Gdy bohater posiada w swej armii co najmniej jednego Nomada, to nie poniesie kary ruchu za chodzenie po piasku.
(małe porównanie dostępności obiektów na poszczególnych wersjach mapy)
(funkcja generowania mapy losowej to „zuo”)
(dla jasności przyjmijmy pewne nazewnictwo: 1 – zakładki, 2 – panel narzędziowy, 3 – panel dot. mapy przygody, 4 – współrzędne, 5 – minimapa, 6 – paleta terenów, 7 – mapa przygody(by postawić wybrany obiekt z panelu nr 3, wystarczy go przeciągnąć na mapę przygody))
(można też użyć skrótu Ctrl + Enter)
(limit znaków w nazwie mapy i opisie jest właśnie taki)
(i tym podobnych)
(przykład użycia złotej czcionki)
(pamiętajcie – tak naprawdę Twierdza to Forteca, a Forteca to Twierdza)
(jedyny pożytek z sojusznika jest taki, że przesyła nam surowce, gdy mamy ich bardzo mało lub wcale)
(przykładowe pogłoski)
(w wersjach RoE i AB opcja „odnieś zdarzenie do(…) człowieka” jest niestety niedostępna)
(bohaterów z kampanii można bez obaw odblokować – poza Gelu i Draconem(są zbyt silni))
(jak ktoś czuje się uwięziony we własnym ciele, to może zmienić sobie płeć, a nawet wygląd!)
(czasem blokuje się też zbyt potężne artefakty, takie jak hełm boskich mocy)
(wyłączenie na samym początku tworzenia mapy, lotu i wrót wymiarów, powinno być robione odruchowo :))
(moje najczęstsze ustawienie :P)
(jeśli są włączone sojusze, liczy się wysiłek całej drużyny – drużyna zwycięża, gdy wszystkie kopalnie znajdują się pod kontrolą jej członków)
(obowiązkowo z tego korzystamy!)
(dla nowej, czystej mapy takie błędy wyświetla edytor)
(edytor nam niestety nie powie, że kryształu nie zbierzemy, a w stoczni nie zbudujemy statku)
(pewna niedoceniana mapa :P)
(funkcja edytora, o istnieniu której dowiedziałem się dopiero przy tworzeniu tego poradnika :D)
(po lewej – częstotliwość ‘brak’, po prawej – częstotliwość duża(max.))
(tak wygląda eksportowany tekst z arogancji)
(gdyby nie praktyczniejszy panel, używanie edytora poprzez zakładki byłoby niemiłosiernie uciążliwe!)
Data publikacji: 13 kwietnia 2017
Autor: Begrezen
Grafika i układ strony: Michael
Następny artykuł: Mapa przygody - część 1: Wypełnienie mapy
Bardzo fajny poradnik ! Zawarte są wszystkie najpotrzebniejsze informacje, nawet stary wyjadacz może dowiedzieć się czegoś nowego ! (funkcja edytora występowania obiektów nie-interaktywnych) Właśnie pracuję nad mapą i ta funkcja była mi potrzebna, a nie wiedziałem o jej istnieniu. :) Z automatycznym blokowaniem czarów i artefaktów radzę uważać, bo można w ten sposób niechcący zabić radość z gry poprzez nadmiar sztucznych ograniczeń, w skutek czego gracz (dosłownie i w przenośni :))nie będzie w stanie rozwinąć skrzydeł.
Dobra robota ! 5/5 :)
Fajnie, że ktoś docenił moją pracę. Co do ograniczeń - imo są pozytywną odmianą od zwykłych standardowych map. A zablokowanie samego lotu i wrót wymiarów to podstawa :P
Czy da się stworzyć własną kampanię?
Jak tak, to jak?
http://www.heroes3.eu/porady/poradnik-mapmakera/edytor-kampanii
Bardzo fajny i przydatny poradnik. Miło było czytać.
Da się edytować istniejące już mapy? I gdy tworzę mapę i chcę później do niej wrócić(za kilka godzin/dni) to da się ją zapisać a potem wczytać i edytować?
"Da się edytować istniejące już mapy?"
nie nie da się, gdy zrobisz mapę raz, to potem mapa się zamyka w sobie i nic nie można z nią już zrobić...
"gdy tworzę mapę i chcę później do niej wrócić(za kilka godzin/dni) to da się ją zapisać a potem wczytać i edytować?"
nie da się zapisać mapy, nie da się wczytać, a poradnika nie czytaj, bo to jakaś tania manipulacja...
kpisz sobie czy co?
W następnym poradniku piszesz, że robiłeś mape 3 miesiące - to chyba nie miałeś włączonego edytora ciągle przez ten czas.
http://www.heroes3.eu/images/porady/poradnik-mapmakera/cz1/i_ed17b01a58373255_html_5cacb4a6.png
a cóż to takiego? jakieś czary? :O
hej super poradnik po prostu przeczytac i robic mape :)
Dzieki Super Poradnik Gram w Homm 3 od 10 lat pora moze na jakas mapke :)
Fajnie się czytało,mimo że nie mam głowy do robienia map
Poradnik bardzo pomocny ale ja mam problem z zapisaniem mapy jak klikam zapisz to mi nie zapisuje jak byś mógł coś zaradzić...? proszze
>zapisz jako >> folder "Maps"
przypominam, że mapa musi mieć jakąś nazwę, jeśli jej nie ma to w grze znajdziesz ją pod nazwą "bez nazwy" :P
nie mam takiego folderu nic mi nie działa ale kupuje dzisiaj heroesa bo mam zgranego na płyte i jest zbugowany :( ale dzięki za info
ok znalazłem folder dałem zapisz w nim i nic nie mam tam mojej mapy :(
to jest bezsensu
ooooooo a teraz zapisałem w folderze MAPS i jest tam moja mapa ale jak wchodze w heroesa 3 to nie ma jej tam o co chodzi :((((((((((((((((((((((
wiem że za dużo pisze ale musze Ci bardzo bardzo bardzo podziękować pokminiłem i udało się w końcu się nauczyłem teraz wystarczy poczytać twój poradnik drugi raz i gitara wielkie dzięki ;)))))))))))))))))))))))
Z jakiego sklepu polecasz kupić heroesa 3???
@up
GOG albo znaleźć jakąś płytę. Innych opcji właściwie nie ma.
Pobranie łatki do naprawy właściwości bohaterów pomotało mi wszystkie napisy jest na to jakiś fix czy łatwiej kupić grę na gogu i się nie męczyć?
na jaką wersję heroes wgrywałeś tę łatkę? złota edycja?
Dzięki za wszystko!
Daj pomysł na jakąś mape bo chce zrobić mape jako kula ziemska(kontynenty)
ale nie wiem jak sie do tego zabrać jak masz jakiś pomysł to napisz...
kontynenty, kula ziemska to już było, proponuje stworzyc cos nowego :P
mozesz wybrac jakis okres historyczny czy postac i stworzyc pod historie swoja mapke
a jak nie z historii to z ksiazki, filmu, wybierz cos co ci bedzie odpowiadalo xd
"ale nie wiem jak sie do tego zabrać"
najłatwiej chyba zaczac od ksztaltowania terenu
Wgrywałem na złotą edycję i teraz przyciski pozmieniały nazwy i tak opcje graczy są maksymalnym doświadczeniem a gracz czerwony nazwą artefaktu czyli całkowity chaos
wiec chyba nie pozostaje ci nic innego jak usuniecie tej łatki. dziwne, pierwszy raz slysze o takim przypadku gdy komus to nie dziala poprawnie ;p
a heroes complete z goga nie bedzie mial takich problemow, wiec jak chcesz to kupuj
Nigdzie nie mogę tego znaleźć; kupiłem HoMM3 na Steam (w edycji HD) i nie mogę kupić ani wgrać dodatków. Wiesz jak to zrobić?
@Kropix 0
Jeżeli kupiłeś HOMM3 na Steam to masz pecha. Nie można na nim zainstalować żadnych dodatków (czyli Armagedon's Blade i SoD) ani modów. Dlatego właśnie zaleca się kupno Heroes 3 na GoG.
Jeżeli ktoś szuka pomysłu na mapkę, to mogę polecić jedną inicjatywę. Mam nadzieje, że nie trafi w ręce złego rzemieślnika mapmejkingu. XD
Kiedyś tworzyłem mapkę o koncepcji wyścigu z czasem, która miała opowiadać o ostatnich trzech latach przed końcem świata i ewakuacji Antargarichu na kontynent kolejnej odsłony serii(części 4tej), co miało być celem ukończenia tej mapy. Myślę, że koncepcja dość prosta gdzie samo obeznanie w uniwersum wystarczy, żeby wzbogacić fabułę o smaczki z praktycznie każdej kampanii Restoration of Erathia, Armageddon's Blade i Shadow of Death. Well... można nawet czerpać z kronik Tarnuma, który jest również powiązany z tzw: "Rozliczeniem" - Końcem świata H3 między innymi w części opowieści o mieczu mrozu. Nie trzeba specjalnie kminić nad tworzeniem czegokolwiek, bo można czerpać z gotowców(fabuła, nie trzeba edytować imion i biografii bohaterów, zmieniać koncepcji działania świata.
Osobiście porzuciłem projekt przez zmieniające rozgrywkę patche HotA. Mimo wszystko myśle, że to porządny pomysł godny polecenia. Powodzenia!
Nie potrafię zrobić sylwańskich centaurów.czy ktoś wie dokładnie jak się w WOG robi ich i napisze ze szczegółami?Do tego czemu w konkursie nie ma map do WOG ani HOTA?Poza tym jak zapisać do mapy ustawienie z pliku wogsetupex.dat żeby bez wogifikacji były identyczne ustawienia?Poza tym czy istnieje możliwość ograniczenia "rasowania" dowódcy przez artefakty dla dowódcy i np. najwięcej życia na mapie by mógł mieć o 50% więcej zamiast zwiększać się w nieskończoność?W przypadku braku takiego ograniczenia dowódca robi się zbyt potężny na trudne ustawienia.
Dodam jeszcze że na tej stronie przesadzają z wymogami co do map.Ja moich do konkursu nie wysyłałem to nie powinni się czepiać.Nie były co prawda wyszukane ale skończyć się dało.Dodatkowy problem w tym że nie wiedziałem jak wstawić ustawienia domyślne na moją mapę aby były bez wogifikacji takie jak robię z wogifikacją.Z tym wpisem z poprzedniego tekstu chodziło oczywiście o to że wtedy gdy mapa normalnie by była trudna to przy podrasowanym dowódcy robi się prosta.
opisz swoj problem na forum, tutaj nie ma zbyt wielu znawców i zwolenników woga.
co do wrzucanych tutaj map - tak, muszą prezentować jakiś poziom, czasem samo te, że mapę da się skończyć nie wystarcza, jeśli rozgrywka jest męcząca bo jest za łatwo albo mapa jest pusta
Z tymi centaurami wiem teraz jak robić.Dawniej nigdy ich nie robiłem.Jeszcze miałem się spytać co zrobić aby był określony dowódca w postaci -nie z danej rasy od początku.
Hej hej, mam problem.
W edytorze HOTA nie mogę wyłączyć bohaterów których nie chcę żeby pojawili się na mapie, dawniej w SoD nie było z tym problemu. Czy też tak macie?
@up
Ja tak nie mam. Może za dużo bohaterów zablokowałeś? W ostateczności możesz umieścić w niedostępnej części mapy podziemia i tam dać tego bohatera. Jak mnie pamięć nie myli taki bohater jest wówczas nie zdobycia.
jeśli nie da się wyłączyć jakiegoś bohatera to znaczy ze juz jest umieszczony na mapie
Czy warunek zwycięstwa "oflagowanie kopalni" dotyczy również tartaków i labolatoriów?
