Akademia Wojny - Portal Heroes of Might and Magic III

Trwa II etap konkursu MapMaker AW
Odpowiedz do tematu
Miasta i problemik (Loch vs Bastion)
Autor Wiadomość
szibin
Krzesełkowa Bestia

Dołączył: 17 Lip 2012
Posty: 4
Skąd: Bstok
Wysłany: 2012-07-17, 03:20   Miasta i problemik (Loch vs Bastion)

Witam!

Od niedawna gram w serię H3 SoD nałogowo (częściej niż raz na rok), rozgrywam ze znajomym rozgrywkę Loch vs Bastion na M mapce. I tu nasuwa się problem. Nie ważne jak kombinuję zawsze w starciu wychodzi że przeważa mnie liczebnie prawie dwukrotnie i często zabija mnie bez większych strat. Gra taktyką typu Rush&Destroy, Pierwszy bohater to spec od logistyki, ta umiejetność maxuje na początku. 3-4 bohy na starcie i Exploracja. Zazwyczaj w 2 tyg już nie wyrabiam z ekonomią kiedy on już zabiera się za potężniejsze jednostki. Gram Ivorem i w tyg. inwestuje w 3 bohów i cała armię skupiam w jego rękach, dziele centy aby zagrodzily dojścia do elfów śmieszy mnie to że przeciw 20 elfom zawsze staje jego 40+ złych ok i 20 parę meduz. denerwujące w cholerę. Jeśli skupię się na defensywie przedłużę tylko fakt własnej porażki (ilosc posiadanych zamków), próbowałem rushu z pegazami (boh od pegzów), zabawy z masowaniem kransali i kwartetu w postaci krasnali drzewek elfów i centaurów nie ważne jak zawsze byłem w tyle a moja szybkość eksploracji nawet w połowie nie potrafi dogonić jego zdobyczy. Co radzicie? Zmiana zamku? Jeśli tak co polecacie? Preferuję bastion lecz denerwują mnie porażki :D.

Przyszedł taki, takim go zapamiętali.
 
 
Xeno 
xeno



Pomógł: 27 razy
Wiek: 29
Dołączył: 11 Lis 2008
Posty: 2203
Wysłany: 2012-07-17, 08:13   

Wychodzi na to, że tracisz dużo armii, nie budujesz siedlisk stworzeń w pierwszym tygodniu lub po prostu kolega gra na czitach (oglądałem nieszczęsny filmik przemiela na WoH).
 
 
szibin
Krzesełkowa Bestia

Dołączył: 17 Lip 2012
Posty: 4
Skąd: Bstok
Wysłany: 2012-07-17, 12:44   

Problem w tym że w 1 tyg często mogę sobie pozwolić na max 3-4 siedliska (zależy od startu miasta) inaczej nie wyrabiam się ze złotem a wykupienie jednostek potrafi zając tydzień :E

Przyszedł taki, takim go zapamiętali.
 
 
Daffodil 



Pomógł: 2 razy
Wiek: 27
Dołączył: 29 Lis 2009
Posty: 445
Wysłany: 2012-07-17, 13:16   

Coz, mysle, ze to Bastion powinien miec szybsza eksploracje mapy. :P Glownie z tego powodu, ze posiadasz Ivora i spora ilosc elfow na start. Spokojnie moglbys wybudowac elfy, pegazy, drzewce i jednorozce. Do tego upgrade strzelcow, cytadela i zamek. Nawet na 160%. 200% zmienia stan rzeczy, ale watpie, zebyscie na takim poziomie trudnosci grali. Ciesz sie, ze twoj przeciwnik nie bierze Shaktiego na start. Wtedy bylbys szybciej niszczony. Upgrade elfow musi byc juz w 2 dniu. Podwojna strzala elfa robi swoje. Walcz tez innymi bohaterami. Ivor nie moze wszystko zbierac i ze wszystkim walczyc. Niech bierze udzial tylko w najtrudniejszych walkach,(glownie po to, by zebrac troche PD-kow) zbiera puszki, odwiedza miejsca dodajace punkty do statow, odwiedza kamienie wiedzy, czy drzewa dajace lvle. Poboczni moga robic wszystko inne. :) Liczy sie zloto i granie pod jednostki, ktore bedziesz mogl wykupic, dzieki szybkiej eksploracji strefy/mapy.

PS: Jesli chcesz, by Ivor mial jak najwiecej punktow ruchu, nie moze "nosic" ze soba drzewcow i krasnoludow.

Justice will prevail.
 
 
szibin
Krzesełkowa Bestia

Dołączył: 17 Lip 2012
Posty: 4
Skąd: Bstok
Wysłany: 2012-07-17, 20:38   

Okej rozumiem, nigdy nie robiłem upa dla elfów w 2 dniu. (zazwyczaj był to ratusz (1k golda ). Kolega gra na 200% również ale dla mnie to niezbyt :>. Btw. zależy od mapy bo często brakuje klejnotów do postawienia nieszczęsnych jednorożców, Tak czy siak dziękuję za uwagę co do walki, unikać jej czy grac równie agresywnie? Co do eksploracji - bohater z logistyką robi swoje. Do tego ma mastera z jakiejś magii nadzbyt często :D. Nie cheatuje. Po prostu jest dobry.

Przyszedł taki, takim go zapamiętali.
 
 
koksiu 


Pomógł: 1 raz
Wiek: 32
Dołączył: 03 Sty 2012
Posty: 38
Skąd: Koszalin
Wysłany: 2012-07-17, 20:46   

Jak dla mnie granie na 200% na M to jest głupota gdyż mapa jest po prostu za mała i tak jak mówisz może być ciężko o surowce. Jak chcecie grać na takich małych mapach solówke to opymalny byłby poziom 130% a jak chcecie się na 200% zmierzyć to proponuje mapę wielkości L dla 2 graczy będzie w sam raz. Bo XL na 2 to troche przesada:)
 
 
Xeno 
xeno



Pomógł: 27 razy
Wiek: 29
Dołączył: 11 Lis 2008
Posty: 2203
Wysłany: 2012-07-17, 21:06   

Multi na 200% to bezsens. Gra sie strasznie przeciąga, a czynnik losowych surowców na mapie jest jednym z decydujących o grze.
 
 
Gandalf 
Ujemny Epsilon



Pomógł: 24 razy
Wiek: 103
Dołączył: 04 Wrz 2008
Posty: 1690
Skąd: Wiskitki
Wysłany: 2012-07-17, 23:43   

Skoro uważasz, że kluczową przewagę daje mu bohater z logistyką, też takim zagraj (w bastionie jest Kyrre). Z tego, co pamiętam, kiedy jeszcze coś tam grałem, wolałem dać upa centom, a up elfów odłożyć do 1/2/1 (no chyba że trafiała się naprawdę duża liczba elfów). Poboczni z centami na upie (8 speeda) lepiej śmigają, więc zbiorą więcej kasy i zasobów, odsłonią więcej terenu, itd., a same centaury robią się naprawdę mocne. Inna sprawa, że raczej łatwiej ograniczyć straty, opierając się na elfach, które bez upa będą zadawać kiepskie obrażenia w 1. tygodniu.
Może spróbuj namówić kolegę na grę na 160% (jeszcze lepiej 130), a jeśli nie da rady, ulepszaj centy/elfy, żeby mieć czym toczyć podstawowe walki w 1. tygodniu, a potem zbuduj ten nieszczęsny ratusz... Jeśli mapa jest uboga, 200% i gra 100% na wojsko może się skończyć zastojem.

Young man, in mathematics you don't understand things. You just get used to them.
 
 
altaeir 


Pomógł: 19 razy
Wiek: 32
Dołączył: 15 Lut 2009
Posty: 1043
Wysłany: 2012-07-19, 05:16   

Nie oszukujmy się ludzie którzy nie grali dużo online, nie prowadzą walk w taki sposób żeby mieć małe straty w wojsku i z małą armią dobrze czyścić mapkę. Zapisz się do ligi i z czasem zmieciesz swojego kolegę, po nabraniu wprawy.
Inna prostsza opcja jest taka żeby zrobić w 1tyg chociaż do elfów i budowac sie pod ten ratusz, w 2tyg dociągnąć kapitol i do jednorogów. Wtedy masz kase i nawet jak wszystkiego nie wykupisz to jednostki będą stać w zamku aż na nie zarobisz, a z elfami centaurami i jednorożcami jesteś w stanie czyścić cała mapkę bez wielkich strat, reszta ci potrzebna tylko na walkę z kolegą , bo nie sądzę aby na mapie typu M byli tacy mocni strażnicy że całe wojsko potrzeba. Staraj się, jeśli to możliwe na koniec tury zostawiać całe wojsko u pobocznej postaci, przeciwnik nie będzie widział twojego bohatera w karczmie(staraj się zajmować jak najwięcej zamków żeby ci dawały chociaż po te 500kasy) czasem jest dobre, bo jak się zmienia postać np. grając confluxem i rozwijasz tyraxora/craga to jak przeciwnik myśli weźmie magie ognia i zostaniesz zniszczony, ukrywając postać oszczędzasz sobie wielu nieprzyjemności. Jeśli nie masz możliwość zostawiania armii na innym bohaterze, nie noś ze soba krasnali, są ci zbędne, przez większość czasu gry, a tylko spowalniają twoją postać na mapie(szybkość najwolniejszej jednostki w twojej armii, którą masz przy sobie określa liczbę punktów ruchu twojego bohatera).
Grając do tej pory tylko z kompem, jak mu napiszecie żeby się rozwijał na wojsko to koles pokupi siedliska(o ile mu starczy kasy)a potem jak nie wie nic o prowadzeniu walk, tylko wysra się z kasy, w 2 tyg nie zbuduje nic i zanim cokolwiek zrobi będzie po grze. Up elfów jest dobry gdy ma się ich dużą liczbę, lepiej centaury ulepszyć jak to napisał Gandalf.
Ogarnij ten temat i możesz się budować pod wojsko:
http://www.heroes3.mojefo...opic.php?t=5452
Hm wiem że kiedyś były dobre materiały na tajemnym forum WA tylko dla członków klanu, ale teraz widzę że już forum zostało usunięte. Szkoda, bo były coś o robieniu banków strongiem o ile oamięć nie myli.
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Skocz do:  

Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group