Nekromancja daje 1/3 szkieletów mniej, gdy są wskrzeszane szkielety ulepszone (kościeje).
Forteca - siedziba magów, ich tworów oraz magicznych istot, o śnieżnym, mroźnym klimacie.
Jest to miasto posiadające aż 3(!) jednostki strzelające (Większy Gremlin - jako jedyny na poz. 1, Arcymag i Tytan - jako jedyny na poz. 7) oraz 2 latające (Obsydianowy Gargulec, Większy Dżin). Armia ma dużo umiejętności związanych z czarami. Żelazne Golemy - zmniejszają obrażenia zadawanie zaklęciami (75%). Arcymagowie zmniejszają koszta czarów. Tytan jest odporny na czary umysłu, zaś Wielki Dżin - rzuca losowe czary wspomagające. Oprócz tych skili Tytan i Arcymag nie posiadają ograniczeń w walce wręcz, natomiast Naga Królewska powstrzymuje kontratak. Dżiny nienawidzą Ifrytów (i odwrotnie), co daje im +50% ataku podczas walki z nimi.
Forteca to jedno z najdroższych miast w grze (jeśli nie najdroższe). Pożera spore ilości wszystkich surowców. Najwięcej schodzi Klejnotów (głównie na Świątynię Obłoków). Ten też surowiec dostarcza Magazyn Zasobów. Złoto również może stać się problemem. Należy więc bardzo rozważnie budować siedliska.
W tym mieście otrzymujemy do dyspozycji następujące struktury specjalne: Sprzedawca Artefaktów, Biblioteka (dodatkowe czary dla Gildii Magów), Ściana Wiedzy (+1 wiedzy dla bohatera odwiedzającego), Strażnica (odkrywa pobliskie tereny) oraz Kaplica (+4 gargulce tygodniowo).
Herosi Fortecy podzieleni są na Alchemików i Czarodziejów. Ważną cechą jest umiejętność Nauki Czarów u prawie każdego bohatera. Do najsłynniejszych należą Alchemik Fafner (Nagi) i Czarodziej Solmyr (Łańcuch Piorunów).
Kuźnia dostarcza Wozy z Amunicją. To miasto jest do cna przesycone magią. Gildia Magów sięga oczywiście do 5. poziomu. Biblioteka dostarcza do niej dodatkowych zaklęć. No i, jak już mówiłem, wiele stworzeń posiada skille związane z magią. Tutejsze Sanktuarium Graala to Podniebny Galeon. Odkrywa on całą mapę oraz dodaje +15 wiedzy bohaterowi dowodzącemu garnizonem na czas oblężenia.