Akademia Wojny - Portal Heroes of Might and Magic III

Trwa II etap konkursu MapMaker AW
Odpowiedz do tematu
Turniej Master AW
Autor Wiadomość
Mały Farciarz
Vae Victis



Pomógł: 2 razy
Wiek: 32
Dołączył: 28 Lip 2010
Posty: 52
Wysłany: 2013-02-09, 17:36   

Zwei napisał/a:
Jak dla mnie najlepsze temple to:
- 2sm4d(3), L+U, 160%
- 8mm6a XL+U, 160 % z 6-cioma kompami
- Balance L, 130%
- Jebus Cross XL 130%
- Mini-Nostalgia L+U 160% z 6-cioma kompami
- Panic L 130%
- PC2L 130%


Podpisuję się pod tym :)

"Zabijanie dla pokoju jest jak pieprzenie się dla cnoty."
Stephen King
 
 
Skwer 



Pomógł: 17 razy
Wiek: 33
Dołączył: 19 Lut 2008
Posty: 2742
Wysłany: 2013-02-11, 13:36   

Propozycja
dla Amator:
PC2 M
Balance L
Jebus L/XL
Long Run M+U

Siła potworów zmieniona na Słabą lub Średnią. Brak siedlisk, w bankach Anioły i Wiwy, tura 6 min, wymuszenie zmiany miast (po wybraniu miasta nie można nim zagrać przez następne 2 gry).

Pro: Miasta Losowe, pliki standardowe (poza pc2 na ktorym brak siedlisk i w konserwach kasa). 8-10 min tura.

Może niedługo trafią tu propozycje regulaminów.

 
 
Dawidu91


Dołączył: 18 Paź 2010
Posty: 136
Wysłany: 2013-02-28, 22:17   

Mały Farciarz napisał/a:
Zwei napisał/a:
Jak dla mnie najlepsze temple to:
- 2sm4d(3), L+U, 160%
- 8mm6a XL+U, 160 % z 6-cioma kompami
- Balance L, 130%
- Jebus Cross XL 130%
- Mini-Nostalgia L+U 160% z 6-cioma kompami
- Panic L 130%
- PC2L 130%


Podpisuję się pod tym :)

Mini nostalgie dalbym XL+U :) na L-ce w 1 dniu raz miałem zajęte 3 miasta :D co jest lekko przegięcie :P a co do fixów to się zgodzę z Maszkarą i bym dodał z 2-3 fixy :) ale jakieś trudniejsze np GW DW gdzie moim zdaniem nie liczy się tylko fart jak do artów jak to yarzap napisał :P a co do zamków to jednak bym zrobił jak w ostatnim turnieju na wohu :) 1 zamek na każda rundę jest więcej kombinowania i lekko słabsi gracze robią niespodzianki walcząc teoretycznie silniejszymi zamkami :) Opcja Random dla mnie ssie :P ewentualnie odrzucanie tyle odemnie :D
ps .dawno tu nie zaglądałęm :P
 
Skwer 



Pomógł: 17 razy
Wiek: 33
Dołączył: 19 Lut 2008
Posty: 2742
Wysłany: 2013-03-05, 18:17   

Master już miał ruszać a My jesteśmy w czarnej dupie - niewiele się zmieniło od czasów założenia tego tematu.
Czekam na propozycje regulaminów od yarzappa które moglibyśmy ewentualnie przedyskutować. Ewentualnie sam zrobię podobny do tego na Wohu, z tą różnicą, że dla części amator będzie mało ograniczeń (niewiele ponad diplo i nekro).
Zmianą w tym masterze będzie konieczność potwierdzenia udziału w turnieju przed jego startem, gdyż w poprzednich edycjach wielu graczy po zapisaniu się znikało bez śladu.

 
 
Xeno 
xeno



Pomógł: 27 razy
Wiek: 29
Dołączył: 11 Lis 2008
Posty: 2203
Wysłany: 2013-03-05, 20:39   

Czyli dla amator będą czary itp dozwolone?
 
 
Skwer 



Pomógł: 17 razy
Wiek: 33
Dołączył: 19 Lut 2008
Posty: 2742
Wysłany: 2013-03-06, 04:43   

Czary sa zawsze dozwolone, ewentualnie zabronione sa niektore zaklecia lub/i korzystanie ze zwojow z czarami bez odpowiednio rozwinietej madrosci i rozbudowanej gildii magow.

