Akademia Wojny - Portal Heroes of Might and Magic III

Trwa II etap konkursu MapMaker AW
Odpowiedz do tematu
Poprzedni temat «» Następny temat
Obiektywnie o najlepszym mieście

Które miasto jest najlepsze?
Zamek
12%
 12%  [ 10 ]
Bastion
3%
 3%  [ 3 ]
Forteca
6%
 6%  [ 5 ]
Infemo
3%
 3%  [ 3 ]
Nekropolis
34%
 34%  [ 27 ]
Lochy
17%
 17%  [ 14 ]
Twierdza
1%
 1%  [ 1 ]
Cytadela
6%
 6%  [ 5 ]
Wrota żywiołów
2%
 2%  [ 2 ]
Wieś
11%
 11%  [ 9 ]
Głosowań: 79
Wszystkich Głosów: 79

Autor Wiadomość
Leance 



Pomógł: 44 razy
Wiek: 30
Dołączył: 05 Sie 2009
Posty: 2682
Skąd: Warszawa / Lublin
Wysłany: 2010-09-14, 22:30   

krzemo napisał/a:
Obiektywnie

krzemo napisał/a:
któreś miasto musi być po prostu najlepsze.

Obiektywnie można coś opisać, ale żadna ocena nie jest nigdy w pełni obiektywna. Nie rozumiem celowości tematu.

Mogę powiedzieć obiektywnie, że castle ma największe szanse przy określonych opcjach, ale nie mozna obiektywnie stwierdzić, że jest najlepszy.
Ostatnio zmieniony przez Tarnoob 2011-08-15, 18:25, w całości zmieniany 1 raz  
 
maurice



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 25 Gru 2009
Posty: 70
Wysłany: 2010-09-15, 12:29   

nawet jeśli kierować się statystykami jednostek a nie ich przydatnością w określonych sytuacjach, Inferno nie wypada wcale o wiele słabiej od Castla.

Świetne kombo 6+7, dobry 5 lev, 4 lev przeważa w liczebności nawet jeśli nie farmimy demonów z perfekcyjną wydajnością, dobry 3 lev nawet jeśli nie przerabiamy go demony; 2 lvl nie powala, ale zły nie jest - w wielu sytuacjach może zadawać skumulowane obrażenia na poziomie niewiele niższym niż kusze.

Lepsi bohaterowie (zakładając, że nie jesteśmy pro i nie idziemy na skróty kopiąc w poszukiwaniu barba/ beastmastera), perspektywa zdobycia lepszych skillów, lepsza gospodarka surowcami (imho łatwiej jest wygospodarować dużo rtęci i skromne ilości innych surowców, niż 22@).

Co do ankiety - chyba oczywistym jest, że w większości sytuacji na czele jest nekropolia.
 
Lowcakur 
von Hackfleish



Pomógł: 7 razy
Wiek: 29
Dołączył: 23 Cze 2010
Posty: 910
Skąd: Drakmoor
Wysłany: 2010-09-15, 12:58   

I tutaj pojawia sie problem. Wszystko zalezy od wielkosci mapy i zasobow. Na mapach Xl i L Loch, Forteca i Nekropolia oray Cytka wymiataja. Na M i S Twierdza, Zamek, Bastion. Inferno jest tylko dla ekspertow farmienia(bez niego lipa), a WZ jest tylko dobre na 1, maksymalnie 2 tydzien gry, potem slaby 4, 5 i kiepski szosty lv nie daje rady. Ale oczywiscie, jesli ktos ma inne zdanie, to zapraszam do dyskusji. :D

One, two Freedy's comming for you... Three, four better lock your door... Five, six grab a crucifix... Seven, eight better stay up late... Nine, ten never sleep again...
 
 
Lowcakur 
von Hackfleish



Pomógł: 7 razy
Wiek: 29
Dołączył: 23 Cze 2010
Posty: 910
Skąd: Drakmoor
Wysłany: 2010-09-15, 16:14   

No tak, najbardziej uniwersalny to castle, ale pedalownia tez jest uniwersalna. Zastanawialbym sie, czy nawet nie bardziej uniwersalna od zamku(lepsze czyszczenie kopalnii, szybszy rozwoj, lepsi bohaterowie, mniejsze problemy z kasa oraz zdecydowanie lepsze budynki specjalne).

