Akademia Wojny - Portal Heroes of Might and Magic III

Rozpoczynamy kolejną edycję konkursu MapMaker AW! Zobacz szczegóły
Odpowiedz do tematu
Gadanina o MapMaker 2023/2024
Autor Wiadomość
agradek


Dołączył: 29 Lut 2020
Posty: 123
Wysłany: 2024-08-11, 06:21     

"dobrze wiesz, że nie w tym tkwi problem tej mapy..."
Tak, wiem. To nazywa się sarkazm. Problem tkwi w tym, że mapa "nie wygląda"


"Wada, bo kazesz graczowi bronić bezużytecznego miasta tylko po to, żeby było "trudniej","
Czyli gdybym kazał graczowi bronić "użytecznego" miasta już nie byłaby to wada?

"ale w praktyce nie wychodzi trudniej tylko bardziej upierdliwie, gdy trzeba bawić się w save/load, "

Z moich obserwacji wynika, że Save/Load to dziś nie grzech, w końcu po coś wprowadzono te codzienne autosavy w HOTA, czy możliwość powtarzania walki do skutku/znudzenia/satysfakcjonującego wyniku.
Drzewiej po prostu akceptowało się fakt dostania w dupę i grało od nowa ;-)

"bo jakiś tam bohater AI kieruje się w stronę zamku a my musimy z czegoś tam zrezygnować i pędzić do bramy miejskiej, by cofnąć armię. I trzeba taki proceder powtarzać wielokrotnie, aż do końca gry."
To źle, że trzeba z czegoś rezygnować? Ważyć? Oceniać bilans zysków i strat? Że trzeba wrócić bronić zamku?? No sorry.

Mapa została zbudowana w taki sposób, że nie potrzeba wpisywać kodu, by widzieć ruchy przeciwnika na pewnych strategicznie istotnych ścieżkach (o ile czytamy i wyślemy pomocników do odkrycia tych dróg). Wystarczy trochę zrozumienia mechanizmów zachowania CPU na mapie i - Eureko! - przeciwnik najeżdża nas wtedy, gdy my go zaprosimy, a nie kiedy mu się zachce. Jakież to proste...


"Tak się składa, że jeden z recenzujących grał na streamie na żywo tę mapę aż do samego końca i wiesz co? "
Znalazł się taki masochista? Naprawdę???
Czy zapis z tego streama jest gdzieś dostępny, bo bym se z chęcią popatrzył jak będę miał możliwość.

"Dokładnie tak to właśnie wyglądało. Najtrudniejsze były pierwsze starcia z najsilniejszymi bohaterami AI, które nam robią wjazd na chatę, potem już było z górki. "
No to u mnie niekoniecznie tak było. Może rzeczywiście olanie Bazyliki i pójście od razu w Behemoty/Cyklopy, a potem stopniowe zwiększanie siły powerstacków w miarę podboju stref...
Ale jak nie otworzę bazyliki, nie jestem w stanie obronić się przed archaniołami z góry. Sorry, nie gram na poziomie "Pro"... :-? Tak, że u mnie armia maina opiera się na stacku tytanów i arcymagów, oczywiście przy wsparciu behemociej piechoty, a jak kasy wystarczy to potem i Cyklopów, bo magi chude są i jednak kiedyś wyginą.
 
Polonista 
Polonista


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 12 Gru 2020
Posty: 50
Wysłany: 2024-08-11, 08:07     

Gratulacje dla wszystkich uczestników konkursu.

Rakoczy
 
lordX 


Dołączył: 19 Sty 2021
Posty: 92
Wysłany: 2024-08-13, 14:31     

Ja ci agradek powiem że tęsknie za twoimi rozbudowanymi recenzjami.
 
agradek


Dołączył: 29 Lut 2020
Posty: 123
Wysłany: 2024-08-14, 06:11     

lordX napisał/a:
Ja ci agradek powiem że tęsknie za twoimi rozbudowanymi recenzjami.


Ale za rozbudowanymi podróżami morsko-lądowymi chyba niebardzo... :lol:

A co się będę więcej kompromitował, i tak wiadomo, że grać nie umiem, to chociaż chciałem mapę trudną zrobić i wyszło, że też nie umiem. Mogłem cholera zostawić po jednym zamku full rozbudowanym u opsów na start, żeby się zrushować nie dali, ale pewnie wtedy byłoby dla odmiany, że za trudno... :-?

[ Dodano: 2024-08-14, 07:14 ]
lordX napisał/a:
Ja ci agradek powiem że tęsknie za twoimi rozbudowanymi recenzjami.


Żebyś wiedział, jak Ci nabluzgałem za tego nekromanta z armatą, co mi wszystkie gremliny rozwala na dwa strzały, to byś tak nie tęsknił... :mrgreen:
 
Begrezen 
ostatnia ostoja AW



Pomógł: 26 razy
Wiek: 101
Dołączył: 15 Mar 2014
Posty: 922
Skąd: z groty mbehemociej
Wysłany: 2024-08-14, 12:43     

Nazywasz atakowanie zamków przeciwników rushem, a przecież to jest naturalna i jedyna droga ekspansji. Sam narzuciłeś taki sposób rozgrywki, dając tak wiele zamków komputerowi, że im dłużej trwa rozgrywka, tym większą przewagę ma nad graczem. Siedzenie więc potulnie w mieście i czekanie, aż to komputer do nas zawita, to chyba nie jest najmądrzejsza strategia :-D

