mieliście taki problem, że ktoras z map/kampanii tworzonych przez normalnych graczy wam sie nie laduje ? bo sciagnalem sobie 50mb map, i bardzo duzo nie działa.
mapa ładuje sie do 1/4 i wywala do pulpitu. wiecie w czym problem ?
Pomógł: 36 razy Wiek: 34 Dołączył: 16 Maj 2010 Posty: 2169 Skąd: Wrocław
Wysłany: 2010-11-20, 05:57
Mam pytanko nieco skorelowane z tym wątkiem. Jak odpalam mapę losową, to czasem pojawiały mi się 2 typy bugów:
1) W niektórych strefach są skarby, arty, puszki, jakieś banki itd., natomiast nie są one strzeżone, po prostu przebijam się przez guarda do strefy, a potem zbieram wszystko bez walki. Z tego, co pamiętam to problem występował bez żadnych plików ligowych na domyślnych templach.
2) Na Malkowym clashu notorycznie generuje mi się coś takiego, że niektóre smocze strefy na grassie są kompletnie puste, tylko kopalnie (jedna, dwie z tych stref), a dwelle smoków potrafią w ogóle się nie wygenerować, albo tylko w jednej z nich są dwelle smoków, a w reszcie jakieś śmieci lub pustka. Jest jeszcze jedna strefa z dwellami smoków na śniegu, ale ze śniegiem zwykle jest wszystko ok.
Ktoś się orientuje, jakie mogą być przyczyny tych obu przypadłości?
Robak nie musi otwierać drzwi, bo przechodzi pod nimi. Leming nie walczy z problemami, bo ich nie zauważa.
1. Jeśli w rmg jest ustawiony brak guardów (none), to wszystko będzie leżeć za free. Podobnie sprawa wygląda jeśli guardy są ustawione na weak (w rmg oraz przy generacji mapy), a w strefie występują tylko niskie value (pandora, art 2 lvl może wtedy leżeć bez guarda).
2. W rmg nie da się ustawić przynależności strefy na neutralną. Najbliższe temu jest zostawienie wszystkich kratek z tym związanych pustych. Każdy rodzaj terenu ma przypisane określone przynależności, które mogą się na nim wylosować, bez ingerencji twórcy. Żeby smoczy templ był smoczym templem, musiałem zastosować inne rozwiązanie. Podzieliłem obie smocze strefy na 4 części o jednakowych właściwościach, a żeby nie było bugu z brakiem połączeń niebronionych, to dodałem symboliczne guardy pomiędzy nimi. Generator to bardzo losowa zabawka i mimo, że wszystkie strefy mają jednakowy rozmiar, to czasem generują się bardzo małe/duże. Jeśli strefa jest zbyt mała, by komp mógł wpakować tam skarb 80k z density 10, to zostawi tylko kopalnię i przejście dalej. Wracając do tych przynależności, to na trawce może być castle, ramp, neutral, a na śniegu castle, tower, neutral, więc masz 33,(3)% szans na dwelle smoków w poszczególnych strefach. Te tzw. śmieci, to wcale nie są śmieci, bo relikty można sprzedać za grubą kasę (której trzeba dużo na smoki), a w puszkach często siedzą jednostki 6-7 lvl...
Pomógł: 36 razy Wiek: 34 Dołączył: 16 Maj 2010 Posty: 2169 Skąd: Wrocław
Wysłany: 2010-11-20, 14:18
Malekith napisał/a:
1. Jeśli w rmg jest ustawiony brak guardów (none), to wszystko będzie leżeć za free. Podobnie sprawa wygląda jeśli guardy są ustawione na weak (w rmg oraz przy generacji mapy), a w strefie występują tylko niskie value (pandora, art 2 lvl może wtedy leżeć bez guarda).
No w tych strefach z tego, co pamiętam potrafiły leżeć puszki po 15k expa i arty chyba wyższego poziomu niż 2.
Dzięki za wyjaśnienie moich rozterek z Clashem, teraz kumam o co chodzi.
Robak nie musi otwierać drzwi, bo przechodzi pod nimi. Leming nie walczy z problemami, bo ich nie zauważa.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum