Akademia Wojny - Portal Heroes of Might and Magic III

Trwa II etap konkursu MapMaker AW
Odpowiedz do tematu
Najlepsze miasto na szybkie podbicie kopalń
Autor Wiadomość
Shakti 



Pomógł: 4 razy
Wiek: 39
Dołączył: 01 Sie 2007
Posty: 999
Skąd: Poznań
Wysłany: 2007-08-02, 17:05   

to jeśli mamy oceniać zwycięstwa to jakie jest lepsze - takie po 4 tygodniach czy po 4 miesiącach?

"nie ma mocnych na sentymenty"
 
 
Majer 



Pomógł: 12 razy
Dołączył: 29 Kwi 2007
Posty: 1759
Skąd: Poznań
Wysłany: 2007-08-04, 08:20   

Wiesz Shakti z dyplomacją to jest inna sprawa bo rga się o wiele lepiej wystarczy mieć dowodzenie na expert lub artefakt co daje morale i juz mozesz zbierac sobie stwory za free

"Co wypijesz to wypocisz, co cię nie zabije to cię wzmocni"
 
 
Shakti 



Pomógł: 4 razy
Wiek: 39
Dołączył: 01 Sie 2007
Posty: 999
Skąd: Poznań
Wysłany: 2007-08-04, 11:33   

jak rozmawiamy o kopalniach to jeszcze trochę dodam: nie trzeba ich zdobywać żeby ulepszyć budynki w swoim zamku bo zwykle na mapie jest ich dość. Kopalnie trzeba mieć tylko gdy rozwijasz czary. Są zamki np. Lochy które w ogóle potrzebują mało zasobów i wtedy jest jeszcze łatwiej. A ten jeden zasób do jednostek 7 poziomu możesz wybudować w miwście i powinno starczyć. Dżo szybciej od kopalni jest sprzedać słabe artefakty za surowce, ewentualnie zamienić za drewno lub rudę. Podsumowując - omijam kopalnie i idę prosto na przeciwnika. Staram się mieć dużo jednostek 1 poziomu, czasem 2 - zależy od miasta. I tak atakuję przeciwnika. Na początku nie atakuję też strzelających jednostek na mapie - zawsze jest niepotrzebna strata.

"nie ma mocnych na sentymenty"
 
 
Pioter ziom 
Po prostu ziom



Dołączył: 03 Cze 2007
Posty: 511
Skąd: Erathia
Wysłany: 2007-08-04, 14:08   

No właśnie! Dla typu gry takiego jak Shatki polecam bastion bo jest magiczny staw i skarbiec. Baaaaardzo przydatne budynki.

pIsHeM PoPrAfFnIe pO PoLsKó :*:*:*:* :) ^^
.
 
 
Shakti 



Pomógł: 4 razy
Wiek: 39
Dołączył: 01 Sie 2007
Posty: 999
Skąd: Poznań
Wysłany: 2007-08-05, 11:26   

Lepiej Zamkiem albo Fortecą, bo masz dużo łuczników na niskim poziomie. A w bastionie trochę trwa nim dostaniesz szare elfy, a przez ten czas można naprawdę sporo drogi przejść.
Jak ktoś jest cierpliwy to można też Wrotami, bo wróżki są szybkie i powstrzymują kontratak, więc trochęjakby byli łucznikami.

"nie ma mocnych na sentymenty"
 
 
Atanamir 
Półelf-nekromnta


Wiek: 31
Dołączył: 05 Sie 2007
Posty: 19
Skąd: że znowu?!
Wysłany: 2007-08-06, 09:21   

Cóż... do fast atacku na kopalnie zamek (halabardnicy i kusznicy), bastion (centaury, ew. wysokie elfy) i, cóż, zdziwię was... cytadela. Czemu? Gnolle wcale słabe w kupie nie są, trochę za szybko giną. Mamy tu w miarę wytrzymałych łuczników. Jeżeli poczekamy, mamy też ważki, które w jednej turze docierają w dowolne miejsce na planszy i mają szansę na osłabienie ataku wroga. Niestety później te jednostki robią się słabe...
 
 
Tarnoob
[Usunięty]

Wysłany: 2007-08-06, 14:44   

Rzeczywiście - cytadela to dobre miasto. Ale według mnie zarówno do szybkiego podbijania kopaln jak i taktyki Shaktiego dobrym miastem jest moja ulubiona Twierdza (wiem, powtarzam się :-( ) Wszyscy mówią tu o licznych levelach pierwszym i drugim, o łucznikach niskich poziomów, kiedy to twierdza zaczynając z samą radą osady już w piątym dniu może mieć siedlisko behemotów, a przy okazji szybkich wilczych rycerzy i roki. Dla porównania - wybudowanie w Zamku portalu chwały (zaczynając od zera) trwa bodajże 6 dni. Wydawałoby się niewielka różnica, ale weźcie pod uwagę ceny :!: Wolę już nie wspominać, jak pod tym względem wypada Forteca...
 
Atanamir 
Półelf-nekromnta


Wiek: 31
Dołączył: 05 Sie 2007
Posty: 19
Skąd: że znowu?!
Wysłany: 2007-08-06, 15:33   

Niestety jednostki 1 i 2 poziomu w twierdzy okropnie szybko się kładą... ale są w sam raz do pierwszych uderzen. Za to urukowie dodają tej armii dużą siłę bojową :) Nie mówiąc o ograch.
 
 
Atanamir 
Półelf-nekromnta


Wiek: 31
Dołączył: 05 Sie 2007
Posty: 19
Skąd: że znowu?!
Wysłany: 2007-08-06, 17:02   

I mają niespotykane na tym poziomie obrażenia :) Z resztą u szamanów żądza krwi jest przydatna (szczególnie na behemotach i wilczych rycerzach).
 
 
Shakti 



Pomógł: 4 razy
Wiek: 39
Dołączył: 01 Sie 2007
Posty: 999
Skąd: Poznań
Wysłany: 2007-08-06, 22:56   

Cytadeląpróbowałem grać bo na innym forum uwielbiali, a ja myślałem że to największe g... no i siępotwierdziło moje. Jednostki POWOLNE. Nawet na mapie heros jakiś taki ociężały. co z tego, że mają dużo obrony skoro można je wytłuc łucznikami? nie mają szans z żadnym strzelającym na mapie. Gnoll dochodzi do łuczników chyba w czwartej kolejce.
Twierdza ginie tak samo bo znów ma za mało życia na początku (1i2 poziom) a łucznik na 3 poziomie to dla mnie za późno. Często się zastanawiam co jest lepsze: Twierdza czy Inferno. Bo Cytadela to dla mnie dno zamulone

"nie ma mocnych na sentymenty"
 
 
Shakti 



Pomógł: 4 razy
Wiek: 39
Dołączył: 01 Sie 2007
Posty: 999
Skąd: Poznań
Wysłany: 2007-08-07, 09:46   

na zwykłym terenie heros też chodzi wolno, bo szybkość zależy od najwolniejszej jednostki u herosa, a gnole są bardzo wolne.
Gorgona to JEDYNA sensowna jednostka w tym mieście. Nie wiem jednak jak miałaby położyć 4 archanioły.

"nie ma mocnych na sentymenty"
 
 
Atanamir 
Półelf-nekromnta


Wiek: 31
Dołączył: 05 Sie 2007
Posty: 19
Skąd: że znowu?!
Wysłany: 2007-08-07, 10:36   

cóż... 1-2 gorgony ma dużą szansę zabić 1 archanioła, to mówi samo za siebie. Co do powolnych jednostek: nie zgodzę się. Smocze ważki i Wiwerny wiążą walką wrogich łuczników w pierwszej turze (wiwerny trochę za szybko giną, smocze ważki mają już sporo życia jak na 3 poz.) Gorgony też mają spory ruch (8 bodajże). Hydry, no cóż, porażka... Ale nie rozumiem jak można narzekać na szybkość Gnolli, i jednocześnie zachwycać się kościejami (powiedział nekromanta xD ). No cóż, po prostu nie są strasznie wolne... tak jak wiele 1 poziomów. Czyli podsumowując, mamy 3 szybkie jednostki na miasto. Lepiej popatrz na twierdzę :P
 
 
Shakti 



Pomógł: 4 razy
Wiek: 39
Dołączył: 01 Sie 2007
Posty: 999
Skąd: Poznań
Wysłany: 2007-08-07, 16:09   

hobgobliny są na pewno szybsze. Mają 6 albo 7 szybkości. Halabrdnik, kościeej i troglodyta nadrabiają innymi umiejętnościami. Co więc zwalnia tak bardzo ich bohatera? oprócz podłoża? Można wejść do podziemi i bohater też ma mało pktów ruchu. Ważka i wiwerna są szybkie ale zaraz giną bo mają za mało życia. Gdy wlatujesz w środek bitwy np. gryfem to nie ginie tak szybko, golem a nawet cerber więcej wytrzymie. Wiwerna słabsza nawet od mantikory. Ile ona ma życia - 70, 80?
Warta spojrzenia jest tylko gorgona - 6 szybkości.

"nie ma mocnych na sentymenty"
 
 
Majer 



Pomógł: 12 razy
Dołączył: 29 Kwi 2007
Posty: 1759
Skąd: Poznań
Wysłany: 2007-08-10, 19:33   

Wielki LOL. Cytadela jest to jedem z lepszych zamkow w grze. Zobaczcie np. na Lidze H3 wiekszosc dobrych graczy gra cytadela. Zobaczice jaszczuroczleki nie sa zle jak mamy bohatera np. wystana bo maja full obrony i klada elfy jak chca i przyrost jest ich naprawde duzy. Wazkami robisz w pierszj turze "czekaj" i w drugiej atakujesz kogo chcesz np. strzelajacych i sie cofasz i juz ich tak nie tracisz. bazyliszkiem oslepiasz dobra jednostke przeciwnika i juz jestes do przodu. O Gorgonach nie trzeba sie wypowiadac. Hydra tez ma swoj plus bo jak mamy ich np. 20 i atakujemy trzy stworzenia na raz to jednoak troche daje. Zgodze sie ztym ze gnole to niewypal. A wywerny o ile mnie pamiec nie myli maja nawed dobry przyrost Ktos powiedzial co z tego ze duzo obrony jak lucznikami sie ich wybija. porownaj sobie troche lucznikow na skali calej armii i sam sobie odpowiedz. Zawsze jak ktos ma watpliwosci moge udowodnic ze cytadela jest cacy ktos bedzie jakim chce zamkiem a ja cytadela

"Co wypijesz to wypocisz, co cię nie zabije to cię wzmocni"
 
 
Shakti 



Pomógł: 4 razy
Wiek: 39
Dołączył: 01 Sie 2007
Posty: 999
Skąd: Poznań
Wysłany: 2007-08-16, 18:46   

Piszesz, że duży przyrost jaszczuroczłeków - sprawdziłem - 18, tyle co np. kuszników. Przyrost wiwern 4 czyli też normalnie. Większy przyrost ma tylko "niewypał"
Ważka to 3 poziom a ma tylko 20 życia - czyli atakujesz ją swoją szybką jednostką, strzelającymi lub czarami. W mieście tylko jeden strzelający czyli też słabo. 4 poziom ma 6 szybkości czyli dochodzi w 3 turze. Ma 20 czy 40% na petryfikację? Zgodzę się, że hydra jest dobra gdy jest ich 20 i więcej. Ale wystarczy że grasz tak żeby hydra walczyła zawsze z jednym i nie jest tak źle. Sporym minusem jest też brak czarów.

"nie ma mocnych na sentymenty"
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Strona 2 z 11
Skocz do:  

Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group