One, two Freedy's comming for you... Three, four better lock your door... Five, six grab a crucifix... Seven, eight better stay up late... Nine, ten never sleep again...
 
 
yarzapp 
Scrab



Pomógł: 36 razy
Wiek: 34
Dołączył: 16 Maj 2010
Posty: 2169
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2010-09-15, 16:29   

Lowcakur, budynek dający kilka zasobów raz na tydzień jest taki zdecydowanie lepszy? I ten drugi po nim co nawet nie pamiętam co daje (+2 szczęścia dla broniącego garnizon?)? Skarbiec, który też niezbyt się przydaje, bo kosztuje 5k i zwraca się dopiero jeśli zbudujemy go w 2 tygu, a gra jakimś cudem się przedłuży do 2 miesiąca? Bastion ma jedne ze zdecydowanie najsłabszych budynków specjalnych.
Może się jeszcze raz powtórzę, że nie ma miasta obiektywnie najlepszego, bo na różnych mapach różne miasta różnie dają radę i przede wszystkim każdemu gra się lepiej innym zamkiem (kwestia przyzwyczajenia, charakteru, albo orientacji seksualnej).
Ale zgadzam się z maurice, Nekropolia bez ograniczeń z wampami i nekromancją wymiata, ale może nie wytrzymać wjazdu twierdzy, confluxa, czy bastionu na początku 2 tygodnia, ale do tego jest już potrzebny gracz, który umie to zrobić.


Robak nie musi otwierać drzwi, bo przechodzi pod nimi. Leming nie walczy z problemami, bo ich nie zauważa.
 
 
Lowcakur 
von Hackfleish



Pomógł: 7 razy
Wiek: 29
Dołączył: 23 Cze 2010
Posty: 910
Skąd: Drakmoor
Wysłany: 2010-09-15, 17:39   

Mowilem ze pedalownia ma zdecydowanie lepsze budynki od zamku, a nie najlepsze w grze(najlepsze ma loch, ale takze magiczna uczelnia w confie tez nie jest zla).

One, two Freedy's comming for you... Three, four better lock your door... Five, six grab a crucifix... Seven, eight better stay up late... Nine, ten never sleep again...
 
 
Gandalf 
Ujemny Epsilon



Pomógł: 24 razy
Wiek: 103
Dołączył: 04 Wrz 2008
Posty: 1690
Skąd: Wiskitki
Wysłany: 2010-09-15, 18:52   

krzemo napisał/a:
Najlepszy zamek powinien byc najbardziej uniwersalny, jak castle
Castle uniwersalny? Ja się z tym zupełnie nie zgadzam. Kiedy nie ma dużych ilości kasy i surowców, zamek ma moim zdaniem trochę przesrane, np. na pc2.
Na pewno nie nazwałbym tego miasta wszechstronnym. A nazwa tematu jest trochę dziwna, bo obiektywizm to ułuda, nie da się być całkowicie obiektywnym. :-)

Young man, in mathematics you don't understand things. You just get used to them.
 
 
Malekith 
I Am Justice



Pomógł: 85 razy
Dołączył: 30 Maj 2008
Posty: 2986
Wysłany: 2010-09-15, 18:53   

Bez żadnych zasad to nekro>bastion>zamek=forteca>WŻ>inferno>=twierdza=cytadela=loch
Dlaczego?
nekromancja>woj z diplo>mag z diplo=mag z diplo>4 feniksy, mocne hirki, przegięty exp, uczelnia, armagedon>farming (jeśli wpadnie diplo to nawet nekro może mieć problem)>=Crag=Tazar=Gunnar[/quote]
krzemo napisał/a:
jak castle, robi rozpierduchę na M i S
Na M i S to zamek ssie kompletnie, chyba nawet inferno bez przeróbki jest lepsze...
Lowcakur napisał/a:
Na M i S Twierdza, Zamek, Bastion.
Twierdza i zamek ssą na S, na M zamek też ssie. Twierdza już sprawuje się wtedy całkiem ok, ale i tak bastion jest o wiele lepszy.
Cytat:
Lowcakur, budynek dający kilka zasobów raz na tydzień jest taki zdecydowanie lepszy?
Porównując je do zamku, to chyba zgodzisz się, że stocznia+5 kratek więcej na morzu+1 morale przy obronie zamku jest gorsze od 2 szczęścia w zamku+losowy zasób+bonus 10% golda co tydzień?

