Akademia Wojny - Portal Heroes of Might and Magic III

Konkurs MapMaker AW zakończony! Zobacz finałową listę map
Odpowiedz do tematu
Edycja obiektów
Autor Wiadomość
Polonista 
Polonista


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 12 Gru 2020
Posty: 103
Wysłany: 2025-11-04, 17:33   Edycja obiektów

Coraz częściej spotykam mapy w których różne obiekty są poddane edycji. Chciałby poznać zdanie graczy na ten temat.
Mnie wile edycji spodobało się, ale powiem tak edytowanie dla samej edycji jest dużym błędem.

Rakoczy
 
Begrezen 
ostatnia ostoja AW



Pomógł: 26 razy
Wiek: 102
Dołączył: 15 Mar 2014
Posty: 1004
Skąd: z groty mbehemociej
Wysłany: 2025-11-04, 18:00   

Na świeżych przykładach:
Jak to robić poprawnie: Song of Ice and Cannon Fire
Edycja dla samej edycji: Arrival of Fenerigo
Jak tego nie robić: Zemsta na Bogumirze

Natomiast ja jestem fanem takiego podejścia, że edytuję obiekty tylko wtedy, kiedy uznam to za stosowne i staram się tego unikać, kiedy tylko się da. A najbardziej stosowne zastosowanie jakie tu widzę, to zmiana grafiki puszek pandory na stwory, dzięki którym można poinformować gracza, że to jest puszka pandory z walką, a nie np. samą nagrodą. Taka edytowana puszka może też zastępować niewidoczne eventy-pułapki :->

Uwaga, Nagi content +18 <<< wchodzisz na własną odpowiedzialność.
 
michal1410 



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 23 Lis 2017
Posty: 113
Wysłany: 2025-11-05, 12:29   

Wszystko fajnie, ale które narzędzie HotA lub oryginalnych Herosów umożliwia edytowanie obiektów?
A może zaraz ktoś użyje jakiegoś innego tajnego narzędzia i na jego mapie wszystko będzie się zachowywało jeszcze inaczej? Czy to nadal będą h3 ?

Miejsca w turnieju MapMaker
I : 2025 ("Ardeny 1944"), 2023/24 ( "Gniezno 1295")
II : 2022 ("Arpad - zajęcie ojczyzny")
III : 2019 ("Bolesław Krzywousty")
Wszystkie moje mapy:
https://www.heroes3.eu/do...thor=michal1410
 
Polonista 
Polonista


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 12 Gru 2020
Posty: 103
Wysłany: 2025-11-09, 07:15   

@Begrezen
Pozwolę sobie mieć odmienne zdanie w kwestii edycji obiektów, mianowicie:
W „ Song of Ice and Canon Fire” nie specjalnie przypadło mi do gustu
W „ Arrival of Fenerigo” pełna zgoda, edycja dla samej edycji
W „ Zemsta na Bogumirze” pełen profesjonalizm pomijając niektóre i nadmierną ilość
W „The Sin of the Father” pokaz jak tego nie robić (to mapa poza konkursem)

Rakoczy
 
Begrezen 
ostatnia ostoja AW



Pomógł: 26 razy
Wiek: 102
Dołączył: 15 Mar 2014
Posty: 1004
Skąd: z groty mbehemociej
Wysłany: 2025-11-09, 14:05   

Polonista napisał/a:
W „ Zemsta na Bogumirze” pełen profesjonalizm pomijając niektóre i nadmierną ilość


:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

Powklejałbym tu screeny kilku przykładowych genialnych edycji gór czy lasów, ale za bardzo mnie bierze na wymioty kiedy je widzę :evil:

Uwaga, Nagi content +18 <<< wchodzisz na własną odpowiedzialność.
 
Enia


Dołączył: 05 Wrz 2025
Posty: 15
Wysłany: 2025-11-10, 13:21   

@Polonista
Mało wiem na ten temat, ale wypowiem się. :lol:
Kiedy pierwszy raz zetknęłam się z edycją obiektów/terenu - była to dla mnie ciekawostka.
Jakiś czas temu na jednej z map okazało się, że piach to nie piach, ale woda. I trzeba było po tym piachu pływać łódką.
Tego akurat dość łatwo było domyśleć się.
Ale im częściej spotykam się z podobnymi sytuacjami - staję się bardziej sceptyczna.
Bo jednak las, który nie jest lasem, tylko wejściem do podziemnych korytarzy - to zupełnie coś innego.
Edycja obiektów na mapie to zabawa w ciuciubabkę z graczem i wpuszczanie go w przysłowiowe maliny, a ja akurat bardzo tego nie lubię, bo najnormalniej w świecie nie mam czasu na sprawdzanie każdego pola/obiektu.
Poza tym mam wrażenie, że utrudnia to planowanie tury na bardziej wymagających mapach, bo ciężko zapamiętać, co gdzie jest, zwłaszcza na dużych mapach.
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Skocz do:  

Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group