Latarnia morska, dostępna jako budynek w zamku Castle, zwiększa punkty ruchu na wodzie dla wszystkich bohaterów, zarówno dla sojuszników, jak i dla wrogów.
Opis fabularny:
Reprezentuje biedotę; Heroes III jest jedyną odsłoną, w której chłopi nie są oddziałami Zamku. Ubodzy rolnicy bywają nękani nie tylko głodem, ale też najazdami nekromantów, którzy nie raz uzyskiwali przewagę militarną poprzez ożywianie ich licznych zwłok. [więcej]
Opis fabularny:
Jest to wyraźne nawiązanie do twórczości J.R.R. Tolkiena; na Enroth (Heroes II) i Axeoth (Heroes IV) stworzenia te stoją u boku czarodziejów, natomiast na Antagarichu są niezależną rasą. Pierwotnie zamieszkiwały Eofol, skąd zostały wygnane przez Kreegan. Ich ojczyznę można odwiedzić w grze Might and Magic VII. [więcej]
Zdolności:
Szpieguje
Etymologia:
ar. mūmiyā, od mūm - wosk
Zdolności:
Rzuca klątwy
Opis fabularny:
Stwór nieumarły; niewiele wiadomo o ich powstawaniu czy występowaniu, głównie dlatego, że nie zostały nigdy przedstawione w żadnej z odsłonie Might and Magic. [więcej]
Etymologia:
gr. nomádos - koczownik
Zdolności:
Nie zwalnia na piasku
Opis taktyczny:
Gdy bohater posiada w swej armii co najmniej jednego Nomada, to nie poniesie kary ruchu za chodzenie po piasku. [więcej]
Zdolności:
Brak ograniczeń na odległość
Etymologia:
hebr. golem - dosł. bryła
Zdolności:
O 85% zmniejsza obrażenia od magii
Etymologia:
ze szwedzkiego
Zdolności:
Zdolność regeneracji
Etymologia:
hebr. golem - dosł. bryła
Zdolności:
O 95% zmniejsza obrażenia od magii
Zdolności:
Brak ograniczeń w walce wręcz, rzuca czary grupowe
Opis taktyczny:
Jeśli zahipnotyzujemy czarodziei, to ich czar wesprze naszą armię lub osłabi wojsko przeciwnika. [więcej]
Zdolności:
Rzuca czary ofensywne
Zdolności:
Pluje kwasem
Etymologia:
gr. krýstallos - kryształ
Zdolności:
Generuje kryształy
Opis taktyczny:
Generuje 3 kryształy w pierwszym dniu każdego tygodnia, niezależnie od ilości posiadanych tego typu stworzeń. [więcej]
Opis fabularny:
Ich natura nie jest do końca znana. W kampanii Dracona dowiadujemy się, że powstają z minerałów, natomiast w dodatku "Heroes Chronicles: Szarża Smoków" elf Aspen, doradca królewski i towarzysz Tarnuma, mówi że są wytwarzane ze sproszkowanych kości innych smoków. Jednakże to drugie źródło uchodzi za mniej wiarygodne, dlatego przyjmuje się, że stwory te są dziełem technomagicznym, a nie nekromantycznym. Kryształowe smoki są też wśród smoków jedynymi nielotami, w dodatku nie są świadome ani samodzielne. [więcej]
Zdolności:
Wzbudza strach