Pomógł: 24 razy Wiek: 101 Dołączył: 15 Mar 2014 Posty: 912 Skąd: z groty mbehemociej
Wysłany: 2022-11-13, 13:33
imo taki klucz mialby sens tylko jesli mapy by były oceniane przez jednego sędziego, w innym wypadku mija się z celem. przecież taka mapa fabularna z dopracowanymi detalami ale słabym poziomem trudnosći dostawałaby identyczne oceny za powyższe kryteria. a po co nam wysyp takich samych "recenzji" od kilku użytkowników? dajmy ludziom wykazać się kreatywnością przy ocenianiu xD wiadomo, że nie każda mapa musi trafiać w gusta każdego gracza, wszystkim nie dogodzisz. jeden gracz doceni rozbudowaną fabułe, drugi będzie skipował wszystkie wiadomości fabularne, bo mu nie będzie się chciało czytać i skupi się na ocenie samej rozgrywki.
tak więc możesz skorzystać z takiego klucza, ale nie wymagajmy tego od każdego
Uwaga, Nagi content +18 <<< wchodzisz na własną odpowiedzialność.
Dziękuję za odpowiedź w temacie. Aczkolwiek poniższa argumentacja
Begrezen napisał/a:
imo taki klucz mialby sens tylko jesli mapy by były oceniane przez jednego sędziego,
trochę do mnie nie przemawia. Jeden sędzia czy stu, jakoś nie widzę różnicy. Chodziło mi raczej o ułatwienie oceny potencjalnym recenzentom. Klucz (czy jak to tam zwał), kluczem, a uzasadnienie opisowe oceny, jak najbardziej wciąż wymagane, więc nie rozumiem, dlaczego recenzje miały by być "takie same"??
Mogłoby to też pomóc w obiektywizacji ocen, chociaż może i błądzę we mgle (wojny) bo oceny (czegokolwiek) przez użytkowników, z założenia są subiektywne
A obiektywizacja... hmm... w ostatnim (albo przedostatnim) Konkursie jedna z mam z top 5 (a może i 3), nie chce mi się teraz szukać, została mocno skrytykowana przez jednego z Recenzentów za graficzny wygląd strefy startowej głównego boha, natomiast odpowiedź Autora była, że to najlepszy design, jaki udało mu się stworzyć na jego mapach. Więc co kto lubi. A niektórzy na przykład w ogóle nie zwracają uwagi na aspekt estetyki...
Ale, cholera, naprawdę nie wiem co mam zrobić z mapą, na której poległem (nie zginąłem, tylko zostałem pokonany przez samą mapę - to dopiero sukces Autora!) w pierwszym dniu, bo niestety stwierdziłem, że nie dojadę nigdzie przed Nowym Rokiem, mimio wyjęcia z Taverny pierwszego dnia Kyrre (Logistyka) i przyłączenia się paki Elfów tegoż samego pierwszego dnia. (A tu jeszcze tyle map do ogrania i oceny do końca roku...) Niestety otwarcie mapy w Edytorze tylko potwierdziło moje obawy. I co mam zrobić? Ocenić na 1/5 - ocena pewnie nie zostanie uznana. Nie oceniać - dojdzie do tego, że będziemy oceniać tylko mapy, które nam się podobają i w które chętnie gramy, czyli wszystkie będą "bardzo dobre"....
BTW (i a propos ilości sędziów) podejrzanie mało ocen widzę w tej edycji. Mam nadzieję, że Receznzenci grają, oceniają, ale wsztrzymują się z zamieszczeniem ocen do ostatniej chwili, bo a nuż pojawi się mapa-cudo, perełka i co zrobić, skoro już mapę dużo słabszą oceniłem na 5? Skala się nie rozciągnie, a zamieszczając opinie po terminie nadsyłania, można ocenę "gwiazdkową" zweryfikować adekwatnie od najsłabszej (naszym zdaniem) do najlepszej. Może to jest sposób, ale jako początkujący "oceniacz" dopiero teraz na to wpadłem
Ostatnio zmieniony przez agradek 2022-11-13, 16:46, w całości zmieniany 2 razy
Hmm.... Ale to nie jest odpowiedź na pytanie... Czyli wciąż nie zdobyty...
P.S. Jak się otworzy mapę w edytorze to wszystko można. Można sobie nawet położyć przed zamkiem scrolla z Fly'em i zasejwować... a co. Jeszcze wpisać 'nwcwhatisthematrix', i heja, do przodu.
