Miasta » Bastion
Interaktywna mapa miasta
Najedź myszką na wybraną strukturę, aby zobaczyć jej opis. Jeśli nic się nie pojawia, przejdź do alternatywnej mapy.
Opis
Bastion - miasto mitycznych leśnych stworzeń o przyjaznym wyglądzie i kojącej muzyce.
Znajdziemy tu dwie jednostki latające (Srebrny Pegaz, Złoty Smok) i tylko jedną strzelającą (Wysoki Elf). Centaury Bojowe jako jedyna jednostka 1poz. zajmuje 2 hexy. Krasnoludzcy Wojownicy i Enty to typowe jednostki defensywne (niska szybkość, wysokie HP i obrona). Żołnierze Bastionu posiadają różnorakie zdolności specjalne o uniwersalnym zastosowaniu. Krasnoludzki Wojownik posiada aż 40% odporności na czary, Wysoki elf strzela podwójnie, Ent paraliżuje zaatakowane jednostki nieprzyjaciela, a Jednorożec oślepia i rzuca Rozproszenie. Aż dwie jednostki mają odporność na czary (Srebry Pegaz na wszystkie, Złoty Smok na poz. 1-4).
Miasto stosunkowo tanie w złocie. Ale mogą pojawić się kłopoty z drewnem, którego potrzeba praktycznie cały czas. Kryształ i Kamień ważne są dopiero przy budowie Smoczych Urwisk (toteż Magazyn Zasobów niezbyt pomaga), natomiast Klejnoty idą na Magiczną Polanę. Mimo wszystkich możliwych problemów Bastion jest stosunkowo szybki do rozbudowy.
Otrzymujemy do dyspozycji 3 budowle specjalne: Magiczny Staw przynoszący co tydzień losową liczbę bogactw, Fontannę Fortuny dodającą +2 szczęścia dla garnizonu broniącego miasto i Skarbiec przynoszący 10% złota posiadanego przez gracza 7 dnia każdego tygodnia. Dodatkowo Gildia Górnicza zwiększa przyrost Krasnoludów o 4, a Zagajnik populację Entów o 2.
Herosi Bastionu dzielą się tutaj na Łowców i Druidów. Co można o nich powiedzieć? Aż 3 posiada na start Odporność, a innych 3 Łucznictwo. Postaciami najczęściej kojarzonymi z tym miastem są Łowcy Ivor (elfy) i Mephala (Płatnerstwo).
W tym mieście w Kuźni możemy nabyć Namiot Medyka. Gildia Magów sięga w Zamku poziomu 5. Przeważa Magia Ziemi i Powietrza, czyli czary ofensywne. Sanktuarium Graala jest Duchowy Strażnik dodający +2 szczęścia dla wszystkich bohaterów.
autor: Mathias
Nazwy
-
Bath'iere
-
Ceiliedgh
-
Elfwind
-
Emerald Moor
-
Forest
- zwykły las. :P
-
Forest Glen
-
Fortune Keep
- czasami to było tłumaczone jako "Wrota Losu"
-
Gladeroot
-
Green Falls
-
Marishen
-
Rainhaven
-
Serenity
-
Still Water
- spokojne wody. 'Water' w nazwach miejscowości to też
odpowiednik np. "Zdrój" - i tak autorzy fanowskiego tłumaczenia Might
and Magic VI proponowali przetłumaczyć "Sweet Water" na "Sielanka
Zdrój".
-
Strongglen
-
Wild Willow
-
Wise Oak
- mądry dąb. Przypomina się Dr Oak z "pokemonów", rozdający
pokedeksy.
Budynki
Duchowy strażnik
- Działanie:
- Zwiększa cotygodniowy przyrost podstawowej populacji wszystkich stworzeń o 50%, generuje codziennie 5000 sztuk złota oraz zwiększa morale wszystkich bohaterów o 2 punkty.
- Wymagania:
- brak
- Koszt:
- Graal
Rada osady
- Działanie:
- Umożliwia rozbudowę miasta oraz dostarcza dziennie 500 sztuk złota
- Wymagania:
- brak
- Koszt:
- 0
Rada miasta
- Działanie:
- Umożliwia rozbudowę miasta oraz dostarcza dziennie 1000 sztuk złota
- Wymagania:
- Rada osady, Karczma
- Koszt:
- 2500
Ratusz
- Działanie:
- Umożliwia rozbudowę miasta oraz dostarcza dziennie 2000 sztuk złota
- Wymagania:
- Rada miasta, Kuźnia, Gildia magów Poziom 1, Targowisko
- Koszt:
- 5000
Kapitol
- Działanie:
- Dostarcza dziennie 4000 sztuk złota
- Wymagania:
- Ratusz, Zamek
- Koszt:
- 10000
Fort
- Działanie:
- Wzmacnia mury zamku
- Wymagania:
- Rada osady
- Koszt:
- 20 , 20 , 5000
Cytadela
- Działanie:
- Dodaje wieżę do fortu oraz zwiększa o 50% bazową ilość produkowanych jednostek
- Wymagania:
- Fort
- Koszt:
- 5 , 2500
Zamek
- Działanie:
- Dodaje 2 wieże łucznicze, umacnia mury miasta oraz podwaja bazową ilość produkowanych jednostek
- Wymagania:
- Cytadela
- Koszt:
- 10 , 10 , 5000
Gildia magów Poziom 1
- Działanie:
- Odwiedzenie pozwala bohaterowi na poznanie 5 zaklęć pierwszego poziomu
- Wymagania:
- Rada osady
- Koszt:
- 5 , 5 , 2000
Gildia magów Poziom 2
- Działanie:
- Odwiedzenie pozwala bohaterowi na poznanie 4 zaklęć drugiego poziomu
- Wymagania:
- Gildia magów Poziom 1
- Koszt:
- 5 , 5 , 4 , 4 , 4 , 4 , 1000
Gildia magów Poziom 3
- Działanie:
- Odwiedzenie pozwala bohaterowi na poznanie 3 zaklęć trzeciego poziomu
- Wymagania:
- Gildia magów Poziom 2
- Koszt:
- 5 , 5 , 6 , 6 , 6 , 6 , 1000
Gildia magów Poziom 4
- Działanie:
- Odwiedzenie pozwala bohaterowi na poznanie 2 zaklęć czwartego poziomu
- Wymagania:
- Gildia magów Poziom 3
- Koszt:
- 5 , 5 , 8 , 8 , 8 , 8 , 1000
Gildia magów Poziom 5
- Działanie:
- Odwiedzenie pozwala bohaterowi na poznanie 1 zaklęcia piątego poziomu
- Wymagania:
- Gildia magów Poziom 4
- Koszt:
- 5 , 5 , 10 , 10 , 10 , 10 , 1000
Targowisko
- Działanie:
- Można sprzedawać oraz wymieniać zasoby (kurs wymiany zależy od ilości posiadanych targowisk). W grze wieloosobowej targowisko umożliwia handel z innymi graczami.
- Wymagania:
- Rada osady
- Koszt:
- 5 , 500
Magazyn zasobów
- Działanie:
- Dostarcza codziennie 1 kryształ.
- Wymagania:
- Targowisko
- Koszt:
- 5 , 5000
Kuźnia
- Działanie:
- Produkuje namiot medyka.
- Wymagania:
- Rada osady
- Koszt:
- 5 , 1000
Karczma
- Działanie:
- Umożliwia wynajem bohaterów. Dzięki statystykom możesz się dowiedzieć jak ci idzie gra w porównaniu z przeciwnikami. Zwiększa morale garnizonu broniącego miasta.
- Wymagania:
- Rada osady
- Koszt:
- 5 , 500
Magiczny staw
- Działanie:
- Dostarcza cotygodniowo losową liczbę surowców.
- Wymagania:
- Rada osady
- Koszt:
- 2 , 2 , 2 , 2 , 2 , 2 , 2000
Fontanna szczęścia
- Działanie:
- Podczas oblężenia zwiększa szczęście bohatera dowodzącego garnizonem o 2 punkty.
- Wymagania:
- Magiczny staw
- Koszt:
- 10 , 1500
Skarbiec
- Działanie:
- Powiększa o 10% zasoby złota posiadane przez gracza w pierwszym dniu każdego tygodnia.
- Wymagania:
- Gildia górnicza
- Koszt:
- 5 , 10 , 5000
Stajnie centaurów
- Działanie:
- Pozwala rekrutować centaury.
- Wymagania:
- Fort
- Koszt:
- 10 , 500
Ul. Stajnie centaurów
- Działanie:
- Pozwala rekrutować centaury bojowe.
- Wymagania:
- Stajnie centaurów
- Koszt:
- 5 , 1000
Chata krasnoludów
- Działanie:
- Pozwala rekrutować krasnoludy.
- Wymagania:
- Stajnie centaurów
- Koszt:
- 5 , 1000
Ul. Chata krasnoludów
- Działanie:
- Pozwala rekrutować krasnoludzkich wojowników.
- Wymagania:
- Chata krasnoludów
- Koszt:
- 5 , 1000
Gildia górnicza
- Działanie:
- Powiększa populację krasnoludów o 4 tygodniowo.
- Wymagania:
- Chata krasnoludów
- Koszt:
- 1000
Gospodarstwo
- Działanie:
- Pozwala rekrutować elfy leśne
- Wymagania:
- Stajnie centaurów
- Koszt:
- 10 , 1500
Ul. Gospodarstwo
- Działanie:
- Pozwala rekrutować wysokie elfy.
- Wymagania:
- Gospodarstwo
- Koszt:
- 10 , 1500
Magiczne źródło
- Działanie:
- Pozwala rekrutować pegazy.
- Wymagania:
- Gospodarstwo
- Koszt:
- 10 , 2000
Ul. Magiczne źródło
- Działanie:
- Pozwala rekrutować srebrne pegazy.
- Wymagania:
- Magiczne źródło
- Koszt:
- 5 , 2000
Zagajnik
- Działanie:
- Pozwala rekrutować drzewce.
- Wymagania:
- Gospodarstwo
- Koszt:
- 2500
Ul. Zagajnik
- Działanie:
- Pozwala rekrutować enty.
- Wymagania:
- Zagajnik
- Koszt:
- 1500
Zagajnik
- Działanie:
- Powiększa populację drzewców o 2 tygodniowo
- Wymagania:
- Zagajnik
- Koszt:
- 2000
Polana jednorożców
- Działanie:
- Pozwala rekrutować jednorożce.
- Wymagania:
- Magiczne źródło, Zagajnik
- Koszt:
- 5 , 5 , 10 , 4000
Ul. Polana jednorożców
- Działanie:
- Pozwala rekrutować jednorożce bitewne
- Wymagania:
- Polana jednorożców
- Koszt:
- 5 , 3000
Smocze urwiska
- Działanie:
- Pozwala rekrutować zielone smoki
- Wymagania:
- Gildia Magów Poziom 2, Polana jednorożców
- Koszt:
- 30 , 20 , 10000
Ul. Smocze urwiska
- Działanie:
- Pozwala rekrutować złote smoki
- Wymagania:
- Gildia Magów Poziom 3, Smocze urwiska
- Koszt:
- 30 , 20 , 20000