Akademia Wojny - Portal Heroes of Might and Magic III

Rozpoczynamy kolejną edycję konkursu MapMaker AW! Zobacz szczegóły
Odpowiedz do tematu
Gadanina o MapMaker 2023/2024
Autor Wiadomość
Begrezen 
ostatnia ostoja AW



Pomógł: 26 razy
Wiek: 101
Dołączył: 15 Mar 2014
Posty: 922
Skąd: z groty mbehemociej
Wysłany: 2024-03-28, 12:39     

agradek napisał/a:
Ja bym tu postulował za przedłużeniem terminu oceniania tak do 1 stycznia np. Okres wiosenno-letni raczej mało sprzyja przesiadywaniu i ogrywaniu. Długie zimowe wieczory co innego. Nie wspominając o katalizatorze p.n. "jesienna deprecha", dzięki której recenzje będą na pewno dużo bardziej rzetelne od tych majowo ukwieconych i rozśpiewanych skowronkami... :-P

:lol:

agradek napisał/a:
Ale cisza...
A tu już prawie 20 map zgłoszonych! Nieźle. A jeszcze parę dni zostało, jakieś last minuty na pewno się pojawią.
I parę dni temu wstawiona pierwsza mapka, gdzie mus grać Factory, też jakoś bez echa... Ale co tu gadać, pewnie wszyscy gryzą paznokcie czkając niecierpliwie, kiedy otworzą możliwość pobierania i heja!, na 3 miesiące przed kompem każdy zasaiada i gra, gra i gra... (i recenzuje, oczywiście!)

oby tak wlasnie bylo :-D

agradek napisał/a:
Mam pytanko, może nie bezpośrednio związane z samym konkursem, ale ogólnie z mapmejkowaniem (balansowaniem mapy). Zaprzyjaźniona (chyba) strona podaje, że na poziomie 200% komp ma 128% przyrostu kreatur. Nigdy na to nie zwracałem uwagi, bo i tak balansuję w boju ogrywając do znudzenia, bo co wyliczymy to i tak o kant parapetu... Ale w kwestii formalnej - zdobywam strongholda w poniedziałek, więc kompu przyrosło wojsko i powinno być go odpowiednio więcej. O te pół behemota sie kłócił nie będę, ale np. goblinów powinno być 48, a jest standard: 38. Ta mechanika to tylko teoria, czy może HOTA coś zmieniła? Z góry dziękuję za oświecenie.

to jest fejk info. na 200% AI ma tylko większe przyrosty złota i surowców. hota nic nie zmieniała, na sod tez tak bylo :roll:

[ Dodano: 2024-03-28, 12:44 ]
ps
coś się chyba popsuło (albo jakiegoś laga mózgu dostałem :lol: ), bo chcąc odpowiedzieć na twój post za pomocą cytowania, okazało się, że edytowałem twój post, zamiast napisać nowy. i znaczna część twojego posta przepadła, więc skasowałem go, bo i tak nie było jak tego przywrócić :-/

teraz widze, że opcja cytowania jest tuż obok opcji edytowania, więc chyba missclick wleciał :oops:

Uwaga, Nagi content +18 <<< wchodzisz na własną odpowiedzialność.
 
lordX 


Dołączył: 19 Sty 2021
Posty: 92
Wysłany: 2024-04-02, 18:11     

Jestem zaskoczony wręcz ilością oraz poziomem dodanych map konkursowych. Jest znacznie lepiej niż w zeszłym roku.
 
agradek


Dołączył: 29 Lut 2020
Posty: 123
Wysłany: 2024-04-02, 19:16     

lordX napisał/a:
Jestem zaskoczony wręcz ilością oraz poziomem dodanych map konkursowych. Jest znacznie lepiej niż w zeszłym roku.


A ja jestem ciekaw, jak będzie z ilością (i poziomem) recenzji... Oby też lepiej.
 
Polonista 
Polonista


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 12 Gru 2020
Posty: 50
Wysłany: 2024-04-03, 15:49     

O ogólnym poziomie na razie bym się nie wypowiadał. Ja akurat na początku zile trafiłem. Na koniec zostawiam sobie mapki, gdzie domyślam się autorów - taka wisienka na torcie.

Rakoczy
 
agradek


Dołączył: 29 Lut 2020
Posty: 123
Wysłany: 2024-04-14, 09:44     

No i sukces! Zaledwie dwa tygodnie oceniania i już 25 recenzji.
W zeszłej edycji na (pierwsze) zamknięcie konkursu, 31 grudnia, było... 40!

Ciekawe natomiast, że najwięcej ocen mają mapy z najmniejszą ilością pobrań :lol:
 
Begrezen 
ostatnia ostoja AW



Pomógł: 26 razy
Wiek: 101
Dołączył: 15 Mar 2014
Posty: 922
Skąd: z groty mbehemociej
Wysłany: 2024-04-14, 11:21     

Liczba pobrań związana jest raczej z rozmiarem map - im mniejsze, tym mniej ludu je pobiera (podobnie jak w przypadku wszelkich map niekonkursowych). Ale szybciej się je przechodzi i łatwiej o recenzje. Więc mnie to nie dziwi :-P
No i swoją drogą, że ta liczba pobrań może być nieco zakłamana, bo można sobie pobrać za jednym zamachem wszystkie konkursowe mapki z paczki, więc nie poświęcałbym tej statystyce większej uwagi :-)

Uwaga, Nagi content +18 <<< wchodzisz na własną odpowiedzialność.
 
Polonista 
Polonista


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 12 Gru 2020
Posty: 50
Wysłany: 2024-04-14, 11:59     

agradek napisał/a:
No i sukces! Zaledwie dwa tygodnie oceniania i już 25 recenzji.
W zeszłej edycji na (pierwsze) zamknięcie konkursu, 31 grudnia, było... 40!

Nie liczyłem, ale małych mapek jest więcej, a te ocenia się szybko. Ja zacząłem od małych mapek, bo lubię postępować zgodnie z jakimś schematem. Czy to sukces tyle recenzji, raczej zainteresowanie

Rakoczy
 
agradek


Dołączył: 29 Lut 2020
Posty: 123
Wysłany: 2024-04-15, 14:33     

Polonista napisał/a:
O ogólnym poziomie na razie bym się nie wypowiadał. Ja akurat na początku zile trafiłem.

To ja miałem chyba więcej szczęścia. Akurat pierwsza S-ka z brzegu i naprawdę fajnie się zaskoczyłem na plus (oczywiście zakładałem, że w tym rozmiarze będzie jakiś gniot na odwal)

Polonista napisał/a:
Czy to sukces tyle recenzji, raczej zainteresowanie

No może z tym sukcesem to trochę falstart; sukces to będzie jak z połowa map dostanie po 4 oceny...

Begrezen napisał/a:
liczba pobrań może być nieco zakłamana, bo można sobie pobrać za jednym zamachem wszystkie konkursowe mapki z paczki, więc nie poświęcałbym tej statystyce większej uwagi

"Większej" to może nie, ale taką malutką chociaż... W końcu fajnie widzieć swoję mapę... gdzieśtam na tej liście :-P
 
Polonista 
Polonista


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 12 Gru 2020
Posty: 50
Wysłany: 2024-06-03, 17:11     

Mam problem z mapą Gdańsk-XVIII. Doszedłem do Bramy miasta (118/47/0) i nie widzę dalszej kontynuacji.

Zbliżam się do końca ogrywania i porównując z poprzednim konkursem ogólnie poziom jest niższy.

Rakoczy
 
Begrezen 
ostatnia ostoja AW



Pomógł: 26 razy
Wiek: 101
Dołączył: 15 Mar 2014
Posty: 922
Skąd: z groty mbehemociej
Wysłany: 2024-06-03, 20:33     

Polonista napisał/a:
Mam problem z mapą Gdańsk-XVIII. Doszedłem do Bramy miasta (118/47/0) i nie widzę dalszej kontynuacji.

Musisz oddać mieczyk do questa przy mieście i zrobić misje na drewno. Tam jest przejście dalej.

Zbliżam się do końca ogrywania i porównując z poprzednim konkursem ogólnie poziom jest niższy.


Imo jest jak w każdym MapMakerze, czyli są mape słabsze i lepsze. Na pewno mapa agradka (po stylu można poznać, kto wie, ten wie) podobała mi się zdecydowanie bardziej niż teraz :roll:

Uwaga, Nagi content +18 <<< wchodzisz na własną odpowiedzialność.
 
agradek


Dołączył: 29 Lut 2020
Posty: 123
Wysłany: 2024-06-04, 17:39     

Polonista napisał/a:
Mam problem z mapą Gdańsk-XVIII. Doszedłem do Bramy miasta (118/47/0) i nie widzę dalszej kontynuacji.

Zbliżam się do końca ogrywania i porównując z poprzednim konkursem ogólnie poziom jest niższy.


"Błysnęło, huknęło i... Chata"
Spoiler:
--- Pokaż ---

- wydaje mi się, że żadnej dziury nie ma, więc powinieneś mieć ciągle jedno miasto, do którego wracasz z mieczykiem wygrzebanym na cmentarzu, za którego dziadek w chatce koło Chaty daje ci kluczyk do otwarcia składów drzewnych, gdzie podnosisz drewno do otwarcia bramy 207/83/0, wypadasz z łodzi i mykasz do monolitu za bramą miasta 202/87/0 tłuc się z Czarną W.
 
lordX 


Dołączył: 19 Sty 2021
Posty: 92
Wysłany: 2024-06-09, 11:41     

Może pomożecie niektórym mapkom brakuje do 3 recenzji. Swojej oceny nie wystawie XD
 
agradek


Dołączył: 29 Lut 2020
Posty: 123
Wysłany: 2024-06-15, 17:52     

Begrezen napisał/a:
Na pewno mapa agradka (po stylu można poznać, kto wie, ten wie) podobała mi się zdecydowanie bardziej niż teraz :roll:


