Pomógł: 23 razy Wiek: 101 Dołączył: 15 Mar 2014 Posty: 911 Skąd: z groty mbehemociej
Wysłany: 2023-02-21, 23:43
agradek napisał/a:
Tak więc wydaje się, że jako najlepsze wyjście pozostaje jedynie ocena map przez niezawisłą i kompetentną Komisję (Jury, czy jak tam zwał).
nie ma na to ludzi to raz, a dwa odbieramy możliwość recenzowania map zwykłym użytkownikom. chyba że tych zwykłych użytkowników chcesz dać do komisji, ale wtedy przeciez wyjdzie na to samo xD
agradek napisał/a:
Postulowałbym jeszcze na przyszłość wniesienie symbolicznej opłaty wpisowej dla uczestników. Pozwoliłoby to być może wyeliminować gnioty tworzone naprędce na kolanie i wstawiane dla jaj, a przy okazji byłoby coś extra na lepsiejsze nagrody dla ewentualnych zwycięzców (jeśli się Konkurs w końcu zakończy). A może zostałoby jeszcze i na popitkę dla członków wysokiej Komisji na zakończenie burzliwych (jak domniemam) obrad.
no no. pozwoliłoby to też na zmniejszenie liczby uczestników do takiej liczby, że konkurs nie miałby żadnego sensu, bo nie byłoby rywalizacji. można zrobić ankietę wśród tych mapmakerów i zobaczyć ilu byłoby chętnych na wpisowe. to byłby dobry krok jakby ten konkurs cieszył się dużym zainteresowaniem, a tak nie jest,
[ Dodano: 2023-02-21, 23:44 ]
Clanger napisał/a:
Michael to normalnie dzwonił do mBeha, więc Begrezen z tym mailem to jesteś 100 lat za murzynami xD
przecież w dzisiejszych czasach maila się zwykle używa nie rzadziej niż telefonu
[ Dodano: 2023-02-21, 23:48 ]
michal1410 napisał/a:
Na szybko może warto rozważyć propozycję punktacji na zasadzie że każdy ustala kolejność map.
Czyli jest np. n map.
1. najlepsza (czyli prawdopodobnie mapa oceniającego) dostaje : n pkt. ( o ile oceniający/autor napisze recenzję)
2.: n-1 ( o ile oceniający napisze recenzję)
...
mapy bez recenzji (załóżmy że jest ich k) dostają : k pkt. każda (tu zmieniłem po przemyśleniu sprawy, bo w pierwszej chwili pomyślałem o średniej z od k do 1).
Oczywiście końcowy wynik mapy to suma zebranych punktów.
problem w tym że nie każdy recenzujący ogrywa wszystkie mapki. poza tym nie tak łatwo wybrać kolejność map od najlepszej do najgorszej. ja dużo map oceniłem na jakieś 3, 3,5 i jak miałbym je uszeregować? xD
Uwaga, Nagi content +18 <<< wchodzisz na własną odpowiedzialność.
problem w tym że nie każdy recenzujący ogrywa wszystkie mapki. poza tym nie tak łatwo wybrać kolejność map od najlepszej do najgorszej. ja dużo map oceniłem na jakieś 3, 3,5 i jak miałbym je uszeregować? xD
Propozycja oczywiście nie wyklucza sytuacji, że na jednym miejscu jest kilka map.
A kluczowe jest, że mapki których recenzent nie zdążył lub nie chciał ograć też od niego dostają punkty - tym więcej im mniej recenzji napisał.
Szczegóły wymagają dopracowania.
Właśnie przyszedł mi do głowy nowy pomysł:
jeśli ktoś z recenzentów nie oceni jakiejś mapy - to automatycznie przydziela je liczbę punktów równą średniej ocen jakie dostała od innych recenzentów.
Ale najważniejsze - jeśli chcemy by portal skupiał ludzi którzy grają lub tworzących mapki - jest żeby panowała tu miła i przyjazna wszystkim atmosfera. Co oczywiście jest trudne bo każdy mapmaker kocha swoje mapki i z trudem przyjmuje krytykę, ale próbować można. Neurony rozwijają się przy każdym wysiłku intelektualnym - nawet jeśli jest to próba znalezienia czegoś dobrego w słabej mapie.
I miejsce w MapMaker AW'23/24 ( "Gniezno 1295")
II miejsce w MapMaker AW '22 ("Arpad - zajęcie ojczyzny").
III miejsce w MapMaker AW '19 ("Bolesław Krzywousty").
Wszystkie moje mapy:
https://www.heroes3.eu/do...thor=michal1410
Pomógł: 23 razy Wiek: 101 Dołączył: 15 Mar 2014 Posty: 911 Skąd: z groty mbehemociej
Wysłany: 2023-02-23, 16:12
michal1410 napisał/a:
jeśli ktoś z recenzentów nie oceni jakiejś mapy - to automatycznie przydziela je liczbę punktów równą średniej ocen jakie dostała od innych recenzentów.
jakoś mnie nie przekonuje ten system oceniania. co komu po pustej punktacji przydzielonej automatycznie?
michal1410 napisał/a:
Ale najważniejsze - jeśli chcemy by portal skupiał ludzi którzy grają lub tworzących mapki - jest żeby panowała tu miła i przyjazna wszystkim atmosfera.
A jakbyś chciał to wymusić? Wszystkie osoby niechętne i trollujące do wora? xD
michal1410 napisał/a:
Co oczywiście jest trudne bo każdy mapmaker kocha swoje mapki i z trudem przyjmuje krytykę, ale próbować można. Neurony rozwijają się przy każdym wysiłku intelektualnym - nawet jeśli jest to próba znalezienia czegoś dobrego w słabej mapie.
Męczenie się przy słabej mapie nie nazwałbym wysiłkiem intelektualnym tylko masochizmem...
ps
gratuluje 2 miejsca na koniec miałem ogrywać właśnie twoją mapę, ale miała już komplet recenzji, a nie chciałem bardziej przedłużać konkursu.
ps 2
mbeh wysłał mi juz ranking koncowy map i zostanie on opublikowany niebawem, gdy zostaną uwzględnione mapy, które złamały regulamin
Uwaga, Nagi content +18 <<< wchodzisz na własną odpowiedzialność.
ps
gratuluje 2 miejsca na koniec miałem ogrywać właśnie twoją mapę, ale miała już komplet recenzji, a nie chciałem bardziej przedłużać konkursu.
Dzięki. To udało się umknąć mapce spod topora he he
Nie sądzę, żeby ci się spodobała. To mapka dla tych co bardziej lubią eksplorować, niż toczyć ekstremalne walki. Mimo to zapraszam do gry i recenzowania. Za ok. 2 tygodnie będzie poprawiona wersja - bo w tej chwili na 200% gra się łatwiej niż na 130%.
I miejsce w MapMaker AW'23/24 ( "Gniezno 1295")
II miejsce w MapMaker AW '22 ("Arpad - zajęcie ojczyzny").
III miejsce w MapMaker AW '19 ("Bolesław Krzywousty").
Wszystkie moje mapy:
https://www.heroes3.eu/do...thor=michal1410
Pomógł: 23 razy Wiek: 101 Dołączył: 15 Mar 2014 Posty: 911 Skąd: z groty mbehemociej
Wysłany: 2023-02-24, 17:14
michal1410 napisał/a:
Nie sądzę, żeby ci się spodobała. To mapka dla tych co bardziej lubią eksplorować, niż toczyć ekstremalne walki. Mimo to zapraszam do gry i recenzowania. Za ok. 2 tygodnie będzie poprawiona wersja
Więc chyba zaczekam na poprawioną wersję. Bo o ile mapka jest dobrze zrobiona, widać duży nakład pracy, to jednak ma swoje problemy. Po pierwsze balans, po drugie przesyt wszelkiego rodzaju questów. Dość szybko i łatwo można uwolnić lunę z 60 powietrzakami i innym mięsem (a we wrotach żyw. jest opcja ulepszenia na burzaki) i niedługo później alkina z kosmiczną armią 600 gnolli, 300 lizardów itd. "Trochę" przesada. Więcej armii od więźniów i z questów, gdzie za złoto można kupić np. 20 cyklopów, niż z miast. Z questami jest ten problem, że jest ich tak wiele, że idzie się pogubić i autor mapy jeden wie, gdzie czego szukać.
michal1410 napisał/a:
bo w tej chwili na 200% gra się łatwiej niż na 130%.
to przez to, że mamy sojusznika, który wysyła nam brakujące surowce? jakby tak zablokować mu targowiska w mieście, to się skończy sponsoring xD
Uwaga, Nagi content +18 <<< wchodzisz na własną odpowiedzialność.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum