Akademia Wojny - Portal Heroes of Might and Magic III

Trwa II etap konkursu MapMaker AW
Odpowiedz do tematu
Gadanina o MapMaker 2022
Autor Wiadomość
Begrezen 
ostatnia ostoja AW



Pomógł: 21 razy
Wiek: 100
Dołączył: 15 Mar 2014
Posty: 876
Skąd: z groty mbehemociej
Wysłany: 2022-11-13, 13:33   

imo taki klucz mialby sens tylko jesli mapy by były oceniane przez jednego sędziego, w innym wypadku mija się z celem. przecież taka mapa fabularna z dopracowanymi detalami ale słabym poziomem trudnosći dostawałaby identyczne oceny za powyższe kryteria. a po co nam wysyp takich samych "recenzji" od kilku użytkowników? dajmy ludziom wykazać się kreatywnością przy ocenianiu xD wiadomo, że nie każda mapa musi trafiać w gusta każdego gracza, wszystkim nie dogodzisz. jeden gracz doceni rozbudowaną fabułe, drugi będzie skipował wszystkie wiadomości fabularne, bo mu nie będzie się chciało czytać i skupi się na ocenie samej rozgrywki.

tak więc możesz skorzystać z takiego klucza, ale nie wymagajmy tego od każdego :-P

Uwaga, Nagi content +18 <<< wchodzisz na własną odpowiedzialność.
 
agradek


Dołączył: 29 Lut 2020
Posty: 100
Wysłany: 2022-11-13, 15:11   

Dziękuję za odpowiedź w temacie. Aczkolwiek poniższa argumentacja

Begrezen napisał/a:
imo taki klucz mialby sens tylko jesli mapy by były oceniane przez jednego sędziego,


trochę do mnie nie przemawia. Jeden sędzia czy stu, jakoś nie widzę różnicy. Chodziło mi raczej o ułatwienie oceny potencjalnym recenzentom. Klucz (czy jak to tam zwał), kluczem, a uzasadnienie opisowe oceny, jak najbardziej wciąż wymagane, więc nie rozumiem, dlaczego recenzje miały by być "takie same"??
Mogłoby to też pomóc w obiektywizacji ocen, chociaż może i błądzę we mgle (wojny) bo oceny (czegokolwiek) przez użytkowników, z założenia są subiektywne :-P
A obiektywizacja... hmm... w ostatnim (albo przedostatnim) Konkursie jedna z mam z top 5 (a może i 3), nie chce mi się teraz szukać, została mocno skrytykowana przez jednego z Recenzentów za graficzny wygląd strefy startowej głównego boha, natomiast odpowiedź Autora była, że to najlepszy design, jaki udało mu się stworzyć na jego mapach. Więc co kto lubi. A niektórzy na przykład w ogóle nie zwracają uwagi na aspekt estetyki...

Ale, cholera, naprawdę nie wiem co mam zrobić z mapą, na której poległem (nie zginąłem, tylko zostałem pokonany przez samą mapę - to dopiero sukces Autora!) w pierwszym dniu, bo niestety stwierdziłem, że nie dojadę nigdzie przed Nowym Rokiem, mimio wyjęcia z Taverny pierwszego dnia Kyrre (Logistyka) i przyłączenia się paki Elfów tegoż samego pierwszego dnia. (A tu jeszcze tyle map do ogrania i oceny do końca roku...) Niestety otwarcie mapy w Edytorze tylko potwierdziło moje obawy. I co mam zrobić? Ocenić na 1/5 - ocena pewnie nie zostanie uznana. Nie oceniać - dojdzie do tego, że będziemy oceniać tylko mapy, które nam się podobają i w które chętnie gramy, czyli wszystkie będą "bardzo dobre"....

