Akademia Wojny - Portal Heroes of Might and Magic III

Trwa II etap konkursu MapMaker AW
Odpowiedz do tematu
Taktyka na
Autor Wiadomość
Nekrimes

Dołączył: 20 Mar 2011
Posty: 2
Wysłany: 2011-03-20, 15:08   Taktyka na

Raczej i chodzi o gre Multiplayer na 1 kompie.

Mam problem z pokonaniem pewnego kolesia :

Do rzeczy :

1. Gramy na losowych mapach ( najczęściej każdy na każdego )
2. Bez kodów itp.
3. Nie możemy wybierać tych samych zamków.
4. Widzimy co każdy znas robi w swojej turze

Taktyka :
Ten koleś ma taką samą taktyke.

Ma fortece żywiołów, kiedy z nim walcze to zawsze 1 zaczyna bo feniksy mają 21 szybkości.
"strzela" zaklęcie mistrzowskie przyśpieszenia i już jestem martwy.
Wiem wiem, powiecie że umiejętności. JAKIE UMIEJĘTNOŚCI ????!!? Ma z 2 razy więcej stworów przez wysoki przyrost stworów w fortecy żywiołów. I zawsze atakuje.

Rozwala mnie szybkością, ilością potworów i siłą ataku.

A jeśli zaraz w 1 tygodniach gry go zaatakuje to nie zdąrzę, bo zachwilę ma już hodowlę feniksów :/

Jaką strategię mam przyjąć ???
Jaki wybrać zamek ??
Jaką magię ?
WOGÓLE co ja mam biedny zrobić ? ;p
 
Set 
Yashiko



Pomógł: 1 raz
Wiek: 28
Dołączył: 01 Maj 2010
Posty: 210
Wysłany: 2011-03-20, 16:03   

FORTECA żywiołaków nie jest silnym zamkiem,dla mnie jest on w tyle.Ale nie będę się popisywał,tylko pomogę koledze :)

Zagraj zamkiem (nie trzeba dużo kombinować podczas walki,jednostki same w sobie są zajebiste),jednostki wż,PFUU!!,raczej FŻ powinny zostać zgniecione od strony zamku,jeżeli chodzi o jednostki.Ale jak nie wiesz jak budować to Ci powiem,jeżeli mapka jest bogata w surke to spróbuj w pierwszym tygodniu konie z zamkiem,a w drugim postaw aniołki(można je w pierwszym,ale lepiej nie ryzykować ''dziurą'' finansową),na początku ulepsz kusze i osłaniaj je pojedyńczymi pikinerami,neutrale powinny szybko padać.Gdy zdobędziesz konie-to chyba nie muszę Tobie mówić co trzeba robić.Bohaterem może być Sir mullich (dzięki +2 do szybkośći archanioł będzie tylko o 1 wolniejszy od feniksa,więc gdy zdobędziesz coś od szybkości będziesz mógł zacząć pierwszy),również może być lyonis ze względu na modlitwe (co daje lepszy efekt niż przyśpieszenie :),bądz wybierz z karczmy jakiegoś barbarzyńce,który będzie miał dużo ataku,a dzięki jego jednostki będą padały jak muchy.

Magie najlepiej bierz wszystkie jakie trafisz,ponieważ:
M.ognia-klątwa (ograniczy jego jednostkom pole rażenia),berserker (i gdy go trafisz,to wtedy masz pole do popisu).
M.wody-błogosławieństwo(max.obrażenia),uleczenie(gdy użyje oślepienia albo czegoś innego),modlitwa (zwiększa szybkość,atak,obronę)
M.ziemi-(moja ulubiona :))-spowolnienie(używaj tego gdy użyje przyśpieszenia,dzięki temu 2 tury będą twoje),tarcza,kamienna skóra(wzmocniona obrona),wskrzeszenie(i pamiętaj że archanioły mają coś podobnego),i wiele innych,ale nie będę i nich pisał,ponieważ chyba wiesz co jaki czar robi.Z magii powietrza pamiętaj o przyśpieszeniu!

