Akademia Wojny - Portal Heroes of Might and Magic III

Trwa II etap konkursu MapMaker AW
Odpowiedz do tematu
Poprzedni temat «» Następny temat
Zamek vs Cytadela
Autor Wiadomość
Shakti 



Pomógł: 4 razy
Wiek: 39
Dołączył: 01 Sie 2007
Posty: 999
Skąd: Poznań
Wysłany: 2008-06-10, 15:12   Zamek vs Cytadela

Moje dwa ulubione miasta.
Zamek - miasto którym nawet początkujący gracz da sobie radę
Cytadela - śmiertelna broń w rękach doświadczonego gracza.
Prawda czy mit?

Które wg Was jest lepsze. Proszę o opinie.

"nie ma mocnych na sentymenty"
 
 
lol772 



Pomógł: 21 razy
Wiek: 29
Dołączył: 01 Lip 2007
Posty: 3176
Skąd: Biała Podlaska
Wysłany: 2008-06-10, 15:18   

Ja stawiam na cytadle bo można ją świetnie wykorzystać w ataku jak i defensywie.Zamek też nie jet najgorszy ale za cłaokształt może być gorszy.
 
Michał3103 


Pomógł: 9 razy
Dołączył: 22 Mar 2008
Posty: 2263
Skąd: far away from home
Wysłany: 2008-06-10, 15:36   

Mnie się ciężko wypowiadać o Zamku. Nie przepadam za tym miastem, dla mnie to wygląda jak granie komendą straży miejskiej :lol: Jakieś takie niefajne i klimat mi nie odpowiada. Ale jednostki ma bardzo mocne, ponadto- wciąż- uważam, że jest to tanie miasto z uwagi na to, że nie jest wymagany specjalny surowiec na Archy. To trochę ułatwia. Każdego po 10 łatwiej zdobyć niż np. specjalną partie siarki w Lochach. W Zamku nie ma się czego czepiać. Tak standard, wszystko mocne, nuda panie, nuda :lol:

A z Cytadelą, do której się podobnie jak Shakti przekonałem z czasem można cuda robić. Zadziwia mnie ten zamek. Gdy niby słaba Ważka po mocnym ataku nie doznaje prawie żadnych uszczerbków... kapitalna sprawa. Cytadela jest ciekawsza, ładniejsza i daje więcej możliwości.

Czy jest lepsza? Zależy już tylko od gracza, nie od wybranego zamku.
 
Bartas 


Pomógł: 3 razy
Dołączył: 27 Maj 2008
Posty: 207
Wysłany: 2008-06-10, 15:36   

Cytat:
Zamek - miasto którym nawet początkujący gracz da sobie radę


Polenizowałbym...

Cytat:
Cytadela - śmiertelna broń w rękach doświadczonego gracza.
Prawda czy mit?


100% Prawdy zero mitu

Cytat:
Które wg Was jest lepsze. Proszę o opinie.


Jaka mapa??
Arenka?
Randomy?? jaka wielkośc??
Fixy??
Nie można powiedzieć ogólnie...
 
Shakti 



Pomógł: 4 razy
Wiek: 39
Dołączył: 01 Sie 2007
Posty: 999
Skąd: Poznań
Wysłany: 2008-06-10, 15:57   

Bartas napisał/a:
Polenizowałbym...

Polemizuj więc.
Czy jest jakikolwiek łatwiejszy zamek w obsłudze??
Czary nie są tam podstawą siły, wystarczy wykupić wszystko co możliwe i klikać w swojej kolejce na poruszające się obiekty. Ot i cała strategia. Można prościej?
Bartas napisał/a:
Jaka mapa??
Arenka?
Randomy?? jaka wielkośc??
Fixy??
Nie można powiedzieć ogólnie...

Na początek arena, potem random. w niczym Cię nie ograniczam.

"nie ma mocnych na sentymenty"
 
 
Lord Heroes 
specjalność: Tytani


Dołączył: 08 Cze 2008
Posty: 5
Skąd: Wrocławia
Wysłany: 2008-06-10, 16:18   

Raczej zamek. Hydryv chaosu tylko 175 wytrzymki a kusznicy (wystarczy ok. 80 zbieram w 3 tyg. załatwiają sprawe). :mrgreen:
 
[GA]Kamil39 


Pomógł: 14 razy
Wiek: 32
Dołączył: 26 Paź 2007
Posty: 2001
Skąd: Libiąż k/Oświęcimia
Wysłany: 2008-06-10, 16:21   

Co ty nie powiesz? anioł (drogi) 200hp -80 lizardmenow i po aniele.

"WEŻ TO pod uwagę,nie lekceważ tego
siedząc na dupie napewno nie zdziałasz nic dobrego"
 
 
Paweł 



Pomógł: 1 raz
Wiek: 31
Dołączył: 18 Lut 2008
Posty: 4001
Wysłany: 2008-06-10, 16:54   

[ Dodano: 2008-06-10, 16:54 ]
Niema co porównywać koniec kropka!
W zamku każda jednostka oprócz Kapłana jest o niebo lepsza od jednostek z Cytadeli!
Magia ciut lepsza jest w zamku. W tym mieście praktycznie niema słabych jednostek wszystkie trzymają wysoki poziom... w cytadeli tylko hydry, gorgony, bazyliszki i gnole coś niezwykłego prezentują.
 
lol772 



Pomógł: 21 razy
Wiek: 29
Dołączył: 01 Lip 2007
Posty: 3176
Skąd: Biała Podlaska
Wysłany: 2008-06-10, 17:06   

...Które w rękach doświadczonego gracza mogą zniszzyć nawet loch.Zamek jest o niebo jednak gorszy.A to z powodu jednostek i drzewa rozwoju.
 
Michał3103 


Pomógł: 9 razy
Dołączył: 22 Mar 2008
Posty: 2263
Skąd: far away from home
Wysłany: 2008-06-10, 17:20   

Drzewa rozwoju? Możesz to sprecyzować bo nie łapie na czym polega ta różnica ;-)

Pograłem sobie właśnie Tazarem. Trafiło mi się znajdowanie drogi, którego nie chciałem, ale z drugiej strony była to jedyna nieciekawa umiejętność, która zresztą taka nieciekawa nie jest... ale, ale, nie o tym miało być. Fajna cecha, którą daje gra rozwiniętą Cytadelą, a której nie mają inne zamki. Pewność. Pewność siebie i swoich ruchów. Mogę bez obaw teleportować Hydrę za mury i mam pewność, że wyjdzie nietknięta albo prawie nietknięta. W bitwie mogę rzucić Ważkę albo Wiwernę na przód i też się nie obawiać o nic. Cytadela ma strasznie mocny defens, ale to nie znaczy, że tym zamkiem można się tylko bronić. Przeciwnie. Jest takie przysłowie, że najlepszą obroną jest atak. Strawestowałem bym je nieco: najlepszy atak jest możliwy dopiero przy dobrej obronie.

Paweł wciąż mówisz to samo i wciąż porównujesz same jednostki. Zagraj Cytadelą korzystając z tego, co się o niej pisze na forum. Zobaczysz różnicę.
 
lol772 



Pomógł: 21 razy
Wiek: 29
Dołączył: 01 Lip 2007
Posty: 3176
Skąd: Biała Podlaska
Wysłany: 2008-06-10, 17:53   

Naprawde nie wiesz co to drzewko rozwoju(lub ekonomiczne) jest w grach strategicznych tzn.że np.aby wybudować czempionów trzeba zapłaćić 20 drewna więcej niż normalnie a to z powodu stajni.
 
Bartas 


Pomógł: 3 razy
Dołączył: 27 Maj 2008
Posty: 207
Wysłany: 2008-06-10, 18:03   

Lord Heroes napisał/a:
Raczej zamek. Hydryv chaosu tylko 175 wytrzymki a kusznicy (wystarczy ok. 80 zbieram w 3 tyg. załatwiają sprawe). :mrgreen:


Co ty za przeproszeniem pieprzysz??
Hydry Chaosu mają 250 wyrzymki...zwykłe hydry maja 175 a anioły 200 ale co z tego jeśli hydry postawisz o WIELE wcześniej i możesz nimi obrobić każdą krypte i skarbiec krasnali a nawet smoczą utopie [3 hydry chaosu 10 lvl hirka 10 defensu i uleczenie]

Ta kusznicy załtwiają sprawe...Walniesz w nie Lizardem albo elfem to polowa Ci padnie wlaniesz kusznikiem w elfa będzie podobnie walniesz kusznikiem w lizarda-Lizard będzie sie trzymał dalej :-P

Cytat:
W zamku każda jednostka oprócz Kapłana jest o niebo lepsza od jednostek z Cytadeli!


:mrgreen:

Jedziemy:]
Gnol vs Halabardier
Obie jednostki wolne,obie maja te same zastosowanie-ochrona strzelców w walce z neutralami i w Fb a także walka ze sabszymi potworami w FB.
Ogólnie przyrost i ilośc pikinierów na starcie u hirków a także większe staty są na korzyść pikinierów więc
Pikinierzy 3/3
Gnole 2/3

Kusznik vs Lizard
Znowu jednostki maja te same zadanie-strzelanie
Kusznik robi to dobrze a lizardzik również dobrze...lizard może troche słabiej atakuje ale ładnie ciągnie z blesikiem :!: ma wtedy obrażenia równe 6 :shock:
Przyrost taki sam.Przydatność z neutralami ta sama w FB wygrywają lizardy-=kuszników można łatwo pobocznymi hirkami wytłuc-10 hp a i 3 obrony :lol:
Z lizardami jest ciężej :mrgreen:

Więc...
Kusznik 4/6
Lizard 6/6

Czas na 3 lvl.
Gryfy-zajmują dwa pola,są szybkie po ulepszeniu więc przydają sie w walkach z neutralami.Doskonała ochrona strzelców jednak nie trzebe ich stawiać aby mieć 6 lvl w zamku więc często nie mamy ich w 1 tygodniu przez co tracimy przyrost:/Statystyki przyrost i reszta załatwiają sprawe ale cena gryfa jest wysoka ale za elite sie płaci [zresztą za cały zamek sie płaci :shock: ]
Więc najsilniejszy 3 lvl kontra słaba walka-jak tu porównywać??Ano tak:
Ważka-Doskonała broń as w rękawie cytki według mnie jedna z najprzydatniejszy jednostek-daje nam dużo punktów ruchu świetnie sprawdza sie z walkach neutralami i walce w krypcie- krypte z 5 wampirami dzięki ważkom i lizardom można obrobic w [!] 1 tygodniu z MINIMALNYMI stratami.
Świetna broń do blokowania strzelców!
Więc...:
Gryf 8/9
Ważka...9/9

hehe 4 lvl i tu cytka padnie :-| :-P

Krzyżowiec-według mnie najlepszy 4 levelowiec po alpach powody??
Super Dmg i niezła szybkość a także staty ładnie jest tak wejśc po kontraraku w np Jednorożce:]
Bazyliszek-gdzieś cytka musiała być osłabiona-padło na 4 lvl ale to osłabienie nie jest aż takie poważne...Zajmuje 2 pola co jest wielkim plusem,jest szybki i ma szanse [20%] na skamienienie! co na 3 eliminuje jednego wroga i przeciwnik musi albo zmarnować czar albo pożegnać się na chwile z tą jednostką a pamiętajmy że armia podzielone to armia słaba ;-)

Więc:
Crusader 12/12
Bazylich 10/12

5 lvl i tu rzeź:]
Kapłan strzela i...Tu sie kończą właściwie jego plusy jest szybki więc zdąży wystrzelić ale żadko sie buduje jego siedlisko-zazwyczaj w FB na emce mamy ich 3 albo 9:} w walce z neutralami przydatna podobnie jak kusznik a teraz....
Gorgona!
Jednostka idealna na "tanka" z neutralimi-zbiera obrażenie zamian np gnoli zajmnuje 2 pola co jest super zaletą ale żęby je ulepszyć i korzystać z śmiercionośnego spojrzenia trzeba zbudować magazyn zasobów a 5 k złota nie chodzi piechotą:/
Więc:
12/16[ dla mnie kapłan i crusader to ta sama klasa]
I 16/16

reszta później ale dodam że cytka MINIMALNIE przegra w 6 lvl i wygra w 7:]

EDIT:
Zamek według mnie nie jest prosty-Cena cena i jeszcze raz cena nowy gracz nie zdąży sie wykupić,nie postawi na pewno koników bez których zamek poprostu tak dostaje w tyłek że szok:P

Ps najłatwiejszy jest ramp więc z większą ilością graczy z ligi można sobie posrać Ramp vs Ram p albo cytka albo castle rzadko dung
 
Michał3103 


Pomógł: 9 razy
Dołączył: 22 Mar 2008
Posty: 2263
Skąd: far away from home
Wysłany: 2008-06-10, 18:10   

Wiedzieć co to drzewko, a wiedzieć, że to nazywa drzewkiem to dwie różne sprawy ;-) Mnie się drzewko rozwoju kojarzy z RPG-ami, np. z drzewkiem rozwoju umiejętności bohatera z Diablo ;-)

Bartas napisał/a:
Ta kusznicy załtwiają sprawe...Walniesz w nie Lizardem albo elfem to polowa Ci padnie wlaniesz kusznikiem w elfa będzie podobnie walniesz kusznikiem w lizarda-Lizard będzie sie trzymał dalej :-P


Podpisuje się obiema rękami. Trafne podsumowanie całej siły Cytadeli ;-)
 
Shakti 



Pomógł: 4 razy
Wiek: 39
Dołączył: 01 Sie 2007
Posty: 999
Skąd: Poznań
Wysłany: 2008-06-10, 18:29   

Bartas napisał/a:
Jedziemy:]
Gnol vs Halabardier
Obie jednostki wolne,obie maja te same zastosowanie-ochrona strzelców w walce z neutralami i w Fb a także walka ze sabszymi potworami w FB.
Ogólnie przyrost i ilośc pikinierów na starcie u hirków a także większe staty są na korzyść pikinierów więc
Pikinierzy 3/3
Gnole 2/3

Halabardnik jest szybszy, więc lepiej spisuje sie w początkowej fazie gry na mapie. Dopuki hero nie będzie napakowany defem, mozemy tracić powolne gnole.
Nie pamiętam dokładnych przyrostów, ale gnol ma dodatkowy budynek, więc pewnie jest go więcej w FB.
Pikinier ma ukryta umiejętność (anty-szarża) skuteczną przeciw jednostce ze swojego zamku - bezsens!! Gnol ma pewnie ukryty "mirth" nie pamietam jak po polsku - chyba uniesienie. Chodzi o wyższe morale, które często pojawiaja się, gdy spotykamy ich na mapie.
Jaką mamy jeszcze róznicę pomiędzy nimi? Ilość hp u pika 10, u gnola 6. Na korzyść którego to działa? Pamiętamy, że w ramach balansu gnol dostaje defa. Dzieki temu obaj sa po krótkim czasie tak samo odporni na strzały. Jednak gnole bardzo łatwo wytłuc byle błyskawicą. Co za tym idzie, łatwo też wskrzesić cały oddział...

No i taka scenka rodzajowa. Gram vs human - Tazar vs Orrin. Nie pamiętam niestety statystyk bohów, ale pewnie porównywalne. 230 halabardników atakuje 230 gnoli (bo gnole wolniejsze). Pada 50 gnoli. Gnole wyprowadzają kontrę na "szczęsciu" i zostaje 10 halabardników. Bez szczęścia położyłyby pewnie nieco ponad setkę halabardników.

"nie ma mocnych na sentymenty"
 
 
Paweł 



Pomógł: 1 raz
Wiek: 31
Dołączył: 18 Lut 2008
Posty: 4001
Wysłany: 2008-06-10, 19:18   

Bartas napisał/a:
Gryf 8/9
Ważka...9/9

Co ty gadasz... gryf ma większy przyrost lepsze statystyki zawsze kontratakuje i jest gorszy od oślizga według ciebie :shock: bez urazy ale większej głupoty jeszcze nie słyszałem!
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Strona 1 z 6
Skocz do:  

Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group