BTW (i a propos ilości sędziów) podejrzanie mało ocen widzę w tej edycji. Mam nadzieję, że Receznzenci grają, oceniają, ale wsztrzymują się z zamieszczeniem ocen do ostatniej chwili, bo a nuż pojawi się mapa-cudo, perełka i co zrobić, skoro już mapę dużo słabszą oceniłem na 5? Skala się nie rozciągnie, a zamieszczając opinie po terminie nadsyłania, można ocenę "gwiazdkową" zweryfikować adekwatnie od najsłabszej (naszym zdaniem) do najlepszej. Może to jest sposób, ale jako początkujący "oceniacz" dopiero teraz na to wpadłem :-(
Ostatnio zmieniony przez agradek 2022-11-13, 16:46, w całości zmieniany 2 razy  
 
lordX 


Dołączył: 19 Sty 2021
Posty: 69
Wysłany: 2022-11-13, 16:31   

Jeśli jakieś mapki nie da się przejść to dajcie mi cynk.
 
agradek


Dołączył: 29 Lut 2020
Posty: 100
Wysłany: 2022-11-13, 16:47   

lordX napisał/a:
Jeśli jakieś mapki nie da się przejść

Ale "nie da się" w jakim sensie? że są błędy, czy że za trudna?
 
lordX 


Dołączył: 19 Sty 2021
Posty: 69
Wysłany: 2022-11-13, 16:53   

W sensie za trudna.....
 
agradek


Dołączył: 29 Lut 2020
Posty: 100
Wysłany: 2022-11-13, 17:19   

lordX napisał/a:
W sensie za trudna.....

Nie ma map za trudnych. Są tylko za słabi gracze :mrgreen:
 
tymczasowylogin


Dołączył: 21 Paź 2022
Posty: 25
Wysłany: 2022-11-13, 17:27   

lordX napisał/a:
W sensie za trudna.....

A na Hel już dojechałeś, że nowych wyzwań potrzebujesz? ;-)
 
lordX 


Dołączył: 19 Sty 2021
Posty: 69
Wysłany: 2022-11-13, 19:40   

Hell
Można zdobyć grala w 4 dni...
Agradek znalazłem w necie mapkę metataxer rewenge - jest dość trudna. A nawet można powiedzieć niegrywalna.
 
tymczasowylogin


Dołączył: 21 Paź 2022
Posty: 25
Wysłany: 2022-11-13, 20:00   

lordX napisał/a:
Hell
Można zdobyć grala w 4 dni...

Hmm.... Ale to nie jest odpowiedź na pytanie... Czyli wciąż nie zdobyty... ;-)

P.S. Jak się otworzy mapę w edytorze to wszystko można. Można sobie nawet położyć przed zamkiem scrolla z Fly'em i zasejwować... a co. Jeszcze wpisać 'nwcwhatisthematrix', i heja, do przodu.

P.S. 2. Wydaje misię, że Grala można wykopać gdzieś na początku/w połowie 4-tego miesiąca. Może się nie znam i gracz niedzielny ze mnie, ale znając trochę mapę przez siebie zrobioną, wcześniej mi się nie udaje podbić niebieskiego u którego stoją dwa pierwsze obeliski. Zresztą, mnie na przykład nie chciałoby mi się screenować mapy po odkryciu dwóch kawałeczków puzzla, wolę czerpać przyjemność z gry niż ze ślęczenia nad kilkoma widocznymi drzewkami (pewnie dlatego, że nie dzielny ze mnie gracz...)

P.S. 3. Powtórzę się może: na tym etapie gdzie jesteś w końcu 6tego miesiąca gry nie ukończysz.
 
lordX 


Dołączył: 19 Sty 2021
Posty: 69
Wysłany: 2022-11-13, 20:20   

Zdobycie po wpisaniu kodu to jak oszukiwanie wiesz - czarny klucznik.
Ale się dało ale finałowy boos jest silny. Bardziej lubię grać strzelcem..
 
tymczasowylogin


Dołączył: 21 Paź 2022
Posty: 25
Wysłany: 2022-11-13, 23:01   

lordX napisał/a:
Zdobycie po wpisaniu kodu to jak oszukiwanie

A wykopanie Graala w 4tym dniu to co jest, jasnowidzenie???

lordX napisał/a:
wiesz - czarny klucznik.

Tak wiem, nie odwiedziłeś dwóch poprzednich, i płaczesz, że do czarnego nie możesz?
Jak się pomija kluczowe dla rozgrywki lokacje, wcale nie perfidnie ukryte, o istotnych, nieprzypadkowo położonych artefaktach, czy nawet surowcach nie wspominając... Sorry.

lordX napisał/a:
Ale się dało ale finałowy boos jest silny. Bardziej lubię grać strzelcem..

Ciekawym, jakeś tam wlazł tym swoim słabiutkim strzelcem??? Żarty chyba sobie robisz. Z tego co widzę, po prostu wpisałeś kod i zobaczyłeś, jaki jest :lol: . Zresztą, że jest silny widać już po wejściu do Kryjówki, czy nawet tawerny, jak masz już dużo miast...
 
lordX 


Dołączył: 19 Sty 2021
Posty: 69
Wysłany: 2022-11-13, 23:24   

45- 134-0 Tam zawsze jest grall ( promień określający miejsce 0 )
Mapka nie posiada limitu czasowego - Jak już masz wszystkie miasta to możesz i nawet do 12 miesiąca grać.
 
tymczasowylogin


Dołączył: 21 Paź 2022
Posty: 25
Wysłany: 2022-11-14, 01:25   

lordX napisał/a:
45- 134-0 Tam zawsze jest grall ( promień określający miejsce 0 )
Mapka nie posiada limitu czasowego - Jak już masz wszystkie miasta to możesz i nawet do 12 miesiąca grać.

Wiem gdzie jest Graal, bo go sam tam położyłem :-o . To taki rodzaj handicapu dla nieradzących sobie. Mogą sobie wyjąć Graala i będzie im trochę łatwiej. Niewiele, ale łatwiej... Grający fair i na poziomie, wykopią Graala, kiedy już odkryją dość mapy... W tym celu muszą jednak zleźć do Piekła... :evil:

Dlaczego do 12stego? Graj sobie choćby i do 112stego, powodzenia, tyle że Twoje szanse na wygranie już teraz są poniżej zera... :lol:

A do Piekła nie wejdziesz innym bohaterem niż Grindan :!: , więc... kończę już tę rozmowę, bo to donikąd... Zresztą ładując Twój zapis gry, widać od razu, że masz blade pojęcie. Pozdrawiam. 8-)
 
agradek


Dołączył: 29 Lut 2020
Posty: 100
Wysłany: 2022-11-15, 01:45   

michal1410 napisał/a:

Rozumiem, że na innym poziomie niż 80% (pionek) nie testowałeś?
Szkoda. Na "pionku" to komputer praktycznie nie gra.

Nie chodzi o to, że nie gra. I na 200% mądrzejszy on tylko w teorii...
Po prostu nie ma z czego rozbudowywać trzech zamków, A co najmniej 2 z tych trzech trzeba, bo za chwilę wjeżdża CPU i siecze na lewo i prawo.
Autor chyba zapomniał, że do rozbudowy jakieś surowce są jednak potrzebne, albo z góry przyjął założenie, że na wyżych poziomach się nie gra, "bo za trudno". Do tego tavern nie ma, a ciężko jednym zawodnikiem strefę ogarnąć, nawet niezbyt dużą. W początkowej fazie nie popędzi, wlokąc ze sobą powolne jednostki niskopoziomowe, a oddać nie ma komu... Ot, taka fantazja Autora. Ale... recenzenci już to odpowiednio potraktują :evil:

[ Dodano: 2022-11-15, 05:45 ]
lordX napisał/a:
Ogólnie nie ma zbyt trudnych map w tym konkursie.

Moim zdaniem problemem jest, że nie ma dobrych map w tym konkursie.
Trudne, czy łatwe, zależy co kto lubi. Ale właśnie (5 rano) się załamałem ogrywając mapy, które sobie na koniec zostawiłem, jako potencjalnych faworytów... Przynajmniej patrząc z poziomu minimapy i opisu... :-(
 
lordX 


Dołączył: 19 Sty 2021
Posty: 69
Wysłany: 2022-11-15, 16:20   

agradek napisał/a:
Albo z góry przyjął założenie, że na wyżych poziomach się nie gra, "bo za trudno"

Na 200 % w (Nadejście przedwiecznych) nie da się grać. 80 - 130 to wtedy można pogadać. Może begrezen da rade na 200 %
Jak stracisz Henryka to nie ma co grać. Nie wolno stracić miasta.

agradek napisał/a:
Moim zdaniem problemem jest, że nie ma dobrych map w tym konkursie

Mapki które są kiepskie lub za trudne nie dostaną recenzji wcale. Mi się akurat Apard i Heel podobały.
Przedwieczni i hell to najtrudniejsze mapy i mogą dostać sporo hejtu.
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Strona 3 z 15
Skocz do:  

Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group