Pomógł: 26 razy Wiek: 102 Dołączył: 15 Mar 2014 Posty: 1004 Skąd: z groty mbehemociej
Wysłany: 2025-04-01, 12:43
no niech ci będzie...
tylko dziś, wyjątkowo, przyjmiemy zgłoszenia map dowolnego rozmiaru. promocja trwa do 23:59, potem regulamin zacznie znowu obowiązywać kekw
Uwaga, Nagi content +18 <<< wchodzisz na własną odpowiedzialność.
Oj tam, oj tam. Wszak wiadomo, że pytania te były czysto retoryczne, a zrobimy tak, bo tak nam się podoba. Zresztą większość była i tak za, raptem 1 głos się pojawił niezadowolony, też po czasie.
Jednak, choć po czasie, czuję się zobowiązany zaprotestować, bo dla mnie to jawny zamach na powszechnie szanowane i uznane wartości: wolność, równość i hirołsowość. Albo się bawimy i dajemy wolną rękę twórcom poświęcającym swój cenny czas na tworzenie map, a historia i recenzenci niech ocenią (lub nie), albo.....
...nakładamy kaganiec i mówimy: MAP WIĘKSZYCH NIŻ ... NIE AKCEPTUJEMY, bo nie będzie nam się chciało ogrywać czy recenzować.
Ci, którzy mapy żadnej nie próbowali zrobić, a "tylko" grają, mogą nie wiedzieć, że tworzenie mapy wymaga poświęcenia n-razy więcej czasu niż jej ogranie (nawet kilkukrotne), celem wypocenia paru zdań recenzji. A tworzenie mapy do napisania recenzji to już n do n-tej razy. Jeszcze żeby te recenzje trzymały jakiś poziom, a tu większość na odwal na kolanie trzy zdania nic nie wnoszące sklecone i heja, następna mapa. I gdzie tu szacunek dla ludzi pracy (ochotniczej przecież, bo nie zarobkowej...), którzy więcej czasu poświęcili na wymyślenie imion połowy swych bohaterów, o poważniejszej edycji nie wspominając, niż recenzent na ocenę ich całej mapy... Ale przecież konkurs to nie dla twórców, tylko dla recenzentów, żeby się zbytnio nie zmęczyli przy swej działce. Róbmy im dobrze, a co!
Tak rozmiar ma znaczenie, ale nie zawsze za rozmiarem idzie... wielkość (??). Bo wielkość to nie tylko a razy b pól dostępnego szablonu. Wprawny mapmejker potrafi na mapie średniego rozmiaru zmieścić więcej treści niż inny na największej. Ale czy każdemu musi się podobać klaustrofobia i ścieżka przy ścieżce niekończących się labiryntów i przesmyków. Może ktoś woli mapę bardziej przejrzystą i nie napchaną jak miejski autobus w godzinach szczytu?
Dodatkowo, nie każde pole ogromnej mapy musi być przecież dosętpne i to wcale nie jest wadą, że coś tam "niewykorzystane", zwłaszcza, jeżeli jest wykorzystane zgodnie z zamiarem autora. Mamy dostępny dużo większy maksymalny rozmiar mapy, i dzięki temu możemy stworzyć świat np. w kształcie koła, albo księżyca dwa dni przed nowiem, wykorzystując z planszy tylko tę część, która nas interesuje (resztę wypełniając, zalewając wodą, otaczając skałą, czy w inny tam sposób), albo i innym, ciekawszym kształcie, jak np. niektóre mapy z zeszłym konkursie... Nie! Nie możemy, bo prasa hydrauliczna ma wszystkie mapy sprasować do tego samego maksymalnego kwadratowego rozmiaru i gracz ma grać od ramy do ramy, bo inaczej mógłby się biedny zagubić... A mejker niech się w dupę pocałuje, że nie może swojego pomysłu zrealizować, bo mu się połowa treści nie zmieści. Przecież może wziąć... mniejszą mapę i zakopać połowę świata pod ziemię....... Tak...
