Chimera ma 20% szansy na sparaliżowanie jednostki. Sparaliżowana jednostka traci 3 tury, ponadto jeśli przerwiemy paraliż atakując ją, otrzyma ona zaledwie 50% obrażeń, a jej kontratak zada tylko 25% normalnych obrażeń.
Przyrost jednostek:
Inna nazwa:
Chochlik
Występowanie:
Heroes III
Inna nazwa:
Gargulec
Etymologia:
fr. gargouille
Występowanie:
Heroes I-V, Might and Magic VI-VII
Opis taktyczny:
Gargulce spośród grupy jednostek nieożywionych (do której należą golemy i żywiołaki) wyróżniają się tym, że jako jedyne posiadają morale. [więcej]
Inna nazwa:
Granitowy gargulec
Etymologia:
fr. gargouille
Występowanie:
Heroes III, Heroes V, Might and Magic VII
Opis taktyczny:
Gargulce spośród grupy jednostek nieożywionych (do której należą golemy i żywiołaki) wyróżniają się tym, że jako jedyne posiadają morale. [więcej]
Etymologia:
hebr. golem - dosł. bryła
Zdolności:
O 50% zmniejsza obrażenia zadawane magią
Występowanie:
Heroes III
Etymologia:
gr. mágos - czarodziej, kapłan perski
Zdolności:
Bez ograniczeń w walce wręcz, zmniejsza koszt zaklęć bohatera
Występowanie:
Heroes II-V, Might and Magic VI-VIII
Etymologia:
gr. mágos - czarodziej, kapłan perski
Zdolności:
Bez ograniczeń w walce wręcz, zmniejsza koszt zaklęć bohatera
Występowanie:
Heroes II-III, Heroes V
Opis taktyczny:
Gdy posiadamy w armii Arcymaga, a wróg ma Pegaza, koszt zaklęć podczas walki będzie zwiększony (dla nas). [więcej]
Inna nazwa:
Geniusz
Zdolności:
Nienawidzi Ifrytów
Występowanie:
Heroes I-V, Might and Magic VI-VII
Inna nazwa:
Przeraza
Zdolności:
Powstrzymuje kontratak
Występowanie:
Heroes III-IV, Might and Magic VIII
Inna nazwa:
Skorpena
Zdolności:
Powstrzymuje kontratak
Opis fabularny:
Te wężopodobne istoty żyją zwykle w dużych stadach zamieszkujących całe "gniazda". Występują zarówno na Antagarichu jak i Jadame. Potrafią walczyć bronią białą, zdają się być rozumne oraz zdolne do mowy. Nierozstrzygniętą zagadką pozostaje ich sposób rozmnażania - z jednej strony są półgadami, co sugerowałoby jajorodność, a z drugiej strony mają pępki, co wskazuje na żyworodność. [więcej]
Etymologia:
gr. Gígantes - olbrzymy, potomkowie Gai i Uranosa, którzy zbuntowali się przeciwko bogom Olimpu
Zdolności:
Odporność na czary umysłu
Występowanie:
Heroes II-III, Heroes V
Etymologia:
gr. Titán
Zdolności:
Bez ograniczeń w walce wręcz, odporność na czary umysłu
Występowanie:
Heroes II-V, Might and Magic VI-VII
Opis fabularny:
Jedne z najpotężniejszych stworzeń we wszechświecie Might and Magic, swoją siłą dorównują smokom. Ich naturalnym siedliskiem na Antagarichu jest Kraina Olbrzymów, część Eofolu. Tytani zdają się być rodzajem znacznie przerośniętych golemów, w każdym razie nie mają organicznego ciała. Są zapalonymi wrogami wszelkich smoków. Oprócz Bracady i Eofolu zamieszkują też inne miejsca, mają nawet własną twierdzę w odludnych częściach AvLee. [więcej]