Akademia Wojny - Portal Heroes of Might and Magic III

Trwa II etap konkursu MapMaker AW
Odpowiedz do tematu
HotA vs Ubisoft?
Autor Wiadomość
Krashang 


Dołączył: 18 Lip 2017
Posty: 21
Wysłany: 2025-06-22, 20:58   HotA vs Ubisoft?

Witam
Podczas grania w Heroes 3 z dodatkiem Horn of the Abyss wpadła mi do głowy pewna myśl, a może raczej pewne pytanie, na której być może ktoś tutaj mi odpowie ;)
Otóż Heroes 3 HD Edition od Ubisoftu zatrzymało się na Odrodzeniu Erathii i sam wydawca tłumaczył, że nie będzie Ostrza Armageddonu ani Cienia Śmierci, bo po prostu kod źródłowy przepadł. HD Mod jest niby tylko taką nakładką i w kod źródłowy nie wnika, także to że działa nie jest jakimś kamieniem milowym, ale co z HotA? Przecież tu jest już jawna ingerencja właśnie w bazę gry! Nowe frakcje, obiekty na mapie, nowa machina wojenna, zastąpienie Odporności Zakłócaniem, nowa mechanika Sokolego Wzroku i zmiany w pozostałych umiejętnościach, mnóstwo fixów i poprawek chyba w każdej możliwej sferze, ujemne szczęście... no jest tego sporo. I dlatego zacząłem się zastanawiać jak to wygląda od strony technicznej. Czy twórcy HotA byli w stanie tak mocno przerobić grę nie ingerując w kod źródłowy, czy to Ubisoft po prostu poszedł na łatwiznę? Formalnie rzecz ujmując to Ubi dostało prawa do gry więc na chłopski rozum powinni mieć więcej do powiedzenia (i zrobienia) niż fani i twórcy nieoficjalnej modyfikacji
 
Begrezen 
ostatnia ostoja AW



Pomógł: 26 razy
Wiek: 101
Dołączył: 15 Mar 2014
Posty: 979
Skąd: z groty mbehemociej
Wysłany: 2025-06-22, 23:06   

ubisoftowi nie zależało na zaimplementowaniu dodatków do gry na steam, tylko na zyskach jak najmniejszym kosztem. po co się trudzić i szukać kodu źródłowego dodatków, jak i tak "frajerzy" zapłacą za samą podstawkę? hajs się zgadza to można olać temat :lol:
a to, czy hota ma dostęp do kodu źródłowego czy nie, pozostaje niewiadomą - można się tylko domyślać
Cytat:
zastąpienie Odporności Zakłócaniem

tak naprawdę to nie zastąpili jej. oni DODALI nową umiejętność do gry. w standardowej grze PVP jedno zastępuje drugie, a thorgim - spec od odporności - został zbanowany. tymczasem w grze single-player można odblokować sobie starą odporność i mieć bohaterów z tymi dwoma skillami. i mieć zarówno thorgrima jak i giselle.

Uwaga, Nagi content +18 <<< wchodzisz na własną odpowiedzialność.
 
Uhm 
Uhm



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 17 Lut 2017
Posty: 35
Wysłany: 2025-07-15, 20:16   

Gość który zajmował się portem heroesów na Dreamcasta podzielił się informacją, iż posiada płyty z kodem źródłowym AB i SoD, i zgodnie z prawem przekazał je prawowitemu właścicielowi jakim jest ubisoft. Było to już wydaniu Heroes III RoE HD i od tamtej pory ubisoft już nigdy się nie zasłaniał, że nie ma kodu źródłowego, ale do tematu mimo próśb fanów też już nigdy nie wrócił :P
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Skocz do:  

Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group