Trudno, najwyżej podzielę se mapę na cztery i zamiast jednej włoże 4... Zaraz, zaraz. Przecież system nie przyjmie czterech map, a kwadrat na trzy się nie podzieli, o cholera i co tera?
...wiążemy biednym mapmejkerom ręce: NIE PRZYJMIEMY ŻADNEJ DUŻEJ MAPY Z PODZIEMIAMI!!! Bo znów za dużo, za długo, a do tego jeszcze ciemno i stęchło... A przecież nie każde podziemia to podwojenie wielkości mapy - chyba że na tych bardziej kiepskich mapach.
Co z podziemiami, jak na jednej z lepszych map (podziemie 1)?
To całe podziemia. W rozmiarze, jaki Autorowi był potrzebny - ma tam gracz zejść w konkretnym celu i wyjść. Do tego zrobione ładnie, zgrabnie i wypełnione z głową a nie zasrane bez umiaru. I zdyskwalikują mapę, bo "nie zmieści" się w ustalonych zasadach i system "nie przyjmie"???
Albo na innej dobrej mapie (konkursowej) - malutki prostokąt na wiekim czarnym kwadracie to w zasadzie cały poziom -1 (podziemia 2):
- ma gdzieś tam do piwnicy gracz wpaść i wyjść, może kiedyś po coś wrócić. Może też wykorzystać jako drogę ucieczki przed przeważającymi siłami wroga...
Tak,protestuję przeciwko dyskryminacji podziemi oraz kreatywności twórców potrafiących wykorzystać potencjał "drugiego poziomu", jako dodatku do mapy, a nie tych, którym 256x256 to za mało i muszą mieć razy dwa.
A co z modnym ostatnio wymysłami typu "pomieszczenie startowe", gdzie gracz zaczyna, wybiera bonusy czy co tam i dopiero jedzie na mapę właściwą? Nie pozwalamy, bo to podziemia, i system odrzuci!!! Niech gracz zaczyna w krzakach za rogiem, przecież co za różnica, jak to będzie wyglądało po odsłonięciu mapy.
P.S.
Wracając jeszcze z podziemi do kwestii rozmiaru - większość map małych w zeszłym konkursie była śmieciowa, więc może należałoby też ograniczyć minimalny rozmiar. W ogóle, może najlepiej dopuścić tylko jeden słuszny, zakceptowany rozmiar, nie bedzie wtedy niesnasków, że ktoś dostał więcej, bo "się napracował"...
Pomógł: 26 razy Wiek: 102 Dołączył: 15 Mar 2014 Posty: 1004 Skąd: z groty mbehemociej
Wysłany: 2025-05-11, 19:51
nie wiem o co ci chodzi z tą ścianą tekstu, ale chyba coś ci się pomieszało. możesz stworzyć dużą mapę (XL) z podziemiami i ją zgłosić na konkurs, w czym problem? przytaczanie wybiórczych przykładów jakichś "śmieciowych map", jak sam to ująłeś, niby czego ma dowodzić? wg ciebie nie jest możliwe stworzenie dobrej, małej mapy? xd
na "protesty" był czas, kiedy decyzja była ogłaszana i zanim regulamin został ogłoszony. zobaczymy jak się to wszystko sprawdzi w tej edycji, po wszystkim możemy zrobić ankietę, czy chcecie powrotu do pełnej dowolności w rozmiarach map. no chyba że to będzie już ostatnia edycja mapmakera, bo uczestników będzie za mało, by jakakolwiek rywalizacja miała sens
Uwaga, Nagi content +18 <<< wchodzisz na własną odpowiedzialność.
