Akademia Wojny - Portal Heroes of Might and Magic III

Trwa II etap konkursu MapMaker AW
Odpowiedz do tematu
Jak to możliwe?
Autor Wiadomość
Malcolm 


Wiek: 28
Dołączył: 27 Maj 2015
Posty: 2
Wysłany: 2015-06-02, 01:00   Jak to możliwe?

Cały czas się zastanawiam jak da się grać z komputerem na 200%? 130% dla mnie to coś ledwo osiągalne... A i tak bardzo często wybieram 100%, bo czuję się dużo lepiej. Na 130% nie radzę sobie jakoś.

Czym tak na prawdę jest walka w Heroesach? Chodzi tutaj przede wszystkim o stratę jak najmniejszej ilości wojsk, prawda?
Tylko jak to robić, kiedy przy kopalniach podstawowych stoją strażnicy, a ja jeszcze nie mam odpowiedniej armii... Wtedy dla mnie pewnym jest, że stracę kilka/naście jednostek.

Jakie macie rady dla raczkującego gracza na lepszą rozgrywkę?
Nie potrafię zarządzać zbytnio bohaterami i jednostkami. Eksploracja mapy dla mnie też nie jest zbyt łatwa.

Zazwyczaj mam 2 bohaterów, 1 z 1 jednostką pierwszego poziomu,a drugi z fullem.
Co jakiś czas muszę się wracać do miasta, żeby kupić ulepszone jednostki, żeby coś obok zamku zaatakować, kiedy się pojawi, żeby był exp.

Prosiłbym o jakieś podstawowe rady zaawansowanych, które mogę wykorzystać przy następnym scenariuszu :)
 
Mikus 



Pomógł: 18 razy
Wiek: 31
Dołączył: 27 Sty 2011
Posty: 2897
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2015-06-02, 07:36   

Jeżeli grasz na 100% to widocznie nie poznałeś jeszcze najważniejszej opcji podczas walki czyli opcji czekania. Nie zachowuj się jak komputer, nie ruszaj wojskami od razu do przodu, używaj opcji czekaj, wtedy ruch wykona przeciwnik i będziesz mógł się odpowiednio ustawić. W początkowych fazach najczęściej czyścisz wszystko za pomocą strzelców, czekasz wojskiem albo zasłaniasz swoich strzelaków i wybijasz wszystko na odległość. Polecam pooglądać trochę filmów na yt bo ciężko tak tłumaczyć wszystkie podstawy.

https://www.youtube.com/user/maretti0/videos

Tutaj masz kanał jednego z lepszych graczy heroesa na świecie, znajdziesz tam sporo technik jednak nie kieruj się tym za bardzo bo to już poziom pro i rozgrywka online, z komputerem nie trzeba tak kombinować i ciągnąć tur przez 10min, wystarcza też mniejsza ilość bohaterów ale zobaczysz tam łańcuszki, które bywają bardzo pomocne.

Czemu władze tego świata robią ze mnie debila
Gówno w prasie, gówno w TV, gówno gównem zasila
 
heroes3 



Pomógł: 8 razy
Wiek: 38
Dołączył: 31 Maj 2015
Posty: 757
Wysłany: 2015-06-02, 08:42   Re: Jak to możliwe?

Malcolm napisał/a:
Cały czas się zastanawiam jak da się grać z komputerem na 200%? 130% dla mnie to coś ledwo osiągalne... A i tak bardzo często wybieram 100%, bo czuję się dużo lepiej. Na 130% nie radzę sobie jakoś.

Przede wszystkim nie zmieniaj od razu z poziomu 100% na 200%, tylko stopniowo zmieniaj poziom. Ze 100% przejdź 130%. Spróbuj zagrać na 130% i przede wszystkim, nie zrażaj się, jak pierwsze kilka razy przegrasz ;-)

Malcolm napisał/a:
Czym tak na prawdę jest walka w Heroesach? Chodzi tutaj przede wszystkim o stratę jak najmniejszej ilości wojsk, prawda?

Nie, nie chodzi wcale o stratę jak najmniejszej ilości wojsk. Chodzi o to, żeby spełnić warunki wygranej. ;-) A to wcale nie musi oznaczać straty jak najmniejszej ilości wojsk.
Po prostu zapomnij o stratach jakie ponosisz, bo widzę że za bardzo się nimi przejmujesz i za bardzo przeżywasz jak stracisz trochę wojska.

Malcolm napisał/a:
Tylko jak to robić, kiedy przy kopalniach podstawowych stoją strażnicy, a ja jeszcze nie mam odpowiedniej armii... Wtedy dla mnie pewnym jest, że stracę kilka/naście jednostek.

Tak, jak powyżej. Czasem warto poświęcić trochę jednostek, by coś zyskać. Zwłaszcza na wyższych poziomach, gdzie masz mniej surowców na starcie, warto walczyć o kopalnie i je zdobywać, żeby było za co rozwijać miasto.

Malcolm napisał/a:
Zazwyczaj mam 2 bohaterów, 1 z 1 jednostką pierwszego poziomu,a drugi z fullem.
Co jakiś czas muszę się wracać do miasta, żeby kupić ulepszone jednostki, żeby coś obok zamku zaatakować, kiedy się pojawi, żeby był exp.

Przede wszystkim (jak Cię stać na to!), możesz mieć więcej bohaterów, żeby eksplorować mapę.
Po drugie, rozwijasz jednego bohatera jako tego głównego, ale nie zapominaj o rozwoju tego drugiego też. Wiadomo, ten poboczny nie musi mieć takiego skilla, jak główny, ale też warto żeby nie był cały czas na 1szym poziomie.
Z tym powrotem do miasta, to różnie bywa, czasem opłaca się kupić kolejnego bohatera, żeby wziął wojsko i wyszedł głównemu bohaterowi na przeciw. Jak się spotkają w pół drogi, wtedy nie tracisz tylu kolejek na powrót do zamku, zebranie wojska i powrót w miejsce na mapie.

Aha, no i jeszcze jedno, rób sobie save przed każdą walką, z której chciałeś uciec, a potem podejmij tą walkę!
Jak przegrasz, albo wygrasz ale z dużymi stratami, to masz zawsze tego save. Ale możesz się nagle przekonać, że walka, która wydawała Ci się trudna, wcale taką nie była i wygrałeś z łatwością ;-)
 
Konsumenci 2


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 01 Lut 2014
Posty: 39
Wysłany: 2015-06-02, 13:26   

Dobra to ja się wypowie jako znawca w dziedzinie gry single player :D Wszystko w tej grze przeszedłem na 200% więc przerzuciłem się na multi bo jest bardziej wymagające :P Kilka rad zakładając że grasz na 200% bo przy każdym poziomie zmienia się funkcjonowanie early game :P
1.Staraj się najefektywniej rozgrywać walki by robić małe lub znikome straty na początku
2.na 200% w zależności od zasobów mapy grasz bohaterem startowym i przy odpowiedniej sytuacji finansowej dokupujesz drugiego
3.jeśli mapa jest biedna lub umiarkowana rashujesz ratusz choć budowla zamku jest w wielu momentach czysto sytuacyjna i z czasem gry przychodzi Ci dopiero intuicja w jakim kierunku w danym dniu powinieneś iść i co budować tak by nigdy nie popaść w dół ekonomiczny
4.w grze single player istotne są czary na L i XL więc musisz zaopatrzyć się w magie ziemi expert i zdobyć w miarę szybko spowolnienie, wskrzeszenie i miejski portal ,gdyż to są czary kluczowe na dużych mapach
5.Bardziej mój osobisty styl gry. Na 200% i 160% zawsze staraj się mieć 7 przed końcem 2 tygodnia by dostać przyrost +2 na start 3 tygodnia
6.W tej grze nie ma rzeczy nie do osiągnięcia
7.rób sporo savów oraz polecam Ci kiedy potrzebujesz czarów odpowiednich zapisać gra rozbudować gildie magów maxymalnie, sprawdzić czy są tam potrzebne czary jeśli tak to dobrze jeśli nie to wczytać grę i nie budować (zaoszczędzi Ci to surowce które na 200% są istotne)
Jak coś jeszcze mi się przypomni to napisze ;)
 
 
heroes3 



Pomógł: 8 razy
Wiek: 38
Dołączył: 31 Maj 2015
Posty: 757
Wysłany: 2015-06-03, 09:59   

