Akademia Wojny - Portal Heroes of Might and Magic III

Trwa II etap konkursu MapMaker AW
Odpowiedz do tematu
Poprzedni temat «» Następny temat
Jak zabić potężnego maga grając wojownikiem?
Autor Wiadomość
Eaglevcl
Dyplomacji NIE!



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 24 Sie 2007
Posty: 238
Wysłany: 2007-08-30, 10:57   Jak zabić potężnego maga grając wojownikiem?

Regularnie na magów osobiście szukam artefaktów typu kula przeciwstawienia czy płaszcz przeciwstawienia, a być może i buty odporności ;-) albo inne takie artefakty.
Regularnie gram wojakami i kula mi nie przeszkadza tak samo płaszcze już wolę stracić te masowe buffy/debuffy niż obrywać po 3k z implozji czy widzieć jak wroga armia zmartwychwstaje w przerażającym tempie.

Na magów poza artefaktami i umiejętnością odporność i odpornościami jednostek można używać antymagii, która się czasem przydaje, bądź antyżywiołów jeśli znamy maga ;-) i wiemy jaką magią się posługuje :-P

Niestety jednolitej strategii nie ma, bo nie wszystko udaje sie znaleźć i nigdy w tej grze nie idzie po myśli gracza :-P

Na magów regularnie używam magię wody i ognia. W końcu cała rozgrywka polega na tym, żeby używać takich czarów debuffujących albo buffujących aby naszemu wrogowi nie opłacało się używać czarów ofensywnych ;-P przykładem są takie czary jak oślepienie czy modlitwa ;-)

Najgorszym przeciwnikiem będzie dla nas Summoner, bo jednak 100 + żywiołów jak nie więcej na turę co może stać się sporym problemem [a ja nie pamiętam czy w H3 da się je zniszczyć rozproszeniem ;-(].

Walka z magiem nie powinna się ciągnąć, bo jeśli okazuje się, że przeciwnik ma armię równą naszej i potężne czary ofensywne, każda kolejna tura może być dla nas gwoździem do trumny.

Odradzam atakowanie magów w zamkach, bo jak napisałem wyżej może się to skończyć totalną porażką.

Przydatna okazuje się też taktyka, którą gorąco polecam ;-P bo nie raz bez niej wygrana jest niemożliwa ^^. Polecam zabicie magowi najszybszej jednostki, bo szybkość ma ogromne znaczenie.

To są wskazówki, a nie poradnik. A jak ktoś zauważył na sposoby są sposoby ;-)

EDITED:

Co to za różnica czy czytasz pół, czy AŻ CAŁĄ stronę -.-' W końcu zajmuje ci to tylko 25% czasu więcej -.-'


..::Ortografia poprawiana przez moderatora::..

Brothers I am calling from the valley of the kings with nothing to atone
A dark march lies ahead, together we will ride like thunder from the sky
May your sword stay wet like a young girl in her pride
Hold your hammers high
Ostatnio zmieniony przez 2007-12-10, 20:01, w całości zmieniany 5 razy  
 
 
Shakti 



Pomógł: 4 razy
Wiek: 39
Dołączył: 01 Sie 2007
Posty: 999
Skąd: Poznań
Wysłany: 2007-08-30, 11:10   

Podstawą w walce z magiem jest wykończenie jego szybkich jednostek, żeby nie miał szansy czarować - jak sam zauważyłeś. Antyżywiołu nie polecam, bo mag ma na pewno opanowane kilka magii, więc po prostu dowali Ci z czego innego. Rzucisz antymagię ziemi, to dostaniesz ogniem. Antymagia też nie pomoże, bo wtedy przeciwnik powinien używać czarów grupowych, na które antymagia nie pomoże. Jedyny sensowny sposób to kula przeciwstawienia lub jakiś płaszcz. Twoja odpornośc na czary dużo nie da, bo mag będzie wskrzeszał, klonował, rzucał modlitwę, ewentualnie spowolnienie itd. przedłużając bitwę, co Cię w końcu wykończy.

"nie ma mocnych na sentymenty"
 
 
Eaglevcl
Dyplomacji NIE!



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 24 Sie 2007
Posty: 238
Wysłany: 2007-08-30, 11:22   

nie zapominaj ze dobry wojownik tez ma czary -.-'

Brothers I am calling from the valley of the kings with nothing to atone
A dark march lies ahead, together we will ride like thunder from the sky
May your sword stay wet like a young girl in her pride
Hold your hammers high
 
 
Shakti 



Pomógł: 4 razy
Wiek: 39
Dołączył: 01 Sie 2007
Posty: 999
Skąd: Poznań
Wysłany: 2007-08-30, 11:23   

Czary wojownika z definicji powinny być słabsze od czarów maga - tak założyłem.

"nie ma mocnych na sentymenty"
 
 
Eaglevcl
Dyplomacji NIE!



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 24 Sie 2007
Posty: 238
Wysłany: 2007-08-30, 11:28   

tez tak zakladam.
ale buffy buffami tak moc nie ogrywa takiej roli :P
Glownie przewage ma amg w czarach ofensywnych ;(

Brothers I am calling from the valley of the kings with nothing to atone
A dark march lies ahead, together we will ride like thunder from the sky
May your sword stay wet like a young girl in her pride
Hold your hammers high
 
 
Shakti 



Pomógł: 4 razy
Wiek: 39
Dołączył: 01 Sie 2007
Posty: 999
Skąd: Poznań
Wysłany: 2007-08-30, 11:30   

Ilośc wskrzeszonych chyba też zależy od mocy - czy się mylę?

"nie ma mocnych na sentymenty"
 
 
Eaglevcl
Dyplomacji NIE!



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 24 Sie 2007
Posty: 238
Wysłany: 2007-08-30, 11:33   

ilosc zadawanych obrazen i otrzymywanych zalezy od obrony i ataku.. -.-'
dlatego mag wskrzesza wiecej a wojownik szybciej zabija jednostki :P

Brothers I am calling from the valley of the kings with nothing to atone
A dark march lies ahead, together we will ride like thunder from the sky
May your sword stay wet like a young girl in her pride
Hold your hammers high
Ostatnio zmieniony przez Eaglevcl 2007-08-30, 11:41, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
Shakti 



Pomógł: 4 razy
Wiek: 39
Dołączył: 01 Sie 2007
Posty: 999
Skąd: Poznań
Wysłany: 2007-08-30, 11:37   

Chyba się pogubiłem; mag po to jest magiem, żeby rzucił taki czar, żeby zniwelowć przewagę woja w ataku i obronie. Mag wskrzesi więcej - czy tak?

"nie ma mocnych na sentymenty"
 
 
Eaglevcl
Dyplomacji NIE!



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 24 Sie 2007
Posty: 238
Wysłany: 2007-08-30, 11:42   

sry powinienem jakos posegregowac swoje mysli a nie takie bagno tutaj wylewac sry [post edytowany]

Brothers I am calling from the valley of the kings with nothing to atone
A dark march lies ahead, together we will ride like thunder from the sky
May your sword stay wet like a young girl in her pride
Hold your hammers high
 
 
[GA]Kamil39 


Pomógł: 14 razy
Wiek: 32
Dołączył: 26 Paź 2007
Posty: 2001
Skąd: Libiąż k/Oświęcimia
Wysłany: 2007-12-08, 16:56   

dla mnie najlepszym sposobem na maga jest mag:P.wedlug mnei bohater bez conajmniej magii ziemi/powiewu/ognia madrosci to porazka;/staty to tezz nie problem.jesli widzisz szkole magii lub kamien mocy/wiedzy to do niego nie zaglondasz??mapa jest tak zrobiona przewaznie ,ze takei kamieny wiedzy /wiezy obrony sa rownomiernie rozlozone :-P wiec ilosc mocy nie powinna byc problemem.
z tym summonerem.zastanawia mnie czy jak mag przywoluje np.magme (duzo) zabijesz jego jednostki podstawowe(nieprzywolane)i uciekniesz zpola walki czy bohater wroga zginie.pytam dlatego ,ze jak na polu walki mag wygra a nie zostanie jego glowna jednostka to obaj gina..(jesli sie bronisz to zamek zostaje po twojej stronie)wiec moze mi ktos powiedziec czy sie tak da:P? bardzo przyadatne by bylo gdyby sie dalo..bo jak widzisz ze mag ma same magmy przywolane ..to sie poddajesz gotawkom ,wykupujesz sie i go najezdasz bo nei ma glownego bohatera wiec jego new hero ma max 2 atakuobrony wiedzy mocy i slabe umeiejtnosci:Pwiec duzaaaa przewaga:) (mysle ze moj post nie zostanie usuniety wrecz prosze o nie usuniencie:P)

"WEŻ TO pod uwagę,nie lekceważ tego
siedząc na dupie napewno nie zdziałasz nic dobrego"
 
 
King of Kings 


Dołączył: 03 Gru 2007
Posty: 14
Wysłany: 2007-12-08, 23:11   

moim sposobem na maga jest:
:arrow: duza armia
:arrow: um- odpornosc
:arrow: artyfakty do odpornosci
i oczywiscie magia powietrza na mistrz(zeby miejsca se nie zajmowac) i czar przyspieszenie albo magia wody i modlitwa (zeby ruszac sie przed magiem i go wykonczyc w jednej tuze)


 
 
Wawrzyn 
A to mój minotaur!



Wiek: 34
Dołączył: 16 Lis 2007
Posty: 37
Skąd: z Okarpca i Gdańska
Wysłany: 2007-12-09, 03:28   

prawda jest taka ze magowie sa grozni jedynie na mapach na ktorych dochodzi do konfrontacji wojsk w pierwszym miesiącu, potem wojownicy mają juz duzo większą przewagę, poniewaz w walce rzuca sie juz tylko czary wspomagające grupowe zwykle 1szego poziomu takie jak haste,slow czy curse bo dadzą nam duzo wiecej niz rzucenie łańcucha piorunów czy magicznej strzalki.
A jesli chodzi o rozwazania czysto hipotetyczne, mozemy wziąć Thorgrima z Bastionu(spec. odpornosc), mozemy miec pegazy w armii zeby przeciwnik mial drozsze czary, mozemy miec tez zjawy. artefakty rzadko sie trafiają.
Wszystko i tak sie sprowadzi do tego ze jesli gramy wojem to wygramy w regularnej bitwie bo mamy wiecej ataku i obrony a czary grupowe tez umiemy rzucac.
 
 
Morgan-Ghost 



Pomógł: 9 razy
Dołączył: 02 Wrz 2007
Posty: 475
Skąd: Gorlice
Wysłany: 2007-12-09, 13:05   

Jak już kiedyś wspomniałem na innym forum: Mag ze specjalnością jakiegoś czaru 4-lvl nie jest dobrym rozwiązaniem na duże mapy. Dlaczego? Otóż jeśli dojdzie do wielkiej bitwy, zdoła on puścić ten czar jedynie 2-3 razy, resztę tur będzie rzucał masówki i inne czary, więc jego specjalność na taką bitwę nie jest dobrym rozwiązaniem. Wojownicy ze specjalnością do ataku lub obrony, są w lepszej pozycji, ponieważ ich specjlaność przekłada się na każdą jednostkę w armii. Wiadomo, czar taki pomaga podbijać plansze na początku gry, lecz na dłuższy dystans nie do końca jest aż taki potężny.

Co mnie nie zabije to mnie wzmocni
 
 
KaDekofBastion 
BASTION



Wiek: 30
Dołączył: 22 Lis 2007
Posty: 49
Skąd: Świdwin
Wysłany: 2007-12-09, 19:21   

srak jak nie wiecie jak zabic maga zrytry temat . bierzesz zajebistą armie duzo czarow i mag kopie w kalendarz

www.forumwojenne.fora.pl

 
King of Kings 


Dołączył: 03 Gru 2007
Posty: 14
Wysłany: 2007-12-10, 06:55   

najlepiej jest zrobic hybryde i tyle!!!


 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Strona 1 z 6
Skocz do:  

Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group