Akademia Wojny - Portal Heroes of Might and Magic III

Trwa II etap konkursu MapMaker AW
Odpowiedz do tematu
Poprzedni temat «» Następny temat
Regulamin
Autor Wiadomość
Tarnoob
[Usunięty]

Wysłany: 2009-02-14, 17:44   Regulamin

No właśnie - forum się rozrosło, przybyło ludzi... Może warto jeszcze raz, razem, wspólnie i jasno ustalić, co możemy na tym forum robić, a czego nie? To dotyczy nas wszystkich, dlatego wszyscy o tym mówmy. Myślę, że do każdego punktu przydałyby się też uzasadnienia, przecież to nie mają być rozkazy, tylko rady, co robić, żeby nie zatruwać innym użytkownikom życia.

Ja proponuję m. in.:

I Pisanie postów
1. My, forumowicze AW nie spamujemy. Nie spodziewaj się, że ktoś będzie chciał czytać takie posty jak "wiem", "popieram Majera", "bez komentarza", "jasne, że spowolnienie!", "w sumie to mogłoby się wydawać że kapłan ale po dłuższym zastanowieniu wybieram meduzę, chociaż kapłan też jest ok". To forum dyskusyjne i ma sensu zasypywać go masą śmieci, z których nic nie wynika.
2. Nie floodujemy, tzn. nie wypisujemy po 60 wykrzykników, 30 emotikon i 6 kropek pod rząd. Zrozumiemy Cię, nawet kiedy użyjesz "tylko" po jednej. Jeśli jesteś szczególnie podekscytowany(-a), po prostu użyj innych słów, ale z nimi też uważaj.
3. Nie cytujemy całych postów. Naprawdę, nikomu nie chce się przewijać bez końca tabeli forum. Cytuj tylko te zdanie, do którego się odnosisz, przy okazji będzie Cię łatwiej zrozumieć.
4. Ortografia = szacunek. Szanujmy i pielęgnujmy ojczysty język, nie róbmy z tego forum rynsztoku. Każdy ma czas używać Shifta, głowy i polskich liter. Każdy może przed wysłaniem posta sprawdzić, co napisał. Naprawdę. A jeśli rzeczywiście masz mało czasu, to lepiej napisać jednego porządnego posta niż dwa w pośpiechu.
5. Dysleksja nie usprawiedliwia. Dysortografia, dyskalkulia i inne dys- też nie. Zawsze możesz sprawdzić posta w Wordzie albo Writerze, a najlepiej ściągnąć Firefoxa - podkreśli Ci błędy.
 
zlatan 



Pomógł: 9 razy
Wiek: 31
Dołączył: 20 Kwi 2008
Posty: 1163
Skąd: Łódź/Warszawa
Wysłany: 2009-02-14, 18:18   

Tarnoob napisał/a:
1. My, forumowicze AW nie spamujemy

Przekaż to teraz Sandrze. Odpowie Ci: "przecież ja zawsze wkurzam wszystkich dookoła" , "90% procent moich postów to i tak są brednie, więc będę tak dalej pisać." czy inne tym podobne, którymi nas już raczyła. I jak zwykle wszyscy to oleją, a spam jak był, tak będzie.

Moje rady:
Nie obrażamy innych userów, niech panuje w miarę niezła atmosfera.
Moderatorzy i admini niech się nie wywyższają swoimi zwiększonymi możliwościami na forum. To prowadzi do konfliktów i sprzeczek na forum, z wyniku których pokrzywdzena jest zazwyczja strona "niemoderujaca".
Zanim założymy kolejny temat z prośbą o pomoc o tytule "pomocy, nie działa mi H3", patrzymy najpierw czy takiego już nie ma. A jak nie ma, to zakładamy w odpowiednim dziale, a nie w pierwszym napotkanym. Chyba, że chcesz mieć burdel na forum, to zapraszam to zakładania tematów gdzie popadnie.

Ode mnie tyle.
 
Xeno 
xeno



Pomógł: 27 razy
Wiek: 29
Dołączył: 11 Lis 2008
Posty: 2202
Wysłany: 2009-02-14, 19:04   

Tanoob jestem pod wrażeniem.Dodając tą wzmiankę o pokoju zlatana będzie ładny regulamin.
 
 
zlatan 



Pomógł: 9 razy
Wiek: 31
Dołączył: 20 Kwi 2008
Posty: 1163
Skąd: Łódź/Warszawa
Wysłany: 2009-02-14, 19:11   

Ale regulamin na forum już chyba jest poza tym?
 
Xeno 
xeno



Pomógł: 27 razy
Wiek: 29
Dołączył: 11 Lis 2008
Posty: 2202
Wysłany: 2009-02-14, 19:19   

NO jest,ale Tarni chce go edytować.Nie mylę się chyba?
 
 
Tarnoob
[Usunięty]

Wysłany: 2009-02-15, 17:56   

Przede wszystkim Wy go chcecie edytować ;-)

Zlatan, przyjęte. Majer, lol, modzi, użytkownicy - co wy proponujecie?

Właśnie przyszedł mi do głowy jeszcze jeden punkt:
1. Nie wdawaj się w wygłupy i pyskówki. Na widok bezsensownego tematu albo posta nie pisz "ale spam, żal.pl, weź no no się popisałeś", bo sam wtedy spamujesz. Jest przycisk "zgłoś post do moderatora" i z niego korzystaj. Nie ma też potrzeby pisać wiadomości typu "eh kończmy już tę kłótnię, bo żal mi słuchać Majera, po prostu nie zniżę się do tego poziomu żeby dalej pisać", bo sam w ten sposób ciągniesz temat. Jeśli chcesz skończyć burdę, po prostu nie pisz. Od wszelkich "wyjaśnień" jest PW, ale nawet tam uważaj na słowa.
 
Xeno 
xeno



Pomógł: 27 razy
Wiek: 29
Dołączył: 11 Lis 2008
Posty: 2202
Wysłany: 2009-02-15, 19:36   

Popieram,po dzisiejszej awanturze
 
 
zlatan 



Pomógł: 9 razy
Wiek: 31
Dołączył: 20 Kwi 2008
Posty: 1163
Skąd: Łódź/Warszawa
Wysłany: 2009-02-15, 20:11   

Tarnoob napisał/a:
1. Nie wdawaj się w wygłupy i pyskówki.

O nieeee! :-( I jak teraz będę mógł tępić głupie posty spamerów?

Luz, joke :-P
 
bartman 



Pomógł: 7 razy
Dołączył: 08 Kwi 2008
Posty: 1918
Wysłany: 2009-02-28, 23:29   

Tarnoob napisał/a:
Każdy ma czas używać Shifta, głowy i polskich liter. Każdy może przed wysłaniem posta sprawdzić, co napisał. Naprawdę


sprobuje... o shit!

spróbuję naprawdę.. :-D

Fantasy.. better than life..?
 
Majer 



Pomógł: 12 razy
Dołączył: 29 Kwi 2007
Posty: 1759
Skąd: Poznań
Wysłany: 2009-07-19, 12:11   

Jest nowa wersja regulaminu. Proszę się z nią zapoznać, lecz jeżeli chcecie coś w nim zmienić pisać śmiało w tym temacie.

"Co wypijesz to wypocisz, co cię nie zabije to cię wzmocni"
 
 
The Shadow 
Tsukuyomi user



Pomógł: 14 razy
Wiek: 30
Dołączył: 05 Lis 2008
Posty: 959
Skąd: Łódź/Łowicz
Wysłany: 2009-07-19, 12:13   

Gdzie znajdę "nową" wersję regulaminu?
 
 
Majer 



Pomógł: 12 razy
Dołączył: 29 Kwi 2007
Posty: 1759
Skąd: Poznań
Wysłany: 2009-07-19, 12:16   

W regulaminie. :)

P.S. Pisz normalnym kolorem posty. Wyjątkiem nie jesteś.

"Co wypijesz to wypocisz, co cię nie zabije to cię wzmocni"
 
 
Tarnoob 
stary wyjadacz



Pomógł: 24 razy
Wiek: 28
Dołączył: 27 Gru 2009
Posty: 611
Skąd: Warmia
Wysłany: 2010-01-02, 11:58   

Dobra, oto moja najnowsza propozycja:

Regulamin w skrócie:
1. Jeśli chcesz być szanowany, szanuj innych
2. Nie utrudniaj nikomu życia ani czytania
3. Baw się dobrze

I Postanowienia ogólne
1. Regulamin dotyczy wszystkich użytkowników forum heroes3.eu niezależnie od ich stanowiska; każdy ma obowiązek się z nim zapoznać i go przestrzegać
2. Regulamin może być zmieniany, o czym wszyscy użytkownicy są informowani przez pocztę elektroniczną
3. Każdy ma prawo zgłaszać propozycje poprawek, zastrzeżenia i uwagi
4. Jeśli regulamin czegoś nie precyzuje, należy pamiętać, że obowiązują tutaj przede wszystkim netykieta i prawo polskie

II Profil użytkownika
1. Nazwa użytkownika jest jednocześnie jego pseudonimem i dlatego odradza się nazwy:
– niewymawialne (gfsdgksd)
– niepoprawne ortograficznie, np. zaczynane małą literą
– zawierające tytuły (wielki, pogromca, zły, zwycięzca, chaosu itp.)
– pisane pOOk3|\/|0n1zm3M (pokemonizmem), fAlUsIeŃkĄ (falą) albo WIELKIMI LITERAMI
– zawierające niepotrzebne cyfry i znaki specjalne (66M@ster!666)
– wulgarne, niecenzuralne, niezgodne z prawem i obraźliwe dla innych
– zawieraące skrócone nazwy klanów – przynależność może być opisana w podpisie, na awatarze lub rubryce „skąd”
2. Nazwa użytkownika może być na jego prośbę zmieniona przez administratora; jeżeli jest niezgodna z regulaminem, może być zmieniona bez zgody
3. Portret (awatar, emblemat) nie powinien:
– być zbyt duży, animowany lub jaskrawy, co utrudnia czytanie postów
– wulgarny, niecenzuralny, gorszący lub zawierający treści niezgodne z prawem
– powtarzać się u różnych użytkowników, co może być mylące
4. Podpis użytkownika:
– jest, jak sama nazwa wskazuje, miejscem na pozdrowienia, sentencje i userbary
– nie powinien być zbyt długi, ilustrowany dużymi grafikami, jaskrawy lub w inny sposób utrudniający przeglądanie forum
– nie jest miejscem na (auto)reklamy ani spam
5. Rubryki „wiek” i „skąd” nie są obowiązkowe, dlatego nie służą do zabawy (zawyżanie wieku do setek lat, pisanie „znikąd” itp.)
6. Zabronione są multikonta (pacynki), tzn. zakładanie wielu kont przez tę samą osobę fizyczną; mogą prowadzić do nieporozumień

III Pisanie wiadomości (w myśl zasady „jesteś tym, co piszesz”)
1. Wszelkie posty, nazwy tematów i komentarze powinny być zapisane poprawną, czytelną polszczyzną; na jej straży stoją ten temat , słowniki, moderatorzy i dobre wychowanie
2. Przed założeniem tematu należy upewnić się, czy nie istnieje już podobny; temat powinien być założony w odpowiednim dziale
3. Wiadomości nie powinny zawierać zbyt dużych załączników ani nadmiaru grafik, może to utrudniać wczytywanie strony
4. Nie wolno nadużywać majuskuły (WIELKICH LITER), niepotrzebnych pogrubień, powiększonych fontów ani jaskrawych kolorów, zwłaszcza czerwonego i zielonego – są zarezerwowane dla obsługi forum
5. Nie należy cytować całych postów, ale konkretne zdania, do których dana wypowiedź się odwołuje; pomaga to w zachowaniu przejrzystości
6. Nie ma potrzeby cytować poprzedniej odpowiedzi ani dodawać niepotrzebnych odstępów po cytacie – wydłuża to tylko przewijanie stron
7. Zabrania się bezkarnego linkowania i reklamowania innych stron, jeśli nie ma takiej potrzeby
8. Niedopuszczalne są wulgaryzmy, pomówienia, obelgi ani obrażanie innych użytkowników. Każdy troll może liczyć na szybkie „zniknięcie” swojego konta
9. Zabrania się publikowania treści gorszących i niezgodnych z prawem, np. rasistowskich, komunistycznych, pirackich, pornograficznych czy innych
10. Posty oraz wątki niezgodne z regulaminem, nieaktualne, przemieniające się w kłótnie, dezinformujące i te o wątpliwej wartości merytorycznej mogą być zamykane, przenoszone i kasowane przez moderatorów. Od ich decyzji można się odwoływać.

IV Kary
1. W wypadku stwierdzenia multikonta na podstawie identycznych adresów IP oraz innych przesłanek jedno z kont zostaje natychmiastowo i bezpowrotnie usunięte.
2. Za wszczynanie burd, pyskówek i angażowanie w nie innych użytkowników grozi natychmiastowe zablokowanie konta już za pierwszym razem.
3. Jeśli zostają złamane postanowienia dotyczące profilu, administrator ma prawo go modyfikować i udzielić użytkownikowi ostrzeżenia
4. Za nagminne pisanie niepoprawnych postów grożą ostrzeżenia; trzy ostrzeżenia powodują zakaz pisania. Jeśli użytkownik chce zostać odblokowany, musi najpierw poprawić wszystkie swoje wiadomości.

V Informacje końcowe
1. Regulamin został opracowany przez Majera i Tarnooba Jedwabislava po konsultacji z resztą społeczności forum
2. Regulamin ten pierwszy raz opublikowano 2 stycznia 2010 r.
3. Regulamin został ostatni raz zmieniony 2 stycznia 2010 r.
4. Starsza wersja regulaminu została opublikowana 8 maja 2007 r. i została ostatni raz zmieniona 16 lipca 2009, jest cały czas dostępna tutaj
Ostatnio zmieniony przez Tarnoob 2017-04-25, 20:34, w całości zmieniany 3 razy  
 
 
Skwer 



Pomógł: 17 razy
Wiek: 32
Dołączył: 19 Lut 2008
Posty: 2742
Wysłany: 2010-01-02, 12:44   

Kawał dobrej roboty.
Tarnoob napisał/a:
2. Za wszczynanie burd, pyskówek i angażowanie w nie innych użytkowników grozi natychmiastowe zablokowanie konta już za pierwszym razem.

Zgadzam się.
W sumie to ciężko coś dodać. Myślę, że regulamin jest może za uszczypliwy, ale chociaż nie pozostawia za dużo modom na własne decyzje - pod warunkiem, że będą się go trzymać.

 
 
bartman 



Pomógł: 7 razy
Dołączył: 08 Kwi 2008
Posty: 1918
Wysłany: 2010-01-02, 12:44   

..dopóki nikt nikogo chamsko nie obraża jest ok, większość punktów ma sens, ale zapędy do kontrolowania nicku (np. czy wielką czy małą literą, tytuły? - przecież nick powinien coś mówić o użytkowniku - o jego osobowości, imieniu czymkolwiek) lub rubryk "wiek" i "skąd" są zdecydowanie na wyrost..
im więcej obostrzeń tym mniej wolności..

Fantasy.. better than life..?
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Strona 1 z 4
Skocz do:  

Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group