Pomógł: 26 razy Wiek: 102 Dołączył: 15 Mar 2014 Posty: 1004 Skąd: z groty mbehemociej
Wysłany: 2025-05-12, 18:44
w opcjach wyszukiwania map możesz zaznaczyć "tylko mapy konkursowe" i ci znajdzie wszystkie. a póki uczestnicy aktualizują swoje mapy, będą sobie czekać w poczekalni do zapewne ostatniego dnia fazy zgłaszania map
Uwaga, Nagi content +18 <<< wchodzisz na własną odpowiedzialność.
Pomógł: 26 razy Wiek: 102 Dołączył: 15 Mar 2014 Posty: 1004 Skąd: z groty mbehemociej
Wysłany: 2025-05-13, 02:16
jeśli liczysz na to, że mbeh wprowadzi jakiekolwiek zmiany na portalu, to możesz się przeliczyć
tymczasem mapy sprzed pół roku nadal nie mają załadowanej miniaturki na stronie, bo administrator musi je dodawać ręcznie...
Uwaga, Nagi content +18 <<< wchodzisz na własną odpowiedzialność.
wg ciebie nie jest możliwe stworzenie dobrej, małej mapy? xd
Nie chce mi się ściany tekstu czytać, ale nie przypominam sobie, żebym tak powiedział (nawet w ostatnim konkursie traifła się z jedna dobra, a mała), ale prawdą za to jest, że większość map małych to śmieci zrobione na odwal, więc oraniczanie rozmiaru to prowadzenie do obniżania poziomu, ale pewnie nie o poziom tu chodzi.
Begrezen napisał/a:
możesz stworzyć dużą mapę (XL) z podziemiami i ją zgłosić na konkurs, w czym problem?
W tym, że nie mogę zgłosić mapy H z podziemiami rozmiaru pięć pól na pięć (która, nota bene jest dużo mniejsza od mapy podwójne XL. Chyba że mogę. Mogę??
Pomógł: 26 razy Wiek: 102 Dołączył: 15 Mar 2014 Posty: 1004 Skąd: z groty mbehemociej
Wysłany: 2025-05-19, 13:08
agradek napisał/a:
Nie chce mi się ściany tekstu czytać, ale nie przypominam sobie, żebym tak powiedział (nawet w ostatnim konkursie traifła się z jedna dobra, a mała), ale prawdą za to jest, że większość map małych to śmieci zrobione na odwal, więc oraniczanie rozmiaru to prowadzenie do obniżania poziomu, ale pewnie nie o poziom tu chodzi.
o wielkich mapach można powiedzieć to samo xdd co z tego, że autor "się napracował" jak gameplay jest 3/10 max. na małej mapie przynajmniej mniej czasu stracisz i szybko przekonujesz się, z czym masz do czynienia. gdybyśmy mieli całą masę aktywnych recenzentów z dużą ilością czasu to nie byłoby tematu - ograniczenie rozmiaru nie byłoby potrzebne
agradek napisał/a:
W tym, że nie mogę zgłosić mapy H z podziemiami rozmiaru pięć pól na pięć (która, nota bene jest dużo mniejsza od mapy podwójne XL. Chyba że mogę. Mogę??
możesz usunąć podziemia i wtedy da radę
Uwaga, Nagi content +18 <<< wchodzisz na własną odpowiedzialność.
Czy nie powinno się zobligować autorów map do informowaniu o wersji w której została stworzona mapa? W poszczególnych wersjach istnieją zmiany, które przy ogrywaniu mapy w szczególnych przypadkach mogą wpływać na ocenę. Oczywiście ktoś doświadczony szybko się zorientuje w sytuacji.
Pomógł: 26 razy Wiek: 102 Dołączył: 15 Mar 2014 Posty: 1004 Skąd: z groty mbehemociej
Wysłany: 2025-06-05, 14:11
wątpliwe by ktoś w 2025 tworzył mape na jakiejś starej wersji hota, a nawet jeśli i będzie to miało znaczenie, to sam o tym poinformuje, że trzeba grać na starej wersji xd
Uwaga, Nagi content +18 <<< wchodzisz na własną odpowiedzialność.
Nie możesz pisać nowych tematów Możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum