Akademia Wojny - Portal Heroes of Might and Magic III

Trwa II etap konkursu MapMaker AW
Odpowiedz do tematu
Poprzedni temat «» Następny temat
Jak stworzyc mape multiplayer
Autor Wiadomość
sapienspl

Wiek: 34
Dołączył: 01 Sty 2011
Posty: 2
Wysłany: 2011-01-01, 20:33   Jak stworzyc mape multiplayer

Witam, mam problem tego typu, że chcę stworzyć mapę w edytorze map i zrobiłem to jednak mapy nie widać w grze wieloosobowej. W pojedynczej rozgrywce widać ją i można normalnie grać, ale nie mogę zagrać w multiplayerze na tejże mapie. Nie wiem gdzie leży problem, proszę o pomoc w tym temacie.
 
Gryf królewski 
nie pamiętam



Pomógł: 1 raz
Wiek: 26
Dołączył: 11 Maj 2010
Posty: 67
Skąd: Poznań
Wysłany: 2011-01-01, 21:03   

Wejdź w ustawienia mapy,cechy graczy i zaznacz przy każdym z graczy człowiek/komputer.

Moim podpisem jest jego brak :)
 
nunquam 


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 14 Gru 2010
Posty: 71
Wysłany: 2011-01-01, 21:06   Re: Jak stworzyc mape multiplayer

A masz połączenie ze współgraczem? Spróbuj >>> Tu poczytać <<< może Ci to pomoże ;-) I spróbuj wrzucić jakiegoś templa do folderu data.
A >>> Tutaj <<< masz trochę o "randomkach".
 
 
Malekith 
I Am Justice



Pomógł: 85 razy
Dołączył: 30 Maj 2008
Posty: 2986
Wysłany: 2011-01-01, 21:20   

Po co mu tempel, skoro mapa jest już stworzona?

Żeby działała w multi, co najmniej 2 graczy musi mieć zaznaczoną opcję "może kontrolować człowiek".
 
 
nunquam 


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 14 Gru 2010
Posty: 71
Wysłany: 2011-01-01, 21:31   

Malekith napisał/a:
Po co mu tempel, skoro mapa jest już stworzona?

Jest stworzona, ale nie wiemy co wygenerował. Mapy bez template są łagodnie rzecz ujmując mało zbalansowane. Zresztą po ilości postów na forum przypuszczam, że o tym wiesz. A po za tym w linku są podane przykładowe ustawienia generatora map losowych.
 
 
Malekith 
I Am Justice



Pomógł: 85 razy
Dołączył: 30 Maj 2008
Posty: 2986
Wysłany: 2011-01-01, 21:53   

A skąd wiesz, że on stworzył mapę losową? Może zrobił własną? Poza tym nic nie wspominał o generowaniu mapy...

Ponadto część oryginalnych templi jest całkiem niezła, a niektóre są bardzo popularne (np. 8MM6).
 
 
sapienspl

Wiek: 34
Dołączył: 01 Sty 2011
Posty: 2
Wysłany: 2011-01-01, 22:01   

Dzięki wielkie za odpowiedzi. Zapewne wystarczy zrobić to czym wspomniał Gryf Królewski. Nie mam obecnie możliwości sprawdzenia tego, ale dam znać wkrótce. A co do mapy to sam ją stworzyłem od zera, bez żadnych szablonów.

[ Dodano: 2011-01-01, 22:31 ]
Działa już, dzięki za odpowiedź.
 
nunquam 


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 14 Gru 2010
Posty: 71
Wysłany: 2011-01-01, 23:21   

Malekith napisał/a:
A skąd wiesz, że on stworzył mapę losową? Może zrobił własną? Poza tym nic nie wspominał o generowaniu mapy...

Oj czepiasz się człeka z ciężką głową (cokolwiek by to miało znaczyć). W pierwszym poście napisał, że stworzył mapę losową. Domyślnie przyjąłem, że wygenerował. Ale faktycznie rozwiał już, jak się okazuje tylko moje, wątpliwości :-P

Malekith napisał/a:
Ponadto część oryginalnych templi jest całkiem niezła, a niektóre są bardzo popularne (np. 8MM6).

W sumie racja. 8mm6 faktycznie jest oryginalny. Nie zwracałem na to uwagi. Ale w domyślnej, standardowej instalacji nie mamy chyba żadnego zainstalowanego templa?
 
 
yarzapp 
Scrab



Pomógł: 36 razy
Wiek: 34
Dołączył: 16 Maj 2010
Posty: 2169
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2011-01-01, 23:25   

Losuje Ci spośród tych co są możliwe na danym rozmiarze.


