Pomógł: 26 razy Wiek: 101 Dołączył: 15 Mar 2014 Posty: 922 Skąd: z groty mbehemociej
Wysłany: 2024-06-17, 09:09
agradek napisał/a:
Begrezen napisał/a:
no właśnie ten gdańsk to taki hel, tylko jest pozbawiony jego zalet i ma więcej wad xD
A mnie się wydaje, że jest wręcz przeciwnie. Poza tym przy tworzeniu korzystałem z komentarzy w recenzji do Helu, żeby pewnych błędów nie powielać...
no niestety, moje odczucia z rozgrywki są jakie są. hel był ciekawy i przyjemny, dawał jakąś satysfakcję z gry, a na gdansku czułem tylko cierpienie xdd
agradek napisał/a:
Begrezen napisał/a:
coś się działo, było więcej interakcji z AI, ciekawych walk wymagających myślenia, strategii, a w gdansku to se plyniesz 3 tygodnie nie robiąc nic innego, nieświadomy, czy płyniesz w dobrym kierunku i nie wiedząc po co.
3 tygodnie to chyba mało coś mi się zdaje... Ale pobłądzić raczej się nie da (chyba).
3 tygodnie nic nie robienia i niepewności to na tyle dużo, by obrzydzić graczowi rozgrywkę i go znudzić mapą.
agradek napisał/a:
Coś tam się chyba po drodze dzieje, z raz na dzień - a to jakiś wraczek, a to byczki u wodopoju...
agradek napisał/a:
I czy każda jedna walka musi być od razu super wyzwaniem?
nie, ale jedna na 10/20 mogłaby jakieś tam wyzwanie stanowić.
agradek napisał/a:
I jakby tych interakcji było więcej, to by main wrócił z tej podróży tak wypasiony statystykami, że hej, i kto by mu wtedy podskoczył?
sam pomysł wielkiej nudnej podróży 3 tygodniowej z jednego punktu do drugiego uważam za nietrafiony.
agradek napisał/a:
Begrezen napisał/a:
miałem już serdecznie dość tej mapy (ze względu również na inne rzeczy, o których wspomniałem w recenzji) i nie zamierzam do niej wracać. jak gameplay na tym drugim gdansku wyglada podobnie to nawet go nie tknę
Już nie mogę się doczekać tej krytycznej recenzji. Chociaż coś czuję, że największym grzechem jest, że nie da się w drugim tygodniu tępych przeciwników CPU wyrushować, a w trzecim mapy skończyć...
wtedy przynajmniej byłoby ciekawiej, przyjemniej, ofc jakby ten AI stawiał jakiś opór. lepsze to, niż nic.
agradek napisał/a:
Sorry, taki gameplay. Nie każdemu w gust trafia, jak widać...
pewnie nie zabierałbym się za tę mapę, gdybym nie musiał. ale ktoś recenzować musi
agradek napisał/a:
(A propos: W "drugim" Gdańsku można spokojnie rushować przeciwników gremlinami bojowymi już w pierwszym tygodniu )
kusisz diable
[ Dodano: 2024-06-17, 10:12 ]
lordX napisał/a:
Może pomożecie niektórym mapkom brakuje do 3 recenzji.
+1, grajcie i recenzujcie, bo mi już się nie chce zmuszać do grania kolejnych, rozwleczonych do granic możliwości mapek
Uwaga, Nagi content +18 <<< wchodzisz na własną odpowiedzialność.
tak, dla pewności - spytam wcześniej, skoro tam takie długie podróże -
nie chodzi o ten cmentarz obok Przystani?
bo ja tam wygrzebałem "lędźwie legionisty"
I miejsce w MapMaker AW'23/24 ( "Gniezno 1295")
II miejsce w MapMaker AW '22 ("Arpad - zajęcie ojczyzny").
III miejsce w MapMaker AW '19 ("Bolesław Krzywousty").
Wszystkie moje mapy:
https://www.heroes3.eu/do...thor=michal1410
tak, dla pewności - spytam wcześniej, skoro tam takie długie podróże -
nie chodzi o ten cmentarz obok Przystani?
bo ja tam wygrzebałem "lędźwie legionisty"
No przykro mi, ale nie...
[ Dodano: 2024-06-17, 13:04 ]
Begrezen napisał/a:
kusisz diable
Wcale nie. Zrobiłem krótki opis do mapy, bo w końcu i mapa mała i... rozgrywka krótka (nie, tu akurat nie żartuję, grywało się w mapy gdzie i 12 miesięcy się człowiek włóczył w tę i z powrotem... a tu - jak dobrze na morzu przywieje to na początku szóstego miecha wymiatamy bossa z Głównego miasta i po bólu),
w którym ostrzegałem, że to mapa do bólu liniowa; a że po skończeniu z pół roku było do konkursa, a i spodziewałem się, że nie każdemu taka forma do gustu przypadnie, zrobiłem kontynuację dla bardziej wymagających, gdzie można dostać
Mam problem z przejściem mapy w poszukiwaniu magii
Po za tym jest trudna.....
To na pionku graj, na pionku!
Fajnie byłoby gdyby autorzy map dopisywali informację na jakim poziomie sami przeszli mapę.
Nie twierdzę że tak jest z tą mapą - bo jej nie znam - ale we wcześniejszych konkursach, to mam wrażenie, że autorzy wielu map sami nie byli w tanie przejść swoich map.
I miejsce w MapMaker AW'23/24 ( "Gniezno 1295")
II miejsce w MapMaker AW '22 ("Arpad - zajęcie ojczyzny").
III miejsce w MapMaker AW '19 ("Bolesław Krzywousty").
Wszystkie moje mapy:
https://www.heroes3.eu/do...thor=michal1410
Pomógł: 26 razy Wiek: 101 Dołączył: 15 Mar 2014 Posty: 922 Skąd: z groty mbehemociej
Wysłany: 2024-06-19, 15:53
michal1410 napisał/a:
Fajnie byłoby gdyby autorzy map dopisywali informację na jakim poziomie sami przeszli mapę.
Nie twierdzę że tak jest z tą mapą - bo jej nie znam - ale we wcześniejszych konkursach, to mam wrażenie, że autorzy wielu map sami nie byli w tanie przejść swoich map.
pytanie czy w ogóle próbowali
[ Dodano: 2024-06-20, 14:29 ]
kolega streamuje ogrywanie mapek z mapmakera, jak ktoś chętny to zapraszam: https://www.twitch.tv/bulbet
(streamki z mapmakera będą prawdopodobnie codziennie w godzinach popołudniowych)
Uwaga, Nagi content +18 <<< wchodzisz na własną odpowiedzialność.
mam wrażenie, że autorzy wielu map sami nie byli w tanie przejść swoich map.
Bo taka tendencja w mapmejkerstwie. Robić tak, żeby było coraz trudniej, wypuszczać nowe wersje staroci w wersji hard, bardziej hard, naj-hard... , bo skoro gracze "dali radę" to czemu nie.
Osobiście nie rozumiem sensu robienia map, które jedziemy na autowalce bez strat, byle do przodu (a są takie w tegorocznym konkursie też), ale utrudnianie też powinno mieć jakieś granice zdrowego rozsądku.
U mnie, na ten przykład, jak już pobalansuję (stopniowo utrudniając), tak, że gra mi się w miarę fajnie, to następuje etap ułatwiania. Bo w końcu grając setny raz trochę znam już mapę i mniej więcej wiem gdzie i jak jechać, więc niech ten, kto gra pierwszy raz ma trochę łatwiej.
Przykładowo w Gdańsku XIX:
- strażnicy od fioletowego/jasnoniebieskiego byli oryginalnie Haspidami (bo ładnie na mostkach wyglądały), ale jeden czy drugi main z kilkoma Archaniołami i swoimi statystykami przebijał się kiedy miał ochotę i wpadał na miasto, więc strażnicy zostali zamienieni na Tytanów i już gracz ma trochę więcej czasu na explorację rozbudowę/przygotowanie do obrony.
- barbarzyńscy sąsiedzi mieli po jednym zamku rozbudowanym prawie full na start, no i różnie bywało, zwłaszcza, jak wjechali z dwóch stron na raz. Więc zaczynają od zera, sie pobudują i okupią, to przyjadą.
IMHO, gra ma nie być łatwa, ale ma być grywalna, no i nie wszystko dla każdego. Ktoś nie trawi map liniowych więc będzie się wyżywał na jednej takiej mapie, a ktoś inny nie lubi map otwartych, gdzie w czwartym tygodniu przeciwnicy wpadają mu na strefę i nie może się spokojnie rozbudować, więc powie, że to poziom niemożliwy do potęgi (jeszcze, żeby mu w pierwszym przyjechali, to rozumiem....)
W moich mapach poziom trudności zawsze jest zależny od ustawień.
Jak dotąd jednodniowe chatki jasnowidza - puszki pandory są najlepszym sposobem.
Ps. przydałaby się możliwość (zdarzenia w zamkach zależne od poziomu trudności ) Wtedy przykładowo tylko na 200% cpu dostaje bosta do armii.
Tylko zastanawia mnie czemu mapy zrobione na Odwal mają najwięcej recenzji......
kolega streamuje ogrywanie mapek z mapmakera, jak ktoś chętny to zapraszam: https://www.twitch.tv/bulbet
(streamki z mapmakera będą prawdopodobnie codziennie w godzinach popołudniowych)
Podoba mi się ten stream. Gościu fajnie gra. Agresywnie idzie do przodu, w tempie na prawdę imponującym. Szkoda, że - delikatnie mówiąc - w umiarkowanym stopniu ogarnia topografię mapy. A szansa że np. skorzysta z przejścia za drzewami, przypadkowo zastawionego losową kupka zasobów - jest praktycznie zerowa.
I miejsce w MapMaker AW'23/24 ( "Gniezno 1295")
II miejsce w MapMaker AW '22 ("Arpad - zajęcie ojczyzny").
III miejsce w MapMaker AW '19 ("Bolesław Krzywousty").
Wszystkie moje mapy:
https://www.heroes3.eu/do...thor=michal1410
Pomógł: 26 razy Wiek: 101 Dołączył: 15 Mar 2014 Posty: 922 Skąd: z groty mbehemociej
Wysłany: 2024-06-26, 17:27
michal1410 napisał/a:
Begrezen napisał/a:
kolega streamuje ogrywanie mapek z mapmakera, jak ktoś chętny to zapraszam: https://www.twitch.tv/bulbet
(streamki z mapmakera będą prawdopodobnie codziennie w godzinach popołudniowych)
Podoba mi się ten stream. Gościu fajnie gra. Agresywnie idzie do przodu, w tempie na prawdę imponującym. Szkoda, że - delikatnie mówiąc - w umiarkowanym stopniu ogarnia topografię mapy. A szansa że np. skorzysta z przejścia za drzewami, przypadkowo zastawionego losową kupka zasobów - jest praktycznie zerowa.
to jest były gracz pvp, więc ogarnia mechaniki walki itp., ale surowce schowane za drzewami, które blokują drogę, to jednak domena map single-player i szczerze mówią sam początkowo nie wiedziałem, że za tym początkowym tartakiem na mapie "gniezno" jest przejście, bo nawet do głowy by mi nie przyszło, żeby tam w ogóle szukać drogi xD
[ Dodano: 2024-06-26, 19:28 ]
btw kolejny streamer ogrywa mapki z mapmakera, jak ktoś chętny popatrzeć to zapraszam https://www.twitch.tv/ponczekdusiszgo
Uwaga, Nagi content +18 <<< wchodzisz na własną odpowiedzialność.
