Chimera ma 20% szansy na sparaliżowanie jednostki. Sparaliżowana jednostka traci 3 tury, ponadto jeśli przerwiemy paraliż atakując ją, otrzyma ona zaledwie 50% obrażeń, a jej kontratak zada tylko 25% normalnych obrażeń.
Czekamy z niecierpliwością na Wasze mapy!
Co najwyżej oceniacie w mapie? Grywalność? Estetykę wykonania? Fabułę? a może wszystko naraz?
Zachęcamy do dyskusji nad tym jak mogłaby w nadchodzącym konkursie wyglądać mapa idealna!
Nie zapominajmy również o laureatach poprzedniej edycji konkursu - trzecie miejsce w ubiegłorocznym konkursie zajęła mapa "Artificem Commendat Opus" w wykonaniu Maxina17, której fragment jest obecny w tytule obecnego ogłoszenia. Recenzenci poza fabułą i poziomem trudności zachwalali estetykę wykonania, warto zaznaczyć, że mapa została wykonana w największym dostępnym rozmiarze - G. |
---|
Grafika!!! jak mapa kanciasta jak pijane kwadraty to kijem jej nie tknę
1 logikę wykonania terenu (im naturalniej tym lepiej)
2 grafikę oraz minimapę (jw)
3 koncepcję, pomysł, fabułę (z tego wynika też grywalność)
4 balans (tylko na mapach pvp), poziom trudności (tylko na mapach single)
5 poziom współczynnika losowości
6 poziom otwartości świata
7 bezbłędność
to naprawdę z mapy maxina? bo nie wygląda
Troche na prawo od środka pomarańczowy zamek
Klimat, grywalność, otwarty świat i żeby nie była za trudna :)
wazne zeby nie byla za latwa dobry balans musi byc
Huntka daj se spokój z ocenianiem map w tym roku, zostaw to ekspertom
a ja chciałem podziękować wszystkim organizatorom i moderatorom konkursu że wciąż chce im się ten konkurs organizować - super inicjatywa w klimacie h3 :)
Jaka powinna być dobra mapa ?
1. Dla gry wieloosobowej
- dająca równe szanse (to minimum);
- wymuszająca interakcję między graczami - nie po to się z kimś umawiam na grę, żeby potem przez 90% czasu walczyć z wrogami na mapie albo batami;
- umożliwiające zastosowanie jakiejś ciekawej strategi.
Dla map do gry wieloosobowej powinien być zupełnie osobny konkurs (a może nawet dwa: a) dla 1v1; b) dla więcej niż 2 graczy), bo - jak dla mnie - to zupełnie inna kategoria map niż do gry pojedynczej.
Oczywiście można zrobić mapę "multi" niejako sklejając kilka map dla pojedynczego gracza. Każdy gracz sobie pogra parę godzi - de facto sam - i najwyżej na koniec rozegra bitwę z przeciwnikiem - ale ja w tym sensu nie widzę.
2. Dla gry jednoosobowej mapa powinna być oczywiście ciekawa. Niestety co jest dla kogo ciekawe, to kwestia gustu. Ja np. lubię mapy na których muszę manewrować wśród silnych przeciwników, tak żeby skłonić ich do walki ze sobą, a jednocześnie zabierać im miasta i zasoby, żeby w końcu stać się od nich silniejszy. Za to nie bardzo lubię mapy, które wymuszają toczenie bitew z silniejszym komputerowym przeciwnikiem. Zgodnie z zasadami "sztuki wojny" bitew z silniejszym przeciwnikiem trzeba unikać.
Oczywiście dobrze jak mapa jest ładnie wykonana - ale to jak dla mnie, to najwyżej 10% oceny.
Nie lubię na mapie dużej losowości, a nie znoszę eventów - gdy zwiadowca jest zaskakiwany atakiem n-dziesięciu wrogów (taki event powinien mieć komentarz - "pamiętaj o częstym zapisywaniu gry" - bo innego sensu chyba nie ma).
Mam pytanie! Czy komputer potrafi korzystać za szkieletorni na mapie? Czy zdarzyło się komuś że komp tam wszedł z jednostkami i wyszedł ze szkieletami?
A co za problem przetestować to na mapie. Użyj kodu gosolo i zobacz jak się zachowuje przeciwnik...
Jak wprowadzic zmiany do mapy juz dodanej?
@Mapmaker
Powinien być przycisk aktualizuj jak wejdziesz na swoją mapę.