P.S. 2. Wydaje misię, że Grala można wykopać gdzieś na początku/w połowie 4-tego miesiąca. Może się nie znam i gracz niedzielny ze mnie, ale znając trochę mapę przez siebie zrobioną, wcześniej mi się nie udaje podbić niebieskiego u którego stoją dwa pierwsze obeliski. Zresztą, mnie na przykład nie chciałoby mi się screenować mapy po odkryciu dwóch kawałeczków puzzla, wolę czerpać przyjemność z gry niż ze ślęczenia nad kilkoma widocznymi drzewkami (pewnie dlatego, że nie dzielny ze mnie gracz...)
P.S. 3. Powtórzę się może: na tym etapie gdzie jesteś w końcu 6tego miesiąca gry nie ukończysz.
A wykopanie Graala w 4tym dniu to co jest, jasnowidzenie???
lordX napisał/a:
wiesz - czarny klucznik.
Tak wiem, nie odwiedziłeś dwóch poprzednich, i płaczesz, że do czarnego nie możesz?
Jak się pomija kluczowe dla rozgrywki lokacje, wcale nie perfidnie ukryte, o istotnych, nieprzypadkowo położonych artefaktach, czy nawet surowcach nie wspominając... Sorry.
lordX napisał/a:
Ale się dało ale finałowy boos jest silny. Bardziej lubię grać strzelcem..
Ciekawym, jakeś tam wlazł tym swoim słabiutkim strzelcem??? Żarty chyba sobie robisz. Z tego co widzę, po prostu wpisałeś kod i zobaczyłeś, jaki jest . Zresztą, że jest silny widać już po wejściu do Kryjówki, czy nawet tawerny, jak masz już dużo miast...
45- 134-0 Tam zawsze jest grall ( promień określający miejsce 0 )
Mapka nie posiada limitu czasowego - Jak już masz wszystkie miasta to możesz i nawet do 12 miesiąca grać.
45- 134-0 Tam zawsze jest grall ( promień określający miejsce 0 )
Mapka nie posiada limitu czasowego - Jak już masz wszystkie miasta to możesz i nawet do 12 miesiąca grać.
Wiem gdzie jest Graal, bo go sam tam położyłem . To taki rodzaj handicapu dla nieradzących sobie. Mogą sobie wyjąć Graala i będzie im trochę łatwiej. Niewiele, ale łatwiej... Grający fair i na poziomie, wykopią Graala, kiedy już odkryją dość mapy... W tym celu muszą jednak zleźć do Piekła...
Dlaczego do 12stego? Graj sobie choćby i do 112stego, powodzenia, tyle że Twoje szanse na wygranie już teraz są poniżej zera...
A do Piekła nie wejdziesz innym bohaterem niż Grindan , więc... kończę już tę rozmowę, bo to donikąd... Zresztą ładując Twój zapis gry, widać od razu, że masz blade pojęcie. Pozdrawiam.
Rozumiem, że na innym poziomie niż 80% (pionek) nie testowałeś?
Szkoda. Na "pionku" to komputer praktycznie nie gra.
Nie chodzi o to, że nie gra. I na 200% mądrzejszy on tylko w teorii...
Po prostu nie ma z czego rozbudowywać trzech zamków, A co najmniej 2 z tych trzech trzeba, bo za chwilę wjeżdża CPU i siecze na lewo i prawo.
Autor chyba zapomniał, że do rozbudowy jakieś surowce są jednak potrzebne, albo z góry przyjął założenie, że na wyżych poziomach się nie gra, "bo za trudno". Do tego tavern nie ma, a ciężko jednym zawodnikiem strefę ogarnąć, nawet niezbyt dużą. W początkowej fazie nie popędzi, wlokąc ze sobą powolne jednostki niskopoziomowe, a oddać nie ma komu... Ot, taka fantazja Autora. Ale... recenzenci już to odpowiednio potraktują
[ Dodano: 2022-11-15, 05:45 ]
lordX napisał/a:
Ogólnie nie ma zbyt trudnych map w tym konkursie.
Moim zdaniem problemem jest, że nie ma dobrych map w tym konkursie.
Trudne, czy łatwe, zależy co kto lubi. Ale właśnie (5 rano) się załamałem ogrywając mapy, które sobie na koniec zostawiłem, jako potencjalnych faworytów... Przynajmniej patrząc z poziomu minimapy i opisu...
Albo z góry przyjął założenie, że na wyżych poziomach się nie gra, "bo za trudno"
Na 200 % w (Nadejście przedwiecznych) nie da się grać. 80 - 130 to wtedy można pogadać. Może begrezen da rade na 200 %
Jak stracisz Henryka to nie ma co grać. Nie wolno stracić miasta.
agradek napisał/a:
Moim zdaniem problemem jest, że nie ma dobrych map w tym konkursie
Mapki które są kiepskie lub za trudne nie dostaną recenzji wcale. Mi się akurat Apard i Heel podobały.
Przedwieczni i hell to najtrudniejsze mapy i mogą dostać sporo hejtu.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum