Akademia Wojny - Portal Heroes of Might and Magic III

Trwa II etap konkursu MapMaker AW
Odpowiedz do tematu
Poprzedni temat «» Następny temat
Bitwy
Autor Wiadomość
Tarnoob
[Usunięty]

Wysłany: 2008-06-06, 16:24   Bitwy

Tyle się mówi o miastach i jednostkach, czasem umiejętnościach i artefaktach, rozbudowie zamku, itp. ale zabrakło mi wskazówek, jak skutecznie rozgrywać bitwy - w końcu to od nich zależy liczebność naszej armii i cała gama innych kluczowych współczynników.
Znacie może jakieś ciekawe manewry, taktyki, tricki?

Pozdr.
 
Paweł 



Pomógł: 1 raz
Wiek: 31
Dołączył: 18 Lut 2008
Posty: 4001
Wysłany: 2008-06-06, 17:02   

Ja jak gram Infernem przeciwko Cytadeli to pierwsze co robię to usuwam gościowi Wielkie gorgony... Atak Arcydiabłem potem szybka poprawka Ifrytem królewskim i po strachu... albo jak duży oddział Gorgon stoi przy hydrach to bereserek na gorgonki i one w hyderki i jest niezły bal. :lol:
 
Tarnoob
[Usunięty]

Wysłany: 2008-06-06, 18:26   

Miałem na myśli zasady ogólne, a nie tylko te odnoszące się do finałowych bitew.
 
Michał3103 


Pomógł: 9 razy
Dołączył: 22 Mar 2008
Posty: 2263
Skąd: far away from home
Wysłany: 2008-06-06, 18:37   

Te zasady też odnoszą się do bitwy, sprecyzuj pytanie podając jakiś przykład.

Przyspieszenie na Enty
Teleport na Hydry
Wypełnić sloty Czarnymi Smokami i prasnąć armageddonem
 
[GA]Kamil39 


Pomógł: 14 razy
Wiek: 32
Dołączył: 26 Paź 2007
Posty: 2001
Skąd: Libiąż k/Oświęcimia
Wysłany: 2008-06-06, 19:10   

paweł napisał/a:
Ja jak gram Infernem przeciwko Cytadeli to pierwsze co robię to usuwam gościowi Wielkie gorgony... Atak Arcydiabłem potem szybka poprawka Ifrytem królewskim i po strachu... albo jak duży oddział Gorgon stoi przy hydrach to bereserek na gorgonki i one w hyderki i jest niezły bal. :lol:
Zapraszam do gry inf vs cytka. Zobaczymy czy ci tak latwo z gorgona pojdzie.Berserk to jest zakazany czar-tak samo jak armageddon.
ogólnie w bitwie najważniejsze są masówki , trzeba sie postarac szybko wyelminować strzeloka wroga żeby wyszedł -jak zacznie wyłazić to dajesz slow i jazda znim. Polecam używać czarów typu bless,shield, haste,slow i klątwa niezle daje.Podczas bitwy staraj sie zaslonic strzelokow -to jest klucz do zwyciestwa.

"WEŻ TO pod uwagę,nie lekceważ tego
siedząc na dupie napewno nie zdziałasz nic dobrego"
 
 
Bartas 


Pomógł: 3 razy
Dołączył: 27 Maj 2008
Posty: 207
Wysłany: 2008-06-06, 19:41   

Tarnum o "Bitwach" nie można powiedzieć ogólnie...
Jednak jeśli grasz np cytką :mrgreen:
Z neutralami zasłaniasz lizardy gnolami podzielonymi na odziały 20-1-1-1 [przykład]
I strzelasz ;-) Ważki latają w tę i spowrotem-wróg o małym speedzie albo większośc nieumarłych będzie latał za ważkami w jedną strone i w drugą o ile strzal nie braknie wygrasz ;-)

Ze sztrzelakami jest gorzej i jest wiele strategi ;-)
Jedna z nich jest posiadanie szybkich jednostem z conajmniej 13 speda[ważki of course a pegaziątka odpadają :-P ]
Blokujesz wroga i wybijasz strzelacami.Ważne jest aby nie stracić odziałów szturmowych więc lepiej dać im bron sie niz atakować.
Można też zrobić taktyke z czekaj np wiwernami.Jeśli boimy się że stracimy już jedną bo ma np 10 hp to cofamy ją [jeżeli wszyscy strzelcy są zablokowani.
Bardzo ważka jest umiejętnośc taktyka-często ratuje tyłem
Magia ziemi to magia nad magiami
Przeszkody terenowe są Twojimi przyjaciółmi.
Piechurom warto dać czekaj aby uderzyły w wroga pierwsze.
A i jeszcze jedno ćwiczyć,ćwiczyć,ćwiczyć

Sry za błędu :mrgreen:
 
Morgan-Ghost 



Pomógł: 9 razy
Dołączył: 02 Wrz 2007
Posty: 475
Skąd: Gorlice
Wysłany: 2008-06-06, 20:51   

Cytat:
Jedna z nich jest posiadanie szybkich jednostem z conajmniej 13 speda[ważki of course a pegaziątka odpadają

Pegaz zajmuje 2hexy i też doleci, trza tylko policzyć proporcje armii i odpowiednio je ustawić

Co mnie nie zabije to mnie wzmocni
 
 
Shakti 



Pomógł: 4 razy
Wiek: 39
Dołączył: 01 Sie 2007
Posty: 999
Skąd: Poznań
Wysłany: 2008-06-06, 21:41   

Wypadałoby pamiętać, że te szybkie jednostki należy rozdzielić na co najmniej tyle oddziałów, ile jest łuczników przeciwnika. Bo inaczej wystawiamy jednostki z małym hp na prostą strzałę innego oddziału.

"nie ma mocnych na sentymenty"
 
 
Bartas 


Pomógł: 3 razy
Dołączył: 27 Maj 2008
Posty: 207
Wysłany: 2008-06-06, 22:10   

Morgan-Ghost napisał/a:
Cytat:
Jedna z nich jest posiadanie szybkich jednostem z conajmniej 13 speda[ważki of course a pegaziątka odpadają

Pegaz zajmuje 2hexy i też doleci, trza tylko policzyć proporcje armii i odpowiednio je ustawić


Daaawno nie grałem bastionem ;-)
Ale pegaz rzeczywiście zajmuje 2 pola więc doleci :-D
 
Wivernus


Dołączył: 28 Maj 2008
Posty: 73
Wysłany: 2008-06-08, 21:53   

Kamil39 napisał/a:
Berserk to jest zakazany czar-tak samo jak armageddon.


Skoro te czary są zakazane to nie rozumiem po co powstały, czy tylko po to, aby kompa trochę pognębić? I kto to w ogóle ustanowił, że jest zabronione i czy to potem jest fair, jak ci wskoczy takie zaklęcie w gildii magów i zajmie slota, a ty nie będziesz mógł go używać, bo ktoś wymyślił, że to jest niewypał i trzeba tego zabronić.
 
Bartas 


Pomógł: 3 razy
Dołączył: 27 Maj 2008
Posty: 207
Wysłany: 2008-06-08, 22:19   

Wivernus napisał/a:
Kamil39 napisał/a:
Berserk to jest zakazany czar-tak samo jak armageddon.


Skoro te czary są zakazane to nie rozumiem po co powstały, czy tylko po to, aby kompa trochę pognębić? I kto to w ogóle ustanowił, że jest zabronione i czy to potem jest fair, jak ci wskoczy takie zaklęcie w gildii magów i zajmie slota, a ty nie będziesz mógł go używać, bo ktoś wymyślił, że to jest niewypał i trzeba tego zabronić.


Ktoś rzuca Ci berkesaka a ma mniejszą armie ty mu też rzucasz ale on ma mniejszą armie więc traci mniej a nawet masz więcej many to i tak przegrasz łańcuchem nei siekniesz-za słabe.
O ile wiem to jest banowane w gildiach więc masz inny czar...
A i to samo tyczy się wrót wymiarów i lotu i portalu miast
 
Shakti 



Pomógł: 4 razy
Wiek: 39
Dołączył: 01 Sie 2007
Posty: 999
Skąd: Poznań
Wysłany: 2008-06-08, 22:22   

Na expercie berserk jest za silny, ale na niższych poziomach nie robi wielkiej rzeźni. Można by go więc dopuścić.

"nie ma mocnych na sentymenty"
 
 
Wivernus


Dołączył: 28 Maj 2008
Posty: 73
Wysłany: 2008-06-09, 11:21   

Ale to wtedy przeciwnik ma się pilnować, żeby wróg nie mógł mu wbić berka.
 
Shakti 



Pomógł: 4 razy
Wiek: 39
Dołączył: 01 Sie 2007
Posty: 999
Skąd: Poznań
Wysłany: 2008-06-09, 13:30   

Nie rozumiem. A kiedy nie ma sie pilnować?

"nie ma mocnych na sentymenty"
 
 
Wivernus


Dołączył: 28 Maj 2008
Posty: 73
Wysłany: 2008-06-09, 14:24   

Zawsze ma się pilnować i dlatego musi być na tyle ostrożny, żeby wróg nie narobił mu zbyt dużych strat tym berserkiem.
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Strona 1 z 6
Skocz do:  

Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group