Tak
Brakuje mi tu tylko jednej informacji, a mianowicie: Jaka jest ilość losowego stwora, na danym poziomie, w momencie kiedy ustawiamy go w edytorze? Całą resztę już znałem lata temu.
http://www.heroes3.eu/porady/poradnik-mapmakera/zagospodarowanie-terenu#Potwory
widocznie słabo szukałeś
Cześć , mam taki jeden problem. Stworzyłem mapę (bez błędów itp) i gdy ją zapisuje w folderze MAPS to jej w grze nie ma (w folderze jest w grze nie ma) co mam w takiej sytuacji zrobić? Gram na RoE
moze nie dales nazwy dla mapy w opcjach gry? moze mapa nie jest w wersji roe?
Flue a zmieniłeś prawa dostępu do folderu Maps?
ma nazwę a z tymi prawami to jak to zmienić i o co chodzi xd?
czy udało ci się zaobserwować jakieś różnice pomiędzy kompem wojownikiem, odkrywcą oraz budowniczym?
wojownik głównie biega za creepami, a odkrywca zawsze idzie tam gdzie czarne, budowniczy chodzi losowymi ścieżkami
Komp wojownik jest zbugowany na wielkich mapach. Po zajęciu pewnej strefy przestaje atakować dalej. Zamiast tego biega po swojej strefie od zamku do zamku. Na wielkich mapach jedynym sensownym kompem jest odkrywca.
te podzialy na woja odkrywce i budowlanca i tak nie dziala, gra je sama wybiera w zaleznosci od wybranego na poczatku poziomu trudnosci
Edytor ma odgórny limit wszystkich obiektów interaktywnych na mapie powyżej którego mapa zaczyna się "psuć" Gdzieś tam piszą że teraz w hota może być nieograniczona ilość chatek proroka. Bzdura! Suma wszystkich obiektów interaktywnych nie może zostać przekroczona. Ten problem występuje tylko na największych mapach typu G, XH.
@C
To tak nie działa. Mieszasz dwie różne sprawy. Ilość chatek proroka może być dowolna i działają one poprawnie niezależnie od ich liczby (tak samo jak liczba wież strażniczych).
Problem o którym piszesz wynika z ilości łącznych treści napisanych przez autora, na które wpływ mają:
-> ilość treści wewnątrz zdarzeń czasowych umieszczonych na mapie
-> ilość treści napisanych na konkretnym stworzeniu
-> ilość treści w misjach strażniczych
-> ilość treści napisanych w puszkach pandory.
Jeśli przekroczysz łączną ilość możliwych znaków (która niestety nie wyświetla się jawnie) napisanych w powyższych miejscach to wówczas mapa zacznie mieć problemy. Domyślam się, że w swojej mapie również przekroczyłeś ten limit, jednak jesteś w błędzie jeśli uważasz, że dotyczy to tylko map G, XH. Problem ten ma znacznie głębsze podłoże i wynika ze sposobu zapisu samej mapy.
Rozwiązaniem tego problemu jest unikanie dodawania treści wewnątrz obiektów na mapie, a zamiast tego w narzędzia -> ustawienia mapy -> zdarzenia czasowe.
Sprawdziłem Twoją wersję. Dodałem do mapy działającej poprawnie 5 chatek proroka bez żadnej treści... i mnie wywaliło. Mówię Ci tam jest limit.
@C
Dobrze byłoby gdybyś pokazał mi tą mapkę albo chociaż podał jej nazwę. Btw co masz na myśli mówiąc wstawienie chatki bez żadnej treści? masz na myśli bez żadnej wiadomości wewnątrz? czy bez żadnych ustawień misji i nagrody?
Jeśli wstawiłeś z wiadomością to dalej może się psuć bo za dużo znaków etc.
Jeśli wstawiłeś bez wiadomości tzn. że potrafisz edytować obiekty chatek więc istnieje możliwość, że w którymś miejscu inny obiekt mógł zostać źle zedytowany.
Wrócimy do rozmowy po mapmakerze, bo mapa będzie brać udział w konkursie i na razie nie mogę jej udostępniać.
Znalazłem jeszcze jedną ciekawą rzecz. Jak ustawisz np ilość obiektów interaktywnych poniżej dopuszczalnej liczby powiedzmy o 5, a kompy (oraz gracz) wynajmą więcej bohaterów to na mapie po przekroczeniu limitu zaczną pojawiać się dziwne rzeczy np nagle góry wyrosną na środku drogi xD
Zmazałem część mapy i doszedłem do stanu gdzie nic się nie sypie. Wszystko hula jak trzeba. Potem na zmazanym gruncie postawiłem 100 dekoracji typu góry.. Gra się wyjebała. Jak widać dekoracje też mają swój limit. Gdzieś na zagranicznym forum jakiś rusek pisał że limit dekoracji jest 32tys. obiektów, a w WoG edytorze z patchem 64tys Jak widać hota jest do tyłu z limitami. Ciekaw jestem czy jest jakiś sposób by policzyć ile obiektów postawiłem? Szukałem odpowiedzi w necie i nie znalazłem. Może ci z hota teamu to wiedzą?
Naprawdę współczuję jeżeli wykonałeś mapę G tak upstrzoną treścią i obiektami, że aż przekroczyłeś limit i teraz męczysz się z poprawkami, które musisz nanieść tylko dlatego, że jesteś ograniczony możliwościami gry. Ale nie poddawaj się, jeżeli tak uparcie zadawałeś sobie trud, żeby taką mapę stworzyć to myślę, że jesteś już naprawdę blisko celu i dasz radę dopiąć go mimo przeciwności ;) Keep fighting.
@C
Sprawdziłem i faktycznie masz rację, istnieje limit (wszystkich, a więc nie tylko interaktywnych) możliwych obiektów do umieszczenia na mapie (wykonanej w Hocie) i wynosi on dokładnie 65 536 elementów. Jeśli wyjdziesz poza ten limit to gra zacznie się sypać.
Siema mam pytanie!Czy da się zmienić rozmiar mapy?? np. mam mapę wielkości S i chce ją powiękrzyć do XL!
https://www.heroes3.eu/porady/poradnik-mapmakera/wypelnienie-mapy#Copy_map
Teraz mam pytanie do poradnika z copy map!!Skąd mam wziąśc pliki takie jak rar.bat i h3m.bat???
"W danym katalogu np. Copymap powinny znajdować się pliki rar.bat, h3m.bat oraz program copymap"
czytanie takie trudne
Co to jest katalog??Jak pobrałem copy map to był tam tylko program coopymap
Wie ktoś może czy da się skopiować fragmenty gotowych map i na przykład posklejać z kilkunastu swoją własną kompozycję ? Chciałbym stworzyć fajne mapy dla moich bratanków ale szczerze mówiąc jak pomyślę, że miałbym WSZYSTKO robić od podstaw... to wydaje mi się, że z moim brakiem doświadczenia zajmie mi to zdecydowanie za długo
http://www.heroes3maps.com/map/12726-arogancja-mirror
nie da sie ta mapa jest tego dowodem xDDD
Cześć. Nabyłem HM&M3:RoE HD na platformie Steam. Znalazłem szczątkowe foldery Ubisoft na swoim komputerze, wrzuciłem tam stworzoną w edytorze mapę i nie odnajduję jej pośród nowych scenariuszów. Czy może ma ktoś pomysł na rozwiązanie tego problemu? Będę wdzięczny za pomoc.
Ponadto zapytam przy okazji o copymap - na ERM napisane jest, że służy do pracy z mapami SoD oraz WoG. Czy to oznacza, że nie będzie działał na mojej podstawce?
Pozdrawiam
nie bedzie, trzeba bylo kupic zlota edycje na gog.com a nie dac sie wydymac na ubishit xD
Tak sądziłem. Kupię więc na gog właśnie Złotą Edycję, tak jak zaplanowałem :) Dzięki!
