poziomu
51. 999
52. O ile inteligencje magiem czasem biorę to mistycyzmu nigdy. Inteligencja dla maga jest dobra, bo im więcej many tym więcej czarów.
 
 
Mikus 



Pomógł: 18 razy
Wiek: 31
Dołączył: 27 Sty 2011
Posty: 2897
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2014-04-29, 10:27   

48. Nieulepszony

Czemu władze tego świata robią ze mnie debila
Gówno w prasie, gówno w TV, gówno gównem zasila
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Strona 3 z 4
Skocz do:  

Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group