Akademia Wojny - Portal Heroes of Might and Magic III

Trwa II etap konkursu MapMaker AW
Odpowiedz do tematu
Cytadela (Fortress)
Autor Wiadomość
endriu_987
Swiete Miasto



Dołączył: 25 Wrz 2007
Posty: 43
Skąd: Czestochowa
Wysłany: 2007-10-01, 22:06   

czorbok napisał/a:
to prawda, ze atak sie zmniejsza jak sie atakuje skamienialego? czy przy meduzach jest tak samo?
bo np. jak sie atakuje oslepionego to jego obrona jest 2 razy mniejsza.
nie wiem jak jest przy paralizu mantikory.

qrde, nie wiem, ale jesli tak jest to jest to chyba bug, mimo to, iz jesli rzuci sie jakos wymuszona klatwę to jej sie specjalnie nie zdejmuje
 
 
hrabia Rödrück
poczatkujacy



Dołączył: 26 Wrz 2007
Posty: 71
Skąd: Stettin
Wysłany: 2007-10-27, 18:11   

Ale fajny temat powstał. A to dlatego, że mam dwa ulubione zamki. Jaszczury właśnie i czarodzeji (Forteca). I dlatego w innym miejscu pisałem, że brakuje ich w kampaniach. Ale wracając do tematu...

Sporo osób uważa, że Cytadela to najgorszy zamek. Nie tylko tutaj na forum, ale na wszystkich innych stronach o Heroes. To wynika z tego, że w polsce sie gra agresywnie z nasileniem na atak. A Cytadela do tego sie nie nadaje, przynajmniej nie w wykonaniu goblinowym. Tu atak wygląda zupełnie inaczej. Ale zanim podam przykład, to jeszcze o magii...

Już ktoś zauważył, że w cytadeli jest nacisk na wode i ogień, podczas, gdy cenione są powietrze i ziemia. To również specyfika gry sie kłania. Na dodatek krytykuje sie czasem gildie magów tylko do 3 poziomu...

To teraz moje widzenie:
1) Gildia magów jest celowo do 3 poziomu, bo tu więcej nie potrzeba. Do grania przy pomocy obrony potrzebne są właśnie czary 3 poziomu i właśnie wody i ognia.
2) Nie wiem, czy to wada, ale faktycznie tutaj trzeba u herosow rozwijac platnerza i odpornosc.
3) Namiot medyka jest bardzo ważny bo wspiera obrone utrudniajac zabicie jednostki.
4) Jaszczutki są moze słabszymi łucznikami od wszystkich innych, ale zauważmy, że są na 2 poziomie, a nie na 3cim.
5) A teraz przykładowa taktyka grania Cytadela z wykorzystaniem wody:
Hydra (najlepiej ulepszona), teleportacja, atak, namiot, atak, krąg zimna, jeszcze raz powtórka, powinno być pozamiatane.
6) Z wykorzystaniem ognia:
Bazyliszki na kilka części, czekam, namiot, czekam, namiot, kamien, oslepienie, powinno byc pozamiatane.

Oczywiscie nie zawsze sie uda. No i nie uda sie napewno z duzo silniejszym przeciwnikiem, który poniszczy mi jednostki w pierwszej turze. Każdy zamek ma swoje wady.

Wywerna to czadowy super stwór. Choduje sie go łatwiej niż inne na tym poziomie, co powoduje, ze szybciej moze byc w użyciu. A wtedy jest to bardzo silna jednostka.

Pewnie zaraz kilka osób mnie zakrzyczy, ale przecież własnie o to tutaj chodzi. :)
Czyli o wymianę poglądów.

A co do grafiki zamku, to są różne gusta. Mi sie Cytadela bardzo podoba, na drugim miejscu po Fortecy. Innym sie nie podoba. To zawsze tak będzie.
 
 
Paweł 



Pomógł: 1 raz
Wiek: 31
Dołączył: 18 Lut 2008
Posty: 4001
Wysłany: 2008-02-26, 20:44   

Byc może dobry zamek, ale dobra strategia jest potrzebna dla tego miasta.
A bohater musi posiadac balistyke na ekspercie.
 
Lord Kloszardes 
Kalasanty, The Great



Wiek: 114
Dołączył: 03 Mar 2008
Posty: 223
Skąd: Międzymordzie
Wysłany: 2008-03-06, 19:17   

Wygląd jest miodzio.Fajnie wygląda od zewnątrz(glony na zamku!) jak i od wewnątrz.Gnolle po ul. Centaurach, halabardnikach, Gremlinach(ul.) są chyba najlepsze.Jaszczuroludzie fajnie wyglądają, ale w walce są przeciętne. Oślizgi roxxx!!!!!!!Bazyliszki mocne, masz na początku kilka, jeśli wybierzesz Brona, a na początku są bardzo przydatne.Gorgony tylko trochę gorsze od czarnych rycerzy, najlepszych 6. Wiwerny średnie, nadrabiają przyrostem.Hydry średnie, ale w końcu to zamek obronny.namiot medyka przydaje się bardziej niż wóz z amunicją(chyba że grasz z ludźmi, wtedy bitwy są długie).bardzo lubię Cytadelę, świetnie mi się nią gra i szczerze mówiąc jest to bardzo dobry zamek.

www.magicworld.mojeforum.net
http://resdayn.myminicity.com/
 
 
BlackMoses

Dołączył: 01 Mar 2008
Posty: 5
Wysłany: 2008-03-07, 15:42   

Lord Kloszardes - wiwerny mają taki sam przyrost jak każde inne jednostki 6 lvlu.

