Akademia Wojny - Portal Heroes of Might and Magic III

Trwa II etap konkursu MapMaker AW
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Magia Runiczna
Autor Wiadomość
altaeir 


Pomógł: 19 razy
Wiek: 32
Dołączył: 15 Lut 2009
Posty: 1043
Wysłany: 2009-04-04, 13:50   Magia Runiczna

Aby w pełni zrozumieć na czym tak naprawdę polega Magia Runiczna musimy cofnąć się w odległe czasy. Kiedyś ludzie żyli obok demonów ,nie przeszkadzając sobie nawzajem. Czas ten nazywał się Wiekiem Niewiedzy. Później demony dostrzegły w ludziach łatwiejszą zdobycz niż zwierzęta. Zaczęły polować na ludzi ,którzy nie mając rozwiniętej wiedzy jak chronić się przed otchłańcami w norach wykopanych w ziemi, upodobniając się do tchórzliwych królików. Istniała jednak grupka ludzi ,nie zamierzających czekać na śmierć. Rozpoczęli pierwsze starcia przeciw wrogom. Okazało się ,że zwykła broń nie jest w stanie wyrządzić najmniejszej szkody otchłańcom. W międzyczasie kapłani modlili się do Stwórcy o wybawienie. To oni pod wpływem środków halucynogennych(pomagających wejść w trans pozwalający rozmawiać z samym Stwórcą :-) ) i natchnienia wymyślili pierwsze Runy Ochronne. Wykorzystując nocną naturę demonów, łapali je w pułapki runiczne, z których nie mogły się wydostać i wschodzące słońce zabijało otchłańce. Musicie wiedzieć, że demony wychodziły z otchłani wraz z zapadnięciem zmroku i uciekały przed świtem. Stwórca zlitował się nad ludźmi i przysłał im Wybawiciela. To on przyniósł im bron która była w stanie powstrzymać otchłańców, Runy Wojenne. Zaczęto je grawerować na broni, pancerzach. Tak nastała Pierwsza Wojna z demonami. Ludzie pod sztandarem Wybawiciela, wygrywali większość starć. Z biegiem lat, nastawały kolejne wojny, bowiem celem ludzkości było całkowite zniszczenie demonów. Pojawiało się coraz mniej otchłańców, wszyscy poza Wybawicielem sądzili, że demony odeszły. Żołnierze odeszli z armii i wspólnie rozpoczęli zakładać miasta. Niedługo potem ludzie zapomnieli o niebezpieczeństwach które kryła noc. Jak się domyślacie wybuchła wojna pomiędzy ludźmi, narody słały propozycje Wybawicielowi aby stanął na czele ich wojsk. On nie zamierzał mieszać się do walki za sprawę, która była bezsensowna. Jego celem było jedynie unicestwienie demonów, zatem podjął decyzje o odejściu. Od tamtej pory nikt już go więcej nie zauważył, pytaniem jest czym lub kim był Wybawiciel? Czy rzeczywiście synem Stwórcy, czy doskonałym strategiem i wojownikiem? Co jakiś czas wybuchały zamieszki, ale ludzie poszli w kierunku postępu i tak nastał Wiek Nauki.
Ludzkość wymyślała coraz bardziej skomplikowane maszyny i technologie, zapominając o runach. Po trzystu latach spokoju demony odbudowały swoją potęgę i rozpoczęły rzeź w miastach. Ponownie wynalazki nic nie zdziałały przeciwko otchłańcom.
Ludność której udało się uratować schroniła się pod opieką ludzi nadal znających Runy Ochronne. Od tamtej pory nazwano ich Patronami Runów. Magia Run Wojennych odeszła w zapomnienie. Od tamtej pory ludzie nadal zakładali miasta, wsie, państwa ale każdy dom był otoczony siecią wyrysowanych run. Życie ograniczyło się do dnia, nocą niepodzielnie panowały demony. Jak w każdej historii są bohaterowie, którzy nie zamierzają się poddać strachu przez demonami i szukają sposobów na zgładzenie potworów. ;-)


Bohaterowie:
Arlen, nazywany później Naznaczonym. Odnalazł starożytne miasto a w nim włócznię z wygrawerowanymi Runami Wojennymi. Później został okradziony przez Pierwszego Wojownika Jardira. Chce nauczyć ludzi walki przeciw otchłańcom i wykorzystania Run. Wymyślił nowy sposób ochrony przed demonami, wytatuował sobie ciało runami dlatego jest nazywany Naznaczonym.
- Naznaczony
Jardir, Pierwszy Wojownik Krasjan,jest najlepszym wojownikiem narodu Krasjan. Dzięki włóczni chce poprowadzić swój naród do zwycięstwa,nie chce się dzielić Runami Wojennymi z innymi narodami.
- Jardir

Do używania Magii Runicznej nie potrzeba księgi czarów,ponieważ runy można rysować na ziemi,ale wtedy są nie trwałe.Najlepszym sposobem jest używanie run wygrawerowanych na specjalnych przenośnych kamieniach,a Run Wojennych wyrytych na broni.Do ich użycia potrzeba many.

Czary:
Z kanonu Magii Ochronnej:


Magiczna Bariera – wróg nie może rzucić na nasze jednostki żadnego zaklecia,może jednak zdjąć to zaklęcie Rozproszeniem.My również nie możemy w późniejszych turach używać czarów wspomagających gdy nadal trwa zaklęcie M. Bariera. Czas trwania zaklęcia zależy od mocy rzucającego. Koszt many:
Poziom podstawowy – 10 many
Poziom zaawansowany(Magii runicznej oczywiście) – 8 many
Poziom mistrzowski – 6 many


Powstrzymanie Ataku – przeciwnik nie może nas zaatakować na mapie przygody(czas trwania : 3 tury)
Koszt:
Poziom podstawowy – 25 many,wróg nie może zaatakować tylko bohatera rzucającego zaklęcie.Rzucający zaklęcie do końca tygodnia ma mniej o 3 punkty ruchu.
Poziom zaawansowany – 20 many, wróg nie może zaatakować żadnego z bohaterów.Bohater rzucający zaklęcie ma do końca tygodnia mniej o 2 punkty ruchu.
Poziom mistrzowski - 18 many, wróg nie może zaatakować ani bohaterów,ani zamków osoby która rzuciła zaklęcie.Bohater z którego księgi rzucano czar ma mniej do końca tygodnia o 1 punkt ruchu.


Wytrzymałość – zwiększa liczbę punktów wytrzymałości danej jednostki w zależności od poziomu zaawansowania.Czas trwania tylko,na okres bitwy.Bez względu na poziom magii,działa tylko na jeden odział.
Poziom podstawowy – koszt 16 many, liczba dodawanych punktów wytrzymałości:
P = 10 + M, gdzie M to moc, P to liczba dodawanych punktów mocy
Poziom zaawansowany – 14 many,dodaje :
P = 20 + M
Poziom mistrzowski – 12 many, dodaje:
P = 30 + M


Pancerz Runiczny – zmniejsza obrażenia o 40%,czas trwania zależy od mocy.
Poziom podstawowy – 8 many,działa tylko na jeden odział
Poziom zaawansowany – 6 many,działa tylko na jeden odział
Poziom mistrzowski – 5 many,działa masowo


Odbicie – odbija 5% obrażeń w kierunku przeciwnika,który zadał nam obrażenia.
Poziom podstawowy – 14 many,działa na jeden odział
Poziom zaawansowany – 12 many,działa na jeden odział
Poziom mistrzowski – 10 many,działa na wszystkie jednostki sojusznicze



Z kanonu Magii Wojennej:

Przyzwanie Zbawiciela – przyzywa kryształowego smoka.Koszt – 100 many. Nie ma różnicy w koszcie many dla poszczególnych poziomów wtajemniczenia,czaru można używać wielokrotnie w ciągu bitwy(jeśli masz tyle many).

Powstrzymanie kontrataku – jak sama nazwa wskazuje powstrzymuje kontratak.Czas trwania zależy od mocy.
Poziom podstawowy – 14 many,efekt pojedyńczy.
Poziom zaawansowany – 12 many,obejmuje pole o długości 4 heksów.
Poziom mistrzowski – 10 many,efekt masowy


Wydarcie duszy – zabiera punkty życia i zmniejsza morale jednostki na która rzucono zaklecie.
Poziom podstawowy – 10 many,zadaje obrażenia:
O = 15 +3*M, gdzie M to moc,a O obrażenia
Zmniejsza morale oddziału o 1.
Poziom zaawansowany – 8 many,zadaje obrażenia o wartości:
O = 20 +3*M
Dodatkowo zmniejsza morale o 1.
Poziom mistrzowski – 6 many,zadaje obrażenia o wartości:
O = 25 +3*M
Zmniejsza morale przeciwnika o 1.


Artefakty
Runa Wojenna,Runa Ochronna - zwiększa obrażenia zadawane przez czary z kanonu Magii Wojennej i zwiększa skuteczność M. Obronnej.Wydłuża czas działania zaklęć i ich siłę.

Święta Włócznia - zwiększa siłę,obronę,moc i wiedzę bohatera o 4.



Mam zamiar nad tą magia troszkę jeszcze popracować, ale efekty próbne, zapisane wrzucam wam do oceny.Proszę o rady i wskazówki.projekt magii powstał w wyniku moich doświadczeń doznanych w trakcie czytania książek fantasy,więc niektóre elementy mogą się powtarzać.
Ostatnio zmieniony przez altaeir 2009-04-16, 12:27, w całości zmieniany 11 razy  
 
Paweł 



Pomógł: 1 raz
Wiek: 31
Dołączył: 18 Lut 2008
Posty: 4001
Wysłany: 2009-04-04, 15:32   

Bardzo fajna magia, która przypomina mi gothica.
altaeir napisał/a:
To oni pod wpływem środków halucynogennych(pomagających wejść w trans pozwalający rozmawiać z samym Stwórcą :-) )

A to mi przypomina bagienne ziele, za którego pomocą, członkowie bractwa śniącego mieli lepsze wizje.
Moja ocena 9/10 :-)
 
Skwer 



Pomógł: 17 razy
Wiek: 32
Dołączył: 19 Lut 2008
Posty: 2742
Wysłany: 2009-04-04, 16:37   

dobre czary ;-) widzę że wzorowałeś się na gothicu :-)

 
 
Xeno 
xeno



Pomógł: 27 razy
Wiek: 29
Dołączył: 11 Lis 2008
Posty: 2202
Wysłany: 2009-04-15, 21:16   

widzę,że włoćznia została przez kapłanów(pod wpływem transu) wykonana podobnie do włóczni św,Maurycego :-P
 
 
altaeir 


Pomógł: 19 razy
Wiek: 32
Dołączył: 15 Lut 2009
Posty: 1043
Wysłany: 2009-04-15, 21:25   

Mylisz się Xenofex.To nie jest włócznia św.Maurycego,ani podobna do tej którą miał.Taką własnie To Maurycy zabrał ze świętych Katakumb włócznię,zostawioną dla ludzi przez Wybawiciela,żeby mieli czym walczyć z otchłańcami.Po prostu sobie ją przywłaszczył i teraz ludzie myślą że była jego od początku.Gdyby Wybawiciel się dowiedział...,on nie lubi złodziei. ;-)
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Skocz do:  

Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group