Akademia Wojny - Portal Heroes of Might and Magic III

Trwa II etap konkursu MapMaker AW
Odpowiedz do tematu
Najlepszy zamek w Heroes 3
Autor Wiadomość
Malekith 
I Am Justice



Pomógł: 85 razy
Dołączył: 30 Maj 2008
Posty: 2986
Wysłany: 2015-09-02, 15:02   

heroes3 napisał/a:
A co ma do tego HP, bo nie załapałem :roll:
To, że jak 1000 archaniołów zaatakuje 1 impa z tarczą ognia, to nie zginie żaden archanioł. Czar nie może zadać więcej niż 20-30% HP oddziału (zależy od % odbijanych obrażeń).
A co do Tazara, to wkleję mój stary post na temat tarczy ognia ifrytów:
Wzór jest taki:
a x b x (c + 1) x 0,2 = d

a-ilość atakujących jednostek
b-bazowy dmg danej jednostki
c-poziom rozwinięcia skuteczności ataku: podstawowy/zaawansowany/expert (0,1/0,2/0,3) + bonus ze specjalności (crag,gundula)
d-dmg zadane przez tarczę ognia

Liczba dmg od tarczy nigdy nie przekroczy 20% łącznego hp ifrytów (np. 1000 behów craga na 30 lvl oberwie od 1 ifryta tylko 18 dmg...)
heroes3 napisał/a:
Coś jak 'deszcze meteorytów' z magii ziemi.
Deszcz meteorytów skaluje się tak jak piorun, a to już spora różnica.
heroes3 napisał/a:
Czemu Lochy mają nie odczarowywać klątwy?
Bo wojownicy nie mogą nauczyć się magii wody? Teoretycznie mogą odczarowywać po 1, ale to słaba opcja.
 
 
heroes3 



Pomógł: 8 razy
Wiek: 38
Dołączył: 31 Maj 2015
Posty: 757
Wysłany: 2015-09-02, 15:14   

Malekith napisał/a:
heroes3 napisał/a:
Czemu Lochy mają nie odczarowywać klątwy?
Bo wojownicy nie mogą nauczyć się magii wody? Teoretycznie mogą odczarowywać po 1, ale to słaba opcja.

Tego nie wiedziałem. Niestety nie znam na pamięć jakie są szanse na naukę danej umiejętności (choć tyle już grając wypadało by :oops: ). Ale zawsze jest opcja, że trafi magię wody w chatce. Chyba bohater może się jej nauczyć, jeśli tylko ma wolny slot?
Przy okazji, jak już w temacie tym jesteśmy? Czy da się nauczyć nekromancji w chatce wiedźmy (bo nie kojarzę, żebym się kiedyś z tym spotkał) i czy może się jej nauczyć ktoś inny niż nekromanta/rycerz śmierci?
 
Malekith 
I Am Justice



Pomógł: 85 razy
Dołączył: 30 Maj 2008
Posty: 2986
Wysłany: 2015-09-02, 16:07   

W chatce wiedźmy (tak samo przy uczonym) zawsze można się nauczyć umiejętności. Klasa bohatera nie ma tu znaczenia. Jeśli jakaś umiejętność ma dla bohatera szansę 0, to przy lvl upie jest traktowana tak jak szansa równa 1 (czyli jest niewielkie prawdopodobieństwo na rozwinięcie takiej umiejętności przed wymaksowaniem wszystkich skilli).

W przypadku uniwersytetu szansa 0 oznacza, że takiej umiejętności nie da się nauczyć.
heroes3 napisał/a:
Ale zawsze jest opcja, że trafi magię wody w chatce.
Jest taka szansa, ale:
1. Jest to niewielka szansa.
2. Na mapach losowych magie wody i ziemi (i kilka innych umiejętności) są domyślnie zablokowane w chatkach.
 
 
heroes3 



Pomógł: 8 razy
Wiek: 38
Dołączył: 31 Maj 2015
Posty: 757
Wysłany: 2015-09-02, 16:54   

Malekith napisał/a:
Jeśli jakaś umiejętność ma dla bohatera szansę 0, to przy lvl upie jest traktowana tak jak szansa równa 1 (czyli jest niewielkie prawdopodobieństwo na rozwinięcie takiej umiejętności przed wymaksowaniem wszystkich skilli).

Pozwolę sobie zadać jeszcze jedno pytanie (choć rozmowa nie zmierzała w tym kierunku, to jest dla mnie bardzo konstruktywna) i kończę z off-topem.
Załóżmy, że mamy heretyka, który ma już zajęte 8 slotów umiejętności, wszystkie na poziomie podstawowym.
Załóżmy, że ma tam mistycyzm, atak i nekromancję (jakimś cudem się nauczył). Czyli wg tej tabelki nr II:
http://www.heroes3.eu/umiejetnosci
wynika, że przy najbliższym lvl up'ie na 100% jedną z umiejętności do wyboru będzie mistycyzm, na 40% jedną z nich będzie atak, a na 10% nekro (bo 0 zamieniamy na 1 skoro już umie tą nekromancję). Tak mam to rozumieć?
 
Tereq 
Mag bitewny



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 07 Lut 2015
Posty: 72
Wysłany: 2015-09-02, 20:28   

DevilAdam napisał/a:
Ja rozumiem dlaczego, farmienie demonów jest baardzo niecodzienną strategią hirkach i albo ktoś tego nie doceniał (Jak ja wcześniej uważając że z tego nie zrobisz armii co można poczytać w wątku o inferno jak pisałem) albo nie znają tego sposobu na grę . :)


Ja na przykład długi czas grając sobie dla przyjemności w hirki nie pomyślałem by w ogóle cenić tak demony. Owszem, czasem w walkach jak już coś padało to starałem się wskrzeszać ale do głowy mi nie przyszło by stworzenia 1-3 swojego zamku i wiele wolnych jednostek na mapie poświęcać z pełną premedytacją. Demony dla mnie były jak ogry, raczej uciążliwe niż pomocne w armii.

W tamtym czasie Inferno uważałem za najsłabszy zamek w całej grze (1 strzelak do tego kiepski, 1 poziom żałosny, 3 średni, 4 średni, 5 poziom bez specjalności też średni, 6 i 7 niezłe natomiast drogie i każda z nich ma mocniejszych odpowiedników w innych zamkach). I myślę, że ogólnie bez farmienia (a nie zapominajmy, że wielu graczy cisnąc singla nie wgłębia się aż tak w strategie danych zamków i ogólnie całą mechanikę gry) i zwyczajnie rekrutując oraz walcząc wszystkim czym się da również mogą twierdzić że to słabe miasto.

Z farmieniem oczywiście siła i możliwości Inferna drastycznie rosną i jest ono przy właściwej grze bardzo mocne.

Wracając do tematu, osobiście nie istnieje dla mnie najlepszy zamek. Jest zbyt wiele czynników, które mają wpływ na siłę zamku (rozmiar mapy, zasobność w surowce, kwestia magii itd.). Lecz akurat to jest bardzo dużym plusem Heroesów ;-)
 
Volkor
[Usunięty]

Wysłany: 2015-09-02, 21:07   

Gram w homm 3 niemal od dnia premiery, ale jak czytam Wasze dywagacje i inne wywody na temat strategii to uświadamiam sobie, że nie wiem o tej grze totalnie nic :-( BTW, a ten wzór Malekitha już mnie dobił...
 
heroes3 



Pomógł: 8 razy
Wiek: 38
Dołączył: 31 Maj 2015
Posty: 757
Wysłany: 2015-09-02, 21:36   

Tereq myślałem i grałem dokładnie tak jak Ty. Dopóki niechcący nie wskrzesiłem ponad setki demonów, co dało mi przewagę w bitwie. :mrgreen: Do tej pory uczę się, co i kiedy można poświęcić. I jako że zaczyna mi to coraz to lepiej wychodzić, to zaczynam doceniać inferno.
Swoją drogą, taka sama sprawa jest z Nekro. Tyle tylko, że tam sprawa jest oczywista, nekromancja jako jedna z umiejętności bohaterów i po walce wskrzeszane szkielety (bez dodatkowego udziału gracza, po prostu komp nas informuje co i ile wskrzesiliśmy. W inferno trzeba się tego nauczyć i samemu podczas walki pilnować i wiedzieć kiedy i co poświęcić.

Volkor nie przejmuj się, mam tak samo. M.in. właśnie po to zapisałem się na forum, żeby się trochę podciągnąć z wiedzą o HoM&M3. Bo z hirkami, jest jak z szachami. Każdy zna ruchy, ale żeby zostać Kasparowem trzeba się uczyć :-)
 
Tereq 
Mag bitewny



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 07 Lut 2015
Posty: 72
Wysłany: 2015-09-02, 23:20   

heroes3 napisał/a:

Swoją drogą, taka sama sprawa jest z Nekro. Tyle tylko, że tam sprawa jest oczywista, nekromancja jako jedna z umiejętności bohaterów i po walce wskrzeszane szkielety (bez dodatkowego udziału gracza, po prostu komp nas informuje co i ile wskrzesiliśmy.


A z ciekawości - kogo brałeś na początku przygody z hirołsami grając Nekropolią? ;-)

Ja np. moc i przewagę Isry odkryłem dopiero szukając porad, wskazówek i sposobu jak lepiej grać. Do tego czasu grając jeszcze z kilkoma znajomymi 80% z nich z Nekro brała Aishlinna (bo deszczyk, to mocny :-D ), ewentualnie Galthrana dla wojska (kogo tam obchodziły umiejętności czy dodatkowy punkt do szybkości).

Kończąc offtop, podsumowując temat z mojej strony jednym zdaniem - wybranie zamku bezsprzecznie najlepszego jest niemożliwe.
 
Malekith 
I Am Justice



Pomógł: 85 razy
Dołączył: 30 Maj 2008
Posty: 2986
Wysłany: 2015-09-03, 14:28   

heroes3 napisał/a:
wynika, że przy najbliższym lvl up'ie na 100% jedną z umiejętności do wyboru będzie mistycyzm, na 40% jedną z nich będzie atak, a na 10% nekro (bo 0 zamieniamy na 1 skoro już umie tą nekromancję). Tak mam to rozumieć?
Nie, całkowicie nie tak. 10 nie oznacza 100% szans.

Szansy na umiejętności w oryginalnych plikach gry to ułamki ze 112. Czyli szansa 10, to efektywnie 10/112=8.92%.

Nie jestem na 100% pewny, ale przy lvl upie gra najprawdopodobniej losuje skill dla pierwszego slotu, a następnie dla drugiego. Suma wag tych skilli to 10+4+1=15. Relatywne szanse na każdy skill to 66.7%, 26.7% i 6.7% (lub inaczej: 10/15, 4/15 i 1/15).
Szansa, że dostaniemy nekromancję:
Pierwszy slot:
6.7% szans.
Drugi slot:
66.7%*20%=13.3% (jeśli w pierwszy slot wpadł mistycyzm)
26.7%*9.1%=2.4% (jeśli w pierwszy slot wpadł atak)
Łącznie 15.7%.

Całkowita szansa, że przy lvl upie dostaniemy nekromancję:
100%-(100%-6.7%)*(100%-15.7%)=100%-93.3%*84.3%=100%-78.7%%=21.3%
Istnieje więc 21.3% szans na otrzymanie nekromancji przy lvl upie w jednym z 2 dostępnych slotów. W pozostałych przypadkach (78.7%) nie otrzymamy nekromancji.
 
 
heroes3 



Pomógł: 8 razy
Wiek: 38
Dołączył: 31 Maj 2015
Posty: 757
Wysłany: 2015-09-03, 14:41   

Tereq napisał/a:
A z ciekawości - kogo brałeś na początku przygody z hirołsami grając Nekropolią? ;-)

Ach, to były czasy, gdy w hirki się grywało z zapartym tchem dla samego grania i posiedzenia z kumplami. :mrgreen: Będąc młodym, trochę naiwnym i całkowicie nieobeznanym z czymś takim jak hirołsy i ich zasady, najczęściej wybierałem zamek lub nekro. A w nekro z racji tej, że uwielbiałem czarnych rycerzy, wybór padł na Tamikę. :mrgreen: Nie wiem, czy to był najszczęśliwszy wybór :roll:

Malekith napisał/a:
Szansy na umiejętności w oryginalnych plikach gry to ułamki ze 112. Czyli szansa 10, to efektywnie 10/112=8.92%.

Teraz już rozumiem czemu suma w każdej kolumnie wynosi 112 :-) Dzięki za wyjaśnienie!
 
Volkor
[Usunięty]

Wysłany: 2016-09-15, 17:16   

Mógłby mi ktoś powiedzieć, który z zamków ma najlepszą synergię z Dungeon, a który z Tower i dlaczego? Najlepiej z uzasadnieniem. Z góry dzięki.
 
heroes3 



Pomógł: 8 razy
Wiek: 38
Dołączył: 31 Maj 2015
Posty: 757
Wysłany: 2016-09-15, 21:20   

Nie jestem ekspertem od taktyki, więc potraktuj to jako luźne rozważania ;-)