I dowiedziałem się z jednego filmiku, pewnie większość z was już wie, ale autor tematu może się zechce dowiedzieć ;-)
Nie opłaca się odwiedzać drzewa wiedzy na samym początku. Bo on nam pozwala przeskoczyć o 1 level bohatera wyżej. Między np. 1 a 2, lub 2 a 3 poziomem wymagane jest niewiele pkt. doświadczenia, które często można zdobyć w walce z neutralami, lub w skrzyni skarbów. Lepiej poczekać i odwiedzić drzewko, jak ma się np. 15 lub 25 poziom i do kolejnego poziomu potrzeba wtedy kilkanaście tys. punktów doświadczenia, to wtedy da nam je drzewko, bo w skrzyni, ani w walce z neutralami, tyle już nie zdobędziemy.

*zasłyszane na youtube, z profilu Gimper'a ;-)
 
SCS 



Pomógł: 6 razy
Dołączył: 19 Mar 2013
Posty: 332
Skąd: Wieliczka
Wysłany: 2015-06-03, 11:00   

Gimper i jego wiedza to raczej zerowy wyznacznik skilla, a kwestia samego drzewka jest niby oczywista, aczkolwiek samo stwierdzenie że zawsze lepiej z nim czekać tez nie do końca mi się podoba i tworzy pewną niepotrzebną schematyczność. Gdy grasz małego randoma (m) i wiesz że konfrontacja nastąpi szybko a kolejny lvl to exp. Taktyka lub magia ziemi nie widzę powodu aby czekać, może nie nadarzyć się możliwość powtórnego odwiedzenia a brak danej umiejętności może przeważyć podczas fb.
Odnalezienie się w sytuacji, prędkie poznanie wroga oraz pomysłowość, jak to zaczniesz wdrażać to powinno być coraz lepiej.
 
 
heroes3 



Pomógł: 8 razy
Wiek: 38
Dołączył: 31 Maj 2015
Posty: 757
Wysłany: 2015-06-03, 11:47   

Nie wiem, nie znam na tyle was i youtube'owych profili, by wiedzieć kto to Gimper i jaka jego wiedza. Powtarzam tylko zasłyszany news ;-)
I zgadzam się z Tobą, że (jak wszystko w HoM&M3) zależy to od sytuacji. Jeśli wiem, że grozi mi wjazd przeciwnika na zamek, a main'em nie zdążę wrócić, to oczywiście wykupuję sobie pobocznego bohatera i od razu odwiedzam co tylko się da (m.in. drzewka) żeby nabić jako taki level jak najszybciej.
Ale na L, jak już wiem, że mam trochę więcej czasu, to pomysł z drzewkiem wart rozważenia. ;-)
 
Malekith 
I Am Justice



Pomógł: 85 razy
Dołączył: 30 Maj 2008
Posty: 2986
Wysłany: 2015-06-03, 12:57   

Jeśli grasz z kompem albo masz PEWNOŚĆ, że twój bohater nie potrzebuje w danym momencie tego expa i że będzie przechodził koło tego drzewka w przyszłości to można tak zrobić.

W realnej grze prawdopodobieństwo, że będziesz chciał mainem wracać po jakieś drzewko jest znikome - ale jest jeden wyjątek. Jeśli uwolnisz z więzienia mocnego bohatera na 20-30 lvl (np. Crag, Tazar), to możesz go puścić po odkrytych terenach i pozbierać wszystkie drzewka, bonusy do statów itp. W ten sposób można uzyskać bardzo potężnego bohatera na FB, podczas gdy main czyści mapę.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Skocz do:  

Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group