(..)
surowce schowane za drzewami, które blokują drogę, to jednak domena map single-player
(..)
Na szczęście to nie jest kluczowe.
Natomiast kluczowe jest czytanie informacji z wydarzeń (i notowanie - jak się tego nie zrobi, to chyba pozostaje zaglądanie do edytora - bo przecież nie da się zapamiętać np. kto i na jakim poziomie rozwoju może odblokować Łokietka) .
A tak w ogóle, to obejrzałem ten stream w nocy i mam wrażenie, że gościu sobie nie poradzi. A obawiałem się, że dla niego mapa będzie za łatwa. Oczywiście mapa nie jest trudna, ale wymaga, żeby poprawnie wyznaczać sobie kolejne cele i konsekwentnie je realizować.
I miejsce w MapMaker AW'23/24 ( "Gniezno 1295")
II miejsce w MapMaker AW '22 ("Arpad - zajęcie ojczyzny").
III miejsce w MapMaker AW '19 ("Bolesław Krzywousty").
Wszystkie moje mapy:
https://www.heroes3.eu/do...thor=michal1410
Pomógł: 26 razy Wiek: 101 Dołączył: 15 Mar 2014 Posty: 922 Skąd: z groty mbehemociej
Wysłany: 2024-06-27, 11:58
michal1410 napisał/a:
Natomiast kluczowe jest czytanie informacji z wydarzeń (i notowanie - jak się tego nie zrobi, to chyba pozostaje zaglądanie do edytora - bo przecież nie da się zapamiętać np. kto i na jakim poziomie rozwoju może odblokować Łokietka) .
jak ktoś rękami i nogami zapierałby się, by tylko nie podejrzeć mapy w edytorze albo na kodach na odkrycie mapy, to wtedy takie notatki mają sens, chociaż wątpię, by ktoś je robił, bo jednak łatwiej i prościej sprawdzić samemu niż to wszystko zapisywać i potem analizować. i tak wszystkiego, czego potrzebujesz się nie dowiesz (chyba) z tych eventów, np. że do jakiegoś więzienia trzeba np. wczesniej pokonac gdzies tam jakies feniksy, albo że przy uwolnieniu jakiegoś bohatera trzeba potem walczyć (lub pozwolić mu odblokować miasto) jeszcze z bohaterem AI, i nie wiesz jak silny jest, czy zdołasz go pokonać i jak dużą armię musisz zabrać
michal1410 napisał/a:
A tak w ogóle, to obejrzałem ten stream w nocy i mam wrażenie, że gościu sobie nie poradzi. A obawiałem się, że dla niego mapa będzie za łatwa. Oczywiście mapa nie jest trudna, ale wymaga, żeby poprawnie wyznaczać sobie kolejne cele i konsekwentnie je realizować.
Jak sam przyznał, pod koniec streama już nie myślał ze zmęczenia i w sumie żadnego progresu nie robił. Ale spokojnie, ogarnie gdzie co jest (właściwie dziś to zrobił na początku streama) i spokojnie się wyrobi.
[ Dodano: 2024-06-27, 13:00 ]
I tak zmieniając nieco temat, macie jakieś pomysły co do nagród w MapMakerze, poza tradycyjnymi kubkami i kalendarzami? Najlepiej by to było coś, z motywem heroes3
Uwaga, Nagi content +18 <<< wchodzisz na własną odpowiedzialność.
Oto mapki z brakującymi reckami
Gdańsk XIX
W poszukiwaniu magii
Ekspansja
Gdańsk XVIII
Wodne szlaki
Sumers steep
Dyrektywa.
Mamy co jeszcze ogrywać prosiłbym o przedłużenie terminu...
Nie możesz pisać nowych tematów Możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum