Akademia Wojny - Portal Heroes of Might and Magic III

Rozpoczynamy kolejną edycję konkursu MapMaker AW! Zobacz szczegóły
Odpowiedz do tematu
vcmi i turniej PAH
Autor Wiadomość
michal1410 



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 23 Lis 2017
Posty: 75
Wysłany: 2023-07-14, 10:02   vcmi i turniej PAH

VCMI - co sądzicie o tym projekcie?
Warto się z tym zapoznać?
Znacie turniej PAH?
Jakieś opinie?

II miejsce w MapMaker AW '22 (mapa "Arpad - zajęcie ojczyzny").
III miejsce w MapMaker AW '19 (mapa "Bolesław Krzywousty").
Wszystkie moje mapy:
https://www.heroes3.eu/do...thor=michal1410
 
Warzyw 

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 09 Lip 2023
Posty: 7
Wysłany: 2023-07-15, 20:11   

Startowałem w ostatnich 2 sezonach PAH gdy Mateusz (Włóczykij/Living Anarchy) odkopał turniej po kilkuletniej przerwie i mi się podobało. Graliśmy mapy małe i średnie, a najlepsze czasy ich ukończenia zawsze były jednocyfrowe, ale we wcześniejszych edycjach zdarzały się i dłuższe mapy. Na rozegranie mapy zawsze był przynajmniej tydzień, często bliżej 2 czy 3. Grę można było wczytywać do woli i poza główną rozgrywką poeksplorować sobie mapę na kodach. Oczywiście jeśli ktoś wysłałby zapis końcowy (czyli tuż przed wygraniem mapy) z rangą "Oszust", to taki zapis by nie przeszedł.

Turnieje offline (inna nazwa turniejów gry w trybie singleplayer) odbywały sie też za granicą. Największa różnica między ostatnimi turniejami Jaskiniowymi a turniejami zagranicznymi jest taka że za granicą nie pozwalano na wielokrotne zwalnianie bohatera i jego rekrutację (z pełnym rucem i maną, bo tak działa h3) i jego ponowne wykorzystanie, a w turniejach Jaskiniowych było to wręcz zalecane zagranie. W vcmi nie ma odnawiania się ruchu i many przez zwalnianie bohatera i ponowną rekrutację, więc to będzie nieco inaczej niż było.

Od czasu 8. sezonu PAH znowu parę lat minęło, HotA rozwinęła się z ciekawostki do głównej platformy do pvp i nie tylko, a VCMI ostatnio rozwija się szybko i po wydaniu najbliższej dużej wersji na początku sierpnia powinno już być w miarę gotowe na pierwszy turnieje singleplayer, stąd pomysł na ponowne odkopanie ponad 20-letniej idei PAH. Na turnieje pvp zapewne przyjdzie czas jakoś na jesieni albo w zimie.

Co jest wyjątkowego w vcmi? Mody, łatwo dostępne z poziomu launchera, między innymi kilkanaście nowych miast w tym 2 różne Forge. Poza tym z twórcami można pogadać i mieć rzeczywisty wpływ na to co robią. Fakt że jest jeszcze sporo rzeczy z SoDa, Hoty i HD moda do dorobienia, ale grwalność projektu szybko rośnie, a dzięki porządkowi w modach i łatwemu ich tworzeniu potencjał jest spory.

Linki dla referencji: tematy o ostatnich 2 sezonach PAH na forum Jaskini Behemota (dyskusja, zapisy startowe, zapisy wygrywające):
Sezon 8: http://imperium.heroes.net.pl/temat/4031
Sezon 7: http://imperium.heroes.net.pl/temat/3679
Dyskusje o pozostałych 6 sezonach są w tematach numer 1909, 1683, 1201, 1085, 617, 409.
Wcześniej też była pewna liczba sezonów PAH, ale nienumerowanych i przeprowadzanych przez nieistniejącą już podstronę Jaskini.
Discord vcmi: https://discord.gg/chBT42V
Wiki vcmi: https://wiki.vcmi.eu/Main_Page

[ Dodano: 2023-07-15, 21:40 ]
Aktualny status wsparcia vcmi dla zmian z Hoty: https://github.com/orgs/vcmi/projects/3/views/1

Od poniedziałku przez jakieś 1.5 tygodnia będę na wakacjach i nie będę zaglądał na forum, ale jak wrócę to chętnie wrócę do dyskusji. mam nadzieję że trochę tutaj podyskutujecie.

Do zdobywców pierwszych 5 miejsc w ostatnim sezonie Mapmakera AW odezwałem się z zapytaniem o ich mapy do PAH. Fajnie byłoby wykorzystać mapy konkursowe, ale są pewne ograniczenia:
- mapę musi się dać rozegrać w VCMI, a zwracam uwagę że w czasie turnieju jeszcze nie wszystkie funkcjonalności Hoty będą w vcmi dostępne
- mapa nie może być za duża, bo na rozegranie jej gracze będą mieli 2, góra 3 tygodnie, także wszelkie XL i większe raczej odpadają
- tym razem w turnieju zapewne pojawią się obcokrajowcy, więc dobrze by było żeby mapa była po angielsku
- mapa może być w formacie SoD albo HotA, bo zarówno edytor map vcmi jak i sama gra radzą sobie już z dużą częścią map hotowych i dużą częścią albo nawet wszystkimi mapami sodowymi. Edytora map z vcmi też można używać.

Oczywiście jak ktoś inny chciałby zobaczyć swoją mapę w turnieju to też zapraszam do kontaktu.
 
Uhm 
Uhm



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 17 Lut 2017
Posty: 32
Wysłany: 2023-07-22, 19:45   

VCMI było od zawsze przehypowane względem grywalności jaką oferowało (zupełnie zresztą jak mój mod, hipokryta xd) przez co kiedyś raz zagrałem, zraziłem się debilnym ai, bugami, glitchami animacji i dźwięku i od tego czasu czekam, kiedy faktycznie będzie można zagrać bez zgrzytania zębami. Turniej PAH ma już być na naprawdę grywalnej wersji 1.3 -jestem sceptyczny, ale jedną mapę na próbę zamierzam zagrać.

PAH grałem bodajże w sezonie ósmym- pomysł świetny i oglądanie zwycięskich sejwów robi wodę z mózgu, niestety do wykręcenia akceptowalnego (według siebie xd) wyniku trzeba poświęcić nieakceptowalną ilość czasu, przez co czar trochę pryska, gdy któryś dzień z rzędu próbujesz powtórzyć niemożliwą do wygrania bitwę i ją wygrywasz, potem testujesz 100 wariantów podboju kolejnej strefy skracając czas o jeden dzień, po czym się okazuje że zwycięska ścieżka i tak jest o 3/4 szybsza. Uczy pokory.
 
Warzyw 

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 09 Lip 2023
Posty: 7
Wysłany: 2023-08-02, 19:33   

Gdyby ktoś z Kartografów chciał np. zmienione banki albo inne podobne zmodowane rzeczy do mapki to dajcie znać. Banki już sprawdziłem że łatwo się zmienia. Zależy mi na tym żeby mapy w turnieju były po angielsku, bo niemal na pewno pojawią się gracze z zagranicy.
Oczywiście mogę sobie poradzić bez map od Twórców którzy dobrze sobie radzili w tutejszych konkursach na mapy, ale wolałbym żeby część map była od Was. Pierwszą mapę mam wybraną chyba że ktoś mi wyskoczy z lepszą propozycją. Potem kolejne mapy będą rozpoczynane co 2-3 tygodnie.
Mile widziane są rozmiary S i M, no góra L żeby gracze zdążyli rozegrać mapę. No i falnie by było gdyby pojawiały się czasem losowe miasta żeby można było tam wsadzić miasta z modów. No chyba że ktoś robi mapę w edytorze vcmi a nie hotowym, to wtedy można wprost wstawiać gdzieś miasta z modów.
 
Begrezen 
ostatnia ostoja AW



Pomógł: 20 razy
Wiek: 100
Dołączył: 15 Mar 2014
Posty: 864
Skąd: z jaskini mbehemota
Wysłany: 2023-08-02, 22:06   

zaproponowałbym którąś ze swoich map, bo w większości tworzyłem właśnie takie S-M-L, ale trochę się wstydzę :lol:
ps fabuła po polsku nie jest problemem, zawsze można ją usunąć, a jakies istotne wiadomości (jakby były) zostawić i przetłumaczyć :-P

https://cdn.discordapp.com/attachments/423457907317669898/642878021015044126/9LPPDD2GQOnd.gif
Członek Stowarzyszenia Pogromców Map i honorowy mapmaker IV stopnia.
 
Warzyw 

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 09 Lip 2023
Posty: 7
Wysłany: 2023-08-18, 22:00   

Nie bądź taki skromny :D
Na pierwszy ogień poszła mapa Begrezena "Kappatol".
Wollschwein z Tyrowych singleplayerowców od razu ją chwalił.
Druga mapa według obecnego planu będzie z warzywnym zamkiem. Mam nadzieję że ktoś z Was zdąży zaproponować coś swojego na kolejne mapy.

Runda 1. zaczęła się dzisiaj i potrwa 3 tygodnie, także jak dobrze pójdzie to mapę numer 3 zaczniemy za jakieś 5-6 tygodni.
 
Begrezen 
ostatnia ostoja AW



Pomógł: 20 razy
Wiek: 100
Dołączył: 15 Mar 2014
Posty: 864
Skąd: z jaskini mbehemota
Wysłany: 2023-08-26, 19:20   

Fajnie, że ludziom się podoba. Na AW przeszła bez echa, 0 recenzji. :-(

btw Dodałem małe ogłoszenie na stronie, z info o PAHu. Jakbyś potrzebował jeszcze mapek i nie znalazł nikogo innego, to mogę podesłać moje stare mapki z 2019 roku, które robiłem dla LA właśnie do turnieju offline, który niestety nigdy się nie odbył. Jedna mapa jest rozmiaru S+U, dwie są M-U. Wszystkie mapki robione pod hote ofc

https://cdn.discordapp.com/attachments/423457907317669898/642878021015044126/9LPPDD2GQOnd.gif
Członek Stowarzyszenia Pogromców Map i honorowy mapmaker IV stopnia.
 
Warzyw 

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 09 Lip 2023
Posty: 7
Wysłany: 2023-08-26, 21:44   

Chętnie przyjmę mapki. Na tą chwilę mam niby wstępnie wybrane mapy 2-5, ale imo nie są to idealne wybory, w dodatku nie jest jeszcze pewne czy wszystko zadziała tak jak powinno.
Najlepiej jakby część map w turnieju miała sens z losowymi miastami naszymi i/lub AI żeby można było trochę miast z modów użyć.
 
Begrezen 
ostatnia ostoja AW



Pomógł: 20 razy
Wiek: 100
Dołączył: 15 Mar 2014
Posty: 864
Skąd: z jaskini mbehemota
Wysłany: 2023-08-27, 01:47   

Podesłałem mapki. Wszystkie mają już ustalone miasta, ale można pozmieniać je do woli :-P

https://cdn.discordapp.com/attachments/423457907317669898/642878021015044126/9LPPDD2GQOnd.gif
Członek Stowarzyszenia Pogromców Map i honorowy mapmaker IV stopnia.
 
lol772 



Pomógł: 21 razy
Wiek: 29
Dołączył: 01 Lip 2007
Posty: 3177
Skąd: Biała Podlaska
Wysłany: 2024-02-03, 15:16   

Instalowałem ostatnio VCMI bo chciałem sobie jak za dawnych lat zagrać w WoG, tyle że w HD. Niestety wersja WoG pod VCMI nie ma funkcji wogifikacji i nici z fajnego grania. Jak to poprawią to spróbuję jeszcze raz sobie to ogarnąć. Fajnie, że projekt ciągle się rozwija.
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Skocz do:  

Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group