Akademia Wojny - Portal Heroes of Might and Magic III

Trwa II etap konkursu MapMaker AW
Odpowiedz do tematu
Poprzedni temat «» Następny temat
Trudny czy łatwy wybór?
Autor Wiadomość
bartman 



Pomógł: 7 razy
Dołączył: 08 Kwi 2008
Posty: 1918
Wysłany: 2009-12-21, 10:51   Trudny czy łatwy wybór?

Temat brak kasy jest popularny i pokazuje ciekawe różnice w założeniach i "strategiach" poszczególnych forumowiczów. Czasami wybory odnośnie zakupu jednostek są łatwe i oczywiste a czasami trudne i zależne od wielu czynników.
Załóżmy nieco inną sytuację. Chcemy na szybko zmontować armię z nowym bohem, bo wroga armia plądruje nasze ziemie.. powiedzmy że mamy Zamek, wolne 100 000 złota i kilka niewykupionych populacji.. nie wiemy za wiele o przeciwniku, jedynie to że to Cytka i kilka populacji w armii.. i nie chodzi o obronę zamku, a o szybki i jak najbardziej skuteczny kontratak

Czy kupilibyście 20 Archów czy np. 10 Archów do podzielenia na pięć slotów plus dwie jednostki typu Gryfy i Czempioni? a może jakąś jednostkę strzelającą? albo zbalansowaną armię 3 (około) populacji?

...sytuacji i możliwości jest wiele i tyle też trudnych wyborów do dokonania..

Fantasy.. better than life..?
 
King of Slayer 



Pomógł: 1 raz
Wiek: 24
Dołączył: 23 Wrz 2009
Posty: 50
Skąd: Długopole Zdrój
Wysłany: 2009-12-21, 11:33   

Ja osobiście kupiłbym 5 pikinierów, po jednym do każdego slota, w walce bym nimi ściągał kontratak, a 2 wolne sloty przeznaczyłbym na Archanioły po 5 w każdym wolnym.

Milion serc, jedno bicie, Barcelona ponad życie!!!
 
 
Leance 



Pomógł: 44 razy
Wiek: 30
Dołączył: 05 Sie 2009
Posty: 2682
Skąd: Warszawa / Lublin
Wysłany: 2009-12-21, 11:54   

Ja po pierwsze wysłałbym szczura, który przeprowadziłby wywiad.
Ja bym jednak postawił na wszystkie archy, najwyżej do kilku slotów, czempionów oraz krzyżowców. Jakby zostało ci trochę kasy, można by jeszce kilku kuszników, żeby repy miały zajęcie.
 
Paweł 



Pomógł: 1 raz
Wiek: 31
Dołączył: 18 Lut 2008
Posty: 4001
Wysłany: 2009-12-21, 21:31   

Gdybym głównym bardzo silnym bohaterem nie miał przecienika na karku to przełożyłbym armię do szczura i tym głównym bohaterem zaatakował jakiegoś neutrala i uciekł, następnie wykupiłbym go w karczmie- miałbym wtedy silnego bohatera, czyli wzmocniłby porządnie armię, która zostanie zwerbowana.

Jeżeli chodzi o armię to wolałbym wykupić np. 14 Archanioły niż co innego z Zamku. Rozdziela się je po dwa w siedmiu oddziałach i można wskrzeszać ile się chce. ;-)
 
bartman 



Pomógł: 7 razy
Dołączył: 08 Kwi 2008
Posty: 1918
Wysłany: 2009-12-23, 21:15   

..kogoś na przeszpiegi zawsze można wysłać, a nawet trzeba, ale nie zmienia to faktu że prawie każdy z nas wybrałby nieco inny zestaw..
ja wybrałbym 10 Archaniołów do podziału na 5, plus Czempionów i Gryfy za resztę..
problem w tym że dwoma aniołami dużo się nie wskrzesi..

Fantasy.. better than life..?
 
Paweł 



Pomógł: 1 raz
Wiek: 31
Dołączył: 18 Lut 2008
Posty: 4001
Wysłany: 2009-12-23, 23:14   

Nie rozumiem raczej wyboru Czempionów, albo Gryfów. W takiej walce lepiej mieć coś co ma większą inicjatywę, a w tym przypadku znaczenie tych dwóch jednostek jest raczej mniejsze, ponieważ Archaniołami przeprowadzilibyśmy masowy szturm przed ruchem przeciwnika, a wskrzeszać można byłoby i dwoma, fakt jest taki, że mógłbym to zrobić aż siedmioma oddziałami, więc trudno byłoby coś ubić wrogowi. ;-)
 
page 
Czarnoksiężnik



Pomógł: 13 razy
Wiek: 33
Dołączył: 25 Lis 2009
Posty: 697
Skąd: Toruń
Wysłany: 2009-12-24, 01:15   

Paweł: ale gryfy mają wiele kontrataków, można nimi zmniejszyć zagrożenie dla Archów. Tak sobie tlumacze wybor bartmana. To samo czempioni, maja niezlego speeda, wiec zaatakuja, dostana w pape kontratak, i wysylamy Archy na czysto.

Gdy się Jowisz z Saturnem schodzi,
Jakże matula pszenica obrodzi!
Miecz jest krzyżem: On na nim umierał,
Na piersi Marsa bogini westchnęła.
 
Amitamaru 



Pomógł: 33 razy
Dołączył: 10 Sie 2009
Posty: 1495
Wysłany: 2009-12-24, 01:34   

A ja podzielę archy tak jak Paweł. Jednymi ściągasz kontrę, drugimi dobijasz, a pozostałymi wskrzeszasz. Przy odrobinie szczęścia taka walka może być bez strat.
 
 
bartman 



Pomógł: 7 razy
Dołączył: 08 Kwi 2008
Posty: 1918
Wysłany: 2009-12-24, 08:22   

..wskrzeszenie jest przydatne, ale przy takiej ilości niezbyt skuteczne..
a w cenie jednego Archa jeżeli się nie myle możemy kupić ok 20 Gryfów, czyli zamiast 250 hp możemy mieć ok 500 hp plus b.dobrą umiejętność.. co teraz wybierzecie?

Fantasy.. better than life..?
 
Paweł 



Pomógł: 1 raz
Wiek: 31
Dołączył: 18 Lut 2008
Posty: 4001
Wysłany: 2009-12-24, 09:36   

Byłoby nawet wskazane, aby wziąć pod uwagę fakt, że Archanioł ma trzy razy więcej obrony. Nie ma sensu spierać się, która z tych dwóch jednostek wytrzymałaby dłużej, ale myślę, że lepiej byłoby ściągać kontry Archaniołami, bo Gryfy nie mają manewru na całym polu walki, a to może okazać się kluczem do zwycięstwa. Archaniołami dotrzemy w każdy zakątek. Faktycznie dwa sloty Archaniołów nie wskrzeszą dużo, ale to wystarczy, aby wygrać bez strat, dokładnie nie pamiętam, ale jeden Archanioł wskrzesza chyba 50hp, wiec to nie jest bez znaczenia. ;-) //Wskrzesza 100hp
 
Tiamath


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 24 Wrz 2009
Posty: 119
Wysłany: 2009-12-24, 09:42   

Archanioła.
Czysta matematyka.
Porównując atak/obrone/dmg gryfa/archanioła z potencjalnym celem wychodzi korzystniej archanioł. Mając atak i obronę większą od gryfa zada więcej dmg i dostanie mniej dmg, a jego siła uderzenia nie spadnie chyba że przeciwnik zabije go czarem lub anioł będzie wałczył przeciwko gorgonom. Dla przykładu porównaj starcie Archa z 20 gryfami.
Nasze 20 gryfów zada 70 dmg zakładając że uderzą z maksymalną siłą.
Jeżeli uderzą z przeciętną siłą to ich atak zada 53 dmg.
Archanioł zada im 102 dmg. Do tego trzeba doliczyć szybkość archa i fakt że uderza przed gryfem co dodatkowo zredujkuje ich srednia siłę uderzeniową o jakies 12. W 5 turze nie ma gryfów a archanioł straci jakieś 100 hp. Kolosalna różnica.
Te 20 gryfów ma tylko jedną przewagę nad Archaniołem. Suma HP, która przydaje się w walce na czary offensywne.
 
Akolita 
AKO-Junior Admin



Pomógł: 1 raz
Wiek: 31
Dołączył: 13 Paź 2009
Posty: 556
Skąd: Głogów
Wysłany: 2009-12-24, 16:33   

bartman napisał/a:
Czy kupilibyście 20 Archów czy np. 10 Archów do podzielenia na pięć slotów plus dwie jednostki typu Gryfy i Czempioni?

Jak chcesz kupić Archy mając nie wykupionych kilka polpulacji-nie kminie tego

[ Dodano: 2009-12-24, 16:34 ]
bartman napisał/a:
. powiedzmy że mamy Zamek, wolne 100 000 złota i kilka niewykupionych populacji

???

na wschód od Konina Azja się zaczyna
 
Leance 



Pomógł: 44 razy
Wiek: 30
Dołączył: 05 Sie 2009
Posty: 2682
Skąd: Warszawa / Lublin
Wysłany: 2009-12-24, 17:40   

Znaczy to tyle, że do wykupienia są potwory z kilkutygodniowego przyrostu, dla przykładu 20 archów i tłum innego woja, a ty masz 100k złota do wykorzystania.
 
bartman 



Pomógł: 7 razy
Dołączył: 08 Kwi 2008
Posty: 1918
Wysłany: 2009-12-24, 22:56   

no właśnie :-)

Paweł - pewnie masz rację z tymi archaniołami, tu odzywa się znowu mój sentymentalizm, i przywiązanie do ulubionych jednostek ;-)

Fantasy.. better than life..?
 
Pioter ziom 
Po prostu ziom



Dołączył: 03 Cze 2007
Posty: 511
Skąd: Erathia
Wysłany: 2010-07-21, 12:20   

Szczur to dobrze wyjście, ale kosztuje nas jednego archa. (2 bolki po 2500, arch 5000)
Nie mam zielonego pojęcia o tym, co bym zrobił. Myślałbym o opcji czekaj i o defensywie. Dzielenie archów też byłoby dobrym wyjściem.

pIsHeM PoPrAfFnIe pO PoLsKó :*:*:*:* :) ^^
.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Strona 1 z 2
Skocz do:  

Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group