Akademia Wojny - Portal Heroes of Might and Magic III

Do zakończenia I etapu konkursu MapMaker AW pozostało 3 dni
Odpowiedz do tematu
Własne portrety bohaterów w Heroes 3
Autor Wiadomość
Kuba00000 

Wiek: 20
Dołączył: 09 Lip 2019
Posty: 6
Wysłany: 2019-07-17, 11:27   Własne portrety bohaterów w Heroes 3

Portrety w Heroes 3 da się zmienić tylko potrzebujemy do tego specjalnego programu. Ja używam do tego MMarchive, ale są inne takie jak np. Resedit. Na początek jednak musimy mieć już gotowy portret. Możemy pobrać portret ze strony modhomm3.free.fr lub zrobić własny.

1.Tworzenie własnego portretu

Portret musi być w formacie pcx, więc aby zrobić własny potrzebujemy program, który wyeksportuje nam obraz właśnie na format pcx. Ja korzystam z programu GIMP wersji 2.10.12. Jeżeli mamy już portret to musimy go zmniejszyć. Musimy mieć 2 portrety. Jeden w formacie 58x64 piksele. Jest to główny portret i drugi w formacie 48x32 piksele jest to portret, który pojawia się na pasku z bohaterami podczas rozgrywki. Możemy to zrobić we wspomnianym wcześniej GIMPie za pomocą opcji skaluj. Teraz kopiujemy obraz o rozmiarze 58x64 i wklejamy do tego szablonu z zaznaczonymi potrzebnymi opcjami: https://mega.nz/#!m3xXRKbA!Dojdr9zi1NbMmhtB4r0REnw27neTAZGzLXtSiWmNDho
Jeżeli już to zrobimy obraz należy wyeksportować w formacie pcx. To samo robimy z małym obrazem 48x32 na tym szablonie: https://mega.nz/#!z24igQxI!Sw4ryNzrZk4MFWMLfTivygyOoOjmCNLPwo7d15LE434


2. Dodawanie portretu do gry

Niestety nasz portret nie może wejść jako "Nowy" do gry. Musimy zastąpić nim inny. Otwieramy więc programem MMarchive plik h3bitmap.lod w folderze data w lokalizacji gry. Portrety bohaterów mają nazwę np. HPL136Wi z czego HPL to główny człon następnie liczba od 001 do 136 (niektóre się powtarzają) i dwóch ostatnich lister, które odpowiadają za klasę bohatera np. DK-Death Knight NC-Necromancer. Mały obraz ma prawie taką samą nazwę. Ma tylko inny człon na początku. Nie HPL tylko HPS. Nasze portrety należy nazwać dokładnie tak jak ten, który chcemy zastąpić np. gdy chcemy usunąć portret Yog'a to nazywamy swoje pliki: HPL136Wi (duży portret) i HPS136Wi (mały portret).
Teraz do otwartego w MMarchive pliku h3bitmap.lod trzeba przenieść nasze portrety.

I to wszystko! Mamy już nowe portrety w HoMM 3. Możemy to sprawdzić w edytorze map lub w samej grze.
Sprawdzałem działanie tego na wersjach Copmlete, SoD, HotA i WoG. Nie wiem czy działa to na wersjach RoE i AB, ale według mnie powinno.

Jeżeli będziecie mieli jakieś pytania proszę je zadawać w odpowiedziach :)
 
misiokles


Dołączył: 29 Sty 2018
Posty: 18
Wysłany: 2019-07-18, 08:38   

Pytań nie mam, właściwie uwagi.

Używanie opcji Skaluj w gimpie do robienia portretów mniejszych z portretów większych jest bardzo złym pomysłem. Gdyż efektem skalowania jest to, że twarze na małych portretach wychodzą rozciągnięte. O wiele lepszym rozwiązaniem jest zwyczajne przycięcie fragmentu dużego portretu. Od tego jest opcja 'Zaznaczanie prostokątne' i wpisanie wartości zaznaczenia 48x32.

2. Portrety wcale nie trzeba wsadzać do lodów i ściąga kilkuset megabajtowy plik. Wystarczy te portrety pcx w właściwą nazwą umieścić w katalogu Data.
 
Kuba00000 

Wiek: 20
Dołączył: 09 Lip 2019
Posty: 6
Wysłany: 2019-07-18, 08:48   

Jeżeli chodzi o pocje skalowanie to GIMP automatycznie skaluje obraz w taki sposób by wszystko by proporcjonalne do oryginału. Np. Z tego powodu robię z dużego obrazu jakiś 58 x 67. I z tego wycinam 58 x 64. Mały obraz zawsze za pomocą zaznaczania prostokątnego kopiuje z dużego obrazu. Jeżeli chodzi o drugą twoja uwagę to spoko. Jest to łatwiejszy sposób
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Skocz do:  

Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group