1) Dungeon + Inferno i/lub Conflux
W zasadzie Loch jest prawie że samowystarczalny. Dobra armia, jedna z najlepszych jednostek 7 poziomu, trochę słabiej na poziomach 5 i 6, ale bez tragedii. Dobre up. harpie i dwa strzelaki, gdzie beholder nie ma kar za walkę wręcz. Podwajanie punktów magii. No i po co to z czymkolwiek łączyć? :-P Jeśli już, to z ifrytami, feniksami, żywiołakami umysłu i odpowiednimi żywiołakami danego żywiołu. To plus czarne smoki i mamy szybką armię odporną na czary. Gorzej jak trafi nam się przeciwnik z czarną kulką, no i nici z taktyki wskrzeszania pod koniec walki. Ale wtedy mamy sojusz nastawiony na niezłą magię z odporną na czary armią.

2) Tower + (i tu zależnie od obranej taktyki)
+ armie z zamków, które poprawią szybkość armii towera, bo nie oszukujmy się do najszybszych to ona nie należy
lub
+ armia z cytadeli i/lub bastionu, dodając bohatera z umiejętnością strzelecką, bazujemy na strzelcach (giganci, arcymagowie i (tylko jeśli w dużych ilościach) gremliny) osłoniętych przez wolne ale dobre w defensywie gorgony, enty, krasnoludy. W późniejszym etapie gry (jeśli mamy na to sloty) można podmienić gremliny na up.elfy (zawsze to lepiej w walce na dystans).

Ale tak jak mówię, dobrym taktykiem nie jestem. Takie sobie luźne przemyślenia i punkt do rozpoczęcia dyskusji ;-)

p.s. Po drobnym przemyśleniu, jeśli chodzi o tower, wolałbym połączyć np. Zamkiem. Archy i jeźdźcy dodadzą speeda i pozwolą przejąć inicjatywę podczas walki. Wspomagani z dystansu przez gigantów i arcymagów. Druga opcja z bunkrowaniem strzelców może być niezła w walce przeciw kompowi, ale człowiek szybko sobie poradzi. Będzie miał inicjatywę i rzucając czary grupowe łatwo sobie poradzi. Więc chyba grając vs człowiek, lepiej ta pierwsza taktyka :roll:
 
Volkor
[Usunięty]

Wysłany: 2016-09-16, 08:04   

heroes3

Też mi od razu przypasował Loch do Inferno, choć podzielam pogląd, że Loch najlepiej komponuje się z Lochem. Co do do Towera faktycznie utwierdziłeś mnie w przekonaniu, że moja pierwotna koncepcja nowej mapy, którą aktualnie robię jest słuszna. Moim zdaniem świetnie sprawdza się Tower, Castle i Conflux- armia z tower i castle, ewentualnie feniksy i oczywiście szkoła magii z magią ziemi i powietrza na początek.
 
heroes3 



Pomógł: 8 razy
Wiek: 38
Dołączył: 31 Maj 2015
Posty: 757
Wysłany: 2016-09-16, 09:39   

Akurat conflux jest na tyle neutralny, że dobrze pasuje do większości zamków.
Więc jeśli robisz mapę 1 na 1, to spróbowałbym Loch+Inferno na Forteca+Zamek, gdzie to pierwsze jest miastem startowym (bo chyba taki masz plan), to drugie jest gdzieś w pobliżu. A conflux daj w środkowej strefie, z równym dostępem dla obu graczy, na zasadzie kto pierwszy ten lepszy. Bo tak jak mówię, conflux dopasuje się ładnie i do pierwszego i do drugiego sojuszu. Chyba że każdemu z powyższych dasz po jednym confluxie i będzie Loch+Inferno+Conflux, na Forteca+Zamek+Conflux.

Volkor napisał/a:
moja pierwotna koncepcja nowej mapy, którą aktualnie robię jest słuszna.

Jeśli tylko będzie M lub większa, to już mi się podoba :-D I już stwierdzam, że będę miał problem z wybraniem, po której stronie sojuszu się opowiedzieć ;-)
 
Volkor
[Usunięty]

Wysłany: 2016-09-16, 15:57   

heroes3
Nie chcę nic zdradzać, na razie jest tworzona baza lokacji do mapy. Nie podjąłem decyzji, ale skłaniam się ku Hota i mapie o rozmiarze H. Ilość obiektów w tym edytorze powala, a edytor z SoD wygląda przy nim biednie. Poza tym Hota hd ma świetny balans i w ogóle się nie crashuje. Mapa najwcześniej byłaby gotowa w październiku.
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Strona 17 z 18
Skocz do:  

Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group