Sklonowana jednostka zniknie, gdy zabijemy pierwowzór.
Przyrost jednostek:
Zdolności:
Odporność na oślepienie
Występowanie:
Heroes III-IV, Might and Magic VII
Opis taktyczny:
Troglodyci są odporni nie tylko na zaklęcie "Oślepienie", ale także na skamienienie Meduz i Bazyliszków. [więcej]
Etymologia:
gr. harpia
Zdolności:
Atakuje i wraca na miejsce
Występowanie:
Heroes III-IV, Might and Magic VI-VII
Zdolności:
Brak ograniczeń w walce wręcz
Występowanie:
Heroes III-IV, Might and Magic VI-VII
Etymologia:
łac. observator, od observare - baczyć
Zdolności:
Brak ograniczeń w walce wręcz
Występowanie:
Heroes III-IV, Might and Magic VI-VII
Opis fabularny:
Potwory te są wytworami czarnoksiężników. Występują w co najmniej dwóch odmianach - tej z mackami, powszechnej na Antagarichu i Axeoth, a także pozbawionej odnóży, występującej m.in. na Enroth w Darkmoor. Istnieje wiele teorii wyjaśniających ich zdolność latania. Popularniejsze z nich wspominają o możliwości wytwarzania przez obserwatorów silnego pola magnetycznego albo wypełnieniu komórek ich ciała gazem lżejszym od powietrza. Należą one do stworów rozumnych, potrafią nawet rozpraszać zaklęcia lub rzucać własne. Zdają się nie przepadać za światłem, występują prawie wyłącznie w tunelach i zamczyskach. [więcej]
Zdolności:
Brak ograniczeń w walce wręcz, zamienia w kamień
Występowanie:
Heroes II-IV, Might and Magic VI-VII
Opis taktyczny:
Zamiana w kamień Meduz w przeciwieństwie do zwykłego zaklęcia "Oślepienie" działa na nieumarłych, żywiołaki i jednostki nieożywione. [więcej]
Zdolności:
Wysokie morale
Występowanie:
Heroes I-V, Might and Magic VI-VIII
Opis taktyczny:
Nie da się obniżyć w żaden sposób morale Minotaurów. Wyjątkiem jest posiadanie artefaktu Duch Opresji (wtedy morale są neutralne). [więcej]
Inna nazwa:
Minotaur królewski
Zdolności:
Wysokie morale
Opis taktyczny:
Nie da się obniżyć w żaden sposób morale Minotaurów. Wyjątkiem jest posiadanie artefaktu Duch Opresji (wtedy morale są neutralne). [więcej]
Występowanie:
Heroes III, Heroes V, Might and Magic VII
Zdolności:
Paraliżujący jad
Występowanie:
Heroes III, Might and Magic VII
Opis taktyczny:
Chimera ma 20% szansy na sparaliżowanie jednostki. Sparaliżowana jednostka traci 3 tury, ponadto jeśli przerwiemy paraliż atakując ją, otrzyma ona zaledwie 50% obrażeń, a jej kontratak zada tylko 25% normalnych obrażeń. [więcej]
Zdolności:
Odporność na zaklęcia poziomów 1-3
Występowanie:
Heroes II-III, Heroes V, Might and Magic VI-VII