Czyli mówiąc krótko,jeżeli użyje przyśpieszenia,to użyj spowolnienia.Pamiętaj że jednostki FŻ są odporne na magię ognia ( chyba 3?),więc berserker nie wchodzi w gre :/,również możesz używać tych powyższych czarów,przy czym polecam tak;
Używasz spowolnienia,twoje jednostki biją jego,a w następnej rundzie użyj przyśpieszenia(on będzie musiał wybrać,albo spowolnić twoje,albo przyśpieszyć swoje,ale i tak nie wyjdziesz na tym dobrze :D )

Ale samymi jednostkami powinieneś go pokonać,ponieważ w zamku są one bardzo mocne,może przedstawie Ci tą sytuację:

halabardnik>nimfa
kusznik<burza
gryf>woda
krzyżowiec>>energia
mnich>=magma
czempion>umysł
archanioł>>kurczak

Więc widzisz?Wygraną masz w kieszeni,tylko musisz to wykorzystać,możesz czekać na niego jak i ruszyć w jego stronę( po 2 jednostki strzelające),chociaż lepszym pomysłem może być przyśpieszenie,a wtedy jednostkami bijesz inne,nie będzie czego zbierać.Duża wogóle jest różnica pomiędzy tobą a twoim kolega jeżeli chodzi o dobrą grę w hirosie?


PS.Nie bierz do serca moich rad,pisałem to dla jaj :lol:

'' Bóg? Jam tam sobie chcesz...
Ale w siebie uwierzyć MUSISZ''

''Sam fakt że żyję, jest wystarczającym pretekstem, aby czynić wszystko''
 
 
Nekrimes

Dołączył: 20 Mar 2011
Posty: 2
Wysłany: 2011-03-20, 17:00   

Co do różnicy między mną a " kolegą żywiołakowym" jest dosyć mała różnica.
Na początku rozwalałem go. Ale później dumał skubaniec 2 miechy i wymyślił to gówno z przyśpieszeniem.


Mimo że pisałeś to dla jaj i tak to mi pomogło ;D
Jak dają to bierz jak zabierają to uciekaj.
 
Set 
Yashiko



Pomógł: 1 raz
Wiek: 28
Dołączył: 01 Maj 2010
Posty: 210
Wysłany: 2011-03-20, 17:05   

O to w końcu chodzi,chociaż widze po tobie,że nie za bardzo :D
Jeżeli można wiedzieć,to w którym miesiącu się bijecie,ma przyrost 4 kurczaków.I załatw save przed waszą walką,to by ułatwiło wszystko.

'' Bóg? Jam tam sobie chcesz...
Ale w siebie uwierzyć MUSISZ''

''Sam fakt że żyję, jest wystarczającym pretekstem, aby czynić wszystko''
 
 
Kisiel 



Pomógł: 1 raz
Wiek: 30
Dołączył: 26 Sie 2010
Posty: 320
Wysłany: 2011-03-20, 17:05   

Set napisał/a:
FORTECA żywiołaków nie jest silnym zamkiem,dla mnie jest on w tyle.


Hohohoh.

WŻ mają piekielnie dobry start (szybkie rusałki z powstrzymywaniem kontry to jest to. Niech ktoś mi spróbuje powiedzieć, że są najgorszą jednostką 1 lvla) a już na pewno nie gorszy niż zamek. Burza na drugim lvlu też robi swoje.

W WŻ większość jednostek ma albo odporność na ogień albo na czary umysłu więc oślepienie/ berserka sobie daruj

Set napisał/a:
Czyli mówiąc krótko,jeżeli użyje przyśpieszenia,to użyj spowolnienia.

To jest chyba najlepsze posunięcie; jeśli się nie mylę to jego haste niewiele tutaj zdziała (po feniksach i tak archanioły będą miały ruch), więc trochę ta jego taktyka kuleje... o wiele gorzej dla Ciebie by było gdyby np. sklonował feniksy lub potraktował Cię implozją/oślepieniem, bo tego pierwszego nie da się skontrować a to drugie albo wyleczysz i tracisz możliwość rzucenia innego czaru albo jesteś jedną jednostkę w plecy

Set napisał/a:
halabardnik>nimfa
kusznik<burza
gryf>woda
krzyżowiec>>energia
mnich>=magma
czempion>umysł
archanioł>>kurczak


Denny ten podział. Na polu walki nie liczy się przewaga poszczególnych poziomów tylko ogół.

Czyli po prostu na jego haste odpowiedz slowem, a potem to już zalezy od jego ruchu.. albo walnij haste, albo sklonuj archy jeśli będziesz miał wodę na perf, wtedy masz dodatkowe wskrzeszenie jeśli się nie mylę

edit; huh, trochę się zapędziłem i zapomniałem że nie mówiłeś, że grasz zamkiem. Ale chyba warto spróbować ;)

"The problem with stupid people is that they’re too stupid to realize how stupid they are."
 
Set 
Yashiko



Pomógł: 1 raz
Wiek: 28
Dołączył: 01 Maj 2010
Posty: 210
Wysłany: 2011-03-20, 17:34   

Kisiel napisał/a:

WŻ mają piekielnie dobry start (szybkie rusałki z powstrzymywaniem kontry to jest to. Niech ktoś mi spróbuje powiedzieć, że są najgorszą jednostką 1 lvla) a już na pewno nie gorszy niż zamek. Burza na drugim lvlu też robi swoje


Nie,dla mnie również nimfa jest dobra,ALE wystarczy jedna strzałka i już nie ma połowy oddziału.A gdy łapiesz jakiegoś szczura to on może mieć ten czar,a co za tym idzie-szybko je wykończy.Nimfa to oddział ''jednorazowy''.Wiem o tym że wż ma dobry start,ale sam przyznasz mi rację,że magma oraz energia są w tyle w porównaniu do innych jednostek(szczególnie ten drugi),chociaż może jestem za bardzo pesymistyczny co do oceny ich jednostek.Ale burza jest droga,i wrażliwa na błyskawice(przypominam że strzałka oraz błyskawica to najczęściej używane czary przez komputery :)),ale i tak najlepiej spisuje się ramp na początku gry(można również zaliczyć fortece,jeżeli jest dużo dwelli gremów).

Kisiel napisał/a:
Denny ten podział. Na polu walki nie liczy się przewaga poszczególnych poziomów tylko ogół.


Doskonale zdaje sobie z tego sprawe,ale napisałem to ze względu na to,aby obrazkowo pokazać że jednostki zamku górują nad żywiołakami.

Jeżeli się nie myle,to nekrimes pisał,że próbował wieloma zamkami,i nie upodobał sobie żadnego.A taki zamek jest prosty w obsłudze,więc lepiej na początek nim zagrać niż taką cytadelą (Nie oczerniam jej,wręcz przeciwnie,aby nią dobrze grać,trzeba być na wyższym poziomie :mrgreen: )

'' Bóg? Jam tam sobie chcesz...
Ale w siebie uwierzyć MUSISZ''

''Sam fakt że żyję, jest wystarczającym pretekstem, aby czynić wszystko''
 
 
Vvornth 


Pomógł: 6 razy
Dołączył: 16 Lip 2010
Posty: 238
Wysłany: 2011-03-20, 20:24   

Kisiel napisał/a:
WŻ mają piekielnie dobry start (szybkie rusałki z powstrzymywaniem kontry to jest to. Niech ktoś mi spróbuje powiedzieć, że są najgorszą jednostką 1 lvla)

Dzięki powstrzymywaniu kontry i szybkości rusałki jak najbardziej są w czołówce pierwszego poziomu, razem z burzami dają WŻ niezłego kopa na starcie. Świetnie sprawdzają się w walkach z neutralami, jednak w bitwach z armią przeciwnika ich znaczenie niestety drastycznie spada. Niby brak kontry nadal sprawia, że mogą namieszać, ale padają po jednym hicie, nawet ich liczebność nie pomoże.

Set napisał/a:
Jeżeli się nie myle,to nekrimes pisał,że próbował wieloma zamkami,i nie upodobał sobie żadnego.A taki zamek jest prosty w obsłudze,więc lepiej na początek nim zagrać niż taką cytadelą

Racja, wiem po sobie, że dla początkującego gracza Zamek to najlepszy wybór. Nie wymaga jakichś taktyk, czy specjalnego kombinowania, jak cytadela czy twierdza.

Set napisał/a:
halabardnik>nimfa
kusznik<burza
gryf>woda
krzyżowiec>>energia
mnich>=magma
czempion>umysł
archanioł>>kurczak

Czy żywiołak magii jest rzeczywiście gorszy od czempiona? Trochę gorsze staty, ale szybkość ta sama, niższa cena, a dobre skille (blokowanie kontry i atak wszystkiego wokół) sprawiają, że mamy taką mini hydrę :-P .
Archanioł jest dużo lepszy od feniksa, ale jeśli gra się przeciągnie, to feniks miażdży przyrostem.
 
Amitamaru 



Pomógł: 33 razy
Dołączył: 10 Sie 2009
Posty: 1495
Wysłany: 2011-03-20, 23:04   

Grajcie XL bierz nekro i isre i więcej mówić nie trzeba...
 
 
Fliniu 


Dołączył: 06 Paź 2009
Posty: 18
Skąd: Gdansk
Wysłany: 2011-03-23, 17:27   

Możesz również wypróbować taki pomysł. Zagraj cytadelą z Tazarem np. Będziesz miał dobrą obronę, wiwerny postawisz bardzo szybko, hydry zresztą tez. Dodatkowo hydry posłuża Ci do grupowego koszenia jego wojsk. Fajnie by było, jakbyś wrzucił jakąś zgrywkę, jak już Set pisał.

Fliniu
 
yarzapp 
Scrab



Pomógł: 36 razy
Wiek: 34
Dołączył: 16 Maj 2010
Posty: 2169
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2011-03-26, 10:46   

Set napisał/a:
Magie najlepiej bierz wszystkie jakie trafisz,ponieważ:
M.ognia-klątwa (ograniczy jego jednostkom pole rażenia),berserker (i gdy go trafisz,to wtedy masz pole do popisu).

Na confa kiepski pomysł, tam są 3 jednostki odporne na czary ognia (kury, magie i żywiołaki elektryczności, więc klątwa i berek nie są zbyt efektywne.

Co do zarzutów o słaby 4 i 5 lvl (wg mnie wcale 4lvl taki słaby nie jest, kłóciłbym się też czy gryf>lód), zawsze zamiast najsłabszych jednostek pojawiają się wywerny i anioły, więc nie ma z tym problemu.

Ktoś koledze radził wziąć nekro z Isrą, to jest dobry pomysł, myślę, ze świetny by był też Galthran, w każdym razie mrowie szkieletów + świetne dready dają 2 powerstacki na FB, wampy wymiatają przy czyszczeniu mapki, jeszcze warto w mass haste zainwestować i WŻ ma pozamiatane.


Robak nie musi otwierać drzwi, bo przechodzi pod nimi. Leming nie walczy z problemami, bo ich nie zauważa.
 
 
Skwer 



Pomógł: 17 razy
Wiek: 33
Dołączył: 19 Lut 2008
Posty: 2742
Wysłany: 2011-03-26, 18:09   

yarzapp napisał/a:
wampy wymiatają przy czyszczeniu mapki

Trochę odejdę od tematu.
Mając 3 dwelle Alp na Malka smoczym template, wbiłem się do strefy smoków w 2 tygodniu, a w 3 zdobywałem już ich siedliska (w tym błękitnych - z pomocą magii, ale bez strat).

 
 
Boss18 
;):):):)



Pomógł: 8 razy
Wiek: 32
Dołączył: 21 Wrz 2009
Posty: 555
Skąd: Cytadela;)
Wysłany: 2011-04-02, 14:03   

ja pamietam znalazlem na jebusie L w 1 tyg 3 puchy po 16 alpów i dziki temu w 121 zrobilem srednia utopie chyba 3 czarne wiec to siła

Chcesz mnie pokonać ;) Pokonaj Tazara;)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Skocz do:  

Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group