Akademia Wojny - Portal Heroes of Might and Magic III

Trwa II etap konkursu MapMaker AW
Odpowiedz do tematu
Problem z multiplayerem po instalacji HotA
Autor Wiadomość
Wapitawg

Dołączył: 11 Sty 2014
Posty: 9
Wysłany: 2014-01-11, 23:53   Problem z multiplayerem po instalacji HotA

Wiem, że było już wiele pytań na ten temat i wielokrotnie ludzi z problemami w tej materii odsyłano do odpowiednich poradników, które w większości przypadków im pomagały. Zapoznałem się z nimi wszystkimi, ba!, nawet grałem już wcześniej w Heroes 3 na gamerangerowym multiplayerze. Wszystko zmieniło się po instalacji dodatku "Horn of the Abyss" i moda HD (nazwę utworzonego z HotA.exe pliku HD zmieniliśmy wszyscy na Heroes3.exe). Próbowaliśmy połączyć się w trzy osoby (a warto dodać, że na Heroes 3 bez nieoficjalnych dodatków wszystko działało bardzo dobrze, gdy hostowała osoba numer 1). Oto wyniki:

Osoba numer 1 nie mogła wejść na serwer żadnej z innych osób (klepsydra).
Osoba numer 2 mogła wejść na serwery wszystkich innych osób.
Osoba numer 3 mogła wejść na serwer osoby numer 2, ale nie na serwer osoby numer 1 (klepsydra).

W normalnym przypadku oceniłbym, że "winowajcą" jest osoba numer 1, ale jakimś cudem osoba numer 2 może wejść na jej serwer bez problemów. Poza tym, osoby numer 1 i 3 mają sforwadowane następujące porty:

7624 TCP/UDP;
16000 TCP/UDP;
2300 TCP;
15668 UDP;
38628 UDP;
1984 UDP.

Żaden z nicków w GameRangerze u nikogo nie jest napisany kursywą. Przez Hamachi sprawdzaliśmy połączenie pomiędzy osobami numer 1 i 3:

Osoba numer 1 nie może wejść na serwer osoby numer 3 (klepsydra);
Osoba numer 3 nie znajduje IP osoby numer 1 (komunikat "nie znaleziono IP").

Oceniłem z grubsza, że wrzucenie moda HD nie wpływa na grę sieciową, a w połączeniu "miesza" tylko HotA.

Błagam o pomoc. Macie jakieś pomysły?
 
Malekith 
I Am Justice



Pomógł: 85 razy
Dołączył: 30 Maj 2008
Posty: 2986
Wysłany: 2014-01-12, 05:23   

Spróbuj tego, często pomaga. Przy GR sam restart połączenia też czasem załatwia sprawę.
 
 
Wapitawg

Dołączył: 11 Sty 2014
Posty: 9
Wysłany: 2014-01-14, 12:22   

Gdy zahostuję grę przez GR, po czym zminimalizuję ją i wyłączę na chwilę połączenie sieciowe, Heroes 3 mi się wyłącza (GR nie widzi połączenia i zamyka pokój), więc z GameRangerem proponowana przez Ciebie metoda niestety nie działa.

We własnym zakresie sprawdziłem sobie Hamachi z nową osobą (numer 4) po sforwardowaniu na moim routerze portów od Hamachi, tj. 12975, 32976, i 443 (wszystkie TCP) 17771 (TCP/UDP) i mimo że ona niczego nie forwardowała dała radę wejść na mój serwer. Ja jej IP nie mogłem znaleźć, ale to akurat nic dziwnego, bo, jak pisałem, na komputerze osoby numer 4 porty nie były przekierowane - pewnie po sforwardowaniu też mogłaby być hostem.

Nie musiałem nawet wyłączać połączenia sieciowego, więc wszystko było jak najbardziej OK - dzisiaj wieczorem sprawdzę sobie połączenie z pozostałymi osobami i być może uda nam się wreszcie zagrać. Nie mam pojęcia, dlaczego przez GameRanger nie dało rady zagrać z osobą numer 4 (w żadną stronę nie mogliśmy się połączyć), a przez Hamachi dało radę, skoro mam port od GR (16000 UDP) sforwardowany.

[ Dodano: 2014-01-21, 14:13 ]
Nie chciałem wcześniej spamować i opisywać wszystkich prób, jakich podjąłem się, aby wreszcie zagrać w HotA ze znajomymi. Powiem tylko jedno - z GameRangerem i Hamachi mod ten wyraźnie się "gryzie" i nijak nie da się pograć w większym gronie osób - z niektórymi działa jedno, z niektórymi drugie. Znam się na sieciowych sprawach na tyle, żeby stwierdzić, że jeżeli nie podziałają zwyczajowe sposoby na połączenie się (z rodzaju tego, który podesłał Malekith, a którym zajmę się zapewne tworząc nowy temat dotyczący fenomenu wyłączania połączenia sieciowego po zahostowaniu) nie ma potrzeby dalej się z nimi użerać.

Zamiast tych programów użyliśmy Tunngle. Chociaż pewnie nie było to potrzebne (o czym dalej), jako host sforwardowałem tylko port 11155 UDP. Reszta z graczy nie musiała niczego już przestawiać, wystarczyło, że wpisali mój adres z Tunngle w samej grze... i voilà! Graliśmy sobie kilka godzin bez żadnych problemów. Od kilku dni prowadzę żywą dyskusję z twórcami HotA na ten temat na ich forum, jednak nawet oni nie byli w stanie pomóc mi z problemami przy używaniu GameRangera i Hamachi, a Tunngle pomogło od razu. Poniżej załączam dla potomnych wykaz portów, które po licznych bojach z programami tunelującymi i Heroes 3 miałem sforwardowane jako host:



Dzięki wszystkim za pomoc.
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Skocz do:  

Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group