Gdy Feniks zostanie zabity zanim zdąży wykonać ruch i odrodzi się, jego ruch w tej turze przepada.
32 graczy zostaje podzielonych na 8 czteroosobowych grup.
Metodą odrzucania gracze wybierają 1 mapkę z listy:
Każdy gra z każdym 1 grę. Czas na 1 grę: 2 tygodnie. 2 najlepszych w grupie przechodzi do następnego etapu.
Walka systemem pucharowym, walczą 1a/8b, 2a/7b, 3a/6b, 4a/5b, 5a/4b, 6a/3b, 7a/2b, 8a/1b. Przy czym 1-8 oznacza grupę, a-b miejsce w grupie.
Mapka wybrana metodą odrzucania z listy:
8 wyłonionych osób gra ze sobą ćwierćfinały tak jak wyżej np. 1a/8b vs 8a/1b
Najlepsza czwórka gra decydujące mecze do 2 zwycięstw - obaj gracze wybierają po 1 mapie z puli, a na ewentualne trzecie starcie mapa wybierana jest metodą odrzucania. Zwycięzcy spotkają się w finale. Przegrani będą grali o 3 miejsce w Turnieju.
Wyłaniamy osobę, która zostaje Masterem Akademii Wojny 2011.
Przegrani z etapu IV walczą o miejsce na podium.