VCMI - co sądzicie o tym projekcie?
Warto się z tym zapoznać?
Znacie turniej PAH?
Jakieś opinie?
I miejsce w MapMaker AW'23/24 ( "Gniezno 1295")
II miejsce w MapMaker AW '22 ("Arpad - zajęcie ojczyzny").
III miejsce w MapMaker AW '19 ("Bolesław Krzywousty").
Wszystkie moje mapy:
https://www.heroes3.eu/do...thor=michal1410
Warzyw Pomógł: 1 raz Dołączył: 09 Lip 2023 Posty: 7
Wysłany: 2023-07-15, 20:11
Startowałem w ostatnich 2 sezonach PAH gdy Mateusz (Włóczykij/Living Anarchy) odkopał turniej po kilkuletniej przerwie i mi się podobało. Graliśmy mapy małe i średnie, a najlepsze czasy ich ukończenia zawsze były jednocyfrowe, ale we wcześniejszych edycjach zdarzały się i dłuższe mapy. Na rozegranie mapy zawsze był przynajmniej tydzień, często bliżej 2 czy 3. Grę można było wczytywać do woli i poza główną rozgrywką poeksplorować sobie mapę na kodach. Oczywiście jeśli ktoś wysłałby zapis końcowy (czyli tuż przed wygraniem mapy) z rangą "Oszust", to taki zapis by nie przeszedł.
Turnieje offline (inna nazwa turniejów gry w trybie singleplayer) odbywały sie też za granicą. Największa różnica między ostatnimi turniejami Jaskiniowymi a turniejami zagranicznymi jest taka że za granicą nie pozwalano na wielokrotne zwalnianie bohatera i jego rekrutację (z pełnym rucem i maną, bo tak działa h3) i jego ponowne wykorzystanie, a w turniejach Jaskiniowych było to wręcz zalecane zagranie. W vcmi nie ma odnawiania się ruchu i many przez zwalnianie bohatera i ponowną rekrutację, więc to będzie nieco inaczej niż było.
Od czasu 8. sezonu PAH znowu parę lat minęło, HotA rozwinęła się z ciekawostki do głównej platformy do pvp i nie tylko, a VCMI ostatnio rozwija się szybko i po wydaniu najbliższej dużej wersji na początku sierpnia powinno już być w miarę gotowe na pierwszy turnieje singleplayer, stąd pomysł na ponowne odkopanie ponad 20-letniej idei PAH. Na turnieje pvp zapewne przyjdzie czas jakoś na jesieni albo w zimie.
Co jest wyjątkowego w vcmi? Mody, łatwo dostępne z poziomu launchera, między innymi kilkanaście nowych miast w tym 2 różne Forge. Poza tym z twórcami można pogadać i mieć rzeczywisty wpływ na to co robią. Fakt że jest jeszcze sporo rzeczy z SoDa, Hoty i HD moda do dorobienia, ale grwalność projektu szybko rośnie, a dzięki porządkowi w modach i łatwemu ich tworzeniu potencjał jest spory.
Od poniedziałku przez jakieś 1.5 tygodnia będę na wakacjach i nie będę zaglądał na forum, ale jak wrócę to chętnie wrócę do dyskusji. mam nadzieję że trochę tutaj podyskutujecie.
Do zdobywców pierwszych 5 miejsc w ostatnim sezonie Mapmakera AW odezwałem się z zapytaniem o ich mapy do PAH. Fajnie byłoby wykorzystać mapy konkursowe, ale są pewne ograniczenia:
- mapę musi się dać rozegrać w VCMI, a zwracam uwagę że w czasie turnieju jeszcze nie wszystkie funkcjonalności Hoty będą w vcmi dostępne
- mapa nie może być za duża, bo na rozegranie jej gracze będą mieli 2, góra 3 tygodnie, także wszelkie XL i większe raczej odpadają
- tym razem w turnieju zapewne pojawią się obcokrajowcy, więc dobrze by było żeby mapa była po angielsku
- mapa może być w formacie SoD albo HotA, bo zarówno edytor map vcmi jak i sama gra radzą sobie już z dużą częścią map hotowych i dużą częścią albo nawet wszystkimi mapami sodowymi. Edytora map z vcmi też można używać.
Oczywiście jak ktoś inny chciałby zobaczyć swoją mapę w turnieju to też zapraszam do kontaktu.
VCMI było od zawsze przehypowane względem grywalności jaką oferowało (zupełnie zresztą jak mój mod, hipokryta xd) przez co kiedyś raz zagrałem, zraziłem się debilnym ai, bugami, glitchami animacji i dźwięku i od tego czasu czekam, kiedy faktycznie będzie można zagrać bez zgrzytania zębami. Turniej PAH ma już być na naprawdę grywalnej wersji 1.3 -jestem sceptyczny, ale jedną mapę na próbę zamierzam zagrać.
PAH grałem bodajże w sezonie ósmym- pomysł świetny i oglądanie zwycięskich sejwów robi wodę z mózgu, niestety do wykręcenia akceptowalnego (według siebie xd) wyniku trzeba poświęcić nieakceptowalną ilość czasu, przez co czar trochę pryska, gdy któryś dzień z rzędu próbujesz powtórzyć niemożliwą do wygrania bitwę i ją wygrywasz, potem testujesz 100 wariantów podboju kolejnej strefy skracając czas o jeden dzień, po czym się okazuje że zwycięska ścieżka i tak jest o 3/4 szybsza. Uczy pokory.
Warzyw Pomógł: 1 raz Dołączył: 09 Lip 2023 Posty: 7
Wysłany: 2023-08-02, 19:33
Gdyby ktoś z Kartografów chciał np. zmienione banki albo inne podobne zmodowane rzeczy do mapki to dajcie znać. Banki już sprawdziłem że łatwo się zmienia. Zależy mi na tym żeby mapy w turnieju były po angielsku, bo niemal na pewno pojawią się gracze z zagranicy.
Oczywiście mogę sobie poradzić bez map od Twórców którzy dobrze sobie radzili w tutejszych konkursach na mapy, ale wolałbym żeby część map była od Was. Pierwszą mapę mam wybraną chyba że ktoś mi wyskoczy z lepszą propozycją. Potem kolejne mapy będą rozpoczynane co 2-3 tygodnie.
Mile widziane są rozmiary S i M, no góra L żeby gracze zdążyli rozegrać mapę. No i falnie by było gdyby pojawiały się czasem losowe miasta żeby można było tam wsadzić miasta z modów. No chyba że ktoś robi mapę w edytorze vcmi a nie hotowym, to wtedy można wprost wstawiać gdzieś miasta z modów.
Pomógł: 24 razy Wiek: 101 Dołączył: 15 Mar 2014 Posty: 912 Skąd: z groty mbehemociej
Wysłany: 2023-08-02, 22:06
zaproponowałbym którąś ze swoich map, bo w większości tworzyłem właśnie takie S-M-L, ale trochę się wstydzę
ps fabuła po polsku nie jest problemem, zawsze można ją usunąć, a jakies istotne wiadomości (jakby były) zostawić i przetłumaczyć
Uwaga, Nagi content +18 <<< wchodzisz na własną odpowiedzialność.
Warzyw Pomógł: 1 raz Dołączył: 09 Lip 2023 Posty: 7
Wysłany: 2023-08-18, 22:00
Nie bądź taki skromny :D
Na pierwszy ogień poszła mapa Begrezena "Kappatol".
Wollschwein z Tyrowych singleplayerowców od razu ją chwalił.
Druga mapa według obecnego planu będzie z warzywnym zamkiem. Mam nadzieję że ktoś z Was zdąży zaproponować coś swojego na kolejne mapy.
Runda 1. zaczęła się dzisiaj i potrwa 3 tygodnie, także jak dobrze pójdzie to mapę numer 3 zaczniemy za jakieś 5-6 tygodni.
Pomógł: 24 razy Wiek: 101 Dołączył: 15 Mar 2014 Posty: 912 Skąd: z groty mbehemociej
Wysłany: 2023-08-26, 19:20
Fajnie, że ludziom się podoba. Na AW przeszła bez echa, 0 recenzji.
btw Dodałem małe ogłoszenie na stronie, z info o PAHu. Jakbyś potrzebował jeszcze mapek i nie znalazł nikogo innego, to mogę podesłać moje stare mapki z 2019 roku, które robiłem dla LA właśnie do turnieju offline, który niestety nigdy się nie odbył. Jedna mapa jest rozmiaru S+U, dwie są M-U. Wszystkie mapki robione pod hote ofc
Uwaga, Nagi content +18 <<< wchodzisz na własną odpowiedzialność.
Warzyw Pomógł: 1 raz Dołączył: 09 Lip 2023 Posty: 7
Wysłany: 2023-08-26, 21:44
Chętnie przyjmę mapki. Na tą chwilę mam niby wstępnie wybrane mapy 2-5, ale imo nie są to idealne wybory, w dodatku nie jest jeszcze pewne czy wszystko zadziała tak jak powinno.
Najlepiej jakby część map w turnieju miała sens z losowymi miastami naszymi i/lub AI żeby można było trochę miast z modów użyć.
Instalowałem ostatnio VCMI bo chciałem sobie jak za dawnych lat zagrać w WoG, tyle że w HD. Niestety wersja WoG pod VCMI nie ma funkcji wogifikacji i nici z fajnego grania. Jak to poprawią to spróbuję jeszcze raz sobie to ogarnąć. Fajnie, że projekt ciągle się rozwija.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum