Akademia Wojny - Portal Heroes of Might and Magic III

Odpowiedz do tematu
Niepojawiające się artefakty
Autor Wiadomość
Ioannes

Dołączył: 30 Lip 2017
Posty: 3
Wysłany: 2018-11-09, 18:06   Niepojawiające się artefakty

Cześć, mam pytanie do bardziej obeznanych z edytorem mapmakerów. Jestem w trakcie robienia mapy do HoTy , na mapie jest mnóstwo jasnowidzów, gdzie gracz ma do wykonania misję dostarczenia artefaktów: np. u jednego z nich ma przynieść Sword of Hellfire, Tom of Fire Magic, Pendant of Reflection i Shaman's Puppet.
Oprócz takich artefaktów jak Pendant of Reflection, który jest składakiem z trzech innych, ustawiłem je wszystkie jako w pełni dostępne na mapie, tzn. teoretycznie powinny wypadać z Smoczych Utopii, grobowców, banków, pojawiać się na mapie do podniesienia z ziemi itp. To celowy zabieg, mapa jest rozmiaru XH, i jest na niej mnóstwo artów i Utopii, więc wszystkie powinny się losowo wygenerować gdzieś na mapie ale na wszelki wypadek pojedyncze okazy są pochowane u bohaterów w więzieniach i za bramami kluczników.

Problem w tym, że się nie generują losowo. Po rozpoczęciu rozgrywki nigdzie, poza tym jednym miejscem, które sam ustawiłem, nie można dostać np. Sword of Hellfire. Ani żadnego innego, który jest ustawiony u jasnowidza do przyniesienia. To trochę psuje różnorodność rozgrywki, bo tych misji jest sporo, a więc jest sporo artów, które można podłapać tylko w jednym miejscu, a rozgrywce nie przeszkadzałby fakt, że można je podłapać gdzie indziej.

Czy ktoś się wcześniej z tym spotkał?
Czy to bug, czy tak powinno być?
Czy ktoś wie, co z tym zrobić?
 
Begrezen 
MapMod



Pomógł: 14 razy
Wiek: 5
Dołączył: 15 Mar 2014
Posty: 704
Skąd: Wschód
Wysłany: 2018-11-09, 18:25   

jeśli nie są wyłączone w ustawieniach mapy w zakładce artefakty, to powinny się generować losowo. tylko pozostaje kwestia ich trafienia. ile razy restartowałeś mapę, żeby sprawdzić, czy się pojawiają czy nie?

Odnowione Heroes Chronicles PL
Poradnik MapMakera
Członek Stowarzyszenia Pogromców Map i honorowy mapmaker IV stopnia.
 
Ioannes

Dołączył: 30 Lip 2017
Posty: 3
Wysłany: 2018-11-09, 18:42   

No właśnie są włączone, stąd moja konsternacja. Restartowałem mapę kilkanaście razy, nie trafiłem w żadnej utopii, ani w żadnym miejscu na mapie, poza tym jednym miejscem, które sam ustawiłem, ani jednego z artefaktów, których dotyczy misja. Za to potrafiłem wyciągnąć z utopii po kilka egzemplarzy Endless Sack of Gold, którego nie trzeba przynieść w żadnej misji. Co więcej, w miejscach na mapie, gdzie mam ustawiony random relic artefact, albo random major artefact w grze pojawiają się treasure'y i minory. Jednym słowem, gra traktuje te artefakty, których dotyczą misje u jasnowidzów jak zablokowane, mimo że wyraźnie nie są zablokowane.
 
Rakso



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 07 Lis 2017
Posty: 37
Wysłany: 2018-11-09, 18:59   

"Poszukiwanym artefaktem misji Chata proroka - (11, 1, 1) jest Zbroja Cudów, ale artefakt ten nie został umieszczony na mapie."
Aby możliwe było wypełnienie zadania otrzymanego w chacie jasnowidza, przedmiot zadania (wymieniony w zadaniu artefakt), musi istnieć na mapie - jako własność innego bohatera lub wędrującego potwora, występować w jakimś zdarzeniu, w Puszce Pandory lub jako nagroda w innej chacie jasnowidza.

Ciekawe dlaczego, skoro artefakt można dostać z losowania, co nie? Otóż nie można.
Wygląda to na celowy zabieg samych twórców, żeby niemożliwe było wykonania zadań w taki sposób jak Ty to próbujesz właśnie zrobić. Prawdopodobnie ta mechanika wykorzystywana jest w generatorach map losowych, gdzie naszyjniki i amulety są wymagane u proroków. Jednakże w edytorze template'ów takiej rzeczy jak zakaz dropienia artefaktu nie można ustawić, więc działa to na takiej zasadzie, że to jasnowidz uniemożliwia sypania itemów zadań losowo. Nigdy nie dostaniesz tych artefaktów losowo podczas gry, tak długo jak będą wymagane w jakimś zadaniu.
Swoją drogą pomysł na moje oko masz z tym słaby. Dobrze, że gra tak wymusza zmiany, bo to co wykminiłeś wygląda na porażkę moim okiem jak to słyszę, ale może faktycznie by to kiedyś miało ręce i nogi. Hmmm No cóż. Nie dowiemy się. :D

"Po grze gdy zajrzałem do edytora uśmiałem się nieco gdy zauważyłem, że autor nagminnie kopiował mój pomysł stworzenia w edytorze mapy do Heroes 3" - Słynny AW catchphrase
 
Ioannes

Dołączył: 30 Lip 2017
Posty: 3
Wysłany: 2018-11-09, 19:28   

A ja właśnie miałem nadzieję, że komunikat o błędzie wysypuje się tylko jako ostrzeżenie, że jest prawdopodobieństwo, że gra może nie dropnąć artefaktu. Myślę, że sam pomysł się broni, bo nagrody za artefakty też nie były jakoś wygórowane, już samo zebranie paru całkiem rzadkich artefaktów i ich zaniesienie jasnowidzowi byłoby wystarczającym wysiłkiem. Mapa jest XH, więc latanie po całej mapie w poszukiwaniu tego jednego okazu chyba byłoby lekką przesadą imo, przy takiej mechanice jaką zaplanowałem.
W każdym razie dzięki za pomoc, wszystko wyjaśnione.
 
Rakso



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 07 Lis 2017
Posty: 37
Wysłany: 2018-11-09, 20:34   

@Ioannes Polecam przeczytać moją poradę co do kwestii dynamiki poruszania się na ogromnych mapkach w recenzjach pod tą tutaj: http://www.heroes3.eu/dow...-commendat-opus
Jako autor wpisu oczywiście sam korzystam z tych porad na swojej mapce rozmiaru H!! i przelecenie jej wszerz zajmuje od 3 do 4 dni. Innymi rozwiązaniami są oczywiście portale przejścia lub Town Portal.
Strzała, ciesze się, że mogłem pomóc :P

"Po grze gdy zajrzałem do edytora uśmiałem się nieco gdy zauważyłem, że autor nagminnie kopiował mój pomysł stworzenia w edytorze mapy do Heroes 3" - Słynny AW catchphrase
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Skocz do:  

Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group