Cześć,
stworzyłem własną mapę, zapisuje ją sobie i git wchodzę w grę żeby ją sprawdzić w praktyce i działa. Problem się pojawia gdy próbuje tą mapę znaleźć w folderze <Maps>, bo jej zwyczajnie nie ma.
O co to chodzi ?
moze nazwa pliku sie rozni od nazwy mapy albo cos zle szukasz. sortowanie od najnowszego pliku do najstarszego i powinny wyjsc na wierzch nowe pliki
juz tak robilem, nazwa jest "testowa mapka" wiec raczej ją znajde jak istnieje ;)
Hej stworzylam mape , zapisuje ale nie znajsuje ja w grze ktos wie moze co moze byc powodem?
Tja, nie nadałeś mapie nazwy w oknie Map specifications
Mam wersje ze steam i jak moge odpalić mape bo mam stworzonom i nazwanom ale nie wiem co dalej
musisz jej dac nazwe w ustawieniach mapy zeby miala swoje imie i potem ten plik mapy musi sie znalezc w folderze z mapkami, zeby jej smutno nie bylo. a potem tylko odnajdujesz w grze po jej imionku i ją przytulasz motzno <3
Gdy zrobię swoją mapę - jak mogę ją komuś wysłać, żeby w nią zagrał?
Zwyczajnie jak każdy plik, mailem jako załącznik, wgrać na CD i wysłać gołębiem. Na stronę jak ta i Krypta Jaskini Behemota można bezpośrednio.
Witam. Chciałem tylko a propos mały nadmienić do punktu 2.2 Kontrolować może/Zachowanie graczy.
Jak widać na screenie, kwadracik przy 'Komputer' jest zawsze szary, tylko możemy kliknąć lub odkliknąć przy 'człowiek', przy czym, to kliknięcie lub odkliknięcie człowieka, nie zmienia statusu szarego kwadracika przy komputrze.
Możemy sobie zmieniać 'Zachowanie' dla gracza ludzkiego, co ma w praktyce takie samo znaczenie, jak ustawienie poziomu trudności, czyli żadne.
W przypadku gracza komputerowego jest to wartość zawsze losowa, co można sprawdzić klikając w ten szary kwadracik przy 'komp.' - automatycznie wskakuje 'random'.
!Sprawdzone na własnej mapie!
Strasznie wkurza gdy ten sam zawodnik raz gra tak, że nie da się go pokonać, a drugi raz siedzi w zamku i mu kumple z drużyny zabierają połowę kopalni a nawet siedlisk, bo akurat wylosowało im explorera... I jak tu mapę 'zbalansować'? Chyba trzeba zrobić jednak na 5 ludzkich graczów... A może ktoś ma radę jak to szare od/kliknąć i zmusić program, żeby generował przeciwników takich, jak mu zadam?
@agradek: Źle interpretujesz te ustawienia, co nie dziwi, ponieważ pogrupowane są w nielogiczny sposób.
1. Checkbox "Człowiek" włącza dostępność danego koloru ("gracza") dla gracza ludzkiego.
2. Checkbox "Komputer" włącza dostępność danego koloru ("gracza") dla AI i edytor map zawsze ustawia go na true bez możliwości zmiany. Bardzo możliwe, że nie da się wyłączyć AI dla danego koloru gracza, nie miałoby to również większego sensu.
3. Combobox "Zachowanie" ustawia zachowanie tylko i wyłącznie dla AI.
Po kliknięciu na checkbox "Komputer" "Zachowanie" jest resetowane do domyślnego "Losowego", ale to prawdopodobnie błąd edytora. Po prostu z powrotem wybierz zachowanie które cię interesuje.
Witam,
O tym właśnie mówię, coć może i niejasno: Wybieram zachowanie, które mnie interesuje, zapisuję mapę, odpalam grę, a zachowania są inne (wybrane losowo).
Co piszę dalej o szarym itd, to tylko moje dywagacje, co jest tu "nie tak".
Nie moge włoczyć mapki do heroes