Robak nie musi otwierać drzwi, bo przechodzi pod nimi. Leming nie walczy z problemami, bo ich nie zauważa.
 
 
Malekith 
I Am Justice



Pomógł: 85 razy
Dołączył: 30 Maj 2008
Posty: 2986
Wysłany: 2011-01-01, 23:47   

nunquam napisał/a:
Ale w domyślnej, standardowej instalacji nie mamy chyba żadnego zainstalowanego templa?
Jest ich 53. Podczas generacji mapy zostaje wybrany losowo jeden z nich, spełniające podane przez nas ustawienia (wielkość, liczba graczy). 8MM6, 2SM4d(3), 8XM12 i jeszcze kilka są dosyć dobre do gry online.
 
 
nunquam 


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 14 Gru 2010
Posty: 71
Wysłany: 2011-01-02, 21:12   

Nie sądziłem, że dużą część popularnych szablonów otrzymaliśmy wraz z grą. I to w takiej ilości. Próbowałem, kiedyś generować mapę losową w oparciu o "pudełkową instalkę", ale nie zwracałem uwagi na na znaczki przy typie templa. Efekt jaki otrzymałem był dość średni - mało ciekawa mapa i (chyba) z niezbyt równo rozdzielonymi zasobami i potworami dla poszczególnych graczy. Dlatego trzymam jakieś rmg w data. A te szablony są jakoś "wmontowane" w grę, czy można je jakoś wyodrębnić?
 
 
Malekith 
I Am Justice



Pomógł: 85 razy
Dołączył: 30 Maj 2008
Posty: 2986
Wysłany: 2011-01-02, 21:28   

Są w pliku h3abp_bm.lod w Data. Żeby się do nich dostać, należy otworzyć go programem resedit (znajdziesz go na kwasowej grocie albo w googlach). Wtedy poszukaj pliku nazywającego się Rmg.txt. W środku masz wszystkie oryginalne temple. Jeśli chcesz użyć określonego randoma po prostu wykasuj wszystkie pozostałe. Do przeglądania takiego pliku najlepszy jest excel.
nunquam napisał/a:
Efekt jaki otrzymałem był dość średni - mało ciekawa mapa i (chyba) z niezbyt równo rozdzielonymi zasobami i potworami dla poszczególnych graczy.
Akurat to nie jest tak wielkim problemem, gdyż większość templi daje równe warunki wszystkim graczom. O wiele większym jest po prostu kiepska konstrukcja i pomysł, a niekiedy błędy (np. w 8XM8 różowy jest odcięty całkowicie od reszty mapy).
 
 
nunquam 


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 14 Gru 2010
Posty: 71
Wysłany: 2011-01-04, 20:42   

Na razie jestem troche nie czasowy i nie mam jak tego sprawdzić. Ale opcja zrobienia własnego rmg w oparciu o swoje ulubione szablony to fajna sprawa. W zależności od ustawień robiłaby się odpowiednia mapka bez konieczności ciągłego przerzucania plików do data. Muszę zajrzeć do tego pliku, w końcu będę wiedział gdzie podrzucić po kilka "kupek" golda i surki dla kompa, przy teście jakiegoś nieznanego szablonu. Pod notatnikiem+ wygląda średnio, ale da się edytować. Rozumiem, że Ty w swoim h3abp_bm.lod masz Clasha i Long Run ;-)
 
 
yarzapp 
Scrab



Pomógł: 36 razy
Wiek: 34
Dołączył: 16 Maj 2010
Posty: 2169
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2011-01-04, 21:12   

nunquam napisał/a:
Rozumiem, że Ty w swoim h3abp_bm.lod masz Clasha i Long Run ;-)

Nie ma, wystarczy wrzucić do katalogu Data, jak tam nie masz piku o nazwie rmg, wtedy generator korzysta z tego, co jest w tym pliku


Robak nie musi otwierać drzwi, bo przechodzi pod nimi. Leming nie walczy z problemami, bo ich nie zauważa.
 
 
nunquam 


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 14 Gru 2010
Posty: 71
Wysłany: 2011-01-04, 21:28   

To akurat wiem i tak robię, bardziej chodziło mi o utworzenia własnego rmg.txt zaszytego w h3abp_bm.lod Choć jego umiejscowienie może być i w data bez kombinacji. Po za tym to bardziej rozważania dla funu. Wrzucasz swoje 2-5 ulubione template do 1 pliku i nie bawisz się z szukaniem kopiowaniem na dysku.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Strona 1 z 2
Skocz do:  

Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group