Akademia Wojny - Portal Heroes of Might and Magic III

Trwa II etap konkursu MapMaker AW
Odpowiedz do tematu
Poprzedni temat «» Następny temat
Nowy gracz h3, dużo pytań
Autor Wiadomość
Deltian 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 03 Sie 2012
Posty: 21
Skąd: Kowary
Wysłany: 2013-07-08, 18:15   

Malekith napisał/a:
Cytat:
Do tego pytanie nr 18 wciąż mnie nurtuje.
Myślę, że to może być czar przygnębienie.
buggy napisał/a:
18. z tego co pamietam to gra automatycznie dodaje ci minusowe morale wtedy gdy twoje morale wynosza ponad 3.
Jesli artefakty, dowodzenie itd daja ci lacznie 5morale to gra dorzuca ci zaklecie -2 morale i w ten spsoob redukuje je do prawidlowych 3 morale
Na pewno nie jest tak, gdyż jeśli masz +4 morale, a przeciwnik rzuci przygnębienie na poziomie co najmniej zaawansowanym, to morale spadną do 2, a nie 1.


A czy przy morale większym niż 3 szanse na dodatkowy ruch jednostek w czasie walki są jeszcze większe?
 
 
buggy


Dołączył: 02 Kwi 2013
Posty: 20
Wysłany: 2013-07-08, 18:30   

Deltian napisał/a:
Malekith napisał/a:
Cytat:
Do tego pytanie nr 18 wciąż mnie nurtuje.
Myślę, że to może być czar przygnębienie.
buggy napisał/a:
18. z tego co pamietam to gra automatycznie dodaje ci minusowe morale wtedy gdy twoje morale wynosza ponad 3.
Jesli artefakty, dowodzenie itd daja ci lacznie 5morale to gra dorzuca ci zaklecie -2 morale i w ten spsoob redukuje je do prawidlowych 3 morale
Na pewno nie jest tak, gdyż jeśli masz +4 morale, a przeciwnik rzuci przygnębienie na poziomie co najmniej zaawansowanym, to morale spadną do 2, a nie 1.


A czy przy morale większym niż 3 szanse na dodatkowy ruch jednostek w czasie walki są jeszcze większe?


takie same, 3 to maximum

@malekith, zgoda ale jesli np masz morale 4 i je sprawdzisz, nawet poza walka to z tego co pamietam gra tym "zakleciem" wyrownuje nasze morale do 3
zapewne po rzuceniu przygnebienia morale jest na nowo zliczane i wtedy to zaklecie -1 znika i jest tak jak mowisz

@vipermagi
jest wzor na to wskrzeszenie, pewnie cos pomieszam ale:
- 1 czart wskrzesi max 50hp
- liczba wskrzeszonych demonow zalezy od hp straconych jednostek, 35hp = 1 demon
- nie powstanie wiecej demonow niz zostalo zabitych jednostek
- nie kazde cialo mozna wskrzesic (zywiolaki, golemy itd)
 
Malekith 
I Am Justice



Pomógł: 85 razy
Dołączył: 30 Maj 2008
Posty: 2986
Wysłany: 2013-07-09, 01:44   

vipermagi napisał/a:
Nie rozumiem jak te czarty wskrzeszają?
Grałem inferno dzisiaj, miałem ulepszone czarty i jak zabili mi gnolle to chciałem zrobić z nich demony, ale nic się nie dało?

Innym razem udało mi się wskrzesić demona z jakiegoś ciała, a gdy chciałem znowu wskrzesić z innego trupa to się nie udało.
Oprócz tego co napisał buggy:
-nie da się wskrzesić żywiołaków, jednostek nekro, mumii, gargulców ani golemów,
-każdy oddział czartów może wskrzesić raz na bitwę (klony też mogą wskrzeszać),
-jeśli zabity oddział miał łącznie mniej niż 35 hp, to nie da się go wskrzesić,
-bonusy z artefaktów od punktów życia są uwzględniane przy wskrzeszaniu (np. 35 chłopów z fiolką żywej krwii może dać do 3 demonów).
-na przeklętej ziemi nie można wskrzeszać.
vipermagi napisał/a:
Na poziomie trudności 130%, bez zasad.
Jaki zamek na mapie S,M,L,XL i dlaczego?
Odniosę się tylko S, gdyż pozostałe rozmiary charakteryzuje zbyt duża rozbieżność (różne template'y, różne gotowe mapy).
Najlepsze są lochy z Shaktim, bastion z Ivorem i wrota żywiołów z Ciele. Przyzwoita jest też forteca z Solmyrem. Aby wygrać na tak krótkiej mapie, potrzeba silnych czarów (magiczna strzała Ciele zadaje 60 dmg na początku gry) lub silnej armii początkowej.

Jeśli grasz bez zasad, to na szczególną uwagę zasługuje nekropolia 500-5000 szkieletów w 2-6 tygodni gry to naprawdę potężna armia. Potężni są również bohaterowie z dyplomacją - Adela z zamku, Ryland z bastionu i Cyra z fortecy. Dodatkowo, dyplomacja jest szczególnie silna w inferno, gdyż możesz zamienić wszystko w demony.
 
 
vipermagi


Dołączył: 04 Lip 2013
Posty: 15
Wysłany: 2013-07-16, 00:48   

Kolejna porcja pytań ode mnie :)

34. Na jakich mapach typu fix najlepiej rozgrywać gry multiplayer? Czy w ogóle ma to sens czy tylko randomy się powinno grać?
35. Jakie random templates są najbardziej popularne w multiplayer?
36. Na jakich ustawieniach ekranu walki najlepiej grać? Co odhaczyć?, jaka prędkość animacji itd?
37. Podobne pytanie co wyżej tylko na ekranie gdy się zwiedza świat?
38. Ile czasu ustawia się do wykonania tury w multiplayerze?
39. Co bardziej się opłaca, wskrzeszać zwykłe szkielety czy ulepszone szkielety (gdy zapełnione wszystkie miejsca w armii)?
40. Czy zamiana nieulepszonych zombie na szkielety w szkieletorni i potem je ulepszanie to dobry pomysł?
41. Jak wyczyścić w pierwszym tygodniu neutralne stwory "bez strat w wojsku" każdym zamkiem? Chodzi mi o to, co najbardziej opłaca się wybudować w pierwszych dwóch-trzech dniach by mieć wzorowy (i bezstratny) start w rozgrywkę?
42. Z iloma bohaterami najlepiej zaczynać grę? I dlaczego?
43. Dlaczego magia ziemi jest tak popularna (z tego co czytam) i wszędzie zalecana by ją posiadać zawsze. Co powoduje taki stan rzeczy?
44. Co najlepiej wybierać jako bonus początkowy? Surowce, artefakt czy złoto? I dlaczego?
45. Co zabierać ze skrzyń? złoto czy doświadczenie?

Z góry dzięki za odpowiedzi.
 
yarzapp 
Scrab



Pomógł: 36 razy
Wiek: 34
Dołączył: 16 Maj 2010
Posty: 2169
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2013-07-16, 09:04   

vipermagi napisał/a:
34. Na jakich mapach typu fix najlepiej rozgrywać gry multiplayer? Czy w ogóle ma to sens czy tylko randomy się powinno grać?

Jest kilka popularnych fixów: boomerang, desert war, giant war, nie wspominając już o różnorakich arenach.
vipermagi napisał/a:
35. Jakie random templates są najbardziej popularne w multiplayer?

Zależy, w polsce jebus i balance PC2, w Europie jebus, panic i balance, u ruskich 2sm4d3, 8mm6a i jebus. Chińczycy lubią w ogóle jakiegoś 8xm8a, który jest srogo posrany. Generalnie najbardziej popularny jest chyba jebus.
vipermagi napisał/a:
36. Na jakich ustawieniach ekranu walki najlepiej grać? Co odhaczyć?, jaka prędkość animacji itd?

Wszystko jak najszybciej. Po co marnować czas swój i przeciwnika? Dodatkowo używać pliku CrAnim przyspieszającego animację w walkach.
vipermagi napisał/a:
37. Podobne pytanie co wyżej tylko na ekranie gdy się zwiedza świat?

Jak wyżej, szanujemy swój czas.
Cytat:
38. Ile czasu ustawia się do wykonania tury w multiplayerze?

Jak się umówisz z przeciwnikiem. Najbardziej popularne ustawienie to 8 minut tura, ale to zależy od mapy, na jebusie, czy 8mm6 ustawia się często 10 minut. Niektórzy lubią szybsze rozgrywki i grają na 4-6 minut, a nawet na dwie. Inni z kolei wolą pograć bez ograniczenia czasowego.
vipermagi napisał/a:
39. Co bardziej się opłaca, wskrzeszać zwykłe szkielety czy ulepszone szkielety (gdy zapełnione wszystkie miejsca w armii)?

Głupie pytanie, zawsze należy grać tak, żeby wskrzeszać nieulepszone, bo jest ich więcej.
Cytat:
40. Czy zamiana nieulepszonych zombie na szkielety w szkieletorni i potem je ulepszanie to dobry pomysł?

Zależnie od sytuacji, nieraz jest to dobre rozwiązanie, ale nieraz są lepsze zastosowania dla zombiaków, np. użyć ich jako mięso do utopii etc.
vipermagi napisał/a:
41. Jak wyczyścić w pierwszym tygodniu neutralne stwory "bez strat w wojsku" każdym zamkiem? Chodzi mi o to, co najbardziej opłaca się wybudować w pierwszych dwóch-trzech dniach by mieć wzorowy (i bezstratny) start w rozgrywkę?

Tutaj przede wszystkim skill i doświadczenie, najważniejsze to nie porywać się z motyką na słońce, znać swoje możliwości i umieć oszacować, czy np. grupa czartów to będzie raczej 10-12, czy raczej 16-19. Lata praktyki, nikt Ci tego nie wytłumaczy w 5 minut.
vipermagi napisał/a:
42. Z iloma bohaterami najlepiej zaczynać grę? I dlaczego?

Z tyloma, ilu potrzeba, jeśli widzisz, że kupienie nowego hirka Ci się opłaci to go kupujesz. Zasadniczo mniej jak 5 w pierwszym tygodniu przy umiejętnym czyszczeniu mapy się nie powinno mieć.
vipermagi napisał/a:
43. Dlaczego magia ziemi jest tak popularna (z tego co czytam) i wszędzie zalecana by ją posiadać zawsze. Co powoduje taki stan rzeczy?

Ponieważ grupowe spowolnienie baaardzo ułatwia grę z neutralami, chociaż np. przy grze twierdzą polecałbym raczej magię powietrza (mass haste).
vipermagi napisał/a:
44. Co najlepiej wybierać jako bonus początkowy? Surowce, artefakt czy złoto? I dlaczego?

Złoto raczej nigdy, surowce, jeśli grasz biedną mapkę i grasz zamkiem, który może mieć problem z surowcami w rozbudowie, np. bastion potrzebuje kryształu i chcesz się zabezpieczyć przed ewentualnym brakiem na mapie. Ja prawie zawsze biorę artefakt - +1 speed albo blok morali daje potężnego kopa na start.
vipermagi napisał/a:
45. Co zabierać ze skrzyń? złoto czy doświadczenie?

Zdecydowanie złoto. Jeśli masz tyle złota, że masz zapewnioną optymalną rozbudowę i kasę przynajmniej na połowę populacji z drugiego tygodnia, to możesz się zastanowić nad wzięciem expa.


Robak nie musi otwierać drzwi, bo przechodzi pod nimi. Leming nie walczy z problemami, bo ich nie zauważa.
 
 
buggy


Dołączył: 02 Kwi 2013
Posty: 20
Wysłany: 2013-07-16, 09:18   

35. balance, jebusy, sdm'y
36. ustawiasz aby gra byla najbardziej plynna: predkosc animacji maxymalna, dzwieki wylaczone itd
ale warto tez pobrac paczke plikow, ktora optymalizuje gre, m.in. jeszcze bardziej zwieksza szybkosc animacji jednostek
http://www.heroes3.eu/forum/download.php?id=423
37. to jak ci wygodniej, ale predkosc przemieszczania powinna najlepiej byc najwyzsza albo prawie najwyzsze, dla przyspieszenia gry
38. to juz miedzy soba ustalacie, zwykle czym lepiej grasz tym wiecej decyzji i wiecej czasu potrzebujesz, 4-6 minut powinno ci poki co wystarczyc
39. up szkieletow wskrzesza ci sie tylko 2/3
imo zalezy od sytuacji, ale jesli brak slotow to nie masz wyjscia ;)
40. imo tylko jesli brakuje ci slota
42. zalezy od mapy, na najbogatszych typu jebus mozna zrobic nawet 8 herosow w 1szych dniach, moze nawet powinno
na srednich ok 4/5
43. najlepsze czary, czesto mozna wygrac bitwy praktycznie samym spowolnieniem, do tego tarcza, kamienna skora, pozniej town portal, wskrzeszenie i implozja
44. zalezy od poziomu trudnosci i jak bogata mapa bedzie. jesli prawie na pewno dasz rade w 1szym tyg rozbudowac sie bez tych extra surowcow to biore artefakt
45. o ile doswiadczenie nie jest kluczowe w danym momencie (np przed walka finalowa brakuje kilkaset dosw do nowego poziomu) to bierzesz zloto

[ Dodano: 2013-07-16, 09:30 ]
vipermagi napisał/a:
41. Jak wyczyścić w pierwszym tygodniu neutralne stwory "bez strat w wojsku" każdym zamkiem? Chodzi mi o to, co najbardziej opłaca się wybudować w pierwszych dwóch-trzech dniach by mieć wzorowy (i bezstratny) start w rozgrywkę?

yarzapp napisał/a:

Tutaj przede wszystkim skill i doświadczenie, najważniejsze to nie porywać się z motyką na słońce, znać swoje możliwości i umieć oszacować, czy np. grupa czartów to będzie raczej 10-12, czy raczej 16-19. Lata praktyki, nikt Ci tego nie wytłumaczy w 5 minut.


w jaki sposob w trzecim dniu policzysz ilosc chartow? znasz sile guardow na pamiec i sobie przeliczasz to?
 
Malekith 
I Am Justice



Pomógł: 85 razy
Dołączył: 30 Maj 2008
Posty: 2986
Wysłany: 2013-07-16, 18:07   

buggy napisał/a:
w jaki sposob w trzecim dniu policzysz ilosc chartow? znasz sile guardow na pamiec i sobie przeliczasz to?
Czarty po angielsku to Pit Fiends. Charty to takie psy :P
Znając zasady działania RMG i value obiektów pilnowanych przez strażnika, można oszacować siłę potwora i/lub zawartość zwoju/puszki.
 
 
buggy


Dołączył: 02 Kwi 2013
Posty: 20
Wysłany: 2013-07-16, 18:18   

czyli np. jesli w 1tym tyg widze relic broniony przez guardy to sprawdzam w rmg sile guardow dla relicow?
 
Malekith 
I Am Justice



Pomógł: 85 razy
Dołączył: 30 Maj 2008
Posty: 2986
Wysłany: 2013-07-16, 18:40   

Nie.
Najpierw sprawdzasz siłę guardów w danej strefie w RMG (weak, avg, strong). Następnie musisz znać value (jest to przedział) danego obiektu - nie ma żadnego spisu tychże, więc musisz dojść do tego eksperymentalnie. Value reliktu zaczyna się od 20000, czyli tyle samo co guard pustyni na PC2 M. Jednak np. na Jebusie guardy w startowej strefie są ustawione na "weak", więc będą znacznie słabsze.
 
 
buggy


Dołączył: 02 Kwi 2013
Posty: 20
Wysłany: 2013-07-16, 19:29   

ok dzieki za info ;)
 
SCS 



Pomógł: 6 razy
Dołączył: 19 Mar 2013
Posty: 332
Skąd: Wieliczka
Wysłany: 2013-08-13, 00:56   

W sumie temat widzę już trochę przykurzony, ale ostatnio zaczęła mnie nurtować pewna kwestia.
Co zmienia się w mechanice gry AI między Budowniczym, Wojownikiem a Odkrywcą ?
Chodzi mi o rangi AI które można wyczytać karczmie.
 
 
yarzapp 
Scrab



Pomógł: 36 razy
Wiek: 34
Dołączył: 16 Maj 2010
Posty: 2169
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2013-08-13, 15:44   

Można się sugerować nazwami, Wojownik stawia na wojsko, odkrywca w sumie tylko lata po mapie z jakimiś gównianymi armiami i zajmuje co się da, a budowniczy zazwyczaj kisi się w swoim gównie i stawia stara rozbudować.


Robak nie musi otwierać drzwi, bo przechodzi pod nimi. Leming nie walczy z problemami, bo ich nie zauważa.
 
 
SCS 



Pomógł: 6 razy
Dołączył: 19 Mar 2013
Posty: 332
Skąd: Wieliczka
Wysłany: 2013-08-13, 19:23   

Nie o sugerowanie chodzi, bo tyle co Ty to wiem, lecz chciałbym się dowiedzieć wiedzy faktycznej, jeżeli ktoś takową posiada.
 
 
yarzapp 
Scrab



Pomógł: 36 razy
Wiek: 34
Dołączył: 16 Maj 2010
Posty: 2169
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2013-08-14, 23:30   

No a nie widzisz związku pomiędzy tymi nazwami, a zachowaniem kompów? To co to jest, jak nie wiedza faktyczna?


Robak nie musi otwierać drzwi, bo przechodzi pod nimi. Leming nie walczy z problemami, bo ich nie zauważa.
 
 
SCS 



Pomógł: 6 razy
Dołączył: 19 Mar 2013
Posty: 332
Skąd: Wieliczka
Wysłany: 2013-08-15, 01:23   

Wiedza poparta jakimś faktem a nie sugestiami.
Miałbym problem z nadawaniem "osobowości" danemu komputerowi w trakcie gry, nie mam pojęcia czym różni się dokładnie ich gra, a komputer gra schematycznie i po czasie można z bardzo dużym prawdopodobieństwem ocenić co zrobi, a jeżeli robi coś innego to jest najczęściej idiotyczne i bez sensu.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Strona 2 z 4
Skocz do:  

Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group