 
 
Zwei 



Dołączył: 06 Lut 2013
Posty: 39
Skąd: Polska
Wysłany: 2013-03-07, 10:14   

Regulamin wydaje mi się, że powinien być zbliżony do tego co jest w kampanii, pliki też. Do przedyskutowania może być temat bohaterów, czy dopuszczamy specjalność logistyka i Mullicha oraz czary wrota wymiarów i lot. Może nagłośnić temat turnieju na WoH-u?? Większość osób tam gra a może też będzie zainteresowanie zagranicznych graczy :). Pozdrawiam :)
 
 
Skwer 



Pomógł: 17 razy
Wiek: 33
Dołączył: 19 Lut 2008
Posty: 2742
Wysłany: 2013-03-07, 13:41   

Zwei napisał/a:
Może nagłośnić temat turnieju na WoH-u?
Na forum wehu zamieściłem informację o tym temacie.
Zwei napisał/a:
może też będzie zainteresowanie zagranicznych graczy
Zagraniczni jeżeli się zapiszą to zagrają, osobiście nie będę prowadził prac aby ich przyciągnąć, turniej organizuje głównie dla reklamy forum ;)
Zwei napisał/a:
Regulamin wydaje mi się, że powinien być zbliżony do tego co jest w kampanii, pliki też. Do przedyskutowania może być temat bohaterów, czy dopuszczamy specjalność logistyka i Mullicha oraz czary wrota wymiarów i lot.
Myślę, że watro iść w kierunku zmniejszenia ograniczeń, dzięki temu gracze będą mieli większe pole do popisu.

 
 
DarkSlayer

Dołączył: 11 Mar 2013
Posty: 1
Wysłany: 2013-03-11, 13:56   

Witam, można się jeszcze zapisać? Jestem kompletnym amatorem :-D
 
Dago 
Człowiek



Pomógł: 4 razy
Wiek: 28
Dołączył: 03 Mar 2013
Posty: 528
Skąd: jestem.
Wysłany: 2013-03-11, 21:34   

O, ja też bym się chciał zapiusać do Amatora.

Bass solo, take one.

- Jestem trollem? - Dago
- Hmmm... Masz 40hp i się regenerujesz. Tak. - Malekith
 
 
Skwer 



Pomógł: 17 razy
Wiek: 33
Dołączył: 19 Lut 2008
Posty: 2742
Wysłany: 2013-03-12, 07:36   

Cytat:
Regulamin Master AW PRO (żywcem z Wohu, jakieś propozycję zmian?)

1. FMG (Fight Missplaced Guards)
Przymus walki ze strażnikami przejść do kolejnych stref, dostępu do minerałów (np. leżących obok wiatraku/banku itp) i artefaktów, mimo iż przejście i dostęp obok jest możliwy.
Zobacz uwagi:
- jeśli na przejściu jest więcej niż jeden strażnik, wystarczy pokonać dowolnego z nich;
- jeśli między strefami jest kilka przejść to każde przejście jest traktowane osobno z koniecznością walki ze strażnikiem;
- jeśli przez błąd generatora na przejściu do kolejnej strefy nie ma strażnika lub jest słabszy to nie można przejść;
- jeśli przeciwnik pokonał strażnika strefy, przeszedł do kolejnej strefy, my także możemy przejść tamtędy bez walki;
- jeśli strażnicy kopalni bronią tylko kopalnię, można zbierać surowce leżące obok;
- nie wolno najpierw wziąć np. puszkę Pandory, a potem walczyć z jej strażnikiem;
- korzystanie z DD/Fly nie zwalnia od zasady FMG (najpierw musimy pokonać strażnika)

2. No first day (red) rush
Gracz czerwony (wcześniejszy) nie może pierwszego dnia tygodnia oddziaływać wojskiem z nowego tygodnia na jednostki lub oflagowane lokacje przeciwnika niebieskiego (następnego).
Zobacz uwagi:
- nie można blokować nowym wojskiem przejść uniemożliwiających dostarczenie wojska przeciwnikowi;
- jeśli dzięki nowemu wojsku przebiliśmy się do przeciwnika to nie możemy zajmować jakichkolwiek jego lokacji;
- jednostki od nowych herosów nie są nowym wojskiem.

3. No Hit & Run
Atakujący bohater nie może uciec/poddać się w pierwszej rundzie walki, jeżeli użył magii. Broniącego się bohatera to ograniczenie nie dotyczy.

4. No Joiners
Nie można przyłączać jednostek neutralnych. Nie dotyczy jednostek z puszki Pandory.

5. Necropolis
Nekromancji używamy (każdym bohaterem) tylko do wyrównania strat. Liczba szkieletów (lub innych jednostek zdobytych dzięki nekromancji) musi się zgadzać z końcem każdego dnia.
Zobacz uwagi:
Startujący Nekropolią nie może stawiać budynków z jednostkami w kolejnych Nekropoliach (nie dotyczy cytadeli, zamku) na mapach typu random Balance/PC (nie dotyczy drugiej), Panic oraz Blockbuster.

6. Dwellings
Można korzystać tylko z jednego siedliska 7 lvl każdej rasy. Nie dotyczy siedlisk przeciwnika.

7. No bank upgrades
Nie wolno ulepszać jednostek zdobytych w konserwatorium gryfów i rojowisku oślizgów.

8. Scrolls 4-5 lvl.
Dozwolone jest korzystanie ze zwojów 4-5 lvl po uzyskaniu odpowiadającego zwojowi poziomu gildii magów i mądrości.

9. Game bugs
Nie wolno korzystać z błędów gry.
Zobacz uwagi:
- redukowanie wojsk neutralnych - dozwolone raz uciec/poddać/zginąć na nieulepszonych strażnikach posiadających jednostki ulepszone (strażnicy stref, artefaktów, utopii, puszek Pandory);
- zabronione korzystać z błędu w budynku sprzedawca artefaktów, który umożliwia wykupywanie artefaktów za surowce przeciwnika;
- nie można używać Ghost Hero - bohatera bez jednostek;
- nie wolno sprzedawać artefaktów po zawyżonej cenie;
- zabronione podglądanie umiejętności i czarów bohaterów przeciwnika.
Wyjątki: sprawdzanie ilości, zarobków i rodzajów miast, garnizonów miast, a także budynków i ilości jednostek, które przeciwnik jest w stanie kupić.

10. Weeks/Months creatures events
Gracz może zażądać wczytania autozapisu, jeśli wystąpi podwójny lub +5 przyrost jednostek 6-7lvl.

11. Restart
Restarty uznaniowe:
a) Gracz może zażądać 2 restartów 2x111 w pierwszy dzień gry lub zamiennie 1x112 jednego restartu w drugim dniu gry.
b) Jeśli główny bohater specjalizuje się w jakiejś machinie wojennej i nie dostaje jej na starcie (nie dotyczy pobocznych bohaterów).
Do szablonów Balance
c) Brak drogi do swojej wioski w strefie startowej.
d) Dostęp do wioski w strefie startowej jest wyraźnie utrudniony: powyżej 5 dni lub blokują go jednostki: horda i więcej upg centaurów; mnóstwo upg harpii; mnóstwo upg wilków; mnóstwo strzelających 2lvl; horda i więcej 2lvl; grupa strzelających 3lvl; mnóstwo i więcej 3lvl; 4 lvl lub wyższy.

Zobacz uwagi:
Natychmiastowy restart, gdy jest piaszczysta droga (Dirt Road), gdy startowy bohater nie ma 1 poziomu, gdy startowe miasto nie ma fortu lub startujemy z więcej niż 1 miastem.

12. Pat situation
Gdy obaj gracze w bitwie nie dążą do starcia to unikający walki musi ucieć/poddać się. Gdy np. 1smok ucieka przed 100golemami, zawsze unikający walki (tutaj smok) musi ucieć/poddać się.

13. DD, Fly
Wrota wymiarów i lot używamy każdym bohaterem raz dziennie oraz nie można dzięki nim przekroczyć strefy.



Template:
- 2sm4d(3), L+U, 160%
- 8mm6a XL+U, 160 % z 6-cioma kompami
- Balance L, 130%
- Jebus Cross XL 130%
- Panic L 130%
- PC2L 130% (bez siedlisk i w konserwach kasa)
- Fear L 130%

[ Dodano: 2013-03-12, 07:51 ]
Graczy rozlosujemy na 8 grup od 4 do 6 graczy (w zależności od tego ilu się zapisze). Liczba graczy w grupach nie musi być taka sama. Zastanawiam się na opcją wyboru każdego miasta raz do 1 gry, ale na razie skłaniam się ku losowym - może ktoś zmieni moje zdanie (przypominam, że mamy tu wiele Szablonów, a nie jak w turnieju PC2 tylko 1).
Wybór szablonu metodą odrzucania (pierwszy odrzuca czerwony).

[ Dodano: 2013-03-12, 08:03 ]
Cytat:
Regulamin Master AW AMATOR

1. No first day (red) rush
Gracz czerwony (wcześniejszy) nie może pierwszego dnia tygodnia oddziaływać wojskiem z nowego tygodnia na jednostki lub oflagowane lokacje przeciwnika niebieskiego (następnego).
Zobacz uwagi:
- nie można blokować nowym wojskiem przejść uniemożliwiających dostarczenie wojska przeciwnikowi;
- jeśli dzięki nowemu wojsku przebiliśmy się do przeciwnika to nie możemy zajmować jakichkolwiek jego lokacji;
- jednostki od nowych herosów nie są nowym wojskiem.

2. No Joiners
Nie można przyłączać jednostek neutralnych. Nie dotyczy jednostek z puszki Pandory.

3. Necropolis
Nekromancji używamy (każdym bohaterem) tylko do wyrównania strat. Liczba szkieletów (lub innych jednostek zdobytych dzięki nekromancji) musi się zgadzać z końcem każdego dnia.
Zobacz uwagi:
Startujący Nekropolią nie może stawiać budynków z jednostkami w kolejnych Nekropoliach (nie dotyczy cytadeli, zamku) na mapach typu random Balance/PC (nie dotyczy drugiej), Panic oraz Blockbuster.

4. Dwellings (jeżeli będą siedliska)
Można korzystać tylko z jednego siedliska 7 lvl każdej rasy. Nie dotyczy siedlisk przeciwnika.

5. No bank upgrades
Nie wolno ulepszać jednostek zdobytych w konserwatorium gryfów i rojowisku oślizgów.

6. Scrolls 4-5 lvl
Dozwolone jest korzystanie ze zwojów 4-5 lvl po uzyskaniu odpowiadającego zwojowi poziomu gildii magów i mądrości.

7. Game bugs
Nie wolno korzystać z błędów gry.
Zobacz uwagi:
- redukowanie wojsk neutralnych - dozwolone raz uciec/poddać/zginąć na nieulepszonych strażnikach posiadających jednostki ulepszone (strażnicy stref, artefaktów, utopii, puszek Pandory);
- zabronione korzystać z błędu w budynku sprzedawca artefaktów, który umożliwia wykupywanie artefaktów za surowce przeciwnika;
- nie można używać Ghost Hero - bohatera bez jednostek;
- nie wolno sprzedawać artefaktów po zawyżonej cenie;
- zabronione podglądanie umiejętności i czarów bohaterów przeciwnika.
Wyjątki: sprawdzanie ilości, zarobków i rodzajów miast, garnizonów miast, a także budynków i ilości jednostek, które przeciwnik jest w stanie kupić.

8. Weeks/Months creatures events
Gracz może zażądać wczytania autozapisu, jeśli wystąpi podwójny lub +5 przyrost jednostek 6-7lvl.

9. Pat situation
Gdy obaj gracze w bitwie nie dążą do starcia to unikający walki musi ucieć/poddać się. Gdy np. 1smok ucieka przed 100golemami, zawsze unikający walki (tutaj smok) musi ucieć/poddać się.

10. No DD, No Fly
Zabrania się korzystania z czarów Lot i Wrota Wymiarów.
11. Restart
Restarty uznaniowe:
a) Gracz może zażądać 2 restartów 2x111 w pierwszy dzień gry lub zamiennie 1x112 jednego restartu w drugim dniu gry.
b) Jeśli główny bohater specjalizuje się w jakiejś machinie wojennej i nie dostaje jej na starcie (nie dotyczy pobocznych bohaterów).
Do szablonów Balance
c) Brak drogi do swojej wioski w strefie startowej.
d) Dostęp do wioski w strefie startowej jest wyraźnie utrudniony: powyżej 5 dni lub blokują go jednostki: horda i więcej upg centaurów; mnóstwo upg harpii; mnóstwo upg wilków; mnóstwo strzelających 2lvl; horda i więcej 2lvl; grupa strzelających 3lvl; mnóstwo i więcej 3lvl; 4 lvl lub wyższy.

Zobacz uwagi:
Natychmiastowy restart, gdy jest piaszczysta droga (Dirt Road), gdy startowy bohater nie ma 1 poziomu, gdy startowe miasto nie ma fortu lub startujemy z więcej niż 1 miastem.




(12. Zabronić kiszenia się w zamku powyżej 3 dni gdy przeciwnik czeka pod miastem?)

[ Dodano: 2013-03-12, 08:18 ]
Template:
Balance PC 2 M 130%
Balance L 130%
Jebus L/XL 130% (jeżeli będą siedliska to XL, na pewno zmieniona siłą potwotów, aby gry nie ytrwały po kilka miesięcy)
Fear L 130%
(można by dać FIX AK2.3, ale to tylko pod warunkiem metody odrzucania)
(template albo ja będę losował na każdą kolejkę/parę albo metoda odrzucania)

Wybór miast:
1. Tak samo jak w turnieju PC2 WOH.
2. 1 miasto raz na 3 gry. Trzeba grać wtedy co najmniej 3 miastami. (można zmniejszyć ograniczenia na 2 miasta)
3. System samowolna - każdy gra czym chce.

[ Dodano: 2013-03-12, 08:21 ]
Zapisy będą trwały 3 tygodnie, a następny tydzień będzie czasem na potwierdzenie swojego udziału poprzez zalogowanie się na forum ;)

Zapisy, dyskusja i raporty - Wszystko będzie prowadzone na forum.

Ostatnio zmieniony przez Skwer 2013-03-13, 16:15, w całości zmieniany 6 razy  
 
 
Zwei 



Dołączył: 06 Lut 2013
Posty: 39
Skąd: Polska
Wysłany: 2013-03-12, 10:44   

Master AW PRO:
Jeśli chodzi o resy to na pewno trzeba zmienić, 2x111 lub 1x112 albo tylko jeden. Wybór zamku losowy jest troszkę "losowy", więc chyba lepiej odrzucanie zamków lub ten system co był w turnieju pc2, z drugiej jednak strony można też dopuścić wybór tylko jednego zamku, którym się gra cały turniej. Taki system jest obrany w turnieju na ruskiej stronce i chyba nawet spoko wypada (w tym temacie mógłby się wypowiedzieć Tiamath lub Dawidu bo wiem, że oni tam graja). W ogólnych zasadach nie ma co chyba zmieniać, był turniej pc2 i tamte zasady dobrze się sprawdzały i jest teraz kampania w której regulamin też jest fajny. Ja bym proponował zmniejszyć ilość dodatkowych plików, zostawić tylko te zaczynające się na Cr. Pozdrawiam :)
 
 
Skwer 



Pomógł: 17 razy
Wiek: 33
Dołączył: 19 Lut 2008
Posty: 2742
Wysłany: 2013-03-12, 11:30   

Zwei napisał/a:
Wybór zamku losowy jest troszkę "losowy", więc chyba lepiej odrzucanie zamków lub ten system co był w turnieju pc2,
Ten system eliminuje wiele kwestii spornych (Blue wybiera miasto pod red, szablonowe wjazdy na pc2 i balance do przeciwnika przez pustynie), a dobry gracz zagra każdym miastem.

 
 
Zwei 



Dołączył: 06 Lut 2013
Posty: 39
Skąd: Polska
Wysłany: 2013-03-12, 12:02   

To są tylko propozycje :) Jest w czym wybierać. Mi się wydaje, że każdy system jest dobry oprócz... losowego. A w tym turnieju PC2 wcale nie było tak z tym, że brało się zamek pod zamek przeciwnika bo trzeba było myśleć o innych grach, więc trzeba było zastanowić się 2 razy zanim zamek się wybrało. Ramp miał tam kosić wszystko a w ogólnej klasyfikacji wypadł jako jeden z najgorszych...
 
 
Skwer 



Pomógł: 17 razy
Wiek: 33
Dołączył: 19 Lut 2008
Posty: 2742
Wysłany: 2013-03-12, 12:11   

Zwei napisał/a:
Ramp miał tam kosić wszystko a w ogólnej klasyfikacji wypadł jako jeden z najgorszych...
Prawdopodobnie każdy wybierał go na najsilniejszych przeciwników ;)
Zwei napisał/a:
To są tylko propozycje :) Jest w czym wybierać. Mi się wydaje, że każdy system jest dobry oprócz... losowego.
Moim zdaniem w grę wchodzą tylko 2 systemy: Losowy i odrzucanie. Master udostępniał w poprzednich edycjach wszystkie miasta - tego będziemy się trzymać.

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Strona 3 z 7
Skocz do:  

Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group