Teraz Wam przedstawię Cytadelę ze strony rozgrywek online. Jest to jeden z najlepszych zamków na mapy rozmiaru M. Jeżeli bierzemy Wystana to w finałowej rozgrywce żaden inny łucznik nie powinien pokonać Lizardmana (70% przypadków). Już pierwszego dnia mamy możliwość wykupienia wiwern co daje mocnego kopa na start. W 1 tyg jesteśmy wstanie kupić Hydry + Zamek co się równa 3 Hydrom w 2 tyg. Dzięki temu możemy robić większość banków na mapie. Na mapach rozmiaru L bagno jest nadal potężne ale miewa kłopoty z tanim Rampartem.

Ten zamek z początku wydawał się mało użyteczny jednak po pewnym czasie dostrzeżony został jego ogromny potencjał.

Zapraszam do ligi : www.black.webd.pl/liga
 
 
Michał3103 


Pomógł: 9 razy
Dołączył: 22 Mar 2008
Posty: 2263
Skąd: far away from home
Wysłany: 2008-03-31, 09:47   

Sam zaczynam go doceniać. Pierwszy raz zagrałem cytadelą.
Obrona, obrona i jeszcze raz obrona. I cierpliwość. Dopiero grając cytadelą zacząłem się tak na serio bawić w przemyślane układanie jednostek. Bo tu to ma sens. Grając mocną armią lochu czy zamku nawet nie trzeba specjalnie kombinować, tutaj trzeba. A jak się to dobrze zrobi to okazuje się, że 100 żywiołaków lodu i 100 żywiołaków burzy nie było w stanie zabić ani jednej jednostki. Atakując zamek pomyślałem, że dobrym pomysłem będzie teleport na ekspercie, ale nie było takiej potrzeby. W pierwszej turze masowa kamienna skóra, później wskrzeszenie rzucone na jedną wiwernę- żeby straty były nie minimalne, a zerowe- i okazuje się, że bitwa jest nie tyle wygrana, co wygrana z zerem po stronie strat. A to może zaimponować. Of kors płatnerstwo i odporność na 3 poziomie. Broniąc zamku nawet nie chciało mi sie siedzieć w środku i liczyć na fosę i wieżyczki. Można było spokojnie wyjść, i tak nic nie miało prawa zrobić mi krzywdy.

Hydra jest the best. Zrobić tak żeby ściągnęła na siebie ogień, odciąża słabsze ważki i jaszczury, które zajmują się dobijaniem i osłabianiem. Ale podobnie jak gorgona (potęga!) mogłaby mieć te dwa punkty ruchy więcej, bo nawet na mistrzowskiej taktyce nie dociera do wroga w pierwszym ruchu.

Duża zaleta: niezwykle tani w początkowym rozwoju zamek. Wydaje mi się, że jest najtańsza, na pewno rozwija się go szybciej niż twierdzę, nie mówiąc o fortecy i lochach.

Jest mocna, zdecydowanie jest to mocny zamek. Ale żeby o tym wiedzieć musiałem odwiedzić to forum żeby wiedzieć jak to się rozwija ;-)
Ostatnio zmieniony przez Michał3103 2008-08-06, 05:12, w całości zmieniany 1 raz  
 
mcin 



Pomógł: 1 raz
Wiek: 32
Dołączył: 21 Mar 2008
Posty: 89
Wysłany: 2008-04-01, 15:11   

mój ulubiony ale za dużo drewna wymaga do rozwoju


 
 
Michał3103 


Pomógł: 9 razy
Dołączył: 22 Mar 2008
Posty: 2263
Skąd: far away from home
Wysłany: 2008-04-02, 17:13   

Przestałem marudzić na to, że tam jest gildia magii tylko do trzeciego poziomu. Jakby było do piątego to ten zamek byłby za mocny i zupełnie nic by nie ginęło. Jakby tam się nie daj boże trafiło wskrzeszenie byłoby za prosto.
 
Kilu


Dołączył: 12 Kwi 2008
Posty: 8
Wysłany: 2008-04-12, 13:48   

krzemo napisał/a:
eagle, albo mi się zdaje, albo chyba już 3 raz piszesz posta o tej samej treści...

z kolei Ty ciągle piszesz, że cytadela jest najgorszym zamkiem. :)

krzemo napisał/a:
bazliszki zamieniają w kamień - nie lubie jak to robi, wtedy atak w skamieniałego jest o połowe mniejszy.

ale jest zatrzymany na 3 kolejki i w tym czasie możesz zabić inną jednostkę/podejśc armią i atakować z 6 stron.

Cytat:
To teraz opisz to miasto, gdyby prowadził je heros bez specjalności płatnerza. Co mógłbyś zrobić?

To Ty mi opisz co zrobilby zamek bez krzyzowców, gryfów, aniołów. Lochy bez czarnego smoka, chimer, harpii, itd... Idiotyczny argument.
Ostatnio zmieniony przez Tarnoob 2011-08-07, 13:24, w całości zmieniany 1 raz  
 
[GA]Kamil39 


Pomógł: 14 razy
Wiek: 32
Dołączył: 26 Paź 2007
Posty: 2001
Skąd: Libiąż k/Oświęcimia
Wysłany: 2008-04-12, 13:58   

Kilu napisał/a:
Cytat:
To teraz opisz to miasto, gdyby prowadził je heros bez specjalności płatnerza. Co mógłbyś zrobić?


To Ty mi opisz co zrobilby zamek bez krzyzowców, gryfów, aniołów. Lochy bez czarnego smoka, chimer, harpii, itd... Idiotyczny argument.
No ,ale np. Bastion/ forteca tez posiada hero z platnerzem ,wogole cytadela nie ma slabych jednostek jak sie wydaje,jedynie nie wypalem jest wiwerna .

"WEŻ TO pod uwagę,nie lekceważ tego
siedząc na dupie napewno nie zdziałasz nic dobrego"
 
 
Michał3103 


Pomógł: 9 razy
Dołączył: 22 Mar 2008
Posty: 2263
Skąd: far away from home
Wysłany: 2008-04-12, 16:00   

Ja widzę to tak, że Cytadela MA kilka słabych jednostek, które jakoś przestają być słabe jeśli ma się rozwiniętego płatnerza i def ;-) Shakti mówił o umiejętnościach, a nie o jednostkach. Zamek bez dowodzenia, bastion bez logistyki czy wrota żywiołów bez magii powietrza są w stanie sobie poradzić i wciąż być dobre. Cytadela bez płatnerza- leży!
 
Skwer 



Pomógł: 17 razy
Wiek: 33
Dołączył: 19 Lut 2008
Posty: 2742
Wysłany: 2008-04-15, 08:47   

Atos ma rację! co będzie jak ja w lochach wezmę bohatera z określoną specjalizacją??!! odpowiedź jest prosta... a bohater ze specjalizacją płatnerz?? dopiero na (może) 40 poziomie jest widoczna jego specjalizacja:P a to wszystko co wam się wydaję że płatnerz zatrzymuję to obrona robi której w cytadeli żadnemu bohaterowi nie brakuję-lecz to taki sam plus jak minus... masz miejszy atak i zadajesz mniej uszkodzeń:P walka trwa dłużej i suma sumaru na jedno wychodzi... no może nie tak na jedno, bo do takiego zamku nie ma staru cytadela... sprawdzałem walki miast na szybkiej walce więc wiem:P

 
 
Morgan-Ghost 



Pomógł: 9 razy
Dołączył: 02 Wrz 2007
Posty: 475
Skąd: Gorlice
Wysłany: 2008-04-15, 11:25   

skwer123 napisał/a:
a bohater ze specjalizacją płatnerz?? dopiero na (może) 40 poziomie jest widoczna jego specjalizacja

Co za niewiedza... 20lvl bohatera da nam +100% do defa, co nam da w sumie 30% mniej obrażeń

Co mnie nie zabije to mnie wzmocni
 
 
Shakti 



Pomógł: 4 razy
Wiek: 39
Dołączył: 01 Sie 2007
Posty: 999
Skąd: Poznań
Wysłany: 2008-04-21, 20:33   

Dużo myślałem i chyba już wymyśliłem :-)
Cytadela jest tak niedoceniana, bo bardzo łatwo wyciąć ją na mapie, gdy nie ma wsparcia od herosa. Głupi kapłan narobi więcej strat niż gorgona czy wiwerna. Wystarczy ostro walić magią i łucznikami. Każda jednostka walcząca osobno nic tam nie znaczy, ale dopiero, gdy ma masę defa od herosa i jakiekolwiek !! podstawowe czary na ekspercie jest nie do zdarcia.
Jeżeli mamy za przeciwnika ileś tam bazyliszków to możemy im przywalić czempionami czy co tam mamy w armii, ale nie zrobimy tego, gdy koło bazyliszka jest gorgona i hydra.

"nie ma mocnych na sentymenty"
 
 
Michał3103 


Pomógł: 9 razy
Dołączył: 22 Mar 2008
Posty: 2263
Skąd: far away from home
Wysłany: 2008-04-22, 02:54   

Shakti napisał/a:
Dużo myślałem i chyba już wymyśliłem :-)

To ja to samo wymyśliłem już parę tygodni temu ;-) Wystarczy powalczyć z pojedynczymi potworami z Cytadeli na mapie, a potem zagrać Cytadelą rozwijając ją defensywnie.
Widać różnice ! ;-)
Ostatnio zmieniony przez Tarnoob 2011-08-07, 13:25, w całości zmieniany 1 raz  
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Strona 2 z 25
Skocz do:  

Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group