A co do zapisów streamów, twitch je przechowuje jakoś od 7 do 14 dni, więc już ich raczej nie ma. W następnej edycji MapMakera mogę dodawać na biężąco info, jaka mapa jest aktualnie streamowana, jeśli jest taka potrzeba. Kilku mapmakerów załapało się na streamy ze swoich map. Ale taki agradek wchodzący raz na 2 miesiące może mieć ciężko trafić w odpowiedni czas :-P

Uwaga, Nagi content +18 <<< wchodzisz na własną odpowiedzialność.
 
agradek


Dołączył: 29 Lut 2020
Posty: 123
Wysłany: 2024-08-15, 09:13     

Begrezen napisał/a:
Nazywasz atakowanie zamków przeciwników rushem,

Myślałem, że tak to się nazywa - pędzić do przeciwnika i wyeliminować go zanim się zdąży ogarnąć.

Begrezen napisał/a:
im dłużej trwa rozgrywka, tym większą przewagę ma nad graczem. Siedzenie więc potulnie w mieście i czekanie, aż to komputer do nas zawita, to chyba nie jest najmądrzejsza strategia

Siedzenie i czekanie wiadomo jak się skończy; Dla mnie zajęcie jakiegoś zamku w strefie, obrobienie paru banków, czy zdobycie jakichkolwiek zasobów, to nie siedzenie i czekanie, tylko uwijanie się w pocie czoła... Poza tym, jak na moje możliwości jednak muszę coś w tym mieście najpierw zdziałać, żebym mógł na niebieskiego jechać, a w międzyczasie czas leci (na korzyść przeciwników)... Może nie każdy musi, więc ma łatwiej.
A nawet jak już mu wjadę, to niekoniecznie dam radę go wykończyć do końca, raczej doczołgam się do bramy, i myk do Bazyliki po lepsze wojsko, i jeszcze raz. I oczywiście - trwa to dwa razy dłużej - na korzyść pozostałych przeciwników.
Może trzeba było po prostu jakichś szybkich, albo strzelnych strażników postawić na granicy, żeby ze 3/4 wojska padało przy próbie wyjścia i już by nie było tak łatwo.... Ale wtedy nigdy bym nie wygrał, i po co mi taka mapa? :-?

Begrezen napisał/a:
A co do zapisów streamów, twitch je przechowuje jakoś od 7 do 14 dni, więc już ich raczej nie ma. W następnej edycji MapMakera mogę dodawać na biężąco info, jaka mapa jest aktualnie streamowana, jeśli jest taka potrzeba. Kilku mapmakerów załapało się na streamy ze swoich map. Ale taki agradek wchodzący raz na 2 miesiące może mieć ciężko trafić w odpowiedni czas :-P


Takie info nic nie pomoże, niestety. Internet podobno medium powszechne dziś, a jednak zdarza się niektórym być poza normalnym zasięgiem przez miesiąc na przykład :-|
 
mbehemot 



Pomógł: 8 razy
Dołączył: 24 Kwi 2007
Posty: 548
Wysłany: 2024-10-16, 22:14     

Trochę zeszło z realizacją nagród, ale wszystkie są już gotowe do wysyłki (to i tak znacznie lepiej jak w zeszłym roku :P). Rozesłałem wiadomości do wyróżnionych mapmakerów i recenzentów.
Przy okazji wielkie podziękowania dla Begrezena bez którego konkurs by się nie odbył ;)
 
Atarosek



Dołączył: 24 Cze 2018
Posty: 13
Wysłany: 2024-10-27, 14:26     

Cześć, nie wiem czemu mam problem z przesyłaniem wiadomości prywatnych. Mógłbyś dać mi możliwość podesłania ci danych w inny sposób? :mrgreen:
 
Begrezen 
ostatnia ostoja AW



Pomógł: 26 razy
Wiek: 101
Dołączył: 15 Mar 2014
Posty: 922
Skąd: z groty mbehemociej
Wysłany: 2024-10-27, 18:05     

Atarosek napisał/a:
Cześć, nie wiem czemu mam problem z przesyłaniem wiadomości prywatnych. Mógłbyś dać mi możliwość podesłania ci danych w inny sposób? :mrgreen:


Jeśli chodzi o to, że wiadomość siedzi w folderze "do wysłania" zamiast w "wysłane", to znaczy to tyle, że wiadomość została przesłana, ale nie została jeszcze odczytana :-P

Uwaga, Nagi content +18 <<< wchodzisz na własną odpowiedzialność.
 
Atarosek



Dołączył: 24 Cze 2018
Posty: 13
Wysłany: 2024-10-27, 18:11     

No cóż to mbehemot będzie miał mały spam ;-)
 
michal1410 



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 23 Lis 2017
Posty: 91
Wysłany: 2024-11-09, 11:12     

Nagrody dotarły. Super!
Jeszcze raz gratulacje dla organizatorów i uczestników konkursu!

nagrody2.jpg
Plik ściągnięto 2 raz(y) 215,55 KB


I miejsce w MapMaker AW'23/24 ( "Gniezno 1295")
II miejsce w MapMaker AW '22 ("Arpad - zajęcie ojczyzny").
III miejsce w MapMaker AW '19 ("Bolesław Krzywousty").
Wszystkie moje mapy:
https://www.heroes3.eu/do...thor=michal1410
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Strona 9 z 9
Skocz do:  
Szybka odpowiedź
Użytkownik: 

Cytowanie selektywne
 

Nie możesz pisać nowych tematów
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group