Akademia Wojny - Portal Heroes of Might and Magic III

Trwa II etap konkursu MapMaker AW
Odpowiedz do tematu
Gdzie iść mainem
Autor Wiadomość
nuskei

Dołączył: 29 Sty 2014
Posty: 8
Wysłany: 2014-01-29, 04:06   Gdzie iść mainem

Witam, jestem nowy na forum :D od razu mam kilka pytan:
1. gracie powiedzmy jebusa xl, w ktora strone kierujecie sie glownym hirkiem? Najpierw idziecie do krawedzi mapy zeby sie pozniej nie cofac, czy od razu wbijacie w strone srodka?

2. Znalazlem wypowiedz Mala
Malekith napisał/a:
Za to po sfarmieniu, możemy sobie rozpykać utopię w 3-4 tygu praktycznie samymi demonami...
A da rade zrobic to bez strat czy trzeba jednak poswiecic te 30 demcow?

3. Jezeli umowilem sie ze znajomym na gre multi bez czarow DD , Fly i TP to jak moge sprawdzic czy faktycznie ich nie uzywa? To samo na jebusie z bugami , skad mam wiedziec czy nie przejdzie na pustynie kolo neutrala bez zabicia go?
Ostatnio zmieniony przez Malekith 2014-01-29, 05:20, w całości zmieniany 2 razy  
 
Malekith 
I Am Justice



Pomógł: 85 razy
Dołączył: 30 Maj 2008
Posty: 2986
Wysłany: 2014-01-29, 05:15   

nuskei napisał/a:
1. gracie powiedzmy jebusa xl, w ktora strone kierujecie sie glownym hirkiem? Najpierw idziecie do krawedzi mapy zeby sie pozniej nie cofac, czy od razu wbijacie w strone srodka?
Zależy co jest na mapie. Tam gdzie można zebrać jakieś puszki, bonusy do statów albo trzeba pokonać mocnego guarda. Na Jebusie powinieneś mieć 8 bohaterów w pierwszym dniu i ładnie odkryć strefę. W 1-1-7 powinieneś mieć ustawiony łańcuszek od głównego miasta do maina, tak, aby po drodze obić jak najwięcej wartościowych obiektów (arty, puszki, drzewka wiwern, konserwy etc.) i mainem zrobić najcięższe walki. W zależności od tego ile nazbierasz z mapy, możesz podjąć decyzję w którym dniu chcesz się przebić na środek.
nuskei napisał/a:
2. Znalazlem wypowiedz Mala "Za to po sfarmieniu, możemy sobie rozpykać utopię w 3-4 tygu praktycznie samymi demonami..." A da rade zrobic to bez strat czy trzeba jednak poswiecic te 30 demcow?
Zależy od mapy. Na bogatych praktycznie bez strat. Na biedniejszych może kilka-kilkanaście demonów - wszystko zależy od bohatera i czarów. 3 tydzień to przynajmniej około 90-100 demonów, 4 - 140-150. Taka ich liczba z łatwością objedzie utopię. Dobrze mieć jakieś mięso na tego rodzaju walki (np. gargulce, czy żywiołaki z pobocznego miasta) - chociaż w przypadku Inferna jedynymi kandydatami są nieprzerabialne stwory...

Dla porównania - nieco ponad 400 szkieletów wystarczyło mi, aby rozbić prawie maksymalną utopię mając staty 7/9/x/y, tracąc ich około 150.
nuskei napisał/a:
3. JEzeli umowilem sie ze znajomym na gre multi bez czarow DD , Fly i TP to jak moge sprawdzic czy faktycznie ich nie uzywa? To samo na jebusie z bugami , skad mam wiedziec czy nie przejdzie na pustynie kolo neutrala bez zabicia go?
Rób zapisy na końcu każdej tury i po grze sprawdź co się działo każdego dnia u przeciwnika. Łatwo zauważyć podejrzane zużycie many, ominiętych strażników, nagłą zmianę położenia maina etc.
 
 
nuskei

Dołączył: 29 Sty 2014
Posty: 8
Wysłany: 2014-01-29, 14:06   

Cytat:
W 1-1-7 powinieneś mieć ustawiony łańcuszek od głównego miasta do maina, tak, aby po drodze obić jak najwięcej wartościowych obiektów (arty, puszki, drzewka wiwern, konserwy etc.) i mainem zrobić najcięższe walki.

Czyli main jest gdzies daleko od miasta, ustawiam lancuszek szczurow do niego, ale te wartosciowe obiekty po drodze tluke szczurami+armia z 1-2-1 tak?
Gdzies czytalem tez chyba Twoja wypowiedz, ze lubisz ogladac save'y dobrych graczy. Moglbys powiedziec gdzie moge znalesc te sejvy i jak je odtworzyc? Najlepiej z Inferno bo tym zamkiem wlasnie chce sie nauczyc dobrze grac ;)


Cytat:
Dobrze mieć jakieś mięso na tego rodzaju walki (np. gargulce, czy żywiołaki z pobocznego miasta) - chociaż w przypadku Inferna jedynymi kandydatami są nieprzerabialne stwory...

Czyli wbijam w utopie ze 140 demonami + jedynki czegos , czego nie moge przerobic tak? Bo jesli tak to przewaznie czarny i czerwony smok najpierw rzucaja sie na demony w wyniku czego troche ich strace ;/ Plus zostaja jeszcze zielony i zloty ktore tez pare demonow ubija. A te jedynki sobie stoja i nie sa atakowane :D

Jeszcze jedno pytanko :)
Czytalem sporo ze grajac Inferno musimy miec mass haste. Tylko ze gralem pare razy Mariusem i ani razu nie trafila mi sie magia powietrza. Ktos tam pisal zeby brac barbarzynce bo oni najczesciej trafiaja powietrze. No ale jesli wezme barbe to co z Mariusem?
 
Amitamaru 



Pomógł: 33 razy
Dołączył: 10 Sie 2009
Posty: 1495
Wysłany: 2014-01-29, 15:14   

Cytat:
Czyli main jest gdzies daleko od miasta, ustawiam lancuszek szczurow do niego, ale te wartosciowe obiekty po drodze tluke szczurami+armia z 1-2-1 tak?

Dokładnie. Tylko wiadomo masz to zrobić z głową, a nie rzucić się bohem na 1-3 lvl na jakieś bardzo mocne stworki.
nuskei napisał/a:
Czyli wbijam w utopie ze 140 demonami + jedynki czegos , czego nie moge przerobic tak?

Tak. Jeden slot może być większy np. 20 gargulców. W sumie jak masz fajną ilość arcydiabłów to je też możesz wziąć, jak tak robiłem i czasem te parę demonów padło jak któryś smok się rzucił.
nuskei napisał/a:
Czytalem sporo ze grajac Inferno musimy miec mass haste. Tylko ze gralem pare razy Mariusem i ani razu nie trafila mi sie magia powietrza. Ktos tam pisal zeby brac barbarzynce bo oni najczesciej trafiaja powietrze. No ale jesli wezme barbe to co z Mariusem?

Mass haste jest ważny, żeby demony miały jak największy zasięg i mogły tłuc wszystko od 1 tury.Z tabelki wynika, że Marius największą szansę ma na ogień i ziemie, a dopiero później powietrze więc czasem rzeczywiście cięzko to powietrze dostać i wzięcie jakiegoś barbarzyńce jest bardzo dobrym pomysłem, bo praktycznie zawsze wchodzi mu powietrze i każdy barb się dobrze rozwija, a do tego ma mnóstwo ataku co daje dodatkowe obrażenia demonom, a jak trafi się jeszcze taki crag to już w ogóle cud, miód, malina. Jak bierzesz barba to Marius zostaje bocznym hirkiem:D
 
 
Malekith 
I Am Justice



Pomógł: 85 razy
Dołączył: 30 Maj 2008
Posty: 2986
Wysłany: 2014-01-29, 17:21   

nuskei napisał/a:
Czyli main jest gdzies daleko od miasta, ustawiam lancuszek szczurow do niego, ale te wartosciowe obiekty po drodze tluke szczurami+armia z 1-2-1 tak?
Tak, pamiętaj też, że jeśli main jest za daleko od czegoś wartościowego, to zawsze możesz go rozbić z 1 jednostką na jakimiś neutralu i wykupić z karczmy. Ponieważ zaczynasz Infernem, pierwszego dnia zbuduj gildię magów i zakup księgę.
nuskei napisał/a:
Gdzies czytalem tez chyba Twoja wypowiedz, ze lubisz ogladac save'y dobrych graczy. Moglbys powiedziec gdzie moge znalesc te sejvy i jak je odtworzyc? Najlepiej z Inferno bo tym zamkiem wlasnie chce sie nauczyc dobrze grac ;)
http://www.legendyheroes....4/saves/120.rar - tu masz moją grę z półfinału Mastera AW na Balance L. Pokazana przeróbka i ciekawe użycie armageddonu ze zwoju (zwoje w lidze są dozwolone po wybudowaniu adekwatnego poziomu gildii magów).
Cytat:
Czyli wbijam w utopie ze 140 demonami + jedynki czegos , czego nie moge przerobic tak?
Jeśli nie masz jakiegoś większego oddziału do poświęcenia (np. 30 gargulców), to lepiej podzielić po 1 jakieś impy z Inferna, żeby nie stracić morale. Inna opcja to wziąć jakiś oddział do przeróbki i ożywić go czartami, jak smoki z nim skończą. Trzeba jednak uważać, żeby smoki nie zjadły czartów...
nuskei napisał/a:
A te jedynki sobie stoja i nie sa atakowane :D
Jak mocnego masz bohatera w tych walkach?
nuskei napisał/a:
Czytalem sporo ze grajac Inferno musimy miec mass haste.
Czasami taktyka i mass slow też dają radę. Inna opcja to modlitwa albo nawet teleport.
 
 
nuskei

Dołączył: 29 Sty 2014
Posty: 8
Wysłany: 2014-01-29, 18:04   

Tak sobie odpalilem teraz mapke Arena, przefarmilem wszystko na demce i zagralem vs Lochy .
Wyszlo ponad 500 demcow . Gram obydwoma zamkami najlepiej jak umiem.
Arcydiably czekam
Rzucam oslepienie na Demony
Teraz jak to skontrować ?
W ogole moglibyscie napisac mi najlepsze kontry na odpowiednie zaklecia? Z gory dzieki

Cytat:
nuskei napisał/a:
A te jedynki sobie stoja i nie sa atakowane :D
Jak mocnego masz bohatera w tych walkach?

Hmm statystyki kolo 10 kazda, ale to tak z glowy strzelam, jak zagram i bede wiedzial dokladnie to napisze, ale przewaznie wlasnie jest tak ze te jedynki sa w ogole nie atakowane a wszystkie smoczki leca na demony.

Edit:
Malek, a czym odtworzyc ten Twoj save?
 
Amitamaru 



Pomógł: 33 razy
Dołączył: 10 Sie 2009
Posty: 1495
Wysłany: 2014-01-29, 19:09   

Cytat:
Malek, a czym odtworzyc ten Twoj save?

wypakuj winrarem, wrzuć do folderu games w głównym folderze gry, odpal hirki i wczytuj po kolei każdy dzień.
nuskei napisał/a:
Arcydiably czekam
Rzucam oslepienie na Demony
Teraz jak to skontrować ?

Ruch się układa tak: Arcydiabeł, Czarny Smok, Ifryt, Chimera i dopiero później demony. Jak na ruchu Czarnego dostajesz oślepienie, a nie rzucałeś czaru na ruchu Arcydiabła to na ruchu Ifryta na demona puszczasz, uzdrowienie/rozproszenie/antymagie/ewentualnie jakąś kule ognia która zadaje mało dmg, ale jak uderzy demona to zejdzie z niego oślepienie. Pytanie tylko czy w tej turze będzie się opłacało sciągać to oślepienie z demona.
 
 
Malekith 
I Am Justice



Pomógł: 85 razy
Dołączył: 30 Maj 2008
Posty: 2986
Wysłany: 2014-01-29, 21:02   

nuskei napisał/a:
Rzucam oslepienie na Demony
Teraz jak to skontrować ?
W ogole moglibyscie napisac mi najlepsze kontry na odpowiednie zaklecia? Z gory dzieki
Oprócz tego co napisał Ami - Magiczne Zwierciadło, Order Męstwa, Amulet przeciwko oślepieniu...

Poza tym jeśli przeciwnik czekał czarnymi smokami, a ty ifrytami i diabłami, to musisz rzucić czar najpóźniej na turze ifryta, gdyż w innym wypadku na ruchu smoka dostaniesz oślepienie na diabły (tracąc kolejkę czarowania). Do tego warto mieć magię ognia i rzucić grupową klątwę - wojownicy Lochu nie mogą nauczyć się magii wody.
nuskei napisał/a:
Hmm statystyki kolo 10 kazda, ale to tak z glowy strzelam, jak zagram i bede wiedzial dokladnie to napisze, ale przewaznie wlasnie jest tak ze te jedynki sa w ogole nie atakowane a wszystkie smoczki leca na demony.
Możliwe, że trzeba rozdzielić coś np. po 5 albo nawet wziąć całą armię i jakieś pieski do przeróbki (smoki bardzo lubią je atakować).
 
 
nuskei

Dołączył: 29 Sty 2014
Posty: 8
Wysłany: 2014-01-29, 22:37   

Cytat:
wypakuj winrarem, wrzuć do folderu games w głównym folderze gry, odpal hirki i wczytuj po kolei każdy dzień.

Jak wczytuje np 111 to pokazuje mi skonczona ture przeciwnika (Tower) i nic nie moge zobaczyc.
Chodzi o to, zeby odpalic np 112 odslonic cala mape kodem i zobaczyc mniej wiecej jak poruszal sie Malek?
 
Malekith 
I Am Justice



Pomógł: 85 razy
Dołączył: 30 Maj 2008
Posty: 2986
Wysłany: 2014-01-29, 22:52   

Można też wczytać jako grę wieloosobową hot seat i przełączyć na drugiego gracza.
 
 
nuskei

Dołączył: 29 Sty 2014
Posty: 8
Wysłany: 2014-01-31, 01:05   

Malek ogladajac Twoj save zauwazylem ze czesto majac w armii np 9 ifrytow, rozdzielasz je na 2/2/2/2/1 nie atakujac zadnych neutrali. Czy ma to wplyw na cos np na dlugosc ruchu takie rozdzielanie?
 
Amitamaru 



Pomógł: 33 razy
Dołączył: 10 Sie 2009
Posty: 1495
Wysłany: 2014-01-31, 01:12   

nuskei napisał/a:
Malek ogladajac Twoj save zauwazylem ze czesto majac w armii np 9 ifrytow, rozdzielasz je na 2/2/2/2/1 nie atakujac zadnych neutrali. Czy ma to wplyw na cos np na dlugosc ruchu takie rozdzielanie?

A nie bił jakichś strzelaków? Takie ustawienie jest do tego idealne, bo wtedy nawet jak komp podzieli kuszników czy up. elfy na 4-5 slotów to zostaną one zablokowane przez ifrytów, a w walce wręcz elfy ifrytom nic nie zrobią.
Rozdzielenie jednostek nie ma na ruch żadnego wpływu, żeby na następny dzień mieć max ruchu wystarczy pod koniec tury zostawić bohaterowi najszybszą jednostkę w armii (do 11 speed ma to znaczenie, później bonus ruchu już się nie zwiększa).
 
 
Malekith 
I Am Justice



Pomógł: 85 razy
Dołączył: 30 Maj 2008
Posty: 2986
Wysłany: 2014-01-31, 01:22   

nuskei napisał/a:
rozdzielasz je na 2/2/2/2/1 nie atakujac zadnych neutrali.
Rozdzielone ifryty znacznie ciężej wybić gdybym został złapany w polu przez przeciwnika. Np. 6 aniołów z naszyjnikiem do speeda mogłoby z łatwością wybić 9 ifrytów w 1 slocie, zanim miałbym szansę uciec.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Skocz do:  

Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group