Zresztą, po co ograniczać "najlepszość" zamku do sytuacji w której używa go początkujący? Idąc tą drogą, to najlepsze są miasta z szybkim dostępem do mocnych jednostek strzelających, silnym 7 lvl i dostępnością hirka z diplo/czarem 4 lvl, ponieważ taka kombinacja wymaga najmniejszego użycia mózgu.

Wracając do farmienia tylko dla pr0...
Czy wykonanie 2 działań, mnożenia x*50 oraz hp mięsa*ilość mięsa:35 jest takie trudne? Farmić się nauczyłem po jakichś 3 eMkach z kompem, nie znając nawet dokładnie wzoru... Za to po sfarmieniu, możemy sobie rozpykać utopię w 3-4 tygu praktycznie samymi demonami...

Nekro z nekromancją...
Rzeczywiście sporo początkujących nie umie robić szkieletów, ponieważ wygodniejsze dla nich jest odrzucenie walki z hordą pikinierów, niż zabicie ich bez strat w 30s i zebranie garści szkieli. Jednakże, to miasto, nawet bez nekromancji, wypada bardzo dobrze. Galthran ma podobny exp do shakta, a konie w 4-5 dniu mogą rozwalić za free hordę strzelaków 2 lvl/słabych 3 lvl. Od 1-2-1/2 mamy up wampy, które bez większego wysilania się zjadą każdy bank prócz max nag i utopii... Z czego większość da się obić pobocznymi... Następnie mamy łatwy rez, który nie wymaga magii ziemi i upiory które mogą wyssać nawet całą manę słabego magicznie/w artach hirka przed FB. Armia w 2 tygodniu prezentuje się całkiem dobrze - licze to mocny strzelec i zapobiega bunkrowaniu się, konie są best 6 lvl, wampy z tarczą/skórą także dają radę. Szkieletornia powinna także zapewnić przynajmniej jakieś 150 szkieli w 2 tyg.

Zagłosowałem na nekro...
 
 
Malekith 
I Am Justice



Pomógł: 85 razy
Dołączył: 30 Maj 2008
Posty: 2986
Wysłany: 2010-09-15, 19:18   

OK, w takim razie:
Halabardnik jest najlepszy na 1 lvl, ponieważ rozwala każdego 1v1.
Krasnal wymiata na 2 lvl, ponieważ wygrywa 1v1 nawet ze strzelakami (duże hp).
Granie na kapitol i kampienie do upg 7 lvl>>>>>>>>>>>>granie na jednostki.
etc...
 
 
Malekith 
I Am Justice



Pomógł: 85 razy
Dołączył: 30 Maj 2008
Posty: 2986
Wysłany: 2010-09-15, 19:47   

Do tego, że miasto/taktyka która nie wymaga użycia mózgu, nie jest pod żadnym względem gorsza od miasta/taktyki, która tego wymaga. Nie nazwałbym nawet tego zaletą, bo zazwyczaj łatwiejsze taktyki są gorsze od trudniejszych, ponieważ lepszy gracz zyska w stosunku do gorszego gracza znacznie więcej na skuteczności, jeśli porównamy np. expienie kuszami i pikami z farmingiem.
 
 
Malekith 
I Am Justice



Pomógł: 85 razy
Dołączył: 30 Maj 2008
Posty: 2986
Wysłany: 2010-09-15, 20:01   

Uniwersalność to dla mnie możliwość ugrania czegoś danym miastem na każdej mapie, a nie łatwość obsługi.

W tym temacie chciałeś obiektywnie wybrać najlepsze miasto (nie najłatwiejsze), więc na słowo "najlepszy", składa się siła hirków, jednostek, dostępnych taktyk etc. Łatwość w obsłudze mówi tylko o tym, że słaby gracz może zrobić coś np. na 80% dobrze, a pro wyciągnie z tego 100%, co znaczy iż nie będzie wielkiej różnicy w skuteczności, podczas gdy trudniejsze taktyki stawiają słabego gracza w kiepskiej sytuacji, kiedy będzie w stanie zrobić coś na 20%, a pro wyciągnie 100%, więc podsumowując, początkujący w mieście A może być > od początkującego w mieście B, ale pro w mieście A, może być < od pro w mieście B, a jak wiadomo pro potrafi wykorzystać cały potencjał miasta, czyli w tym przypadku wyciągnie na tyle więcej ze skilla w operowaniu pozornie słabszym zamkiem, że wygra z pozornie silniejszym.

A tak naprawdę, to wszystko zależy od mapy (i zasad)...
 
 
Gandalf 
Ujemny Epsilon



Pomógł: 24 razy
Wiek: 103
Dołączył: 04 Wrz 2008
Posty: 1690
Skąd: Wiskitki
Wysłany: 2010-09-15, 21:40   

krzemo napisał/a:
EDIT: kto głosuje na "wieś"? dodałem to tylko dla jaj XD
Ja i moje 3 multikonta:D
Widzisz, krzemo, ja się z Tobą nie zgadzam, ponieważ uważam, że Twoje porównanie jest po prostu nieadekwatne. W wojsku większość szeregowych jest tępa, więc prostota broni i łatwość w obsłudze jest najważniejsza. W Heroes myślenie jest ważne, zaś akurat większość amatorów gier strategicznych umie myśleć ;-) Chociaż dla ogółu trudniejsze w obsłudze miasto może być gorsze, dla tych, którzy poświęcą chwilę na "ruszenie głową" jest zdecydowanie lepsze. A Heroes to przecież nie wojna, tutaj każdy jest oddzielną "stroną" (wyjąwszy klany, ale one składają się akurat z tych "myślaków":P), a ponadto prostota, choć może być zaletą, nie determinuje wyniku (w związku z powyższym). Myślę, że w tej grze chodzi o to, aby dobrze się bawić i przy tym trochę pokombinować, Ty zdajesz się preferować lekką rozrywkę w "czystej"postaci, Twój wybór. Na wojnie chodzi o to, aby "żyć i pozwolić umrzeć", a to ogromna różnica. Poza tym AK-47 jest tani, a castle nie :-P (tak już czepiając się szczegółów).

Young man, in mathematics you don't understand things. You just get used to them.
 
 
Olek 
Grafik II stopnia



Wiek: 24
Dołączył: 17 Paź 2010
Posty: 349
Skąd: Żuławy
Wysłany: 2011-01-01, 19:39   

Cytka jest dla mnie najlepsza bo:
- umiejętność 7 lvla
- świetnie się spisuje na oblężeniach
- Tazar i jego umiejętności
- Bron ma na początek jednostki 4 poziomu
Jednak tylko nie liczni umieją tak dobrze grać cytką. (Ja się do nich zaliczam i uwielbiam grać cytką i nigdy nie zamienie cytki na jakieś Grove z Warcrafta)

Oni wszyscy mają dobre intencje, tyle że źle je rozpowszechniają.
 
Hektor
Oszołom



Pomógł: 4 razy
Dołączył: 13 Maj 2010
Posty: 318
Skąd: mam wiedzieć?
Wysłany: 2011-01-02, 13:02   

Cytka taka dobra na oblężenia? Ale do obrony czy ataku? Rozumiem, że chodzi ci o atak. Nie wiem jak ona da radę z 2 latającymi w zcym jest najsłabsza prawie jednostka 6 poziomu i 3 poziom, który jest ok ale żadna z niego potęga, żeby sam wbijał na zamek. Raczej też nie zmusisz broniącego do wyjścia za mury z 1 strzelającym 2 poziomu, który nic nie potrafi. Nie uważam, że hydry mają mega potężną zdolność. IMO są jednymi ze słabszych jednostek 7 poziomu. Mogę stwierdzić, że najsłabszym zamkiem są WŻ. Oczywiście ze zmniejszonym przyrostem feniksów. Oprócz żywiołaków burzy nie grzeszą silnymi jednostkami. Ew. żywiołak magii ale to nic specjalnego.




 
 
Amitamaru 



Pomógł: 33 razy
Dołączył: 10 Sie 2009
Posty: 1495
Wysłany: 2011-01-02, 13:35   

Magia wody na exp, teleport na Hydre i bijesz pod zamkiem wszystko jak chcesz, poprawiasz wiwką.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Strona 1 z 5
Skocz do:  

Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group