Akademia Wojny - Portal Heroes of Might and Magic III

Rozpoczynamy kolejną edycję konkursu MapMaker AW! Zobacz szczegóły
Odpowiedz do tematu
Potrzebna pomoc z mapą (HoTA)
Autor Wiadomość
_Beastmaster_ 

Dołączył: 30 Sty 2024
Posty: 2
Wysłany: 2024-01-30, 20:05   Potrzebna pomoc z mapą (HoTA)

Chciałbym zrobić mapę dla całej rodziny {+boty/znajomi} w wersji gry HoTA 1.7.0. Mam już część zrobioną, ale to są tylko podstawy takie jak: wypełnienie większości terenu, zamki/miasta, tartaki i kopalnie kamienia ale i tak nie posiadam takich rzeczy jak artefakty czy potwory. Chcę też żeby ta mapa miała normalny poziom trudności (mniej więcej taki jak robi to domyślna losowa mapa lub jak mapa "Myth and Legend").
Rozmiar mapy to: XH

Z góry dziękuje za każdą pomoc ;-)
 
Polonista 
Polonista


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 12 Gru 2020
Posty: 20
Wysłany: 2024-01-30, 22:50   

Podjąłeś się karkołomnego zadania – niema nic gorszego jak tworzenie mapy dla rodziny chyba, że cała rodzina działa w sojuszu, co przy normalnym poziome trudności jest nudne. :lol:
Przed rozmieszczeniem jednostek powinieneś ustalić założenia, jakie ma spełniać mapa i cel. Później radzę wziąć się za edycję bohaterów. Ogólnie powinieneś dążyć do maksymalnego ograniczenia przypadkowości, a całą resztę masz w poradniku na tej stronie.

Rakoczy
 
michal1410 



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 23 Lis 2017
Posty: 75
Wysłany: 2024-01-31, 12:59   

Miałem w swoim życiu okres robienia map dla wspólnej gry rodzinnej.
Graliśmy we czwórkę w sojuszu przeciwko sojuszowi 4 graczy AI.
Co mogę doradzić - to zrobienie mapy tak, żeby jak najdłużej dało się grać w trybie symultanicznym. Czyli np. strefy graczy sojuszników umiejscawiamy na mapie na przemian ze strefami przeznaczonymi dla AI. Dobrze gdyby każde AI miało z dwóch stron graczy-ludzi. To powoduje, że gra nie zamienia się w n pojedynków gracz-AI, tylko zachęca do współpracy: np. jednocześnie atakujemy tego samego gracza AI, lub pomagamy komuś zaatakowanemu z dwóch stron atakując jego sąsiadów. Drugim dobrym pomysłem jest - moim zdaniem - danie każdemu graczowi drugiego zamku (np. w podziemiach) - z ograniczoną ilością możliwych do zbudowania budynków, ale z bardzo silnym garnizonem przed zamkiem (oczywiście takim z którego nie można zabrać wojsk). W ten sposób żaden gracz któremu źle pójdzie rozgrywka nie odpada z gry. Nie ma nic gorszego niż gdy grasz w sojuszu i ktoś (i to pechowo dziecko) odpadnie i nie wiadomo co ma dalej robić.
Zgadzam się że warto ograniczać losowość mapy, ale bez przesady - moim zdaniem - wystarczy unikać losowych stworów i artefaktów dowolnego poziomu, oraz lokacji gdzie można zdobyć/wylosować jakiś super mocny artefakt. Oczywiście zablokowanie mocnych czarów i artefaktów typu: lot, wrota wymiarów, miejski portal - to obowiązek.

II miejsce w MapMaker AW '22 (mapa "Arpad - zajęcie ojczyzny").
III miejsce w MapMaker AW '19 (mapa "Bolesław Krzywousty").
Wszystkie moje mapy:
https://www.heroes3.eu/do...thor=michal1410
 
_Beastmaster_ 

Dołączył: 30 Sty 2024
Posty: 2
Wysłany: 2024-02-05, 10:38   

Dziękuję wam bardzo Polonista i Michal1410, mapa jest już w 70% gotowa. :-D
Tylko brakuje mi teraz części w połowie gry (mid-game) i mam kilka pytań:
1. Czy jest możliwość dania losowego artefaktu bez szczególnych opcji [np. los. art. 4 bez skrzydeł anioła (ale skrzydła anioła są w specjalnym miejscu na mapie)]
2. Mam dosyć spore doświadczenie w RMG Template Editor ;-) , więc
2.1 Czy jest możliwość dania terenu jak w losowej mapie, żeby gra automatycznie przypisała dany teren do miasta
2.2 Nie wiem czy to błąd. Ponieważ chciałem zabrać inspirację z RMG i postawić Zamarznięte klify (chyba tak się to pisze) i one się absolutnie nie pojawiają z jakiegoś powodu [nawet jeśli im dałem 10000 częst.].
 
Begrezen 
ostatnia ostoja AW



Pomógł: 20 razy
Wiek: 100
Dołączył: 15 Mar 2014
Posty: 864
Skąd: z jaskini mbehemota
Wysłany: 2024-02-05, 13:36   

_Beastmaster_ napisał/a:
1. Czy jest możliwość dania losowego artefaktu bez szczególnych opcji [np. los. art. 4 bez skrzydeł anioła (ale skrzydła anioła są w specjalnym miejscu na mapie)]


po prostu zablokuj skrzydła w ustawieniach mapy, w zakładce z artefaktami. ta opcja służy tylko do tego, żeby takie skrzydła nie pojawiały się LOSOWO. więc i tak będziesz mógł je sobie dodać na mapie ręcznie jak będziesz chciał.

_Beastmaster_ napisał/a:
2.1 Czy jest możliwość dania terenu jak w losowej mapie, żeby gra automatycznie przypisała dany teren do miasta
2.2 Nie wiem czy to błąd. Ponieważ chciałem zabrać inspirację z RMG i postawić Zamarznięte klify (chyba tak się to pisze) i one się absolutnie nie pojawiają z jakiegoś powodu [nawet jeśli im dałem 10000 częst.].


w ustawieniach poszczególnych stref jest zakładka "terrain" i tam sobie zaznaczasz jaki chcesz teren. masz każdą możliwą opcję do wyboru, z wyjątkiem terenów specjalnych.

https://cdn.discordapp.com/attachments/423457907317669898/642878021015044126/9LPPDD2GQOnd.gif
Członek Stowarzyszenia Pogromców Map i honorowy mapmaker IV stopnia.
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Skocz do:  

Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group