Akademia Wojny - Portal Heroes of Might and Magic III

Odpowiedz do tematu
Poprzedni temat «» Następny temat
HoMM3: Complete RAMPAGE - mod Beat'em up do HoMM3! (alpha)
Autor Wiadomość
hrabo 



Pomógł: 17 razy
Wiek: 26
Dołączył: 07 Sty 2016
Posty: 647
Wysłany: 2016-04-30, 21:43   HoMM3: Complete RAMPAGE - mod Beat'em up do HoMM3! (alpha)







Z przyjemnością prezentuję Wam „mod” Complete RAMPAGE do hirków autorstwa SkarWare, czyli Kajote i mojego:D Nic o tym wcześniej nie pisałem, bo nie wiedzieliśmy, kiedy uda nam się wypuścić stabilną wersję alpha. Pracowaliśmy nad tym 2 lata – zazwyczaj nieregularnie, na tyle, na ile pozwalały nam nasze grafiki, ale zawsze z zapałem i entuzjazmem. Sam zapaliłem się do tego stopnia, że wróciłem do grania i trafiłem na AW.

Piszę „mod” w cudzysłowie, bo jest zupełnie niepodobny do czegokolwiek, co do tej pory scena moderska spłodziła. Zamiast dodawać/zmieniać kontent, napisaliśmy nową grę wykorzystując zasoby, klimat i lore hirków. Rozgrywka ma charakter bijatyki/beat'em'upa i skupiona jest na walkach pojedynczych stworzeń – tych, które przeżyły Rozliczenie i pozostały w Antagarichu.

Staraliśmy się najlepiej jak się dało oddać dynamikę takich starć i ciężki klimat walki o przetrwanie. Jednocześnie zmysł taktyczny wypracowany podczas setek godzin przy h3 również się przyda we właściwym planowaniu ataków:D

Walka jest zręcznościowa, ale w dużej mierze bazuje na właściwym wykorzystaniu staminy, pozwalającej wyprowadzać ataki. Do sterowania można użyć zarówno klawiatury, jak i pada (guzik F1 przywołuje ekran z instrukcją i domyślnym sterowaniem).

Dlaczego to właściwie jest mod?
Korzystamy z wielu zasobów gry, bazujemy na jej uniwersum. Byłoby nie w porządku wobec twórców h3, żeby wypuszczać coś takiego jako samodzielną grę. Dlatego do uruchomienia CR wymagane są pliki z oryginalnego h3 (może być HD edition ze Steama).

Wersja alpha 1.0 obejmuje:

3 postacie:
Goblin – typowy fighter, atakuje szybko i skutecznie. Może wejść w tryb berserka przyspieszający go i pozwalający kompensować braki staminy własną żywotnością.
Troglodyta – wojownik walczący na średni dystans i wymagający sensownego pozycjonowania na polu walki. Jego specjalną zdolnością jest dash, pozwalający na atak z zaskoczenia i ucieczkę w razie niebezpieczeństwa.
Jaszczuroczłek – łucznik, kolejna postać wymagająca umiejętnego zarządzania odległością między sobą, a przeciwnikiem. W zwarciu nie jest kompletnie bezbronny, ale oczywiście nie dorównuje poprzednikom. Korzysta z trucizny, co pozwala spowolnić przeciwnika i zadawać mu powolną śmierć.

2 tryby gry:
Pojedynek z innym graczem.
Walka z goblinem sterowanym przez AI.

Jedną planszę (podziemia) z losowo rozstawianymi przeszkodami.

Co planujemy dodać w przyszłości?
Oczywiście masę innych postaci (silnik już mamy, parę mechanik trzeba będzie dodać, ale najtrudniejsze już za nami:P), tryb walki 2v2, obrony zamku w coopie, tryb rpg na mapie przygodowej i możliwość rozgrywki sieciowej (to chyba będzie najtrudniejsze).

O co prosimy?
Przede wszystkim o feedback! Jak wygląda Waszym zdaniem balans, co byście zmienili, co dodali/naprawili w pierwszej kolejności, jakie bugi zauważyliście. Najlepiej oczywiście gra się z żywym przeciwnikiem, ale jeśli takiego pod ręką nie macie, spróbujcie pokonać AI na wszystkich poziomach trudności, wcale nie będzie tak prosto:P Ciekawi jesteśmy Waszych ogólnych wrażeń z rozgrywki.

Niestety, póki co, mod jedynie w języku angielskim ;(

Linki:
Download i info: http://www.moddb.com/mods...p-mod-for-homm3
Youtube: https://www.youtube.com/watch?v=_14ffRSHDuE
Nasza strona: http://www.skarware.com
Ostatnio zmieniony przez hrabo 2016-05-03, 21:13, w całości zmieniany 3 razy  
 
Tilogour 



Pomógł: 11 razy
Wiek: 101
Dołączył: 25 Paź 2010
Posty: 953
Wysłany: 2016-05-01, 13:53   

Instrukcję, to byście dali w txt po instalacji to raz.
(zresztą jest niedokładna - nie każdy instaluje wszystko na C)

Po drugie nie widzę linka do https://www.mantisbt.org/

Proponuję założyć i niech tam wam ludzie błędy zgłaszają.
Tymczasowo tyle.
Powodzenia.

BTW: Wciąga.

Poniżej błędy:

Gra nia zapamiętuje tego, że klawisz F2 był nacisnięty i podczas drugiej rundy znów muszę naciskać, ale to pikuś.

xD Przy okazji widzę, że można się pobawić w miksowanie utworów.
Jak miksować utwory? Wystarczy nacisnąć kilka razy enter podczas walki. :mrgreen:


W tym miejscu można wroga zatrzymać.


Tutaj mogę spokojnie wystrzelać goblina. Tak nie powinno być.

Dodatkowo, gdy wróg zejdzie na sam dół jakimś sposobem, to już stamtąd nie wyjdzie. :mrgreen:

Najlepiej wyjść z gry wciskając alt+tab (gdy walka się rozpoczyna) i goblin jest/pójdzie do pułapki na dole lub po lewej stronie. (wystarczy wyjść z gry, otworzyć jakiś folder podczas rozpoczęcia walki i już)

Jeżeli jedna z rund zakończy się przegraną obydwu stron, to w kolejnej nie będzie muzyki.

Członek Stowarzyszenia Obrońców Map i honorowy mapmaker Brazzers - portalu z niegrzecznymi mapami.
Save oreo!
Ostatnio zmieniony przez Tilogour 2016-05-01, 15:34, w całości zmieniany 1 raz  
 
hrabo 



Pomógł: 17 razy
Wiek: 26
Dołączył: 07 Sty 2016
Posty: 647
Wysłany: 2016-05-01, 15:33   

Dzięki bardzo za wyszukanie bugów:D Fajnie, że mimo nich się podoba.
Tak, AI nie jest niestety doskonałe, jesteśmy tego świadomi. Stopniowo będziemy je ulepszać.
Bug z muzyką weźmiemy na talerz po weekendzie majowym.
Instrukcję pewnie zrobimy w podobnej formie jak panel helpa, jeszcze nie ustaliliśmy szczegółów.
Polecam zagrać z kimś, takie walki są najbardziej emocjonujące:P

HoMM 3: Complete Rampage mod
 
Tilogour 



Pomógł: 11 razy
Wiek: 101
Dołączył: 25 Paź 2010
Posty: 953
Wysłany: 2016-05-01, 15:42   

hrabo napisał/a:
Fajnie, że mimo nich się podoba.


Tylko gdybyście nic nie zrobili, to nie było by bugów :mrgreen:
Pomysł bardzo mi się podoba i liczę na to, że będę mógł zagrać chłopem.

Członek Stowarzyszenia Obrońców Map i honorowy mapmaker Brazzers - portalu z niegrzecznymi mapami.
Save oreo!
 
Kajote 


Dołączył: 30 Kwi 2016
Posty: 3
Wysłany: 2016-05-01, 16:44   

Uuuuuu, dzięki za feed !
Hrabo bardzo ładnie i dyplomatycznie skomentował AI naszego Goblinka <3

Zrobienie takiego chłopa nie byłoby obecnie trudne ;D
Musiałbyś tylko podrzucić pomysł na specjalny skill takiego agenta, bo większego "beztalencia" w Heroesach nie uświadczysz XXDD

HoMM3: Complete RAMPAGE
www.skarware.com
 
Tilogour 



Pomógł: 11 razy
Wiek: 101
Dołączył: 25 Paź 2010
Posty: 953
Wysłany: 2016-05-01, 16:53   

Kajote napisał/a:
specjalny skill takiego agenta

To mogło by być coś głupiego (np ukłonienie się, które nic by nie dawało), a sama jednostka nastawiona była by na hardkorowe granie.
(W little fighter jest np taka jednostka - najsłabsza w całej grze, ale prosi i tak lubią grać właśnie tą, żeby mieć dodatkowe utrudnienie)
W końcu chłopi są bez artów do życia / szkieletornii całkowicie w h3 nieprzydatni, więc po co to zmieniać.

Członek Stowarzyszenia Obrońców Map i honorowy mapmaker Brazzers - portalu z niegrzecznymi mapami.
Save oreo!
 
Kajote 


Dołączył: 30 Kwi 2016
Posty: 3
Wysłany: 2016-05-01, 19:14   

Haha ;D piękna koncepcja. Podoba mi się

HoMM3: Complete RAMPAGE
www.skarware.com
 
Ravciozo 
Wielki Wuadca



Pomógł: 10 razy
Dołączył: 19 Lut 2014
Posty: 812
Skąd: Polska, Opole
Wysłany: 2016-05-04, 12:38   

Jest nieźle!
Pomijając propsy za ogrom pracy, przejdę do konretów:
- nie umiem włączyć opcji 'vs human' - enter wtedy nie działa
- troglo jest OP dzięki temu skillowi, przynajmniej póki nie ogarniam walki wręcz (trzeba przytrzymać, żeby zaatakować, a jak walnie nas goblin, to trzeba trzymać od początku i nigdy nie wyprowadzam ciosu, wtf, co robię nie tak?)
- Miniaturki w kuli podczas wybierania postaci są pomylone
I tak, jak mówił Tilo - f2 nie zostaje zapamiętane

Ale na ogół, to podziwiam, gra się naprawdę przyjemnie i czekam na nowe opcje ;]

And we'll all dance alone to the tune of your death...
 
hrabo 



Pomógł: 17 razy
Wiek: 26
Dołączył: 07 Sty 2016
Posty: 647
Wysłany: 2016-05-04, 12:49   

- Ze sterowaniem musimy to inaczej rozwiązać - postacie zatwierdza się tam klawiszem ataku, czyli domyślnie T dla p1 i num4 dla p2. Nie dla każdego jest to intuicyjne, dodamy jakiś dodatkowy panel helpa albo coś.
- Trog został znerfiony dosłownie tuż przed releasem (do czego bardzo namawiał mnie Kajote, jak widać słusznie xd). Wydaje nam się, że w tej chwili balans jest jako tako zachowany, ale to też kwestia ogrania - nasi pre-alpha testerzy też na początku stawiali na troga. Oczywiście jeśli ta opinia będzie się powtarzać, popracujemy nad tym.
- Atakujesz trzymając klawisz kierunku i spamując atak, powinien wyprowadzać szybkie pchnięcia, trzymając atak dłużej wyprowadzasz silniejsze uderzenie, łatwiej na nie zareagować, ale dmg rośnie znacząco. Najlepiej stosować to w połączeniu ze stunem z odbicia (atak i blok jednocześnie).
- U mnie miniaturki są ok, dziwna sprawa.
- Zapamiętywanie f2 dodamy przy najbliższej aktualizacji:D

Dzięki bardzo za feedback, bardzo nam to pomaga i daje motywację do dalszej pracy:)

[ Dodano: 2016-08-16, 19:48 ]
Po trzymiesięcznej przerwie mała zagadka:

WHO'S THAT POKEMON?

ZRZUT !!.png
Plik ściągnięto 16 raz(y) 247,37 KB

 
Tilogour 



Pomógł: 11 razy
Wiek: 101
Dołączył: 25 Paź 2010
Posty: 953
Wysłany: 2016-08-16, 22:41   

It's a pikaczu!
Dobrze wiedzieć, że prace ruszają do przodu.
Będzie się działo.

Członek Stowarzyszenia Obrońców Map i honorowy mapmaker Brazzers - portalu z niegrzecznymi mapami.
Save oreo!
 
hrabo 



Pomógł: 17 razy
Wiek: 26
Dołączył: 07 Sty 2016
Posty: 647
Wysłany: 2016-08-25, 13:44   Update: Ver. 1.1

Minęło trochę czasu, pochłonęły nas inne obowiązki, ale w końcu wypuszczamy pierwszy update.

Zmiany w wersji alpha 1.1:
- nowa postać – beholder! Więcej na jego temat napisałem poniżej;
- zmiany w balansie postaci, szczególnie jaszczur dostał po głowie nerfhammerem;
- naprawienie kilku bugów;
- drobne usprawnienia, jak np. zapamiętywanie f2, lekkie usprawnienia w kontroli postaci.

Beholder

Beho różni się od pozostałych bohaterów, bo i po co mielibyśmy powielać te same buildy:D Jest typem maga władającego błyskawicami, potrafi strzelać, dobrze walczy w zwarciu i stawia „zapory” z błyskawic pełzających po ziemi. Za te umiejętności oczywiście musi zapłacić – balansuje go niska pula hp, brak możliwości przyspieszenia i fakt korzystania z many.

Mana działa podobnie do strzał jaszczura, jednak powoli się regeneruje aż do wartości maksymalnej. Beholder musi wykorzystywać manę do wykonania każdej złożonej akcji, jej brak to niemal pewna śmierć. Dlatego gracz musi przewidywać konsekwencje nieudanych ataków i w razie czego mieć w głowie plan awaryjny.

Dodatkową unikalną cechą beho jest zdolność do oszałamiania przeciwnika, podobna do stuna po odbiciu ataku wroga. Najlepiej przetestować to samodzielnie:P

Sterowanie:
- Atak i silny atak – normalnie, klawisz ataku
- Blok, odbicie – podobnie, beho ma swój własny rodzaj odbicia, kontratak błyskawicami.
- Strzał – w przeciwieństwie do jaszczura, beho strzela wykorzystując do tego klawisz specjalny.
- Atak specjalny – kombinacja blok + klawisz specjalny uwalnia wiązkę pełzających błyskawic.

Jak poprzednio, bardzo prosimy o feedback. Najlepiej, jakbyście pograli ze znajomymi. Projekt realizujemy dla Was i dla siebie, chcemy aby grało się przyjemnie i zachowany był balans. Miłej zabawy:D

Link do pobrania (Trzeba "zainstalować" od nowa, jeśli macie wersję poprzednią):
Download

Screeny:



 
Tilogour 



Pomógł: 11 razy
Wiek: 101
Dołączył: 25 Paź 2010
Posty: 953
Wysłany: 2016-10-26, 09:33   

Był taki błąd AI przez który po zminimalizowaniu okna (a może to niezależne od tego...) AI podążało zawsze w lewo ignorując całkowicie gracza.
Naprawiliście to?
Zdaje się, że wcześniej o tym nie pisałem, więc macie taką informację teraz.

Członek Stowarzyszenia Obrońców Map i honorowy mapmaker Brazzers - portalu z niegrzecznymi mapami.
Save oreo!
 
hrabo 



Pomógł: 17 razy
Wiek: 26
Dołączył: 07 Sty 2016
Posty: 647
Wysłany: 2016-10-26, 11:55   

Obczaimy to, dzięki na info.

Testowałeś beho? Coś byś w nim zmienił?

HoMM 3: Complete Rampage mod
 
Tilogour 



Pomógł: 11 razy
Wiek: 101
Dołączył: 25 Paź 2010
Posty: 953
Wysłany: 2017-02-26, 21:08   

Nie mam możliwości grania z kimś w tego moda : /

Członek Stowarzyszenia Obrońców Map i honorowy mapmaker Brazzers - portalu z niegrzecznymi mapami.
Save oreo!
 
New Year 
Rinasce piu gloriosa



Pomógł: 33 razy
Dołączył: 20 Gru 2015
Posty: 517
Skąd: Z krainy ognia
Wysłany: 2017-02-26, 21:18   

Przypomniał mi się ten mod przed chwilą. Czy coś idzie do przodu w związku z tym modem?

Feniks zawsze zaczyna ale TO ZAWSZE
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Strona 1 z 2
Skocz do:  

Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group