A ja se ostatnio kontrolnie zagrałem w Gdańska (XVIII-tego) i nawet się zadowoliłem. Za to, choć uważam, że Hel wyszedł całkiem zgrabnie, jak pomyślę o tym użeraniu się w kilka Archaniołów z legionem Diabłów, albo tabunami koni Rudej (Tyris), to..... mi się niedobrze robi i samozadowolenia nie osiągam...
(Może dlatego, że tworzona/ogrywana była na "pustym" SoD-zie, gdzie jeden zły ruch i - wiadomo - wyłażenie do menu, ładowanie, a do tego obowiązkowe przechodzenie przez ekran z gilotyną)

Jednak, co by nie mówić, Hel to dość prosta mapa, typu uspać co się da i nalalalać jak w bęben do skutku... A Gdańsk... no cóż, trudno oczekiwać, że każdemu będzie się "podobać" mapa rozmiaru G z jedną czynną kopalnią, bez TP, blinda, klona, ressurectiona i armageddona (a nawet forgetfulnessa), o wyglądzie/wypełenieniu stref nie wspominając. :-P
 
Begrezen 
ostatnia ostoja AW



Pomógł: 26 razy
Wiek: 101
Dołączył: 15 Mar 2014
Posty: 922
Skąd: z groty mbehemociej
Wysłany: 2024-06-16, 19:47     

no właśnie ten gdańsk to taki hel, tylko jest pozbawiony jego zalet i ma więcej wad xD jest przede wszystkim dużo bardziej rozwleczony. tam też biegało się z punktu A do punktu B, ale przynajmniej dużo łatwiej było się zorientować, gdzie trzeba iść i coś się działo, było więcej interakcji z AI, ciekawych walk wymagających myślenia, strategii, a w gdansku to se plyniesz 3 tygodnie nie robiąc nic innego, nieświadomy, czy płyniesz w dobrym kierunku i nie wiedząc po co. przyjemność z grania takiej mapa jest zerowa. sam pomysł na mapę, by przemierzać wielkie morskie odległości specem od nawigacji jest teoretycznie spoko, ale nie w takim wydaniu, że sobie płyniesz nie wiadomo gdzie i w sumie nic się nie dzieje. no być może potem coś się dzieje, nie wiem tego, bo miałem już serdecznie dość tej mapy (ze względu również na inne rzeczy, o których wspomniałem w recenzji) i nie zamierzam do niej wracać. jak gameplay na tym drugim gdansku wyglada podobnie to nawet go nie tknę :evil:

Uwaga, Nagi content +18 <<< wchodzisz na własną odpowiedzialność.
 
agradek


Dołączył: 29 Lut 2020
Posty: 123
Wysłany: 2024-06-17, 00:01     

Begrezen napisał/a:
no właśnie ten gdańsk to taki hel, tylko jest pozbawiony jego zalet i ma więcej wad xD


A mnie się wydaje, że jest wręcz przeciwnie. Poza tym przy tworzeniu korzystałem z komentarzy w recenzji do Helu, żeby pewnych błędów nie powielać...

Begrezen napisał/a:
coś się działo, było więcej interakcji z AI, ciekawych walk wymagających myślenia, strategii, a w gdansku to se plyniesz 3 tygodnie nie robiąc nic innego, nieświadomy, czy płyniesz w dobrym kierunku i nie wiedząc po co.


3 tygodnie to chyba mało coś mi się zdaje... :lol: Ale pobłądzić raczej się nie da (chyba).

Coś tam się chyba po drodze dzieje, z raz na dzień - a to jakiś wraczek, a to byczki u wodopoju... I czy każda jedna walka musi być od razu super wyzwaniem?
I jakby tych interakcji było więcej, to by main wrócił z tej podróży tak wypasiony statystykami, że hej, i kto by mu wtedy podskoczył?


Begrezen napisał/a:
miałem już serdecznie dość tej mapy (ze względu również na inne rzeczy, o których wspomniałem w recenzji) i nie zamierzam do niej wracać. jak gameplay na tym drugim gdansku wyglada podobnie to nawet go nie tknę :evil:


Już nie mogę się doczekać tej krytycznej recenzji. Chociaż coś czuję, że największym grzechem jest, że nie da się w drugim tygodniu tępych przeciwników CPU wyrushować, a w trzecim mapy skończyć... Sorry, taki gameplay. Nie każdemu w gust trafia, jak widać... :-P

(A propos: W "drugim" Gdańsku można spokojnie rushować przeciwników gremlinami bojowymi już w pierwszym tygodniu :-D )
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Strona 5 z 9
Skocz do:  
Szybka odpowiedź
Użytkownik: 

Cytowanie selektywne
 

Nie możesz pisać nowych tematów
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group