Jednostki dwuheksowe mogą ustawić się w fazie taktycznej o 1 pole dalej niż jednoheksowe, używając opcji autowalki.
Przyrost jednostek:
Inna nazwa:
Diablik
Występowanie:
Heroes III-V
Występowanie:
Heroes III, Might and Magic VII-VIII
Zdolności:
Atak ognistymi kulami
Występowanie:
Heroes III, Might and Magic VII-VIII
Opis fabularny:
Wiele wskazuje na to, że pomimo zewnętrznego podobieństwa do Kreegan, gogi i magogi nimi nie są. Zamieszkują Dolinę Kurhanów, bywają strażnikami grobowców i tuneli, pojawiły się też na pustyni Ironsand w Jadame (MM8). Można przypuszczać, że są ucieleśnieniami klątw - wszak bywały również na usługach nekromantów, czarnoksiężników i szalonych naukowców (Clanker), którzy widocznie też potrafią je przywołać i okiełznać. [więcej]
Występowanie:
Heroes III, Heroes V
Etymologia:
gr. daímōn - zły albo dobry duch, bóstwo
Występowanie:
Heroes III
Etymologia:
gr. daímōn - zły albo dobry duch, bóstwo
Występowanie:
Heroes III, Heroes V
Opis fabularny:
Słów "demon" oraz "wrota piekieł" nie należy traktować dosłownie, jako iż stworzenia te nie pochodzą z piekła, o ile jakiekolwiek w świecie Might and Magic istnieje. Jest to tylko jedna z odmian Kreegan - kosmicznej rasy, która nęka cały wszechświat od około 1500 lat, a na tę planetę przylecieli około roku 1150 po ciszy. Istnieją jednak inne, "prawdziwe" demony - są nimi stwory zamieszkujące głębokie podziemia, które można zwiedzić w kampanii Heroes Chronicles: Podbój Podziemi. [więcej]
Zdolności:
Przywołuje demony z ciał sprzymierzeńców
Opis taktyczny:
Każdy czarci lord wykorzystuje 50 punktów życia z martwego oddziału do przyzwania demonów.
Nie może przyzwać więcej demonów niż było jednostek w martwym oddziale. [więcej]
Inna nazwa:
Ifrit
Zdolności:
Odporność na ogień, nienawidzi dżinów
Występowanie:
Heroes III-IV, Might and Magic VI-VIII
Opis taktyczny:
Obrażenia od tarczy ognia ifrytów mogą wynosić maksymalnie 20% łącznych punktów życia jednostek w ich oddziale.
Żaden czar ani artefakt nie zniweluje obrażeń od tarczy ognia. Jest ona nieskuteczna tylko i wyłącznie na stworzenia naturalnie odporne na ogień (np. Feniks, Żywiołak ognia). [więcej]
Inna nazwa:
Miryd
Zdolności:
Tarcza ogniowa, odporność na ogień, nienawidzi dżinów
Opis taktyczny:
Obrażenia od tarczy ognia ifrytów mogą wynosić maksymalnie 20% łącznych punktów życia jednostek w ich oddziale. [więcej]
Opis fabularny:
Ifryty nie należą do rasy Kreegan, lecz zostały przez nich przywołane z Wymiaru Ognia. Są stworzeniami potężnymi, znającymi magię, bywają strażnikami grobowców (MM6). Nie są z natury złe, pojawiają się nawet w Celeste, stolicy Bracady będącej ostoją dobra - po prostu część z nich opowiedziała się po stronie zła lub została zniewolona przez Kreegan. [więcej]
Etymologia:
gr. diábolos - przeciwnik
Zdolności:
-1 do szczęścia przeciwnika, powstrzymuje kontratak, nienawidzi aniołów
Występowanie:
Heroes III-V, Might and Magic VI-VII
Etymologia:
gr. diábolos - przeciwnik
Zdolności:
-1 do szczęścia przeciwnika, powstrzymuje kontratak, nienawidzi aniołów
Występowanie:
Heroes III, Heroes V
Opis fabularny:
Wcielenia zła. Elity Kreegan. Żyją tylko po to, by zabijać, rozmnażać się i podbijać Wszechświat. Przypominają pod wieloma względami owady - mają swoją królową (co prawda już martwą) i gromadzą się w wielkich ulach (kolonia Zod). To one porwały Rolanda Ironfista, próbowały obalić jego dynastię na Enroth, stworzyły kult Baa, najechały na Erathię, podbiły Steadwick, próbowały zdobyć Ostrze Armagedonu. Nie można o nich powiedzieć niczego dobrego. Również za nimi stoi kataklizm zwany Dniem Ognia, który ponad 1100 lat temu doprowadził do Wielkiej Ciszy - utraty łączności ze Starożytnymi i upadku pradawnej cywilizacji. Można bez wahania powiedzieć, że niemal cała historia świata Might and Magic toczy się wokół walki z diabłami. [więcej]